• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie 3 mln pasażerów Rębiechowa w 2013 r.

mak
8 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Władze lotniska w Rębiechowie liczą na to, że do końca 2014 r. obsłużonych zostanie 3 mln pasażerów. Władze lotniska w Rębiechowie liczą na to, że do końca 2014 r. obsłużonych zostanie 3 mln pasażerów.

Przez cały miniony rok przez trójmiejskie lotnisko przewinęło się 2 mln 842 tys. pasażerów, to o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Mimo to Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy utrzymał trzecią pozycję w Polsce pod względem liczby odprawionych pasażerów i snuje plany, by ten rok zakończyć z wynikiem 3 mln obsłużonych pasażerów.



Jak często korzystasz z lotniska w Rębiechowie?

W grudniu 2013 r. trójmiejskie lotnisko obsłużyło ok. 193 tys. pasażerów. To wynik o 3 proc wyższy, niż w tym samym okresie w 2012 r. Jednak cały rok lotnisko zakończyło z wynikiem gorszym o ok. 2 proc. - to wielokrotnie omawiany efekt Euro 2012 i linii OLT). Do tego w ubiegłym roku przeładowano 4,9 tys. ton towarów, co daje wzrost na poziomie 1,4 proc. w stosunku do 2012 r.

- Miniony rok był pod wieloma względami trudnym okresem. Kryzys gospodarczy w Europie, spowolnienie gospodarcze w Polsce i bardzo wysoka, 18-procentowa dynamika ruchu pasażerskiego w roku poprzedzającym, to zjawiska, które miały wysoki wpływ na wyniki roku 2013 - wylicza Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Analizując strukturę ruchu lotniczego, cieszy nas obserwowana od kilku lat stabilizacja na poziomie ponad 30 proc. udziału przewoźników tradycyjnych w przewozach pasażerskich.

I, jak dodaje, świadczy to m.in. o silnej pozycji rynkowej w Gdańsku takich linii lotniczych jak: SAS, Lufthansa, LOT, Eurolot czy Air Berlin.

- Z kolei ruch krajowy powrócił do 12 proc. poziomu ruchu pasażerskiego ogółem, po jednorocznym "wyskoku" związanym z operowaniem OLT Express na trasach krajowych - dodaje prezes lotniska. - Przeciętna wartość współczynnika wykorzystania miejsc w samolotach rejsowych wyniosła 78 proc., co stanowi najlepsze osiągnięcie w naszej historii i doskonale rokuje na przyszłość.

Według założeń przyszły rok ma zakończyć się jeszcze lepiej, bo wynikiem 3 mln pasażerów, co równałoby się 5-procentowemu wzrostowi przewozów pasażerskich.

Co ciekawe, władze lotniska już zaczynają przygotowania do nagrodzenia jednego z pasażerów, o ile rok 2014 rzeczywiście okaże się rekordowy pod względem ruchu.

- W obu terminalach rozstawiliśmy urny wraz z ankietami dla pasażerów. Wśród tych, którzy je wypełnią rozlosujemy nagrodę. Będzie to wyjazd dla czterech osób do Madrytu, wraz z biletem na mecz Gran Derbi, między Realem Madryt a FC Barcelona - zapowiada Kloskowski.

W sezonie zimowym w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do:

Berlina (airberlin) Amsterdamu, Krakowa, Lublina, Popradu (eurolot) Frankfurtu, Warszawy (PLL LOT) Frankfurtu, Monachium (Lufthansa) Oslo (Norwegian) Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Londynu Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge (Ryanair) Kopenhagi, Oslo (SAS) Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Glasgow-Prestwick, Goteborga, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).

W sezonie zimowym w ruchu czarterowym z Gdańska można polecieć do:

Sharm al Sheik, Hurghady, Erzurum, Popradu, Tel Awiwu oraz na Teneryfę i Fuerteventurę.
mak

Miejsca

Opinie (179) 5 zablokowanych

  • zlodzieje z eurolotu kradna pieniadze, kase biora a biletu nie ma, na maile nie odpowiadaja

    kase biora a biletu nie ma, na maile nie odpowiadaja

    • 0 0

  • Jest 5 lotnisk, które liczą się w Polsce (18)

    Okęcie, Balice, Rębiechowo, Ławica i Strachowice.
    Reszta to lokalne lądowiska.
    Kaprys władzy.
    Szczurek też chce takiego kaprysu.
    Za pieniądze podatników.

    • 116 35

    • Pomyłka ! (11)

      Zenon - nie masz racji. Są jeszcze Pyrzowice. Co do lotniska w Gdyni to nie wiesz o czym piszesz. Nasuwa mi się porównanie : ty piszesz tak jakby statek handlowy, miał zacumować w basenie żeglarskim w Gdyni . Tak z grubsza, w rzeczywistości wygląda sytuacja lotniska w Gdańsku "w porównaniu" z tym budowanym w Gdyni. To dwa różne lotniska, z zupełnie innymi zadaniami . Mieszkam w Gdańsku i nie widzę nic złego w rozbudowie lotniska wojskowego w Gdyni. Myślałem kiedyś tak jak ty ale było to wynikiem mojej niewiedzy na temat lotniska w Gdyni. Pozdrawiam !

      • 18 20

      • JMK - słusznie, słusznie (4)

        Mea culpa - Pyrzowice są zaraz po Rębiechowie.
        Natomiast co do Gdyni.
        To jest szalony pomysł Gryzonia.
        Lotnisko, które przez ponad 10 lat nie będzie w stanie przyjąć żadnego samolotu klasy 3.
        Rębiechowo cały czas w budowie.
        Rozbudowa terminala.
        Podniesienie kategorii.
        Po co Gdynia?

        • 35 8

        • Czemu szalony pomysł gryzonia? bo jakaś katka tak napisała w GWnie? (3)

          Dlaczego? Argumenty, a nie powtarzanie zasłyszanych wypocin jakichś niedouczonych pismaków

          • 7 17

          • (2)

            Dlatego że jedno lotnisko już jest. Nie potrzeba dwóch dworców kolejowych w odległości 200 metrów od siebie. Dlatego że "ucywilnienie" lotniska to tak naprawdę zbudowanie wszystkiego oprócz pasa od nowa.

            • 9 1

            • Jesli nie rebiechowo..to najblizej Bydgoszcz? (1)

              • 0 1

              • Bydgoszcz jest świetnym przykładem. Niby w bliskiej okolicy nie mają żadnego lotniska, a jednak ruch tam jest mizerny, lotnisko rok w rok na minusie, a główny przewoźnik jakim jest Ryanair lata tylko dlatego że dostaje miliony dotacji.

                • 0 0

      • (3)

        No to podziel się, jaką wiedzę uzyskałeś, że uznajesz wywalenie 150 mln na lotnisko w Kosakowie za zasadne?

        • 16 3

        • Spotkanie (2)

          Na jesieni 2012 roku brałem udział w kilkugodzinnym spotkaniu z p.Januszem Statecznym - szefem tego projektu. Pojechałem specjalnie na Babie Doły, na spotkanie, aby nie powtarzać zasłyszanych wypocin jakichś niedouczonych pismaków.

          • 2 4

          • co polewali?

            • 1 0

          • No to daj argumenty

            • 5 1

      • konkurencja jest dobra (1)

        Wymusza lepsza jakosc uslug i obnizki cen

        • 3 8

        • Tak, ale jest to część wspólnego mechanizmu.

          Otóż w gospodarce rynkowej podmioty prywatne jeszcze przed rozpoczęciem konkurencji kalkulują czy jest to dla nich opłacalne, czy nie ponoszą zbyt dużego ryzyka, czy rynek nie jest już nasycony itp. Im silniejsza konkurencja w danej branży tym mniej chętnych do jej wejścia co zapobiega przesytowi firm w danej branży oraz nadprodukcji jakiegoś towaru czy usługi.

          Krótko mówiąc w przypadku podmiotów prywatnych jest to decyzja ekonomiczna, a celem inwestora jest po prostu zarabianie pieniędzy.

          Niestety w przypadku podmiotów państwowych czy tez jak ktoś woli w tym przypadku samorządowych taki mechanizm zanika. Wydawane pieniądze nie są pieniędzmi jakiegoś konkretnego człowieka tylko publicznymi, czyli nie ukrywajmy niczyimi więc podejmowane inicjatywy nie koniecznie muszą mieć sens ekonomiczny. Choćby w przypadku tego lotniska - po jakim czasie zacznie ono na siebie zarabiać? Po jakim czasie zwróci się koszt budowy?

          Musisz też wiedzieć ze klientami lotnisk tak naprawdę nie są pasażerowie tylko linie lotnicze. Musisz takze wiedzieć ze na lotniskach wyraźnie działa efekt skali, tzn im większe lotnisko tym niższe ma koszty obsługi jednego pasażera (bo koszt utrzymania infrastruktury, personelu itp dzieli się przez większą liczbę osób). Stąd też wynika, że mniejsze lotnisko z definicji nie będzie mogło normalnie konkurować z większym. Dlatego właśnie Polskie lotniska nie obsługujące 1mln pasażerów rocznie nie są dochodowe.

          Musisz także wiedzieć że konkurencja o połączenia odbywa się na zasadzie dotacji dla linii, zazwyczaj oficjalnie za "promocję" miasta. Więc jeżeli lotniska zaczną konkurować o linie to płacąc im z naszych pieniędzy.

          Załóżmy nawet ze powstanie drugiego lotniska w regionie spowoduje spadek opłat lotniskowych, załóżmy nawet że linie lotnicze wykorzystają ten upust do obniżenia cen biletów. Ale co dalej? Jakiś bilet stanieje o 10 zł (bo chyba nie sądzisz ze bilety lotnicze są wciąż drogie i jest duży margines na dalsze spadki?), fantastycznie, ale po jakim czasie te oszczędności zwrócą koszt wybudowania lotniska?

          • 9 3

    • (1)

      Nie tylko Szczurek. Wszak Koszalin także chce budować lotnisko...

      • 10 3

      • Koszalin to by sie za obwodnice wziął

        • 3 0

    • Głupis mkocurku

      A o Modlinie słyszałeś???? Gdyby nie wtopa z płytą, byliby na drugim miejscu. A o Pyrzowicach też pewnie nie słyszałeś. I wcale nie są w Pyrlandii.

      • 2 5

    • Dwóch jest (z przeproszeniem waszmości) prawdziwych żołnierzy w tej Rzeczypospolitej:

      ja w Koronie, a Kmicic na Litwie...

      • 12 0

    • Za PRL się liczyło jedno: Okęcie

      i komu to przeszkadzało?
      A teraz tow. Struzik z Mazowsza nie ma w kasie 800 mln m.in przez Budynia z jego Bolek Airport

      • 7 25

    • Zenon to ty Bąku ???

      • 8 15

  • Lotnisko w Kosakowie to czysta głupota, tak jak estakada rowerowa w Gdyni- następny pomnik sZCZURKA byle wydać forsę i pokazac

    • 0 0

  • Za rok tyle będzie w Gdyni (10)

    • 41 78

    • czas najwyższy (6)

      wystarczy, że każdy Gdynianin i Gdynianka poszybuje i ich przyjaciele a mamy już plan wykonany

      • 4 13

      • Gdynia Wejherowo, Rumia, Reda, powiat pucki Słupsk , Koszalin (4)

        na pewno nie bedą latać z Gdańska- tylko Gdyni. Sam latam z żoną 3-4 razy do roku razy 2= z6 do ośmi u pasażerów mniej.. W dobie niskobudżetowych lotów na które wielu może pozwolić daje to kilkaset tys rocznie i Gdańsk to odczuje. Druga sprawa przy żałosnym ruchu pasażerskim jak na standardy europejskie czeka się na odprawe dlużej niż w Frankfurcie niż Heathrow co jest żenadą. Czemu taki młody Tusk po politologii zajmuje się analizami a nie sprząta zapuszczonego hallu albo nie pomaga przy odprawie? W Gdyni takich porzadków na pewno nie będzie

        • 7 33

        • GA czemu ty się zajmujesz analizą tego, o czym nie masz pojęcia? Lataj dalej na zmywak, a emeryturka pod mostem.

          • 0 0

        • Hehehe, zawsze w takiej dyskusji trafi się ktoś komu się myli lotnisko z przystankiem autobusowym.

          Kolego, zazwyczaj samolotem leci się w jakieś konkretne miejsce a nie byle gdzie. Na jakiej podstawie zakładasz że w Gdyni będzie interesujące ciebie oraz mieszkańców wymienionych miast połączenie? Piszesz tak jakby ludzie ludzie sobie wybierali z którego lotniska polecą bo oba oferują dane połączenie. Chłopie - zjedź na ziemię. Żadna linia lotnicza nie będzie dublowała kierunku istniejącego 20 km dalej.

          Skąd w ogóle pomysł że linie lotnicze zaczną operować na kosakowskim lotnisku?

          • 13 4

        • Koszalin ma mieć swoje lotnisko :) Poza tym naprawdę uważasz, że gdyńskie awionetki dotransportują Ciebie tak daleko, jak gdańskie samoloty?

          • 12 2

        • Taaaa

          Z Gdyni polecisz.Latawcem...

          • 23 5

      • tak tak ...... za 2 złotę przez 2 minuty na skwerze ......

        • 17 0

    • śmieszna sprawa z tym lotniskiem w Gdyni

      jest miejsce na dwa stadiony, na dwa parki naukowo technologiczne, ale na dwa lotniska w niespełna milionowej metropolii to już przesada i wyrzucanie pieniędzy w błoto, niespełna 2 mln Warszawa dopiero niedawno otworzyła drugie lotnisko w Modlinie a i tak ledwo zipie

      • 1 0

    • Gdzie można kupić w Gdyni dopalacze ? Bo z tych wypocin widać,że niezle wypaliło Ci mózg !!!

      • 14 4

    • Ta, długu.

      • 38 2

  • z tych 2 mln 842 tys. (2)

    moje są 4 :)

    • 59 4

    • moich 6, gdyby były jakieś busy:lotnisko - Malbork , częściej bym latał

      • 0 0

    • moje jakieś 90

      • 4 1

  • 3 mln

    z tego ja sam jakies 50 razy sie odprawialem. Jeden lot tygodniowo tam i spowrotem.

    • 0 1

  • Koszalin to by sie za obwodnice wziął . Cd, a Szczurek za budowę opat

    zamiast lądowiska w Kosakowie i żebrania w Polsce.
    ps. śluby dla rodziny K. już nie wystarczą.

    • 0 0

  • Żenada (1)

    Aglomeracja 1mln ruch maleje względem 2012 dostęp do morza i brak lotów do Ameryki raczej ubolewać niż się cieszyć!!!!!!!!!!!!!

    • 1 5

    • loty są, ale z przesiadką

      Ale w obecnych czasach z mało miejsc polecisz bezpośrednio do Ameryki.

      Większość lini ma huby i zbiera tam i dopiero śle do Ameryki :P.

      • 2 0

  • Tylko pytam...

    A jak tam Szuroport w Szczuropolis?

    • 2 0

  • rębiechowo (4)

    Co za wiocha na tym nowo wybudowanym terminalu odlotów,dość że bramka do wjazdu samochodem na postój 10 min.ciągle popsuta, schody,ruchome na piętro nie działają to na dodatek na tak niby nowoczesnym lotnisku nie ma toalety z przewijakiem dla matek z niemowlakiem....CO JAKAŚ ŻENADA,A władze lotniska ciągle szczycą się tylko ilością obsłurzonych pasarzerów...PORWSZKA.

    • 11 11

    • Na chulerę łazisz lub latasz z bachorem? (1)

      Coś nie pasuje to siedzi się w domu.
      Pierze pieluchy i karmi.

      • 2 3

      • Ktoś cię musiał kiedyś bardzo skrzywdzić

        prawda gallux?

        • 2 1

    • Bzdura! (1)

      Są przecież toalety z przewijakami. Sami korzystaliśmy i to zarówno po stronie tej ogólnej, jak i na sali odlotów. Tam, nawet jest odobny pokój dla rodziców z dziećmi. Fakt, że oboje z mężem byliśmy trzeźwi i nie mieliśmy problemu z odnalezieniem się na terminalu..

      • 8 1

      • I wyszła wiocha :)))

        Dobrze, że wogóle kibel znalazł, a nie n****ł w kącie, a potem narzekał, że 'porwaszka' bo kibli nie ma

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane