• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaniacy zmodernizują gdańskie tramwaje

Krzysztof Koprowski
14 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:24 (14 maja 2008)
Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów. Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów.

ZKM Gdańsk wybrał firmę, która zmodernizuje 46 tramwajów typu N8C, zwanych Dortmundami. Zajmie się tym poznański Modertrans.



Prace obejmą m.in. wstawienie niskopodłogowego członu, instalacje monitoringu oraz wymianę obu czół składów.

- Być może jesienią tego roku ujrzymy na naszych torowiskach zmodernizowane składy N8C - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk. Wszystko będzie zależeć od tego czy wynik przetargu nie zostanie oprotestowany przez oferentów oraz czy Modertrans wykona zlecone prace zgodnie z harmonogramem.

Oprócz Modertransu, w przetargu stanęli: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (również z Poznania) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacje z Łodzi. Najsłabiej została oceniona oferta "Ceglorza", który wcześniej oprotestował poprzedni przetarg na modernizację składów.

Zmodernizowane tramwaje N8C posłużą w pierwszej kolejności do obsługi trasy tramwajowej na Chełm, która przypuszczalnie zostanie przedłużona. Dortmundy zastąpią także najbardziej wysłużone składy Konstal 105N.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • Troche informacji

    Ludzie zamiast klepac bezmyslnie poczytajcie troche na ten temat.
    Nie tak dawno byl artykul w ktorym podano ze cena jednego Dortmunda wraz z modernizacja wyniesie ok 110tys a nowy bombardiej kosztowal chyba ok 2mln.

    Wolicie miec kolejne 3 nowe tramwaje ktore beda jezdzic tylko na Chelm??
    Zreszta zobaczcie na skmki ktore przeszly renowacje. Gdansk trafil bardz odobra okazje ze za cene 3-4 nowych tramwajow bedzie mogl wymienic prawie polowe taboru.

    • 0 0

  • Tak tylko że ze po starej SKM-ki w nowej to tylkp pudło zostało i to w dodatku pudło była od nowa spawane i przmontowane więc.... A z dortmunda będzie zupełnie odwrotnie i powstanie coś w rodzaju tzn. Żelazka przód s****a a ta niska podłogo to już wogóle...

    • 0 0

  • Sopocianin a gdzie ty w GDYNI widzisz trolejbusy Merca?

    Bo ja jak jestem w Gdyni widzę tylko trolejbusy formy Solaris i Jelcze a jelczy coraz mniej niedawno widziałem nawet parę trolejbusów o większych gabarytach tez Solarisa. każdy w Polsce wie że w Gdyni maja jeden z najbardziej nowoczesnych transportów miejskich jak nie nr 1. Oczywiście maj te stare kapcie Mercedesa ale to autobusy i i chyba nie jest ich wiele pozdrawiam wszystkich.

    PS nie jestem z 3City

    • 0 0

  • 50 tramwajów czy 5 ?

    a zatem tramwaj co 10 minu czy co 100 ? niestey masa kretynów chce jeżdxzić nowymi tramwajami nie co 10 ale co 100 minut ! ja wolę starymi co 10

    • 0 0

  • Ulala co ja czytam to się w bańce nie mieści :). Gdańsk zrobił świetny interes kupując te tramwaje - Dortmund się ich pozbywa, bo przenoszą KM do tunelu, a do tego N8C nie są przystosowane. Gdybyście choć trochę wiedzieli o tramwajach, to wiedzieli byście, że wozy typu N8* są (i jeszcze długo będą) eksploatowane w kilku niemieckich miastach, i o dziwo, tam nikt na nie nie narzeka. Koszt jednego "Dortmunda" (wraz z moderną) to około 300 tysięcy złotych, a jednego Bombardiera NGT6 - ok 7mln zł. Biorąc pod uwagę, że prócz wysokością podłogi prawie niczym się nie różnią (Niemcy standaryzują wszystko, co się da) to można mówić o okazji "jak cholera". W dortmundzie i bombce nawet w tych samych miejscach brakuje poręczy! Aha, byłbym zapomniał! Jak można w Gdyni nie widzieć trolejbusów Mercedesa? Ja w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut widziałem kilka...

    • 1 0

  • Dortmundy...

    Witam szkoda patrzeć jak w takim pięknym mieście jeżdża takie starszne złomowiska, nie raz jechałem w Gdańsku tramwajem to widziałem sporo:)
    W Warszawie taki tramwaj 105N to jest nie do porównania bardziej komfortowy niż 105N w Gdańsku. Pozdrawiam

    • 0 0

  • tak a najlepsze macie te sznurki pod sufitem :)

    nie wiem - to chyba jakiś hamulec bezpieczeństwa czy coś .... a moze już tego nie ma bo parę lat temu jechałem,,, :)

    • 1 0

  • A tory tramwajowe???

    Wystarczy przejechać się tramwajem po niedawno modernizowanych torach tramwajowych na al.Wojska Polskiego od Grunwaldzkiej do zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu. Czy w Polsce nikt nie potrafi równo położyć torów. Może jednak się mylę, prawdopodobnie chodzi o to, żeby turysta przyjeżdzający do Gdańska czuł już w mieście morski klimat i tramwaj tworzył namiastkę przejażdżki statkiem po morzu. Oczywiście, że przechyły i szarpnięcia w tramwaju są bardziej dynamiczne i gwałtowne jak na morzu.
    Czy na tory tramwajowe jest jakaś gwarancja ???.

    • 0 0

  • a te ropnia ki autobusy!!Chmura smrodu jak przejerzdża!!

    wszystkie zagraniczne miasta kupuja nowe autobusy ekologiczne autobusy na CNG,LPG ,wodór czy rzepak.Tylko ta ciemnota z Gdańska kupuje nowe ropniaki za gruba kase od mercedesa!! Nwet gdynia kupuje zamiast autobusów trolejbusy!!

    • 0 1

  • Ludzie...

    ...zakup dortmundów to bardzo dobry interes. Te tramwaje są w świetnym stanie. Dobra konstrukcja i wykonanie. Chciałbym odnieść się do kilku opinii:
    1) Nowe tramwaje jeżdżą narazie tylko na Chełm gdyż na tą linię mają zakaz wjazdu 105N z powodu wzniesień na trasie oraz złych właściwości hamowania "stopiatek"
    2) Ludzie myślicie że nowe tramwaje to lepszy zakup?! Gdańskie Citadisy też były nowe a jednak nawalają...
    3)...i nie ma co obwiniać o wszystko niemców. Citadisy to tramwaje polskiej konstrukcji (ktoś napisał że trzeba wspierać polską produkcję no nie?!) A mianowicie te tramwaje nawalają i sa naprawiane u prosucenta. Skoki napięcia w obwodach to tylko jedna z wad.
    Wniosek końcowy: Zakup Deuwagów to dobry interes, a ludzi którzy się nie znają proszę o nie wypowiadanie się!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane