• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powolny tramwaj przez Stogi. Jedzie z prędkością 5 km/h

Szymon Zięba
22 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Tramwaj na Stogach nadal porusza się po terenie budowy - stąd ograniczenie prędkości.

Pasażerowie narzekają na powolny tramwaj, który przez centrum StogówMapka jedzie z prędkością 5 km/h. Urzędnicy tłumaczą, że to nadal teren budowy, a ograniczenie wprowadzono ze względu na bezpieczeństwo robotników i pieszych. Składy z normalną prędkością pojadą przez Stogi dopiero po zakończeniu inwestycji, czyli na przełomie lata i jesieni 2020 r.



Kiedy musisz dostać się szybko na drugi koniec Gdańska:

Pierwsi pasażerowie przejechali odremontowaną trasą tramwajową na Stogi we wtorek, 30 czerwca. Dla wielu mieszkańców okolicy była to chwila niemal historyczna: "odzyskali" bowiem tramwaj po około dwóch latach przerwy.

Przeciągające się prace nad inwestycją (podczas budowy natrafiono na wiele sieci podziemnych, które nie widniały na żadnych planach) mocno dawały się im we znaki. Czytelnicy sygnalizowali m.in. trudności w poruszaniu się po rozkopanej dzielnicy.

I choć ostatecznie na Stogi powróciły linie 8 i 9, pojawił się nowy problem - powolnych tramwajów, kursujących z prędkością 5 km/h, praktycznie przez całe centrum dzielnicy, co sygnalizowano nam m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

09:30 19 LIPCA 20

Tramwaje na Stogach jeżdżą zbyt wolno (41 opinii)

Witam. Czy to normalne, że tramwaj jedzie z przystanku Stogi Pasanil w kierunku pętli Stogi Plaża aż 9 minut? Nawet rowery wyprzedzają ten tramwaj. Widać, że remont nie poszedł zbyt dobrze.
Witam. Czy to normalne, że tramwaj jedzie z przystanku Stogi Pasanil w kierunku pętli Stogi Plaża aż 9 minut? Nawet rowery wyprzedzają ten tramwaj. Widać, że remont nie poszedł zbyt dobrze.


Przyczyną takiego stanu rzeczy jest wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku trasy od ul. SkibyMapka do ul. KruczejMapka.

Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM tłumaczy, że stało się tak na wniosek wykonawcy robót, przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników pracujących przy torowisku, ale także pieszych, przechodzących przez tymczasowe przejścia.

Jest szansa na zwiększenie prędkości



Z kolei Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że - właśnie ze względów bezpieczeństwa - ograniczenie prędkości obowiązywać będzie do końca prowadzonych na Stogach prac, czyli do przełomu III i IV kwartału 2020 r.

Niewykluczone jednak, że już w najbliższym czasie prędkość tramwajów zostanie zwiększona.

- Ograniczenie prędkości wynika z przyjętej przez komisję tymczasowej organizacji ruchu. W czwartek na komisji bezpieczeństwa w GZDiZ będzie procedowany nowy wniosek zmian w organizacji ruchu, który zakłada zwiększenie prędkości - z uwagi na bardzo duży postęp prac budowlanych - tłumaczy Zygmunt Gołąb.

Tramwaje pojadą szybciej niż 50 km/h



Przypomnijmy: odremontowana linia tramwajowa na Stogi ma około 3,7 km podwójnego toru. Na trasie jest siedem przystanków.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Linię zaprojektowano na prędkość 50 km/h. Testy, które przeprowadzone zostały przed uruchomieniem tramwaju do ruchu, potwierdziły możliwość poruszania się pojazdów z wyższą prędkością niż zaplanowana.

Po około dwóch latach tramwaj wrócił na Stogi. Nagranie z czerwca.

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • Duży postęp prac.

    Pitu pitu duży postęp prac no niemogę ha ha ha dobre no taką belkę mam że proszę więcej takch farmazon

    • 10 1

  • 5 km/h?

    Czyli można wysiąść i dogonić wcześniejszy tramwaj.
    I trochę ruchu się zażyje i czasu zaoszczędzi, same plusy.

    • 27 0

  • Wreszcie ktos to poruszyl...te tramwaje wloka sie ponizej 5h/godz (2)

    • 13 3

    • Czyli jadą 5 godzin na godzinę????

      Zakrzywiają czasoprzestrzeń O_o

      • 7 0

    • Pedzą jak szalone

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Prędkość jazdy komunikacją, gęstość sieci tramwajowej, dostęp do miejsc interesu z przystanków... (1)

    ... przesiadki i lokalizacja przystanków z dala od wszystkiego to w Gdańsku dramat. Wszystkiemu winny priorytet samochodów, lokalizowanie przystanków tak, żeby nie przeszkadzały autom (z dala od skrzyowań), brak wygodnego skomunikowania wielkich generatorów ruchu (np Głównego Miasta, OBC, Uniwestytetu, szpitali na Smoluchowskiego to jakiś przykry żart) za mało buspasów i korki powodowane przez ruch indywidualny.

    • 15 2

    • Ty chyba w życiu w innym Polskim mieście nie byłeś xD

      W jakim innym naszym mieście masz bardziej rozbudowaną, z lepiej zlokalizowanymi przystankami, z większą prędkością jazdy, z lepszą informacją o przyjazdach i odjazdach, z lepszym rozłożeniem w stosunku do punktów "interesu" (sic!) z nowocześniejszym taborem sieć komunikacji tramwajowej niż w Gdańsku - w stosunku do gabarytów miasta rzecz jasna?

      Jedyna co moim zdaniem leży i kwiczy cały czas to brak możliwości bezobsługowego zakupu biletu w samym składzie.

      • 4 9

  • Jak tramwajem nie można to nich wstrzymają do ukończenia budowy i zastąpią autobusami :)

    • 6 0

  • Tramwajarz

    Dobrze, że w ogóle żem się zmieścił między słupami trakcyjnymi. Na ulicy Wielkiego Patrona to musielim iść taranem, tak wąsko było...

    • 15 0

  • Safety first! - Bezpieczeństwo przede wszystkim! (2)

    I tak źle, i tak nie dobrze. Inwestor i wykonawca robili co mogli by jak najszybciej zrobić trasę przejezdną, ludzie zaś narzekali, że muszą się rozbijać komunikacją zastępczą , a jak już mają tramwaj to za wolno. Lepiej 5 minut dłużej jechać, niż zabić kogoś. Ciekaw jestem, czy Ci z mieszkańców co są tak za zwiększeniem prędkości po placu budowy, w razie wypadku gotówki by byli wystąpić przed sądem i powiedzieć, że to ich wina bo domagali się szybszej jazdy. Ciekaw tez, jestem czy jak szef im każe pracować szybciej to przyspieszają tempo bez gadania i marudzenia.
    A nauka dla inwestora taka, by następnym razem nie dawać priorytetu na przejezdność trasy remontowanej, a otworzyć ją dopiero po zakończeniu i odebraniu całej inwestycji. Będzie bez różnicy, i tak będzie narzekanie.

    • 4 20

    • Masz rację.Niektorzy to wcale nie patrzą jak wchodzą na torowisko.Motorniczy zwalnia ile może,bo ciągle ktoś przechodzi.A jak nie zwolni i kogoś potrąci to też afera.Lepiej wolniej i bezpieczniej.

      • 1 2

    • Sęk w tym, że inwestor nie robi nic aby zakończyc remont. Na całym placu budowy było dziś 5 osób.

      • 5 2

  • Jak na razie to rowerem szybciej dojeżdżam ze Stogów do Śrómieścia niż tramwajem (1)

    Nie jestem specjalnie wysportowany, mam 59 lat. Na liczniku przeważnie 17 - 21km/godz.

    • 14 3

    • rower jest szybszy od każdego tramwaju

      • 3 1

  • Nie wdzieznicy dwa lata nic nie jezdziło

    a jak jedzie to źle kupcie sobie Osiołki jak Nowoczesny Europejski ekologiczny pojazd wam nie Pasuje Stogi to Stan umysły jednak

    • 6 15

  • Robotnicy (1)

    Po godzinach pracy, jak nie ma robotników, tramwaj jedzie tak samo wolno.

    • 36 4

    • Bo teren budowy jest terenem budowy 24h

      Bezpieczeństwo najważniejsze

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane