• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie trzystutonowy transport przejechał przez Gdańsk

Szymon Zięba
17 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kierowcy, którzy w nocy poruszali się ulicami Gdańska, musieli liczyć się z przejściowymi utrudnieniami. W nocy z piątku na sobotę (16/17.07.) przez miasto przejechał ponadgabarytowy transport, ważący w sumie prawie 300 ton.



Czy widziałe(a)ś kiedyś nietypowy transport na drogach?

W nocy z piątku na sobotę przez Gdańsk przetransportowano ważący dziesiątki ton ładunek wielkogabarytowy.

Jak się dowiedzieliśmy, przewożono układ olejowy o masie 187 ton, a łączna masa zestawu wynosiła w sumie 288 ton.

Transport wyruszył ze wsi Małkowo (pow. kartuski), a docelowo dotrzeć miał do ul. Wielopole, gdzie mieści się terminal GTK.

Ciężki ładunek w Gdańsku przejechał następującą trasą: Kartuska - Nowatorów - Budowlanych - Słowackiego - Żołnierzy Wyklętych - Grunwaldzka - al. Zwycięstwa - Popiełuszki - Nowomiejska - Narzędziowców - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Wielopole.

Co ciekawe, wielkogabarytowy ładunek nie mógł pojawić się przy ul. Narzędziowców wcześniej niż o godz. 3 nad ranem. Warunek ten wynika z liczby uczestników imprez na terenach postoczniowych i koniecznością zachowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Warto wspomnieć, że właśnie na skrzyżowaniu ulic Narzędziowców i Jana z Kolna obsługa transportu miała spory problem z pokonaniem zakrętu. Skomplikowana akcja manewrowania ciężarówką spowodowała utrudnienia na odcinku ul. Jana z Kolna, po którym ruch odbywał się wahadłowo.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, manewr spowodował także znaczne opóźnienie całej akcji. Zamiast ok. godz. 4:00, transport dotarł do celu na terenach stoczniowych ok. dwie godziny później.

  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.

Nocne transporty ciężkiego ładunku



Warto zaznaczyć, że przejazdy tzw. pojazdów nienormatywnych przez Gdańsk zwykle odbywają się między godz. 23 a 5 rano. Zdarza się, że przy takich okazjach niezbędne jest np. podnoszenie trakcji tramwajowej, demontaż znaków drogowych, a nawet jazda pod prąd.

W taki sposób przewieziono m.in. ogromne zbiorniki w kształcie walca, które służyły do gromadzenia oleju roślinnego. Ładunek wieziono z Gdańska do Bytowa.

Transport gigantycznego zbiornika na olej. Materiał archiwalny.


Opinie (140) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Kupa roboty i co? Mozna? Można! (7)

    Można strugać zapałki, a można też i realizować właśnie takie projekty. Ciekawy jestem marzowosci takich produktów, ale widocznie się opłaca :)

    • 44 17

    • (3)

      Człowieku prawdziwy high tech to kompresory, turbiny, generatory, przekładnie czy silniki. A nie te odpady z produkcji zagranicznej co dostaję Rockfin.

      • 4 8

      • sam jesteś odpad, mowa tu o układzie olejowym, czyli hydraulika (2)

        Taki sam high tech jak to co napisałeś. Chyba nie do końca rozumiesz o czym mówisz. Że niby przekładnia to większy high tech? Litości. Poza tym nawet nie porównałeś typu przekładni do typu tego układu olejowego bo nie masz do tego specyfikacji, zatem nie możesz nawet tego porównać. Po prostu nie wiesz o czym mówisz.

        • 10 2

        • (1)

          To są układy, które zagraniczni klienci wykonywali sami. Po restrukturyzacjach, wyszło im że lepiej to zlecić komuś. Będzie łatwiej wymagać od obcego, niż swojego.
          Układ olejowy to zbiornik, rurociągi, pompy, silniki, zawór kotrnolny i termostatyczny, filtr, instrumenty i trochę mniejszych komponentów. Składacie to w kupę wg wytycznych klienta.
          Jeżeli uważasz, że to jest high tech to naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.
          Prawdziwy high tech jest w mechanice precyzyjnej, o czym Rockfin nie ma pojęcia.

          • 0 0

          • I jeszcze jako przykład rozwiniętej technologii podałeś układ olejowy, które są pomijane przez zastosowanie łożysk magnetycznych w kompresorach.
            Prawdziwy high tech :)

            • 0 0

    • (1)

      ciekawe przy takich temperaturach jakie kołoważe zostaną :)

      • 6 4

      • te platformy mają tyle kółek, że nacisk na oponę jest mniejszy, niż przy niejednym SUVie

        • 3 0

    • czego ?

      "jestem marzowosci takich produktów"

      • 4 1

  • Ciekawe czemu po prostu nie pojechali Armii Krajowej, wszystkie ulice po drodze są szerokie tam.. (10)

    • 17 9

    • a temu

      że wiadukty są i gabaryty mogłyby uszkodzić

      • 0 0

    • Te płyty stalowe to raczej żeby nie pociąć kół o krawężnik a nie by go ochronić. (1)

      • 31 3

      • Raczej żeby lepiej rożłozyć nasisk na podłoże bez tego grunt mógłby się zapaść

        • 3 1

    • Ze względu na parametry zestawu

      • 2 0

    • pod wiaduktem na Podwalu Przedmiejskim, raczej by się nie zmieścił (2)

      • 7 1

      • (1)

        Mogli przecież pojechać pod prąd omijając wiadukt. Ale faktycznie - zakręty tam są dość ciasne.

        • 2 0

        • I dalej jaką trasą ?

          • 2 1

    • No i jeszcze niektóre wiadukty mają maksymalne obciążenie 70-80 ton

      • 11 0

    • Przebudowa

      AK jest w przebudowie, zastępcza nawierzchnia mogłaby tego nie wytrzymać

      • 6 0

    • Bo chodzi o wysokość wiaduktów a nie o szerokość

      No i profil zakrętów

      • 20 1

  • Transport (11)

    To sie nazywa tupet i arogancja wladzy ,zaklucac komus cisze nocna ,nawalac wkretarami wykrecajac znaki drogowe umieszczone na tzw.bramkach pow 100 db w cisze nocna bo jakis mega transport wali do portu przez Marynarki Polskiej ,to intetes prywatny jest wazniejszy od waznego interesu spolecznego (cisza nocna) . Brawo p. Dulkiewicz komisarz miasta z nadania platformy obywatelskiej traktujacy miasto Gdansk jak prywatny folwark ,wybory ktore nawet nie byly stircte wyborami ,bez mocy prawnej nie bylo kontr kandydata PiS nie wystawil swojego kandydata .nie bylo wyboru . PO ma odemnie dozywotnio czerwona kartke ,a pani Dulkiewicz nie jest prezydentka wszystkich Gdanszczan bo nie reprezentuje moich interesow i dziala na ich szkode i nie jest moim prezydentem bo ja wogole nie glosowalam w tych wyborach .I jak p. "Prezydent" tak mowi to znaczy ze klamie. ( z reszta jak cala PO ) .

    • 8 32

    • mieszkam przy trasie przejazdu (1)

      Hałasował mniej, niż miejski autobus. Ale widać pisowsko-szamańska anka z GSP zawsze wie lepiej

      • 2 1

      • A czemu ,, pisowsko szamańska ,, ?

        Może jeszcze kolor skóry określisz. Domorosły psychologu- wyluzuj.

        • 0 0

    • To kiedy ma to wyjechać? (3)

      A) jak bombelka do przeczkola będziesz chciała odwieść? Sprujesz się, że korki powoduje i czemu nie w nocy!
      B) nie produkować w ogóle takich gabarytów? Będziesz płakać że Twój sebix nie ma roboty

      • 9 4

      • (2)

        Przeczkola odwieść ? Bombelka ? Ratunku...

        • 4 0

        • (1)

          Miszcz ;) po prostu

          • 3 0

          • Miszczyni raczej ( Gdańszczanka )

            • 3 0

    • Pani jest taka głupia, czy tylko udaje? Nawet nie skomentuję treści poza tym, że post w naczącym stopniu jest w ogóle nie na temat?

      • 6 0

    • (1)

      Zbudowanie takiego układu to kilka tysięcy roboczo godzin, czyli praca dla wielu osób również dla firm podwykonawczych. Poza tym wpływy ze sprzedaży itd. Narzekanie że kilka razy w roku przez godzinę coś hałasuje (chociaż nie sądzę żeby taki ślimak zbyt hałasował) i mieszanie do tego polityki jest mego plytkie

      • 14 2

      • O to to, święte słowa.

        • 4 0

    • Z tego transportu żyje miasto jak i port ... ten transport opłaca cały odcinek drogi jak i wiele dodatkowych kosztów dzięki którym możesz się cieszyć że port przynosi dochód jak i miasto więc nie pajacój.
      Więcej opłata kosztuje za ten przejazd niż Ty atakujesz przez 5 lat swoje osobowe auto plus koszta Twojego mieszkania

      • 4 0

    • Super pomysł

      Najlepiej jak by jechali w dzień i zablokowali miasto na kilka godzin. W ten sposób hałasy by nie przeszkadzały mieszkańcą a zwłaszcza osobą imprezujących na 100czni

      • 4 4

  • koleiny gratis

    • 1 0

  • Wspaniale (2)

    A przepraszam jaki dopuszczalny nacisk osi obowiązuje na tym odcinku? Pozwolenie było? Trasę wytyczyli specjaliści? Po przejeździe rozumiem, że była wykonana inspekcja czy nie doszło do uszkodzeń, na naprawę których potem pół miliona mieszkańców będzie się musiało zrzucic?

    • 0 7

    • jak jesteś taki "ciekawski" George, to bądź łaskaw poszukać, jak organizuje się takie transporty. Bez analizy i zezwoleń, taki ciężar nie wyjechałby nawet za bramę zakładu. Ale cóź, lepiej błysnąć dyletanctwem i się kompromitować w ramach typowego "nie wiem, ale się wypowiem"

      • 1 0

    • Tak

      bez pozwoleń takie akcje się nie odbywają. Żeby uzyskac pozwolenia, trasa została dokładnie analizowana, objekty mostowe przebadane, itp. itd. Pracy nad tym transportem trwaly prawie rok.

      • 2 0

  • xxx (1)

    To kiedy remont zniszczonej nawierzchni z pieniędzy podatnika, a nie, z pieniędzy tych, co rozjechali?;)

    • 0 4

    • jak tylko udokumentujesz zniszczenia

      • 0 0

  • Mega transport

    Transport kosztowal prawie 120 tyś euro z malkowa do Gdańska .30 km każdy dostał swoją dole Gdańsk tez to poco takie gadanie o drogach .

    • 0 0

  • Straszne (2)

    Rozwalają te drogi! Jest tak ciepło a te barany rozgniatają drogę prawie 300 tonami. Kto zapłaci za zniszczenia?

    • 2 12

    • po coś tyle osi ;)

      • 1 0

    • ty , oni i nawet ja

      • 5 0

  • Pomnik dobrej zmiany !!!! (7)

    Będzie następnym transportem tych rozmiarów. A takich pomników będzie więcej !!!!

    • 10 5

    • Pomnik dobrej zmiany jest już w Ostrołęce... (6)

      • 6 3

      • Sam sobie odpisujesz ? (5)

        • 0 5

        • Raczej nie, dojna zmiano ! (4)

          • 3 1

          • Dla Ciebie każda zmiana to działanie stracone i złe. (3)

            Pozostań przy swoich przekonaniach dalej. Kop się z koniem jak lubisz ale gdzie tu logika ?

            • 0 3

            • A zmiany w sądownictwie były dobre ? Magister Przyłębska, Piotrowicz i Pawłowicz w Trybunale to pewnie wybitni sędziowie... (2)

              • 3 1

              • Wg Ciebie ci wychodzący z narady w siedzibie Warszawskiej PO są niezależni ? (1)

                • 0 3

              • Przestań się pogrążać, miała być dobra zmiana a wyszła dojna zmiana !

                • 2 0

  • Takie rzeczy to kiedyś pociągiem i nie było zamuly (3)

    • 10 12

    • (2)

      powiesz mi jak uwzgledniajac szerokosc ladunku "?

      • 10 1

      • (1)

        Szerokość szerokością ale co z wysokością? Pewnie trakcję podnosili ;)

        • 6 1

        • wysokość akurat nie powinna sprawiać problemów, tym razem "drutu" nie ruszali

          ale szerokość przekracza skrajnię UIC

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane