• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powolny tramwaj przez Stogi. Jedzie z prędkością 5 km/h

Szymon Zięba
22 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Tramwaj na Stogach nadal porusza się po terenie budowy - stąd ograniczenie prędkości.

Pasażerowie narzekają na powolny tramwaj, który przez centrum StogówMapka jedzie z prędkością 5 km/h. Urzędnicy tłumaczą, że to nadal teren budowy, a ograniczenie wprowadzono ze względu na bezpieczeństwo robotników i pieszych. Składy z normalną prędkością pojadą przez Stogi dopiero po zakończeniu inwestycji, czyli na przełomie lata i jesieni 2020 r.



Kiedy musisz dostać się szybko na drugi koniec Gdańska:

Pierwsi pasażerowie przejechali odremontowaną trasą tramwajową na Stogi we wtorek, 30 czerwca. Dla wielu mieszkańców okolicy była to chwila niemal historyczna: "odzyskali" bowiem tramwaj po około dwóch latach przerwy.

Przeciągające się prace nad inwestycją (podczas budowy natrafiono na wiele sieci podziemnych, które nie widniały na żadnych planach) mocno dawały się im we znaki. Czytelnicy sygnalizowali m.in. trudności w poruszaniu się po rozkopanej dzielnicy.

I choć ostatecznie na Stogi powróciły linie 8 i 9, pojawił się nowy problem - powolnych tramwajów, kursujących z prędkością 5 km/h, praktycznie przez całe centrum dzielnicy, co sygnalizowano nam m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

09:30 19 LIPCA 20

Tramwaje na Stogach jeżdżą zbyt wolno (41 opinii)

Witam. Czy to normalne, że tramwaj jedzie z przystanku Stogi Pasanil w kierunku pętli Stogi Plaża aż 9 minut? Nawet rowery wyprzedzają ten tramwaj. Widać, że remont nie poszedł zbyt dobrze.
Witam. Czy to normalne, że tramwaj jedzie z przystanku Stogi Pasanil w kierunku pętli Stogi Plaża aż 9 minut? Nawet rowery wyprzedzają ten tramwaj. Widać, że remont nie poszedł zbyt dobrze.


Przyczyną takiego stanu rzeczy jest wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku trasy od ul. SkibyMapka do ul. KruczejMapka.

Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM tłumaczy, że stało się tak na wniosek wykonawcy robót, przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników pracujących przy torowisku, ale także pieszych, przechodzących przez tymczasowe przejścia.

Jest szansa na zwiększenie prędkości



Z kolei Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że - właśnie ze względów bezpieczeństwa - ograniczenie prędkości obowiązywać będzie do końca prowadzonych na Stogach prac, czyli do przełomu III i IV kwartału 2020 r.

Niewykluczone jednak, że już w najbliższym czasie prędkość tramwajów zostanie zwiększona.

- Ograniczenie prędkości wynika z przyjętej przez komisję tymczasowej organizacji ruchu. W czwartek na komisji bezpieczeństwa w GZDiZ będzie procedowany nowy wniosek zmian w organizacji ruchu, który zakłada zwiększenie prędkości - z uwagi na bardzo duży postęp prac budowlanych - tłumaczy Zygmunt Gołąb.

Tramwaje pojadą szybciej niż 50 km/h



Przypomnijmy: odremontowana linia tramwajowa na Stogi ma około 3,7 km podwójnego toru. Na trasie jest siedem przystanków.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Linię zaprojektowano na prędkość 50 km/h. Testy, które przeprowadzone zostały przed uruchomieniem tramwaju do ruchu, potwierdziły możliwość poruszania się pojazdów z wyższą prędkością niż zaplanowana.

Po około dwóch latach tramwaj wrócił na Stogi. Nagranie z czerwca.

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • Nadzór Ruchu

    ma tam żniwa widze z tym ich śmiesznym radarem żeby kwity wystawiać.

    • 6 0

  • A ileż to km i ile czasu jadą te tramwaje z prędkością 5 km/h

    • 2 0

  • Ten remont to jeden wielki żal

    Zaraz będą 3 lata jak to remontują wszystkie drogi objazdowe to jedna wielka dziura.... A zaledwie 2 km drogi remontują. Włosi w ciągu dwóch lat zbudowali most pod Genuą A u nas prostego odcinka nie potrafią zrobić. Za te wszystkie opóźnienia firma powinna każdemu mieszkańcowi wypłacić odszkodowanie

    • 12 0

  • to nie jest 5 km/h (1)

    to nie jest 5 km/h

    • 0 3

    • prawie 100 metrów w 18 sekund

      przynajmniej 3x za szybko

      • 0 0

  • jak wiedzą, że to będzie trwało 2 miesiące to dlaczego nie zwiększyli czasu przejazdów?ztm tego nie przewidział czy co?

    przecież powinni po ustawieniu znaków zrobić korektę rozkładu i dodać 9 minut do rozkładu w jedną stronę a nie 5 minut na końcowym a toy toy 100 metrów od przystanku,każdy powinien mieć wyrąbane na rozkład ,jeżdżić po 5km/h od znaku do znaku i w końcu może ktoś podwyższy do 15km/h
    zero profesjonalizmu i tyle

    • 2 1

  • Aby zapomnieć

    Jestem mieszkańcem przeróbki ,na stogi jeździłem na basen ,plaże i do sklepów .Wyglada to tak ze komuś w urzędzie miasta nasze dzielnice przeszkadzają i żeby odstraszyć inwestorów ta inwestycja
    trwa i trwa ale co przecież tam mieszka patologia ludzie głupi i cierpliwi.Nie zapominajmy ze mieszkańcy zablokowali rozszerzenie bazy kontenerowej ,i to wyglada na zemstę . Aleja Adamowicza mogła powstać dla słoików a u nas ciagle rozpizdzie....ale drodzy włodarze chyba zapominacie ze na naszych dzielnicach są największe spółki trojmiasta a co za tym idzie największe podatki zbiorniki lotosu,ropociąg,dat kopalnia bursztynu, itd. Do czasu aż nie zablokujemy tras do tunelu i portu nikt sie z nami nie będzie liczył .A wystarczy aby mieszkańcy sie skrzyknęli i wyjechali na most wantowy a Gdansk stoi.Ludzie działajmy ...

    • 14 0

  • wow (1)

    ale skrzypi przy takiej predkosci

    • 4 0

    • tak już jest - im wolniej tramwaj jedzie tym bardziej hałasuje

      • 0 0

  • miasto PO haha "jest szansa na zwiekszenie predkosci" naprawde? w tym wieku? czaskos by wam POkazal sprzedal avivie i by smigaly

    • 2 0

  • Pełna gotowość techniczna powinna być określona co do godziny konkretnego dnia w kontrakcie i egzekwowana (1)

    W każdej innej aglomeracji na świecie i Europie nie do pomyślenia byłoby brak ustalenia w kontrakcie daty i godziny włączenia do pełnego ruchu remontowanej drogi czy trasy komunikacyjnej dla tramwaju czy innego środka komunikacji masowej. Od tej godziny liczone są potężne kary za niedotrzymanie terminu lub jakości zakontraktowanych prac. Ludzie co pracowali na kontraktach wiedzą, że Szejk arabskiego kraju o północy gdy mija dzień kontraktowy, każe w nocy wywieźć sprzęt na granicę i daje tydzień na opuszczenie jego kraju z zakazem wykonania czegokolwiek przez najbliższe lata i nie dyskutuje o kontrakcie i nie płaci. Tak się przygotowuje i wymusza silny rozwój swojego kraju i miasta. Warto popatrzeć na inwestycje w Londynie, Paryżu, Berlinie i wielu innych miastach gdzie nie do pomyślenia jest inna organizacja pracy niż całodobowa. Koniec z dziadoleniem i markowaniem pracy nadzoru zlecającego w imieniu mieszkańców co dotychczas możliwe jest tylko u nas.

    • 4 1

    • tak nie do końca

      w Berlinie lotniska nie moga oddać na czas, a w Londynie linii metra Elizabeth Line (cross rail)
      Miała byc gotowa w 2012, do dzisiaj nie jest a budzet jest przekroczony chyba o 2 miliardy funtów
      Mam nadzieje ze mimo wszystko na Stogach pojdzie szybciej

      • 0 0

  • Najważniejsze żeby minusy nie przesłoniły wam plusów.

    Tramwaj ucieknie to można spokojnie,z buta go dogonić na następnym przystanku.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane