• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie trzystutonowy transport przejechał przez Gdańsk

Szymon Zięba
17 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kierowcy, którzy w nocy poruszali się ulicami Gdańska, musieli liczyć się z przejściowymi utrudnieniami. W nocy z piątku na sobotę (16/17.07.) przez miasto przejechał ponadgabarytowy transport, ważący w sumie prawie 300 ton.



Czy widziałe(a)ś kiedyś nietypowy transport na drogach?

W nocy z piątku na sobotę przez Gdańsk przetransportowano ważący dziesiątki ton ładunek wielkogabarytowy.

Jak się dowiedzieliśmy, przewożono układ olejowy o masie 187 ton, a łączna masa zestawu wynosiła w sumie 288 ton.

Transport wyruszył ze wsi Małkowo (pow. kartuski), a docelowo dotrzeć miał do ul. Wielopole, gdzie mieści się terminal GTK.

Ciężki ładunek w Gdańsku przejechał następującą trasą: Kartuska - Nowatorów - Budowlanych - Słowackiego - Żołnierzy Wyklętych - Grunwaldzka - al. Zwycięstwa - Popiełuszki - Nowomiejska - Narzędziowców - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Wielopole.

Co ciekawe, wielkogabarytowy ładunek nie mógł pojawić się przy ul. Narzędziowców wcześniej niż o godz. 3 nad ranem. Warunek ten wynika z liczby uczestników imprez na terenach postoczniowych i koniecznością zachowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Warto wspomnieć, że właśnie na skrzyżowaniu ulic Narzędziowców i Jana z Kolna obsługa transportu miała spory problem z pokonaniem zakrętu. Skomplikowana akcja manewrowania ciężarówką spowodowała utrudnienia na odcinku ul. Jana z Kolna, po którym ruch odbywał się wahadłowo.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, manewr spowodował także znaczne opóźnienie całej akcji. Zamiast ok. godz. 4:00, transport dotarł do celu na terenach stoczniowych ok. dwie godziny później.

  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.
  • Zdjęcia z przejazdu transportu ponadgabarytowego ulicami Letnicy. Aby nie uszkodzić krawężników przy rondzie Mazowieckiego, rozłożono na nich stalowe płyty.

Nocne transporty ciężkiego ładunku



Warto zaznaczyć, że przejazdy tzw. pojazdów nienormatywnych przez Gdańsk zwykle odbywają się między godz. 23 a 5 rano. Zdarza się, że przy takich okazjach niezbędne jest np. podnoszenie trakcji tramwajowej, demontaż znaków drogowych, a nawet jazda pod prąd.

W taki sposób przewieziono m.in. ogromne zbiorniki w kształcie walca, które służyły do gromadzenia oleju roślinnego. Ładunek wieziono z Gdańska do Bytowa.

Transport gigantycznego zbiornika na olej. Materiał archiwalny.


Opinie (140) 7 zablokowanych

  • Ciężko było.

    Wyjechać z terenów po stoczniowych - słup trakcyjny, krótki łuk. Na milimetry

    • 4 0

  • Już w fazie projektu i budowy dróg powinno się uwzględnić takie akcje

    Przykładem są ronda i wysepki z ostrymi krawężnikami.

    • 6 0

  • transport

    Cieszy mnie, ze Polska nie jest tylko montownia europy i potrafimy robic cos wielkiego...
    Gratulacje

    • 6 1

  • Ciekawe ile krawężników zmieniło swoją wysokość i stan.

    • 5 3

  • Straszne (2)

    Rozwalają te drogi! Jest tak ciepło a te barany rozgniatają drogę prawie 300 tonami. Kto zapłaci za zniszczenia?

    • 2 12

    • ty , oni i nawet ja

      • 5 0

    • po coś tyle osi ;)

      • 1 0

  • Chciałam coś napisać... (1)

    bo przed laty organizowałam takie transporty do mojej firmy. Jechały olbrzymie prasy metalurgiczne przez Alpy do Gdańska. To była wtedy akcja! Ale mi ręce opadły jak poczytałam, jak tu ludzie komentują, mieszając do tego samorządy gdańskie i do tego podpisując się "Gdańszczanka", kiedy powinno być "pisowiec". Ludzie, nie wszystko jest polityką, choć Kacperek może i nóżkami przebiera, bo w Gdańsku jego ojca szanowali, ale nie chcą ani jego, ani PiS-u. Był ongiś Jamroż i dość.

    • 5 4

    • I tak napisałaś (eś) co chciałaś więc w czym problem ?

      Twój wywód oczywiście wg Ciebie jest anty polityczny a niczym się nie różni o bzdur wypisywanych przez młodych z niczego nie zadowolonych.

      • 3 1

  • xxx (1)

    To kiedy remont zniszczonej nawierzchni z pieniędzy podatnika, a nie, z pieniędzy tych, co rozjechali?;)

    • 0 4

    • jak tylko udokumentujesz zniszczenia

      • 0 0

  • Wspaniale (2)

    A przepraszam jaki dopuszczalny nacisk osi obowiązuje na tym odcinku? Pozwolenie było? Trasę wytyczyli specjaliści? Po przejeździe rozumiem, że była wykonana inspekcja czy nie doszło do uszkodzeń, na naprawę których potem pół miliona mieszkańców będzie się musiało zrzucic?

    • 0 7

    • Tak

      bez pozwoleń takie akcje się nie odbywają. Żeby uzyskac pozwolenia, trasa została dokładnie analizowana, objekty mostowe przebadane, itp. itd. Pracy nad tym transportem trwaly prawie rok.

      • 2 0

    • jak jesteś taki "ciekawski" George, to bądź łaskaw poszukać, jak organizuje się takie transporty. Bez analizy i zezwoleń, taki ciężar nie wyjechałby nawet za bramę zakładu. Ale cóź, lepiej błysnąć dyletanctwem i się kompromitować w ramach typowego "nie wiem, ale się wypowiem"

      • 1 0

  • Mega transport

    Transport kosztowal prawie 120 tyś euro z malkowa do Gdańska .30 km każdy dostał swoją dole Gdańsk tez to poco takie gadanie o drogach .

    • 0 0

  • koleiny gratis

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane