• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pozycjonowanie - sprawdź, na czym to polega

21 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Jest wiele form reklamy w internecie, czyli sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Jednym z nich jest pozycjonowanie stron. Dzięki niemu witrynę Twojej firmy częściej odwiedzają potencjalni klienci. Przekonaj się, jak pozycjonowanie zwiększy ilość generowanych leadów dla Twojego biznesu.



Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który zwiększy widoczność Twojej marki w sieci. Realizowane w jego ramach działania opierają się na zabiegach głównych na samej stronie, a także uzupełniających poza nią. Najważniejszy jest jednak ich skutek, który jest długotrwały - w przeciwieństwie do innych form reklamowych. Dzięki fachowo wykonywanemu pozycjonowaniu wzrasta ruch na Twojej stronie internetowej. Tym samym działanie to wpływa na zwiększenie konwersji oraz zysków biznesu.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?


Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie dotyczy miejsc. Konkretyzując, chodzi o pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sprawia, że Twoja witryna jest w stanie znaleźć się wysoko w wyszukiwarce, po wpisaniu przez potencjalnych klientów określonych fraz kluczowych.
Dotyczą one oferty Twojego biznesu:
produktów,
usług.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych są następujące:

  • zwiększenie widoczności w wyszukiwarce,
  • wzrost ruchu organicznego,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją,
  • wzrost rozpoznawalności firmy w sieci,
  • zbudowanie wizerunku marki w internecie.
  • dotarcie do potencjalnych klientów,
  • większe zyski.

Zwiększ liczbę generowanych leadów. Zacznij pozycjonować swoją stronę z https://manley.pl

Jakie działania składają się na pozycjonowanie stron internetowych


Pozycjonowanie składa się z kilku istotnych działań. Podzielić je można na on-page oraz off-page. Oznacza to, że zabiegi SEO przeprowadzane są zarówno na stronie internetowej oraz poza nią.

Audyt SEO


Pierwszym krokiem wykonywanym w ramach pozycjonowania jest audyt SEO. Polega on na analizie aktualnego stanu witryny. Dopiero po przeprowadzeniu audytu SEO możliwe jest podjęcie konkretnych działań, które zmierzają do osiągania wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO obejmuje:

  • strukturę strony,
  • informacje na temat słów kluczowych,
  • przystosowania technicznych aspektów witryny do pozycjonowania,
  • kontrolę treści na stronie,
  • responsywność,
  • budowę adresów,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • tytuły podstron (meta title),
  • opisy podstron (meta description).

Dobór słów kluczowych


Bardzo ważnym działaniem w ramach SEO jest dobranie właściwych fraz kluczowych do Twojej strony. To określenia, które kojarzą się z prowadzonym przez Ciebie biznesem. Frazy kluczowe zbudowane są z różnej ilości słów:
  • z jednego,
  • dwóch,
  • trzech,
  • czterech i więcej, czyli tzw. long tail.

Wraz ze zwiększeniem ilości słów kluczowych w zapytaniu, wzrasta jego szczegółowość. Przykładem może być:
  • rower,
  • rower MTB,
  • rower MTB 29,
  • rower MTB 29 cali do 2000 zł.

Optymalizacja strony internetowej


Istotnym etapem pozycjonowania jest optymalizacja strony. Z przeprowadzonego audytu SEO wynikać będzie, które jej elementy wymagają modyfikacji. Mogą one dotyczyć:
  • kodu,
  • UX/UI,
  • responsywności.

Optymalizacja ma ogromne znaczenie dla skuteczności działań SEO. Roboty wyszukiwarki sprawdzają, czy użytkownicy mogą łatwo po niej nawigować, a także, czy witryna szybko się ładuje. W związku z rosnącą ilością urządzeń mobilnych algorytm wymaga doskonale działającej responsywności strony. Kiedy witryna spełnia takie założenia, jest doceniana przez wyszukiwarkę, co wpływa na osiąganie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.

Content marketing


Skoro była mowa o słowach kluczowych, to nie sposób nie wspomnieć o content marketingu. To jedno z głównych zadań pozycjonowania. Content marketing to tworzenie treści, które są przydatne potencjalnym klientom. Profesjonalny copwyriter wplata w nie umiejętnie słowa kluczowe, które zostały dobrane do strony internetowej.

Treści, które powstają w ramach content marketingu:

  • odpowiadają na pytania potencjalnych klientów,
  • angażują odbiorców,
  • przekazują cenne wskazówki,
  • w subtelny sposób zachęcają do skorzystania z oferty.

Link building


Podczas pozycjonowania wykonuje się tzw. link building. Polega on na zdobywaniu linków do witryny z cennych źródeł. Mogą to być np.:
  • portale branżowe,
  • portale ogólnotematyczne,
  • portale lokalne,
  • blogi,
  • media społecznościowe.

Dzięki link buildingowi powstaje baza odsyłaczy zewnętrznych do Twojej strony internetowej. Zwiększa to zaufanie do niej wśród użytkowników oraz robotów wyszukiwarki. Dobre jakościowo linki przychodzące budują popularność witryny Twojej firmy.

Podsumowanie


Pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że witryna Twojej firmy jest lepiej widoczna w sieci. Potencjalni klienci, którzy korzystają z wyszukiwarki, po wpisaniu odpowiedniej frazy, mogą trafić właśnie do Ciebie. SEO pomoże Ci w zwiększeniu liczby wejść na stronę oraz zbudowanie wizerunku Twojej marki. To z kolei wpływa na wzrost liczby generowanych leadów oraz zyski.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie

Najczęściej czytane