- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (127 opinii)
- 2 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (54 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (225 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (659 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (92 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (64 opinie)
Premier: otwieramy galerie handlowe, hotele i przedszkola
Liczba zakażonych koronawirusem nie zaczyna szybko spadać, ale jest na tyle niska, że służba zdrowia radzi sobie z pomocą chorym. Dlatego rząd zdecydował, że przyspiesza zaprezentowany wcześniej program odmrożenia gospodarki. Po majówce otwarcie galerii handlowych, hoteli, żłobków i przedszkoli.
- W Polsce mamy ponad 12 tys. zakażonych koronawirusem, ale w ciągu ostatniej doby 370 osób wyzdrowiało. Ta liczba wciąż rośnie. Pewną kontrolę nad koronawirusem przejęliśmy, ale nie wiemy, co stanie się za miesiąc, dwa czy trzy. Będziemy przyspieszać luzowanie obostrzeń, ale pamiętajmy, że może będziemy zmuszeni wykonać krok wstecz - przestrzega premier Mateusz Morawiecki.
Na razie możemy liczyć na otwieranie gospodarki, ale w najbliższym czasie na pewno nie pozostaną poluzowane zasady izolacji społecznej. Nadal trzeba nosić maseczki i nie można się spotykać. Trzeba też zachować dystans dwóch metrów od innych osób.
Zmiany od 4.05.2020:
- Otwarcie hoteli i miejsc noclegowych
- Otwarcie galerii handlowych (jeden klient na 15 m kw. powierzchni sklepu)
- przywrócenie zabiegów rehabilitacyjnych (nie dotyczy salonów masażu)
- otwarcie muzeów, bibliotek i galerii sztuki
Zmiany od 6.05.2020:
- otwarcie żłobków i przedszkoli (decyzje podejmują ich właściciele)
- zasiłek opiekuńczy dla tych, którzy nie skorzystają z opieki w przedszkolach i żłobkach
Kolejne zmiany będą ogłaszane co dwa tygodnie lub wcześniej.
Sportowcy mogą ostrożnie trenować
Przypomnijmy, że od 4.05.2020 następują też zmiany w zakresie korzystania z obiektów sportowych.
Można grać i trenować po maksymalnie sześć osób na następujących obiektach:
- Stadiony sportowe (piłkarskie, lekkoatletyczne i inne),
- boiska szkolne i wielofunkcyjne (w tym Orliki),
- infrastruktura zewnętrzna do uprawiania sportów motorowych oraz lotnictwa,
- pola golfowe,
- ośrodki jeździeckie oraz strzelnice, tory łucznicze, gokartowe, wrotkarskie i rolkowe.
Maksymalnie do dwóch osób może przebywać w kajaku, łódce czy rowerze wodnym. Po cztery osoby mogą grać na jednym korcie w tenisa.
We wszystkich przypadkach trzeba pamiętać o zachowaniu dystansu dwóch metrów, zasłanianiu twarzy w momencie dotarcia na dany obiekt sportowy (przebywając na boisku, nie ma obowiązku zakrywania twarzy), dezynfekcji urządzeń po każdym użyciu i każdej grupie, dezynfekcji rąk dla wchodzących i opuszczających obiekt.
Zmiany możliwe dzięki miejscom w szpitalach
- Wykorzystujemy mniej niż 30 proc. naszych miejsc w szpitalach. Dzięki temu możemy wprowadzać kolejne etapy poluzowania gospodarki - mówi premier Mateusz Morawiecki.
Jednocześnie przestrzega, by nie popadać w huraoptymizm. Jeśli zbyt szybko zniesiemy ograniczenia izolacyjne, a liczba zakażeń koronawirusem wzrośnie, może będzie trzeba ponownie zmienić niektóre sfery naszego życia społecznego i gospodarczego.
Odmrożenie: rząd musi nam bardziej zaufać.
Minister zdrowia: nie nośmy masek zsuniętych na brodę
- Więcej osób zdrowieje, niż ulega zakażeniu, i to nas cieszy. Ale zwracajmy uwagę na noszenie masek. Coraz więcej osób nie ma ich wcale, część nosi zsunięte na brodę. Lekceważenie tego, że można zakazić innych, nie jest odwagą, ale przejawem egoizmu. Nośmy maski, by chronić innych - podkreśla minister zdrowia Łukasz Szumowski.
Minister obawia się, że przez to może zwiększyć się pozioma transmisja - czyli liczba zakażonych przez jednego nosiciela. To mogłoby spowodować konieczność wprowadzenia kolejnych obostrzeń.
Majówka bez zgromadzeń
Warto pamiętać, że podczas majówki nadal będą obowiązywać dotychczasowe zakazy:
- dystans dwóch metrów pomiędzy osobami w przestrzeni publicznej
- nakaz noszenia maseczek
- zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób
- zakaz samodzielnego wychodzenia z domu dzieci do 13 lat
- zakaz korzystania z placów zabaw
- zalecenie rzadszego korzystania z przestrzeni publicznych
Opinie (1101) ponad 50 zablokowanych
-
2020-04-29 11:25
Opinia wyróżniona
przerzucanie odpowiedzialności na samorządy (57)
rząd pozwolił otworzyć żłobki i przedszkola ale organem nadzorującym żłobki i przedszkola są samorządy i to właśnie samorządy mają wziąć odpowiedzialność za ewentualne zachorowania dzieci i ich rodziców??
w jaki sposób stworzyć w tych placówkach zasady dystansu społecznego??
zmniejszyć grupy np o połowę?
dyrektor ma decydowaćrząd pozwolił otworzyć żłobki i przedszkola ale organem nadzorującym żłobki i przedszkola są samorządy i to właśnie samorządy mają wziąć odpowiedzialność za ewentualne zachorowania dzieci i ich rodziców??
w jaki sposób stworzyć w tych placówkach zasady dystansu społecznego??
zmniejszyć grupy np o połowę?
dyrektor ma decydować które dziecko będzie mogło korzystać z opieki a które nie?
dyrektor ma decydować który rodzic wróci do pracy?
a co w przypadku rodziców którzy mają 1 dziecko w przedszkolu, a 2 dziecko w klasie 1 szkoły podstawowej??
i tak trzeba zostać w domu , nic się nie zmieni....
izolacja trwa, a do pracy i tak nie można wrócić.- 418 64
-
2020-04-30 11:18
najlepiej to narzekać
i nie brać za nic odpowiedzialności . Samorząd miałby okazję wykazać się w kreatywnym podejściu do rozwiązania problemu a nie tylko mówić nie na wszystko . Odnosi się wrażenie , że samorząd jak rozkapryszone dziecko - czeka aż rodzic da mu zadanie , żeby mógł grymasić i protestować . Zero twórczego działania tylko wyszukiwanie przeszkód .
- 2 1
-
2020-04-30 07:47
Przyjąć wreszcie model szwedzki
Wirus jest zakaźny ale niska śmiertelność i tak wszyscy się z nim zetkniemy, o ile się już nie zetknęliśmy, dać zalecenia i wszyscy powrót do normalnego życia.Szwecja nie padła od 2 tyg. coraz mniej zakażeń i zgonów i żadnych nakazów i kar tylko zalecenia.
- 0 2
-
2020-04-29 23:53
no to zostana w domu i co zle? mi obnizono etat pracy na 6 m-cy!! nie moge wziac opieki na dziecko nawet mimo ze przedszkola sa zamkniete , bo pracodawca z Gdyni mnie zwolni!
- 1 0
-
2020-04-29 22:48
Biedne te samorzady. Boja sie opowiedzialnosci
- 3 7
-
2020-04-29 16:25
Juz przestań ze swoimi bąbelkami
Są ważniejsze sprawy
- 5 4
-
2020-04-29 14:46
Co do przedszkoli i ich otwarcia ...
Chodzi o kase placona na zasilki .
Tak uwazam .
Igranie z losem .- 14 6
-
2020-04-29 14:44
Ich .....
Pogibalo .
Wybory .!- 8 4
-
2020-04-29 14:04
(2)
Nie sposób nie przyznać Ci racji, natomiast z drugiej strony wymagajmy od samorządów również, bez łachy. Biorą kasę więc niech wezmą odpowiedzialność również większą w tych ciężkich czasach, chociaż część. Ja tam pro PiS nie jestem ale jaki mają wybór, puścić wszystkich do pracy i szkoły,, niech się dzieje wola nieba ?
Kto weźmie na siebie taką odpowiedzialność, szaleniec chyba tylko jakiś. Powoli odpuszczają, tyle mogą. Każdemu jest ciężko.- 8 13
-
2020-04-29 16:08
(1)
Powinno być tak, że nałożenie na samorządy dodatkowych obowiązków (i związanych z nimi kosztów) powinno się odbywać ze wskazaniem źródła finansowania. Budżet samorządów nie jest studnią bez dna. Jeśli rząd podejmuje decyzje obciążające finansowo samorząd, samorząd nie dostanie nagle dodatkowych pieniędzy - ucierpią inne miejskie wydatki.
- 10 4
-
2020-04-30 07:08
Ale nagle samorządu znowu nie mają na nic pieniędzy? Może trzeba zmienić tych "gospodarzy"...
- 3 4
-
2020-04-29 14:13
M.m (1)
Rząd nie chce już rodzicom dawać zasiłku opiekuńczego...bo ZUS już pieniędzy nie ma:)
- 22 4
-
2020-04-29 16:28
Bo ten zasiłek
To od początki zły pomysł. Wystarczy 500+
- 10 2
-
2020-04-29 13:38
(2)
Przedszkola i żłobki otwarte będą by sprawować opiekę, a nie w normalnym trybie nauki więc i personel będzie odpowiednio okrojony. Jeśli ktoś ma drugie dziecko w szkole i i tak musi zostać w domu to chyba na własną logikę powinien zostawić też przedszkolaka w domu. Mnóstwo ludzi chodzi i musi chodzić do pracy więc to dla nich będzie ogromne
Przedszkola i żłobki otwarte będą by sprawować opiekę, a nie w normalnym trybie nauki więc i personel będzie odpowiednio okrojony. Jeśli ktoś ma drugie dziecko w szkole i i tak musi zostać w domu to chyba na własną logikę powinien zostawić też przedszkolaka w domu. Mnóstwo ludzi chodzi i musi chodzić do pracy więc to dla nich będzie ogromne odciążenie, nie będą musieli kombinować z urlopami, 80 procentowym opiekuńczym czy wysyłaniem dzieci do rodziny. Podsumowując, jeśli ktoś nie może pracować lub musi zostac w domu z innych powodów niech nie posyła dziecka do przedszkola i nie zabiera miejsca tym którzy pracować muszą i będą musieli - bardzo proste i logiczne
- 14 14
-
2020-04-29 14:04
(1)
A skąd pewność,że personel w przedszkolu/żłobku nie jest zakażony?
- 18 6
-
2020-04-29 14:12
Z tego samego miejsca, co pewność, ze pracujący rodzice nie są zakażeni, a dziecko wirusa nie przyniesie w prezencie
- 26 1
-
2020-04-29 13:07
Przeciez każdy ma wybór (5)
Czemu maja służyć te wszystkie agresywne komentarze? Przeciez każdy ma wybór. nikt nikogo nie zmusza do wysyłania dziecka do przedszkola czy żłobka. Z dugiej strony czy ktoś się zastanowił jak długo chcecie trzymać dzieci w domu? Pół roku, rok, dwa? A jak nie uda się wyprodukować szczepionki to co? Mamy wiosnę, lato dzieci będa więcej przebywac
Czemu maja służyć te wszystkie agresywne komentarze? Przeciez każdy ma wybór. nikt nikogo nie zmusza do wysyłania dziecka do przedszkola czy żłobka. Z dugiej strony czy ktoś się zastanowił jak długo chcecie trzymać dzieci w domu? Pół roku, rok, dwa? A jak nie uda się wyprodukować szczepionki to co? Mamy wiosnę, lato dzieci będa więcej przebywac na świeżym powietrzu i nabierać odporności, która będzie im tak potrzebna w okresie jesienno-zimowym. Różnorakie wirusy krążą w powietrzu, nie tylko corona, a nasze dzieci są w zamknięciu, krótki spacer albo i nie i odporność spada. Za to więcej komputera, bajek i filmów. Zdrowy rozsądek czasem przydałby sie zamiast ciągłego siania paniki. Szkoda, że te same mamy, którym pewnie dobrze w domu na zasiłku opiekuńczym, gdy cierpliwośc pracodawców sie skończy będą oddawały lub oddawały w przeszłości dzieci z katarami i kaszlem, tłumacząc pania w przedszkolu, że to alergia. a Corona był już u nas i w styczniu i lutym, tylko nikt go nie diagnozowal.
Zdowia i rozsądku życzę
SS- 32 13
-
2020-04-29 18:39
co to za bełkot (1)
jaki wybór ?? zmusza/nie zmusza - to nie ta kategoria, kto trzyma dzieci w domu ?? może ty. czy przedszkole/żłobek jest równoznaczne z pobytem na dworzu i nabywaniem odporności ? Bełkot. Czy decyzja otwarcia przedszkoli w dniu z "kolejnym" rekordem zakażeń i zgonów to logiczna decyzja?? Kobieto znowu piszesz, że dzieci zamknięte w domu - nic z
jaki wybór ?? zmusza/nie zmusza - to nie ta kategoria, kto trzyma dzieci w domu ?? może ty. czy przedszkole/żłobek jest równoznaczne z pobytem na dworzu i nabywaniem odporności ? Bełkot. Czy decyzja otwarcia przedszkoli w dniu z "kolejnym" rekordem zakażeń i zgonów to logiczna decyzja?? Kobieto znowu piszesz, że dzieci zamknięte w domu - nic z tego, jak będą zamknięte w przedszkolu/żłobku to będzie zdrowiej ? nawet pomijając wirusa? zalecasz zdrowy rozsądek spekulując dalej że wirusa już miałaś w lutym a głupie matki zawożą dzieci do placówki chore, co za bełkot.
- 7 8
-
2020-04-29 19:28
Bełkot ??????
Nie. Prawo do własnego zdania bez chamstwa w sosunku do innych
SS- 8 2
-
2020-04-29 16:44
Rozumiem ze mam wiec puscic swoje dziecko (2)
Do przedszkola wiedzac ze sie moze zarazic?to po co ta cala kwarantanna?
- 13 7
-
2020-04-29 17:49
To proste (1)
celem kwarantanny mialo być przygotowanie służby zdowia do zwiększonej liczby chorych, zwłaszcza tych na intensywnej terapii. Czy to sie udało to juz inna sprawa. Natomiast niektórzy powtarzają to już wielokrotnie, że codziennie w Polsce na różne choroby umiera statystycznie ok. 1100 osób, przez półtora miesiąca w Polsce umarło trochę ponad 600.
celem kwarantanny mialo być przygotowanie służby zdowia do zwiększonej liczby chorych, zwłaszcza tych na intensywnej terapii. Czy to sie udało to juz inna sprawa. Natomiast niektórzy powtarzają to już wielokrotnie, że codziennie w Polsce na różne choroby umiera statystycznie ok. 1100 osób, przez półtora miesiąca w Polsce umarło trochę ponad 600. Oczywiście to bardzo przykre, sama mam rodziców po 90 roku życia i bardzo ich chronię ale to nie znaczy, że będziemy żyć w izolaci całe życie. Mam wrażenie, że u nas nad zdrowym rozsądkiem bierze zazwyczaj górę panika i rozpowszechnianie plotek. Każdy ma wybór. Nie chcesz wysyłać dziecka do przedszkola, to tego nie rób jesli Cię na to stać. A innym pozwólmy samodzielnie podejmowac decyzje. Jakoś w tych statystykach nie ma dzieci w stanie ciężkim lub umierających. Zresztą kilku wirusologów już się w jakimś stopniu wypowiedziało, że obowiązująca u nas szczepionka przeciwko gruźlicy pomaga nam w odporności.
SS- 7 5
-
2020-04-30 00:50
Celem kwarantanny było wyciągnięcie kasy od obywateli i testowanie gotowości na wprowadzenie niewolnictwa
- 2 3
-
2020-04-29 12:51
(3)
Niech się przedszkola mocno ubezpieczą, a rodzice siebie i dzieci.
- 21 4
-
2020-04-29 13:44
Na covida nie ubezpieczaja (2)
- 9 1
-
2020-04-29 16:05
ubezpieczają
Ubezpieczają, u nas w pracy była oferta.
- 3 2
-
2020-04-29 14:13
Ubezpieczają.
- 6 2
-
2020-04-29 12:45
w tym kraju (3)
cokolwiek nie zrobisz to i tak nikt pochwali, zawsze same negatywy.
- 21 22
-
2020-04-29 21:11
(1)
Otóż to.
Zamykają - źle, otwierają - też niedobrze.- 11 6
-
2020-04-30 00:49
Był 1 przypadek, to zamknęli. Jest 12000, otwierają....
Geniusze... k...a geniusze.
- 7 3
-
2020-04-29 14:48
Szukasz pocieszenia?
- 9 10
-
2020-04-29 12:42
Ten "rząd" to łgarze i cynicy... (6)
Tylko sobie Polacy zawdzięczają, że jeszcze nie ma tak masowych zgonów jak w US, Rojii czy wcześniej we Włoszech. No Polacy to mądry naród i dlatego tez dziwi mnie nadal niezmiernie, ze oddaliśmy rządy tym niemotom. A oni z premedytacja walczą z nami. Walczą z samorządami. Walczą z każdym kto ma odmienne zdanie. Walczą bezpardonowo. Ale sprytnie, tuszując wszystko co w przyszłosci mogłoby ich obciążyć formalnie... Tchórze i niemoty. Won!
- 45 20
-
2020-05-01 10:44
huzio-józio - co ty bierzesz, co oglądasz i czytasz - odstaw TVNazi i GWno! (nie)rząd cyników i łgarzy to był za POprzedników - co innego obiecali przed - co innego robili PO wygranych wyborach. Prowokacje, ograniczanie demokracji, wyprzedaż tego co jeszcze zostało PO "reformach" balcerowicza i "prywatyzacjach" lewandowskich, dramaty ludzi
huzio-józio - co ty bierzesz, co oglądasz i czytasz - odstaw TVNazi i GWno! (nie)rząd cyników i łgarzy to był za POprzedników - co innego obiecali przed - co innego robili PO wygranych wyborach. Prowokacje, ograniczanie demokracji, wyprzedaż tego co jeszcze zostało PO "reformach" balcerowicza i "prywatyzacjach" lewandowskich, dramaty ludzi wyrzucanych po kilkudziesięciu latach z mieszkań, afera za aferą, uwiarygodnianie przekrętów przez obecność (przynajmniej w promocjach i reklamach) będących wówczas u władzy POlityków i samorządowców...! ty - zaślepiony nienawiściom do pisu nic nikomu nie oddawałeś - to takim niemotom jak członkowie i sympatycy następczyni formacji POlitycznej wykreowanej za DM i EURo niemieckiej BND, ich antyPOlskiego POdejścia do Narodu, kosmopolitycznej POlityki społecznej i gospodarczej zawdzięczacie, że do władzy doszła Zjednoczona Prawica. Niedoskonała, bez szerszego zaplecza, obarczona również słabościami (ale zdecydowanie na mniejszą skalę).. za to wiarygodna poprzez realizację swojego programu i obietnice wyborcze... - w przeciwieństwie do POprzedników !
- 0 1
-
2020-04-29 17:33
Oczywiście że są masowe zgony, z powodu chorób współistniejących.
Bo w przeciwieństwie do innych krajów, które z automatu każdy zgon (nie licząc morderstw, wypadków itp) podpinają pod Covid-19, nasz wspaniały rząd każdy zgon człowieka nieprzebadanego podpina pod choroby współistniejące. Polecam słuchać lekarzy, nie tzw rządu w tej kwestii.
- 17 5
-
2020-04-29 14:17
Jeśli ich wybraliśmy to jesteśmy zidiociałym narodem niestety (3)
Taka jest prawda
- 24 14
-
2020-04-29 15:14
wybrańcy... (2)
nie sądzę aby inni byli cudotwórcami i mieli lekarstwo na wszelkie problemy tego świata !!!
- 13 14
-
2020-04-30 00:47
Wybór kre..yna, przez the billa jest dowodem na kondycję tego drugiego (1)
- 2 2
-
2020-05-01 10:46
takie świadectwo dawaliście wybierając POprzedników - łgarzy, oszukańców, twórców początku następnego rozbioru Polski.. - tylko za POdsycaną nienawiść do przeciwników POlitycznych!
- 0 1
-
2020-04-29 12:34
Nie ma skąd brać kasy na zasiłki opiekuńcze
A najlepsze jest to, ze poluzowanie następuje w momencie gdy cały czas jesteśmy na wirusologicznej górce, a redystrybucja covid utrzymuje się na poziomie wyższym niż 1. Kasa misiu, kasa się liczy.
- 28 7
-
2020-04-29 12:27
(4)
Przecież samorządy od lat walczą o zwiększenie kompetencji, a jak przychodzi do działania, to okazuje się, że wszelka odpowiedzialność jest kłopotem - tak jak było z zamykaniem szkół i oczekiwaniem na decyzję rządu.
- 21 35
-
2020-04-29 19:49
Tylko ten rząd to jakieś nieporozumienie
Na szczęście na horyzoncie widać ich koniec....
- 12 6
-
2020-04-29 14:15
Dokładnie !!!
Podzielam tę opinię !!!
- 12 6
-
2020-04-29 13:13
Rząd chętnie zwiększa kompetencje - tyle że nie środki na działalność. (1)
Przykład pierwszy z brzegu - pensje nauczycieli.
- 33 11
-
2020-04-30 17:30
A samorządy pozwalają robić biznesy deweloperom i...
...guzik z tego mają. A "nowi" mieszkańcy płacą pit gdziekolwiek, choć dzieci ślą do szkół w nowych miejscach zamieszkania. Tym sposobem nie ma kasy na pensje dla nauczycieli. A jak zachęcić do "przemeldowania" się do Gdańska? Ot, choćby tańsze parkowanie czy rowery miejskie (jak będą) dla płacących PIT w Gdańsku. Masz to? Nie? Dlaczego? Finansowanie turystyki z kasy mieszkańców ważniejsze?
- 1 2
-
2020-04-29 12:10
Właściciele będą w trudnej sytuacji. (1)
Z jednej strony presja ze strony (niektórych) rodziców, z drugiej - ryzyko zakażenia pracowników i masowej kwarantanny. Może być też presja pracodawcy na rodziców, żeby posłali dziecko do przedszkola.
- 37 4
-
2020-04-29 12:46
Dla większości pracodawców to pewnie jasne
że koniec z fanaberiami. Przedszkola przecież otwarte..
- 20 4
-
2020-04-29 11:38
najwięcej hejtu wyleje się na dyrektorów przedszkoli i żłobków, nauczyciele dostaną rykoszetem (3)
rodzice usłyszeli że można otworzyć żłobki i przedszkola więc od 6 maja przed tymi obiektami ustawią się kolejki
ale czy będzie komu zająć się dziećmi ??
nauczycielki też mają dzieci...- 47 10
-
2020-04-30 09:04
no i co z tego
Pielęgniarki mają, lekarki mają, ratownicy mają......Mam taką jedną nauczycielkę angielskiego na balkonie obok , papieros i piwo w ręku kilka razy dziennie, ohyda....pracuje zdalnie..................
- 2 5
-
2020-04-30 07:05
(1)
Nauczycielom ciągle źle, ciągle za mało zarabiają, mają za mało wolnego. Teraz, gdy przyszło uczyć online okazuje się, że tylko 20% nauczycieli moich dzieci organizuje takie zajęcia, reszta nawet się nie odezwała. Na huk z takimi nauczycielami, którzy potrafią tylko strajkować krzycząc ciągle "daj, daj...".
- 6 11
-
2020-04-30 16:12
Dlaczego kłamiesz?
Zajęcia lekcyjne prowadzi każdy nauczyciel, z nauczycielami wychowania fizycznego włącznie. Nie wystarczyło Prawu i ZPRawiedliwości zatrudnić "tzw" nauczycieli w tej szopce którą pokazują w telewizji tzw publicznej jako lekcje, żeby spróbować zdyskredytować zawód nauczyciela w oczach obywateli? Jeszcze muszą troli internetowych opłacać, bo "ciemny lud" nie kupił tej szopki?
- 4 1
-
2020-04-29 11:37
Typowe
Można sie bylo tego spodziewać, ze przeżucą odpowiedzialnośc na innych. Oczywiście nic nie ma o tym jak ta opieka ma byc zorganizowana.
- 33 18
-
2020-04-29 11:27
Samorzady odmowily podania danych mieszkancow.. (7)
wiec oni teraz taki " żarcik" sobie zrobili i samorządom dowalili. A co!
- 48 7
-
2020-04-29 13:26
Samorządy czekają na wytyczne od rządu i na warunki na jakich można otwierać te placówki. (3)
Ile czasu zajmie dostosowanie do tego i jakie będą tego koszty to inna sprawa. Ja bym dziecka tam na razie nie posyłał jako królika doświadczalnego. Dlaczego nie przywrócono nauki w szkołach średnich i klasach maturalnych i innych co mają teraz egzaminy.
- 30 10
-
2020-04-29 22:32
Wytyczne sryczne (1)
To samorządy same mózgu nie mają? Niech opracują procedury, chyba od tego są, a nie na rząd się oglądać z każdym pierdnięciem - niech rząd zrobi. Ale jak prośbę rządu spełnic (wykazy danych) to niee, niedam bo polityka.
Wstrętne- 7 21
-
2020-04-29 23:42
Wstrętne to jest mieć Prawo w nazwie i kompletnie je olewać
Samorządy wszystkie te rzeczy, czy to dysponowanie danymi mieszkańców czy opieka przedszkolna, robi w oparciu o przepisy. Więc co to za id|otyczne teksty , że samorządy mają sobie same reguły ustalać? Samowolka = łamanie prawa
- 16 5
-
2020-04-29 14:47
Bo nie trzeba za nich płacić zasiłku
- 29 0
-
2020-04-29 12:38
przestań pogmatwańcu pisac głupoty! (2)
po pierwsze primo - dyrektor nie jest tylko od tego żeby zamykać za sobą drzwi, przychodzić 8-16 i pobierać pensje ale też i od tego żeby kierować taką czy inna placówką
po drugie - kto ma finansować taki przestój - Ty?
Niestety... ciężar poniesiemy wszyscy i wszyscy jesteśmy ofiarami choć to nie nasza wina...- 25 50
-
2020-04-29 12:52
Pogmatwane jest to,ze oglosili, ze otwieraja (1)
a nadal nikt nic nie wie. Ważne,ze nie musza płacić opiekuńczego.
- 48 10
-
2020-04-29 13:42
Nie po to morawiecki pracował w banku żeby teraz płacić ludziom za siedzenie w domach
- 28 6
-
2020-04-29 12:04
Opinia wyróżniona
(15)
Otwarcie hoteli po majówce. Kiedy ludzie wyjeżdżają ? w długie weekendy i wakacje ,Majówka zamknięte hotele. Więc hotele i muzea można by otworzyć później z końcem maja . Najbliżej to Boże Ciało jest długim weekendem.Tak więc i tak dużo osób teraz nie wyjedzie. Ponadto ludzie co mają dzieci musieli zaległe urlopy wykorzystać. Część ludzi
Otwarcie hoteli po majówce. Kiedy ludzie wyjeżdżają ? w długie weekendy i wakacje ,Majówka zamknięte hotele. Więc hotele i muzea można by otworzyć później z końcem maja . Najbliżej to Boże Ciało jest długim weekendem.Tak więc i tak dużo osób teraz nie wyjedzie. Ponadto ludzie co mają dzieci musieli zaległe urlopy wykorzystać. Część ludzi straciła pracę lub nie chce stracić pracy i teraz nie myśli o wyjazdach. Możliwe że w wakacje będzie więcej wyjazdów, bo wyjazd zagraniczny będzie niemożliwy. A druga strona to że jak ktoś wyjeżdża to musi gdzieś jeść, a restauracje zamknięte. Jak mieszkasz w wynajętym mieszkaniu to możesz gotować. Ale w hotelach też chyba restauracje muszą być zamknięte. Będą jedzenie do pokoi dawać. Teraz wyjazd gdzie nie można chodzić np po górach, korzystać z basenów, placów zabaw itp W dodatku noszenie maseczek podczas wyjazdów też nie zachęca. Nie ma turystów zagranicznych, zamknięte granice. Tak więc będzie mniej turystów zagranicznych. Nie ma wyjazdów grupowych, wycieczek jednodniowych. Niby otwarcie muzeów tam też wiele ludzi. Na koniec mowa o dojazdach. Jak ktoś ma auto to może jechać. Ale jak nadal jest ograniczenie w komunikacji czy to tramwaje i autobusy, czy pociągi itp To ludzie bez auta nie będą w stanie korzystać z tych otwartych przestrzeni. Wiem że hotele i turystyka ucierpiała i ci co z tego żyli mają problemy. Ale teraz przynajmniej do końca szkoły i tak będzie mało wyjazdów. Niektórzy będą bali się jechać do innego województwa, szczególnie tam gdzie wiele zachorowań. Raczej mogą zyskać mała agroturystyka i miejsca kameralne, niż te duże masowe. Pytanie kogo będzie stać. Choć są osoby co normalnie pracują i pewnie mają kasę i będą chcieli jechać, ale nie teraz tylko latem gdzie cieplej.
- 64 130
-
2020-04-29 15:35
(1)
No trudno.To turyści roznieśli wirusa po świecie, więc teraz trzeba poświęcić tą branże żeby inne działały. Turystyka będzie przywracana na samym końcu.
- 6 5
-
2020-04-29 17:04
Tak robią w cywilizowanych krajach, ale niestety nie u nas.
- 4 2
-
2020-04-29 12:59
(1)
Tu chyba ludzie nie zrozumieli co miałam na myśli. Ja akurat zawsze wyjeżdżam, szczególnie w wakacje by odpocząć i naładować baterie przed pracą. Wyjazd jest potrzebny. Tu chodziło bardziej że jeszcze wiele jest zakazów i jest wiele rzeczy pozamykanych, że teraz obecnie takie wyjazdy będą ograniczone i mniej możliwości. Więc czy jest sens jechać
Tu chyba ludzie nie zrozumieli co miałam na myśli. Ja akurat zawsze wyjeżdżam, szczególnie w wakacje by odpocząć i naładować baterie przed pracą. Wyjazd jest potrzebny. Tu chodziło bardziej że jeszcze wiele jest zakazów i jest wiele rzeczy pozamykanych, że teraz obecnie takie wyjazdy będą ograniczone i mniej możliwości. Więc czy jest sens jechać od 4 maja, otwierać hotele?Jedno od drugiego jest zależne. Tak więc ludzie ci co będą chcieli wyjechać będą czekać aż inne zakazy będą zniesione i będzie cieplej i rok szkolny się skończy itp Jestem za tym aby każdy sam zdecydował za siebie, jak ktoś chce nich jedzie, a jak ktoś nie chce to niech zostanie w domu.
- 2 1
-
2020-04-29 13:22
A ja właśnie pojadę w przyszłym tygodniu na kilkudniowy urlop...
...na początku właśnie może być niewiele osób, bo knajpy są pozamykane. Otwarcie nastąpi pewnie 18 maja. Ale przecież wiele restauracji sprzedaje na wynos. Jedzenie do hotelu mi wystarczy. Dla mnie największe znaczenie ma przyroda i swoboda chodzenia/podróżowania. Nie potrzebuję spa czy basenu do szczęścia.
- 13 2
-
2020-04-29 12:48
Ok, rozpisałes się, ale o co chodzi?
Jakieś wnioski?
- 4 1
-
2020-04-29 12:44
Nie chcesz
Lub nie mozesz, to nie jedź
- 8 4
-
2020-04-29 12:35
(4)
Nie sądzę, że latem ludzie wyjadą tam gdzie cieplej, skoro granice będą zamknięte. Przez co niestety kupa ludzi zwali się nad morze, co nie będzie zbyt zdrowe dla nas mieszkańców. Zakaz wynajmu i pobytu w hotelach powinien być utrzymany do jesieni.
- 18 14
-
2020-04-29 13:00
mozna sluzobow wyjezdzac.... (3)
...jezeli masz swoja dg to zawsze mozesz przyjechac robic biznes na pomorzu.....
- 3 5
-
2020-04-29 13:18
(2)
Nie rozumiesz, że chodzi o to żeby ludzie w ogóle do nas nie przyjeżdżali. Ja też nie zamierzam się komuś zwalić na drugim końcu Polski.
- 8 7
-
2020-04-29 14:15
A ja zamierzam... (1)
...bo wspomagam tym lokalny biznes i lokalnych przedsiębiorców. Kupuję noclegi w hotelu/pensjonacie, jedzenie w knajpach, towary w sklepach regionalnych itd. Oni tak naprawdę oczekują, że przyjedziesz. A ja odpocznę przy tym, co w tym złego?
- 18 4
-
2020-04-29 17:02
Osoby pracujące w turystyce może tego oczekują, ale pozostałe 80% mieszkańców miejscowości nie.
- 10 5
-
2020-04-29 12:14
(1)
Mnie będzie stać, ale i tak nie pojadę w tłumy w góry w czerwcu. Przecież to sciąganie ograniczeń jest tylko po to, żeby ludzie wzięli udział w wyborach i mieli złudne wrażenie, że oni nad tym panują. Przecież nie panowali ani na początku, ani teraz, a w maju już tym bardziej nie zapanują, bo ludziom puszczą wszystkie hamulce.
- 29 10
-
2020-04-29 20:15
O to to!
- 7 1
-
2020-04-29 12:10
Liczenie na logikę i racjonalizm społeczeństwa? (1)
- 9 3
-
2020-04-29 12:12
Nie, zrzucanie odpowiedzialności na innych. Jak zwykle.
- 13 8
-
2020-04-29 10:57
Opinia wyróżniona
Dobrze, że przedszkola otwarte. Przynajmniej (91)
moje dziecko będzie mogło normalnie funkcjonować. Myli się ten, kto uważa, że opieka domowa zastąpi przedszkole. Otóż to nie opiekę chodzi, ani o wycinanki z papieru, ale dla sześciolatka brak kontaktu z przyjaciółmi, rozbicie rytmu życia, życie na przysłowiowych walizkach pomiędzy jednymi, a drugimi dziadkami, totalnie masakruje dziecku psyche.
moje dziecko będzie mogło normalnie funkcjonować. Myli się ten, kto uważa, że opieka domowa zastąpi przedszkole. Otóż to nie opiekę chodzi, ani o wycinanki z papieru, ale dla sześciolatka brak kontaktu z przyjaciółmi, rozbicie rytmu życia, życie na przysłowiowych walizkach pomiędzy jednymi, a drugimi dziadkami, totalnie masakruje dziecku psyche. Mój synek jest dzielny, rozumiał sytuację, ale gdy zasypiamy, to ciagle się dopytuje mnie: tatusiu, a kiedy będę mógł znowu pobawić się z Julkiem i Hanią i Tomkiem i innymi dziećmi? Myślicie, że to dziecięce fanaberie? Bynajmniej, dla dziecka, to prawdziwy koszmar. Dla dziecka najważniejsze jest życie w konstancie, które nam może wydawać się nudą, dla dziecka jest bezpieczną sferą życia. Tym, którzy pitolą o tym, że rodzice mają się zajmować dziećmi, a przedszkole, to nie przechowalnia, mówię/piszę: douczcie się, tępe dz**ny! Psychika dziecka, to nie wasze chore pomysły na jego wychowanie.
- 199 577
-
2020-05-01 20:34
zgadzam sie z toba i czekam zeby moje przedszkole ( prywatne kameralne) wdrozylo zasady ochrony i wkoncu zaczelo wykonywac prace. Ja nie moge siedziec w domu nie wykonywac pracy i dostawac pensji. Mysle ze to glownie nauczycielom nie chce sie do roboty wrocic. bo przeciez skoro moga siedziec w domu i jeszcze im za to placa to po co do roboty wracac
- 0 0
-
2020-05-01 10:21
Ja bardzo się cieszę muzea otwarte. Jutro zapierdam w radosnych podskokach do muzeum. Hura ?
- 0 0
-
2020-04-30 10:32
Potrzeba interwencja
Skoro dziecko nie chce spedzac czasu w domu, tylko woli isc do przedszkola, mimo iż od prawie 2 miesięcy widzi, że w życiu rodzinnym jest wiele ograniczeń, to może należałoby zgłosić ten fakt policji, psychologowi? Może dziecku w domu dzieje sie krzywda, doświadcza przemocy fizycznej lub psychicznej, albo jest zdane samo na siebie? Może Pana syn jest głodny? Może zaniedbany? Może w przedszkolu doświadcza pozytywnych emocji i nie głoduje? Może dlatego nie chce być w domu?????
- 2 0
-
2020-04-30 08:21
Chyba
Chyba nie rozumiesz sytuacji. Jak dziecko przyniesie do domu wirusa i będziesz sie budzić codziennie z temperatura 40stopni a oddychać ci bedzie cieżko to zrozumiesz co sie wokół ciebie dzieje. Cały swiat stanął w miejscu, uwierz mi nie bez powodu.
- 0 0
-
2020-04-30 08:19
.
Otóż nie będzie mógł się pobawić bo będzie musiał zachować odległość od innych dzieci,będzie musiał przebywać w maseczce. To nie będzie normalny powrót....
- 0 0
-
2020-04-29 22:55
To ciekawe
Rozwój dziecka nijak ma się do ewentualnego zachorowania. Bo z kim będzie w grupie moje dziecko. Z kolegą zdrowym czy jednak chorym ? Tego nikt nie wie
- 2 0
-
2020-04-29 22:56
Ciekawe jaka będzie Twoja psychika jak dziecko zachoruje i rozniesie to na Ciebie, dziadków itp. Po drugie sądząc po zasadach jakie mają być w przedszkolu dziecko szybko będzie chciało wrócić do domu. To już nie będzie tak swobodna zabawa z kolegami.
- 2 0
-
2020-04-29 18:09
Nauczyciel
Gdyby nie daj Bóg zaraziło się to dopiero będzie dym. Samorządy, placówka i nauczyciel będą obarczani i zobowiązani do wyplacenia rekompensat... a przy najgorszym scenariuszu - strach myśleć
- 3 0
-
2020-04-29 17:20
Jeszcze żadne dziecko nie doznało traumy z tego powodu, że nie mogło chodzić do przedszkola, nie przesadzaj. Nic się ich psychice nie stanie od tego jak posiedzą kilka miesięcy w domu. Twoim zadaniem jako rodzica jest zapewnić dziecku bezpieczeństwo psychiczne, i twoja rola naprawdę jest ważniejsza niż rola Julki i Tomka.
Większą traumęJeszcze żadne dziecko nie doznało traumy z tego powodu, że nie mogło chodzić do przedszkola, nie przesadzaj. Nic się ich psychice nie stanie od tego jak posiedzą kilka miesięcy w domu. Twoim zadaniem jako rodzica jest zapewnić dziecku bezpieczeństwo psychiczne, i twoja rola naprawdę jest ważniejsza niż rola Julki i Tomka.
Większą traumę będzie dziecko miało jak rodzice stracą pracę, mieszkanie, nie będzie co jeść, albo gdy kogoś z rodziny już nigdy więcej nie zobaczy.
Rozumiem, że siedzieć w domu długo z dzieckiem nie jest łatwo, ale trudniej Ci będzie zastanawiać się za co dziecko nakarmić. Więc rozważ za i przeciw.- 13 0
-
2020-04-29 16:08
to chyba jakiś świeży ozdrowieniec wyróżnił tą CHORĄ opinię!
- 5 0
-
2020-04-29 15:59
Ale i tak nie będzie mogło się bawić z przyjaciółmi w przedszkolu.Dzieci mają trzymać dystans 2 metrów od siebie więc to się ma nijak do integracji społecznej
- 12 0
-
2020-04-29 15:46
Maria
całej grupy nie będzie, bo nie zachowają ostępy, wiec może nie być przyjaciół, a wtedy wieczorem będzie się pytał czemu ja chodzę do przedszkola, a reszta nie
- 11 0
-
2020-04-29 15:23
Powodzenia
Oby był dzielny też jak rodzice i dziadkowie będą leżeć w szpitalu lub na kwaranatanie
- 11 0
-
2020-04-29 14:45
?
Bzdury
- 0 2
-
2020-04-29 14:42
Przemyśl co piszesz (2)
Jesteś zdania, że dziecko powinno wrócić do przedszkola? Dla mnie nie patrzysz na swoje dziecko tylko na siebie. Juz nie chce ci sie siedzieć z dzieckiem, wolisz z niego zrobić królika doświadczalnego niż spedzić czas z nim. Zapewne na dodatek jesteś osobą nie pracującą, ale wolisz wypchać dziecko do przedszkola....brawo kobieto!
- 15 2
-
2020-04-29 22:49
Rozumiem, że utrzymasz moje dzieci jak szef wyrzuci mnie z pracy?
- 1 1
-
2020-04-29 21:13
Co niektórzy nie powinni decydować się na dzieci,jeżeli to jest taki problem!!!Nie do pojęcia dla mnie same mam 2 dzieci,w różnym wieku,które także przechodzą gorsze dni,ale nigdy bym ich nie wysłała do szkoły gdyby była już taka mozliwosc!
- 4 1
-
2020-04-29 14:19
nuda
Widocznie synek nudzi się z tobą albo za tobą nie przepada.
- 11 0
-
2020-04-29 14:11
Mam wrażenie,że napisał to właśnie ten rozumiejący sytuację przedszkolak...i powiadasz "będzie mogło normalnie funkcjonować" ?
- 3 0
-
2020-04-29 13:45
(2)
Pełna zgoda. Moje dzieci (7 latek i niemal 12 latka) dostają fiksacji. Starsza nawet gorzej... Nie wiem, czy to już na jakąś formę depresji nie zakrawa. Z drugiej strony - młody miałby od 6.05 wrócić do zerówki? Na jakich zasadach? Dlaczego znów na łapu capu???!!!
- 10 4
-
2020-04-29 14:25
Bo jesteśmy krajem kwitnącej lipy, państwem z dykty. Dlatego wszystko jest na łapu capu.
- 9 1
-
2020-04-29 14:25
Jakieś dziwne te dzieci chyba. Dwunastolatka nie potrafi sobie znaleźć zajęcia? Moje wnuki się nie nudzą
- 11 0
-
2020-04-29 13:42
Czy napewno? (4)
Piszę to jako nauczyciel wychowania przedszkolnego: Przykro kiedy się widzi że dziecko stało się dla rodzica przeszkodą i nie dba się o jego zdrowie. Placówki nie są przystosowane na obostrzenia w czasie pandemii. Mam nadzieję że większość rodziców zachowa rozsądek.
- 36 3
-
2020-04-30 11:36
Ortografia
Może ten czas będzie świetna okazja do samodoskonalenia....?
Nauczyciel przedszkola nie musi znać zasad pisowni ojczystego języka?! Każdy z nas pracuje i jest narażony. Na miejscu nauczycieli bałabym się o pracę, bo okazuje się, że kilka wysłanych maili "świetnie" ich zastępuje. Gdzie poczucie misji, o którym mówiliscie w trakcie strajku? Wszak w czasie wojny nauczyciele prowadzili tajne komplety, a jakość kształcenia była o niebo lepsza.- 1 1
-
2020-04-29 23:06
Widać, że nie nadajesz się na nauczycielkę wychowania przedszkolnego. Wyżywisz moje dzieci jak stracę pracę? Mi nie płacą za siedzenie w domu.
P.S. "Na pewno" - pisze się oddzielnie.- 2 3
-
2020-04-29 15:09
za to samorządy są przygotowane na plażowanie przedszkolanek? (1)
- 4 16
-
2020-04-30 07:46
Droga Madko
Panie nauczania przedszkolnego marzą o plażowaniu. Ale teraz tyrają więcej niż normalnie a ich tydzień pracy znacznie przekracza 40h
- 1 1
-
2020-04-29 13:01
(1)
Przeciez to nie będą normalne zajęcia tylko zbieranina pomieszanych grup dzieci a opiekun to pani co wyda obiad i tyle ...
- 12 1
-
2020-04-30 07:44
Jakie obiady???
W wytycznych póki co mowa jest o braku obiadów przez kilka pierwszych dni. Dzieci przychodzą ze swoim prowiantem ...
- 0 0
-
2020-04-29 12:43
Madka w natarciu (1)
- 13 2
-
2020-04-29 12:51
Kretyn
- 0 9
-
2020-04-29 12:21
Jak można......
Jak można cieszyć się z opcji puszczenia własnego dziecka na linię ognia....
..?? Koronawirus w przedszkolach i żłobkach w bardzo szybkim tempie się rozpowszechni i wtedy będzie...... Żeby Pan nie pożałował swojej decyzji i radości z uwolnienia się z opieki nad własnym dzieckiem..- 38 5
-
2020-04-29 12:24
Zgadzam się z każdym słowem w tym komentarzu
- 5 0
-
2020-04-29 12:01
(1)
A jak ma się pobawić jeśli obowiązuje 2 metrowa odległość między dziećmi ? Co to za przyjemność dla dziecka jeśli jest zmuszone do siedzenia w sali przez 8 godzin bo ani na dwór ani na spacer wyjść nie wolno. To jest komfort psychiczny ? Chyba dla rodzica który jest zmęczony własnym dzieckiem..
- 40 2
-
2020-04-30 07:43
Tu na być jeszcze inaczej
One będą głownie na dworze. Dostaliśmy opcje jak to ma wyglądać i podwórko ma być głównym miejsce przebywania dzieci.
Masakra ....- 0 0
-
2020-04-29 11:46
(2)
Piszesz oczywistości. Nikt nie kwestionuje negatywnego wpływu braku przedszkola. Niemniej mamy wciąż rozszerzającą się epidemię, a nie gasnącą (jedna osoba zaraża więcej niż jedną osobę), więc zdejmowanie obostrzeń jest igraniem z ludzkim życiem. A o tym, że jesteś sam niedoczony i tepy, świadczy to, że wozisz dziecko do dziadków.
- 45 1
-
2020-04-29 12:08
(1)
Właśnie przez nadmierną izolację mamy tak spłaszczoną krzywą, że inni będą już po jak my dopero na szczycie zachorowań. Rząd przedobrzył.
Oczywiście, że w miarę wprowadzania kolejnych etapów zwiększy się liczba zachorowań.- 16 2
-
2020-04-29 14:18
Chyba nie, rząd wziął pod uwagę stan naszej służby zdrowia i chroniczny brak środków ochronnych.
Szpitale i poradnie chorób zakaźnych są mocno niedoinwestowane w Polsce, jest problem nawet z wykonaniem badań. Ostatnich kilka lat to zjazd na równi pochyłej, wcześniej też nie było różowo, ale jakoś to się kręciło. Ostatnie trzy , cztery lata to niestety regres.
- 5 2
-
2020-04-29 11:38
(8)
Zgadzam się. Synek przez kwarantannę ma koszmary. Tęskni za kolegami. Pyta o nich, śni że gra w piłkę. Mówi, że najgorszy dzień w jego zyciu, to wtedy kiedy pokłócił się z kumplami. Dla dziecka kontakty z rówieśnikami są bardzo ważne
- 11 51
-
2020-04-29 18:15
Dopiero dziecko będzie miało traumę jak wróci i się zdziwi. Tego nie może tamtego też nie a i wszyscy w przylbicach maseczkach i rękawiczkach... No i bez przytulania siadania na kolana itd.
- 11 0
-
2020-04-29 15:53
Zwłaszcza ze nie będzie połowy kolegów, ani zabawek
- 7 0
-
2020-04-29 15:25
Wyjdż na plac zabaw :)
- 2 0
-
2020-04-29 13:50
beka
- 1 0
-
2020-04-29 12:31
To boli (1)
Niestety to prawda - dzieci przedszkolne bardzo to przeżywają. Niestety otwarcie przedszkola to nie powrót do normalności. Ani dzień w przedszkolu nie będzie "normalnie" wyglądał, ani relacje z nauczycielami przedszkola. Nie mówiąc już o możliwych tragediach, jeśli zarazi się i ciężko zachoruje ktoś z pracowników albo rodzic. Zachorowania u dzieci
Niestety to prawda - dzieci przedszkolne bardzo to przeżywają. Niestety otwarcie przedszkola to nie powrót do normalności. Ani dzień w przedszkolu nie będzie "normalnie" wyglądał, ani relacje z nauczycielami przedszkola. Nie mówiąc już o możliwych tragediach, jeśli zarazi się i ciężko zachoruje ktoś z pracowników albo rodzic. Zachorowania u dzieci są zwykle lekkie, ale nie zawsze. W razie zachorowania dziecko może zostać oddzielone od rodziców, co będzie dla niego dużo większą traumą niż niewidywanie się kolegami. Bardzo mi przykro, też mam w rodzinie takie maluchy i serce mi się kroi.
- 35 3
-
2020-04-29 14:17
Wszyscy się boją, pomyśl o osobach starszych w domoach pomocy. O personelu medycznym.
Nie dramatyzuj, wytłumacz dziecku że przez jakiś czas będzie inaczej. Zrób to w kilku krokach i nie gwałtownie.
- 3 6
-
2020-04-29 11:42
Opeka przedszkona po 4 maja nie bedzie zajec dydatkycznych! (1)
Niektórym rodzicom sie wydaje,ze bedzie w przedszkolu tak jak przed pandemia. Niestety NIE! Wylacznie funkcja opiekuncza.Z zachowaniem prcedur w trakcie pandemii.
- 46 2
-
2020-04-29 17:44
Olu odsuń się od Hani na 5 kroków,
Julek załóż maskę,
kochane dzieci dziś zamiast zupki będzie dezynfekcja
Nie dotykamy zabawek, zarazki z nich mogą zabić waszych dziadków
itp. itd.
pitolić taką "normalność" ...- 14 1
-
2020-04-29 11:36
Nienormalny
Jesteś człowieku nienormalny, skoro w czasie kwarantanny-izolacji przerzucasz dziecko między jednymi dziadkami a drugimi. Chyba potrzebny Ci szybko spadek po rodzicach i teściach.
- 51 11
-
2020-04-29 11:30
No i co ma się zarazić mamy jeszcze pandemie i co będą narażać nasze dzieci
Wyobrażasz sobie nasze dzieci w maskach na buzi albo odległość dezynfekcja rak- 25 3
-
2020-04-29 11:29
(9)
Koszmarem dla dziecka będzie jak wyląduje w szpitalu całkiem samo, bez mamy, taty, babci i kolegów, albo jeśli rodzice zachorują, a ono znajdzie się w placówce opiekuńczej albo u krewnych. Poza tym skoro w kościele, sklepie może być jedna osoba na 15 metrów powierzchni, to ile tych dzieci zmieści się w sali, dwoje plus wychowawca?
- 76 5
-
2020-04-29 14:28
(1)
W przypadku styczności z koronawirusem przedszkolak w najgorszym przypadku będzie miał najwyżej lekki katar i lekko podwyższoną temperaturę.
- 3 13
-
2020-04-29 15:19
A rodzic i nauczycielka?
- 21 1
-
2020-04-29 14:15
Nie strasz, na oddziałach dziecięcych są rodzice. Jeden rodzin na stałe. Nie ma tylko odwiedzin, z wiadomych powodów. (2)
- 4 8
-
2020-04-29 19:37
Nie ma, co straszyć, to procedury w szpitalach zakaźnych.
Na oddziałach zakaźnych dzieci są same. A teraz na innych również.
- 7 0
-
2020-04-29 18:07
Nie na oddziałach dla chorych na covid
- 8 0
-
2020-04-29 14:06
(3)
No co ty?Nasz proboszcz powiedział ,że w naszym Kościele może przebywać jednocześnie do 107 osób.Skąd mu się wzięła ta liczba nikt nie wie ,wyższa matematyka.
- 5 0
-
2020-04-29 18:26
doliczył poddasze i plebanię do metrażu
- 3 1
-
2020-04-29 18:09
(1)
Znam ten kreatywny sposób liczenia niektórych księży, do powierzchni dodano chyba wszystkie salki, korytarze, piwnice i zakrystie, a potem sie okazuje, że w wielkim kościele może być 60 osób, a w malutkim 96
- 5 1
-
2020-04-29 18:48
jeszcze metraż cmentarza można dodać
- 7 1
-
2020-04-29 11:26
Ale on nie będzie mógł się pobawić
Ma zachować dystans. jeżeli ma ponad 4 lata maseczka na twarzy pełny reżim sanitarny. jeżeli tak to ma wyglądać to wolę dla dziecka luz w domu. Jeżeli pobyt w przedszkolu w takich realiach to normalne funkcjonowanie to gratuluję mu rodziców. i tak drogi Panie od wychowywania i zajmowania dziećmi głównie są rodzice.
- 68 3
-
2020-04-29 11:22
(1)
tylko to ma być tylko opieka a nie nauka! Kilka godzin gdy dziecko będzie tzw. przechowalni gdzie nauczycielki będą osłonięte maseczkami i innymi środkami ochronnymi. Mam nadzieje ze Pani Prezydent A. Dulkiewicz pozostawi przedzszkola i żłobki w zamknięciu. To jest chora decyzja. Robimy tak kolejne DPS-y. Nie życzę Pani tego gdy okaże się ze w przedszkolu będzie jakieś ognisko i co w takim przypadku?? Izolować dzieci tak jak to jest robione w ośrodkach pomocy społecznej?
- 76 7
-
2020-04-29 13:03
Dokładnie !
- 14 1
-
2020-04-29 11:06
izolacja (3)
Jasne, kontakt z rówieśnikami jest ważny ale zdrowie chyba ważniejsze? Twoje dziecko przejdzie wirusa bezobjawowo a Ty? I Twoi rodzice,teściowie? Skoro synek tak jeździ z walizkami od jednych do drugich? Panie Tępy Dzb**ie?
- 89 18
-
2020-04-29 12:53
A bez wyzwisk nie umiesz się wypowiadać? (2)
Ludzie co się z wami dzieje? To że ktoś ma inne zdanie niż wy musi od razu oznaczać bluzgi w jego stronę?
Z rodziną też tak "dyskutujecie"?- 18 6
-
2020-04-30 10:11
Przerzucanie dziecka między dziadkami, gdzie wszyscy wiedzą, że osoby starsze są zagrożone, świadczy o dzbanowatości tępowatej.
A do tego złe stosowanie wyrazu "bynajmniej" potwierdza tę diagnozę.- 1 0
-
2020-04-29 13:49
napisal grzecznie - Panie ! ;)
- 20 1
-
2020-04-29 11:25
redakcja wyróżniła opinię której autor wyzywa ludzi... brawo redakcjo! (3)
kolejny żenujący popis z waszej strony
- 49 4
-
2020-04-29 11:58
Przeciez autor, to redakcja. W czym problem? (2)
Klikaj i nie marudź...
- 12 0
-
2020-04-29 17:18
Nie, autorem nie jest redakcja, a ja. (1)
6 maja moje dziecko idzie do przedszkola, to już pewne. Ekipa się zabiera, dzieciaki się cieszą. Mieszkamy na wsi, tak jak reszta dzieci, więc u nas jest o niebo bezpieczniej.
- 0 15
-
2020-04-29 20:59
Nie ma jeszcze decyzji!!!
Samorządy nie podjęły jeszcze decyzji i mam nadzieje,ze przedszkola i żłobki zostana zamkniete.Jak czytam te wszystkie komentarze,to zastanawiam się o co tu chodzi?Ludzie tu chodzi o nasze,wasze i dzieci zdrowie!Rozumiem ,że nikomu nie jest lekko,każdy ma obawy o swoją pracę i dalsze losy,ale zastanówcie się....
- 6 3
-
2020-04-29 11:12
Opinia sponsorowana. Osoby, imiona, opinie i sytuacje poglądowe.
- 14 4
-
2020-04-29 11:08
A co z moją psychiką?
Ponad miesiąc nie chodzę do pracy i drżę czy jej nie stracę przy tym zastoju.
- 46 9
-
2020-04-29 11:05
Jest sytuacja nadzwyczajna,pandemia,a Ty tu piszesz o potrzebach dziecka w tym czasie,dziecko,ktoremu poswieca sie czas i uwagę jest zadowolone.Kazdy w tym czasie potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem i roznie to znosi....sytuacja jest przejściowa.Zdziwisz sie jesli myślisz,ze Twoje dziecko bedzie swobodnie teraz korzystać z uroków przedszkola,bedzie obowiązywał reżim sanitarny
- 99 18
-
2020-04-29 11:03
(17)
Oby Twojej psychiki nie zniszczyło to jak Twoje dziecko lub ktoś z rodziny wyląduje na Oiomie. Jedno dziecko z potwierdzonym koronawirusem spowoduje zamknięcie całej placówki i wywaleniem wszystkich na kwarantannę jaki to ma sens?
- 141 39
-
2020-04-29 11:14
bo do tej pory wyladowało tam całe "0" dzieci (16)
- 30 67
-
2020-04-29 15:21
za to "wylądowali" rodzice tego dziecka "0" i dziadkowie.... niektórzy, już nie wrócili...
- 11 0
-
2020-04-29 11:28
Ale chorują (9)
Ale dzieci chorują przenoszą wirusa i niestety też umierają. Może jest ich najmniej ale niestety to się zdarza.
- 55 14
-
2020-04-29 11:38
(8)
Podobnie jak na inne zakazne choroby, na ktore rowniez dzieci choruja i tez na nie umieraja.
- 21 33
-
2020-04-29 11:47
(1)
Na inne niebezpieczne, zakaźne choroby są szczepionki. Nie ma drugiej tak tak zakaźnej i tak niebezpiecznej, na którą nie byłoby ani lekarstwa ani szczepionki. Więc nie piernicz.
- 45 11
-
2020-04-29 18:23
(na melodię z reklamy cukierków na gardło) Eeeeeeeeeee-bo-laaaa!
Tak, wiem, że nas nie dotyczy. Ale jest niebezpieczniejsza, jest zakaźna i nie ma na nią ani lekarstwa, ani szczepionki.- 3 3
-
2020-04-29 11:43
Każda śmierć której można było zapobiec (5)
Jest niewyobrażalną tragedią
- 45 6
-
2020-04-29 17:39
pusty slogan
- 1 0
-
2020-04-29 12:51
1400 osób dziennie średnio umiera w Polsce. (3)
Ilu z tych śmierci można uniknąć? Oni są mniej ważnii, tylko wirus się liczy?
- 12 24
-
2020-04-29 15:22
Pytanie ilu z nich na koronawirusa...
- 2 0
-
2020-04-29 14:20
W Polsce w marcu 2020 r. zmarło 36 tys. 557 osób. (Dane z GUS)
- 0 6
-
2020-04-29 14:19
To jest demagogia
Czy dlatego, ze tyle a tyle osób dziennie umiera w Polsce (jeszcze lepiej podać dane z całego świata) mamy świadomie narażać innych i siebie na zachorowanie, którego można uniknąć? Teraz mówimy o konkretnych dzieciach, ich wychowawcach, rodzicach
- 17 3
-
2020-04-29 11:23
Bo siedziały w domu (4)
a panie nauczycielki masz gdzieś, dziecko przechoruje lekko, inne osoby, które maja rodziny, starszych rodziców, czasem same nie są już młode, nic Cie nie obchodzą
- 108 19
-
2020-04-29 14:25
Na początku roku ludzie nie siedzieli w domach. (3)
W połowie lutego w przedszkolu z 30 dzieci w grupie było tylko 4. Częsć pań nauczycielek na zwolnienach lekarskich z powodu choroby.
Od dziecka zakaziłem się ja, następnie żona.
Miałem 40 stopni gorączki, suchy kaszel, duszności, bóle mięśni, zmęcznie. Brałem ibuprom, żeby zbić gorączkę.
Przez półtora tygodnia nie wychodziliśmy z domu. I to tyle, jeśli chodzi o walkę z wirusem. Do tej pory nie wiem co to za wirus, bo u lekarza nie byłem.- 25 6
-
2020-04-29 19:17
Albo Covid, albo grypa. (1)
W tym roku mieliśmy też paskudną odmianę grypy. A co do Covida to krążył już od stycznia w Europie.
- 8 1
-
2020-04-30 10:08
A dziadkowie rozumiem przeżyli? I nikt w okolicy nie umarł?
To zwykła (choć w tym roku wybitnie paskudna) grypa.
Gdyby to był Covid, to by tak wesoło nie było.- 0 3
-
2020-04-29 15:48
Kasia
To nie pisz bo przeciwciał tez nie robiłeś
- 9 1
Wszystkie opinie
-
2020-04-29 10:55
(5)
Jak było w Gdańsku 20 chorych to obowiązywał zakaz wychodzenia na ulicę. Jak mamy ponad 150 - odkrywamy CH?! Ale to logiczne...
- 95 9
-
2020-05-04 00:47
Wstrzymane zostało
Rozprzestrzenianie, ale chyba logiczne że nie może trwać wieki
- 0 0
-
2020-04-29 11:51
(1)
Przypuszczam, ze juz tysiace z nas mialy kontakt z koronawirusem.
- 11 1
-
2020-04-30 07:22
I to w styczniu i lutym...
- 3 0
-
2020-04-29 12:41
To jest logika pismatołków
- 2 6
-
2020-04-29 11:40
Ile jest to się okaże po wynikach personelu oraz pacjentów z UCK i Copernicusa za kilka dni.
- 12 0
-
2020-04-29 10:46
zamkniete (2)
po wyborach wszystko zamkna i bedziemy siedziec w domu jak w wiezieniu :)
- 57 12
-
2020-05-04 00:44
I dobrze
Was trzeba trzymać, żebyście głupoty nie rozsiewali...
- 0 0
-
2020-04-29 11:36
Tez mam takie odczucie , ze jak w tych chorych wyborach wygra Duda, to wtedy się za nas wezmą. Na nowo wszystko pozamykają i będą wmawiać , ze mamy szczyt zachorowań. Tylko ten szczyt według PiS będzie trwał i trwał , aż ludzie nie wytrzymają i wyjdą ba ulice. Obym się myliła.
- 9 0
-
2020-04-29 10:32
A od 10 maja kolejne zmiany? (46)
Co tak nagle premier przyspiesza, czyżby w naszym kraju był już szczyt zachorowań? Coraz mniej zarażeń i zgonów jest co dzień?
- 350 47
-
2020-04-29 11:29
co tak nagle Morawiecki przyśpiesza? (3)
Ano ma być nowa normalność, bo kopertowe wybory się zbliżają.
- 39 3
-
2020-04-29 12:16
Bo już sprzedał całe zboże (2)
I nie bardzo ma pomysł na sprzedaż czegoś jeszcze. Jak podatnicy nie wrócą na rynek pracy, to można będzie wszystko zaorać i posadzić ziemniaki.
- 8 2
-
2020-04-29 13:38
Lot mozna sprzedać (1)
i tak nie lata
- 10 0
-
2020-05-04 00:36
Niemcom za darmo
Oddać tak jak chciał zrobić tuzk
- 0 0
-
2020-04-29 10:35
(7)
Tiaaa.
Mniej testów.- 37 12
-
2020-04-29 10:50
Mniej testów (5)
na zgon?
- 4 6
-
2020-04-29 11:13
Coś w tym stylu. Mniej testów - mniej zgonów. (4)
- 19 0
-
2020-05-04 00:34
Nie zgłaszają się ludzie
To brak chorych
- 0 0
-
2020-04-29 11:33
Akurat liczba zgonów niepokojąco rośnie (2)
- 13 3
-
2020-04-29 13:35
da się to wytłumaczyć ciemnemu ludowi ze idziemy w dobrym świetlanym kierunku
- 9 1
-
2020-04-29 12:56
I przez trzy miesiące osiągnęła w sumie aż połowę dziennej normy w Polsce
No to rzeczywiście dramat.
- 6 7
-
2020-04-29 13:16
Mniej testów
Ponieważ mniej jest zgłoszeń.
- 1 3
-
2020-04-29 10:41
Wybory ida ;) (1)
Wybory ida to trzeba udawać ze jest super ;) z drugiej strony jak dłużej będzie wszystko zamknięte to zaraz nie będzie za co i komu wracać...
- 54 4
-
2020-04-30 08:27
to nie udawaj
ale jak znam wasza hipokryzje to pierwszy bedziesz krzyczal o otwieraniu galerii.
- 0 0
-
2020-04-29 12:14
(5)
Mamy ok. 10 razy mniej zgonow niz Niemcy i ok 50 razy mniej zgonow niz Wlochy czy Hiszpania!!!!!! Pomimo tego wymienione kraje odmrazaja gospodarke.My tez musimy to robic bo za chwile wszyscy bedziemy na bezrobociu.Dotarlo?!No chyba,ze uwazasz ze radzimy sobie z epidemia gorzej niz Niemcy czy Hiszpanie.Jezei uwazasz,ze" pisoskie wadze "ukrywaja rozmiary epidemii i nocami zakopuja po lasach tysiace trupow to masz klopot.Jedyny ratunek to terapia na srebrzysku,a tam kwarantanna.No to faktycznie masz problem.
- 13 20
-
2020-04-30 07:03
Porównaj (1)
A nie dociera, że u nas przyjęto taktykę, że brak testu oznacza brak zachorowania? I mimo tego, że WHO przyjęło dwie metody diagnostyczne na covid i większość krajów koduje chorych pod dwoma kodami (właśnie z rozróżnieniem na tych przetestowanych i tych spełniających inne definicje tej choroby) to u nas stosuje się tylko jeden kod- dla przetestowanych. W praktyce oznacza to, że ktoś może umrzeć na covid,a zaznaczą mu np. zapalenie płuc. I co? Sukces. Statystyka piękna. A że fikcyjna? Oj tam,oj tam, czepialstwo. Proponuję zapoznać się z oficjalnymi wytycznymi WHO odnośnie kodów choroby zanim komuś zaczniecie zarzucać, że wymyśla, bo dane u nas są wiarygodne. When, bardzo wiarygodne.
- 1 1
-
2020-04-30 07:38
Nie dociera
Liczba zgonow w Polsce nie wzrosla .W marcu 2020 jest wrecz nizsza niz w latach ubieglych.
- 1 2
-
2020-04-29 12:45
(2)
Porównaj ilość testów wykonanych i prawdziwość informacji... a Hiszpania i Wlochy zaczęli wcześniej walczyć z koroną więc u nich zamrożenie gospodarki trwa dłużej niż u nas
- 10 1
-
2020-04-29 13:40
żeby porównywać trzeba mieć mózg
- 8 2
-
2020-04-29 12:56
Co ma ilosc testow do liczby zgonow???!!
Jezeli"pisiacy" przeprowadzaliby 10 milionow testow dziennie to bedzie u nas wiecej zgonow?Skoro robia malo testow( zdaniem opzycji)to znczy,ze ukrywaja epidemie?I I co?Trupy zakopuja nocami po lasach??Przeciez to bzdury.
- 6 12
-
2020-04-29 12:48
Cov (3)
Bo w naszym kraju nikt nie umarł na cov-19 , ludzie umierają na chorobowy ,ktore od dawna ich męczyła, wirus co najwyżej zmniejszył ich odporność, i przyspieszył zejście. A co do tych co niby nie chorowali nie mieli przewleklych chorób , widocznie mieli ukryte choroby , przykład 70 ładniej kobiety kaszel , kilka dni , robią badanie oczywiście co pierwsze to że ma covid , robią kolejne a tu zonk, guz na płucach , oczywiscie jesli umrze zalicza ja do cov-19 bo takie maja wytyczne.
- 8 7
-
2020-04-29 16:25
(2)
Raczej odwrotnie. Nikomu nie zależy na zwiększeniu oficjalnej liczby zachorowań. Jeśli komuś zaostrzyła się choroba płuc i zmarł, a testu nie było, to nie będziemy wiedzieli, czy nie zaostrzyła się przez zakażenie covidem.
- 5 1
-
2020-04-29 16:51
Mniej tefalenu to do ciebie (1)
No u właśnie o tym pisałem wyżej ... w statystykach nie ma zgonów z powodu korony jeśli osoba zmarła na zapalenie płuc i nikt jej nie zrobił testu:(
- 0 4
-
2020-04-29 18:03
Max to do ciebie
Krotko:bzdury wypisujesz,iczba zgonow marcu 2020 byla nawet nizssa od tej w ubieglych latach.Zrodlo: artykul Polityki,a wiec nic sie nie zgadza w twojej teorii.Jedyna mozliwosc to chyba tylko to,ze pisowcy zakopuja tysiace trupow w lasach.Druga mozliwsc to taka,ze "Polityka" tez juz jest pisoska.
- 0 2
-
2020-04-29 10:48
Tak, fala wzrostu załamała się przed świętami. Teraz jest stabilizacja z tendencją w dół. (12)
- 12 19
-
2020-04-29 11:34
Zwłaszcza świadczą o tym zgony w ostatnich dniach na poziomie 30-40 dziennie (11)
- 14 4
-
2020-04-29 11:48
(9)
a rok temu nikt nie umierał?
- 14 10
-
2020-04-29 12:12
Są już dane z innych państw. Wzrost zgonów np. we Francji o 31%. (3)
Trzeba umieć znajdować informacje, a nie próbować na siłę udowadniać, że epidemia nie istnieje.
- 12 4
-
2020-04-29 17:48
i ty w to wierzysz ?
- 1 0
-
2020-04-29 12:59
Ale rok do roku i tak się wyrówna.
A w przyszłym roku spadnie bo najsłabszych już nie będzie.
- 0 5
-
2020-04-29 12:54
to nie są informacje tylko durne propagandowe r*ygowiny
- 4 10
-
2020-04-29 12:09
(1)
wirusa nie ma.
- 5 13
-
2020-04-29 13:03
to tak jak z twoim mózgiem
- 9 2
-
2020-04-29 13:02
przez ostatnich osiem lat za czasów platformy nie było zgonów na koronawirusa
- 7 0
-
2020-04-29 12:22
(1)
Zgony są zawsze z opóźnieniem w stosunku do zachorowań. Dlaczego? Bo po zarażeniu pacjent nie umiera od razu, ale po kilku tygodniach.
- 6 1
-
2020-04-29 12:55
i co w zwiazku z tym?
- 2 0
-
2020-04-29 12:58
Dziennie to w Polsce umiera 1400 osób średnio.
A nie 30.
Ale liczy się tylko wirus, prawda?- 12 4
-
2020-04-29 14:25
Nie, trzeba uzasadnić majowe wybory.
- 6 2
-
2020-04-29 12:18
Hmm
Tak w styczniu był szczyt. Znajomi chorowali wtedy. Dziś nikt
- 7 4
-
2020-04-29 12:06
Nie widzicie, że luzują wszystko żeby przeprowadzić wybory:(( jeśli można to i tamto to można przeprowadzić wybory:(
- 14 3
-
2020-04-29 11:47
(1)
kończy się kasa baranku boży
- 11 3
-
2020-04-29 12:06
Już nikt nie chce pożyczyć.
Brak możliwości odebrania swoich należności przez pozyczkodawcow, wymusza wstrzymanie udzielania dalszych kredytów. Ale tego wyborcy obecnie niby rządzących nie chcą wiedzieć, bo tak wygodniej.
- 5 0
-
2020-04-29 12:05
brednie brednie
przecież to wszystko to brednie
mega ogromne stado pelikanów- 2 0
-
2020-04-29 11:21
Wybory.
- 19 1
-
2020-04-29 11:12
jak chcesz to schowaj się pod łóżko
- 7 7
-
2020-04-29 10:47
Sam nie wiem
Czy to dobrze czy źle
- 6 1
-
2020-05-02 09:14
PiS out
Niech już się przestaną ośmieszać, żyjemy w państwie z kartonu, katoprawicy już podziękujemy! To jest nieudolny rząd, od zawsze, przypomnijcie sobie 2007... Była premier nie wiedziała w którym roku PL weszła do UE :) zerknijcie na YT, ona była przekonana, że w 1991 :) jeden wielki żal i zabieranie pieniędzy podatników, celem przetransferowania do Torunia, no ludzie k......a!!! W dobie pandemii, redemptorysta dostaje od rządu kilkaset tysi na... dyplomację, by opowiadać o "dziełach" niejakiego Pileckiego... Pójdźcie po rozum do głowy!
- 1 0
-
2020-05-01 23:26
TestCov19
Pinokio otwórz granice dla pracujących !!! Nie jesteśmy turystami !!!! Znieść kwarantanne!!!! Jeżeli pracujący za granicą jest zdrowy dla czego ma odbywać kwarantanne . Jedynym wyznacznikiem obowiązkowej kwarantanny powinien być pozytywny test na wirusa !!! Zdrowych ludzi nie można pozbywać wolności tylko na podstawie "przypuszczeń " To jest zbrodnia !!!
- 0 1
-
2020-05-01 20:36
Galerie handlowe powinny zostac otwarte jako ostatnie w grupie z hotelami i salonami kosmerycznymi. Przeciez tam bedzie pelno ludzi lazic z nudow! i pelno mlodziezy tez!
- 1 0
-
2020-04-29 10:57
Opinia wyróżniona
Dobrze, że przedszkola otwarte. Przynajmniej (91)
moje dziecko będzie mogło normalnie funkcjonować. Myli się ten, kto uważa, że opieka domowa zastąpi przedszkole. Otóż to nie opiekę chodzi, ani o wycinanki z papieru, ale dla sześciolatka brak kontaktu z przyjaciółmi, rozbicie rytmu życia, życie na przysłowiowych walizkach pomiędzy jednymi, a drugimi dziadkami, totalnie masakruje dziecku psyche. Mój synek jest dzielny, rozumiał sytuację, ale gdy zasypiamy, to ciagle się dopytuje mnie: tatusiu, a kiedy będę mógł znowu pobawić się z Julkiem i Hanią i Tomkiem i innymi dziećmi? Myślicie, że to dziecięce fanaberie? Bynajmniej, dla dziecka, to prawdziwy koszmar. Dla dziecka najważniejsze jest życie w konstancie, które nam może wydawać się nudą, dla dziecka jest bezpieczną sferą życia. Tym, którzy pitolą o tym, że rodzice mają się zajmować dziećmi, a przedszkole, to nie przechowalnia, mówię/piszę: douczcie się, tępe dz**ny! Psychika dziecka, to nie wasze chore pomysły na jego wychowanie.
- 199 577
-
2020-05-01 20:34
zgadzam sie z toba i czekam zeby moje przedszkole ( prywatne kameralne) wdrozylo zasady ochrony i wkoncu zaczelo wykonywac prace. Ja nie moge siedziec w domu nie wykonywac pracy i dostawac pensji. Mysle ze to glownie nauczycielom nie chce sie do roboty wrocic. bo przeciez skoro moga siedziec w domu i jeszcze im za to placa to po co do roboty wracac
- 0 0
-
2020-05-01 10:21
Ja bardzo się cieszę muzea otwarte. Jutro zapierdam w radosnych podskokach do muzeum. Hura ?
- 0 0
-
2020-04-29 13:42
Czy napewno? (4)
Piszę to jako nauczyciel wychowania przedszkolnego: Przykro kiedy się widzi że dziecko stało się dla rodzica przeszkodą i nie dba się o jego zdrowie. Placówki nie są przystosowane na obostrzenia w czasie pandemii. Mam nadzieję że większość rodziców zachowa rozsądek.
- 36 3
-
2020-04-30 11:36
Ortografia
Może ten czas będzie świetna okazja do samodoskonalenia....?
Nauczyciel przedszkola nie musi znać zasad pisowni ojczystego języka?! Każdy z nas pracuje i jest narażony. Na miejscu nauczycieli bałabym się o pracę, bo okazuje się, że kilka wysłanych maili "świetnie" ich zastępuje. Gdzie poczucie misji, o którym mówiliscie w trakcie strajku? Wszak w czasie wojny nauczyciele prowadzili tajne komplety, a jakość kształcenia była o niebo lepsza.- 1 1
-
2020-04-29 15:09
za to samorządy są przygotowane na plażowanie przedszkolanek? (1)
- 4 16
-
2020-04-30 07:46
Droga Madko
Panie nauczania przedszkolnego marzą o plażowaniu. Ale teraz tyrają więcej niż normalnie a ich tydzień pracy znacznie przekracza 40h
- 1 1
-
2020-04-29 23:06
Widać, że nie nadajesz się na nauczycielkę wychowania przedszkolnego. Wyżywisz moje dzieci jak stracę pracę? Mi nie płacą za siedzenie w domu.
P.S. "Na pewno" - pisze się oddzielnie.- 2 3
-
2020-04-30 10:32
Potrzeba interwencja
Skoro dziecko nie chce spedzac czasu w domu, tylko woli isc do przedszkola, mimo iż od prawie 2 miesięcy widzi, że w życiu rodzinnym jest wiele ograniczeń, to może należałoby zgłosić ten fakt policji, psychologowi? Może dziecku w domu dzieje sie krzywda, doświadcza przemocy fizycznej lub psychicznej, albo jest zdane samo na siebie? Może Pana syn jest głodny? Może zaniedbany? Może w przedszkolu doświadcza pozytywnych emocji i nie głoduje? Może dlatego nie chce być w domu?????
- 2 0
-
2020-04-29 11:06
izolacja (3)
Jasne, kontakt z rówieśnikami jest ważny ale zdrowie chyba ważniejsze? Twoje dziecko przejdzie wirusa bezobjawowo a Ty? I Twoi rodzice,teściowie? Skoro synek tak jeździ z walizkami od jednych do drugich? Panie Tępy Dzb**ie?
- 89 18
-
2020-04-29 12:53
A bez wyzwisk nie umiesz się wypowiadać? (2)
Ludzie co się z wami dzieje? To że ktoś ma inne zdanie niż wy musi od razu oznaczać bluzgi w jego stronę?
Z rodziną też tak "dyskutujecie"?- 18 6
-
2020-04-30 10:11
Przerzucanie dziecka między dziadkami, gdzie wszyscy wiedzą, że osoby starsze są zagrożone, świadczy o dzbanowatości tępowatej.
A do tego złe stosowanie wyrazu "bynajmniej" potwierdza tę diagnozę.- 1 0
-
2020-04-29 13:49
napisal grzecznie - Panie ! ;)
- 20 1
-
2020-04-29 11:03
(17)
Oby Twojej psychiki nie zniszczyło to jak Twoje dziecko lub ktoś z rodziny wyląduje na Oiomie. Jedno dziecko z potwierdzonym koronawirusem spowoduje zamknięcie całej placówki i wywaleniem wszystkich na kwarantannę jaki to ma sens?
- 141 39
-
2020-04-29 11:14
bo do tej pory wyladowało tam całe "0" dzieci (16)
- 30 67
-
2020-04-29 11:23
Bo siedziały w domu (4)
a panie nauczycielki masz gdzieś, dziecko przechoruje lekko, inne osoby, które maja rodziny, starszych rodziców, czasem same nie są już młode, nic Cie nie obchodzą
- 108 19
-
2020-04-29 14:25
Na początku roku ludzie nie siedzieli w domach. (3)
W połowie lutego w przedszkolu z 30 dzieci w grupie było tylko 4. Częsć pań nauczycielek na zwolnienach lekarskich z powodu choroby.
Od dziecka zakaziłem się ja, następnie żona.
Miałem 40 stopni gorączki, suchy kaszel, duszności, bóle mięśni, zmęcznie. Brałem ibuprom, żeby zbić gorączkę.
Przez półtora tygodnia nie wychodziliśmy z domu. I to tyle, jeśli chodzi o walkę z wirusem. Do tej pory nie wiem co to za wirus, bo u lekarza nie byłem.- 25 6
-
2020-04-29 19:17
Albo Covid, albo grypa. (1)
W tym roku mieliśmy też paskudną odmianę grypy. A co do Covida to krążył już od stycznia w Europie.
- 8 1
-
2020-04-30 10:08
A dziadkowie rozumiem przeżyli? I nikt w okolicy nie umarł?
To zwykła (choć w tym roku wybitnie paskudna) grypa.
Gdyby to był Covid, to by tak wesoło nie było.- 0 3
-
2020-04-29 15:48
Kasia
To nie pisz bo przeciwciał tez nie robiłeś
- 9 1
-
2020-04-29 11:28
Ale chorują (9)
Ale dzieci chorują przenoszą wirusa i niestety też umierają. Może jest ich najmniej ale niestety to się zdarza.
- 55 14
-
2020-04-29 11:38
(8)
Podobnie jak na inne zakazne choroby, na ktore rowniez dzieci choruja i tez na nie umieraja.
- 21 33
-
2020-04-29 11:47
(1)
Na inne niebezpieczne, zakaźne choroby są szczepionki. Nie ma drugiej tak tak zakaźnej i tak niebezpiecznej, na którą nie byłoby ani lekarstwa ani szczepionki. Więc nie piernicz.
- 45 11
-
2020-04-29 18:23
(na melodię z reklamy cukierków na gardło) Eeeeeeeeeee-bo-laaaa!
Tak, wiem, że nas nie dotyczy. Ale jest niebezpieczniejsza, jest zakaźna i nie ma na nią ani lekarstwa, ani szczepionki.- 3 3
-
2020-04-29 11:43
Każda śmierć której można było zapobiec (5)
Jest niewyobrażalną tragedią
- 45 6
-
2020-04-29 17:39
pusty slogan
- 1 0
-
2020-04-29 12:51
1400 osób dziennie średnio umiera w Polsce. (3)
Ilu z tych śmierci można uniknąć? Oni są mniej ważnii, tylko wirus się liczy?
- 12 24
-
2020-04-29 15:22
Pytanie ilu z nich na koronawirusa...
- 2 0
-
2020-04-29 14:20
W Polsce w marcu 2020 r. zmarło 36 tys. 557 osób. (Dane z GUS)
- 0 6
-
2020-04-29 14:19
To jest demagogia
Czy dlatego, ze tyle a tyle osób dziennie umiera w Polsce (jeszcze lepiej podać dane z całego świata) mamy świadomie narażać innych i siebie na zachorowanie, którego można uniknąć? Teraz mówimy o konkretnych dzieciach, ich wychowawcach, rodzicach
- 17 3
-
2020-04-29 15:21
za to "wylądowali" rodzice tego dziecka "0" i dziadkowie.... niektórzy, już nie wrócili...
- 11 0
-
2020-04-30 08:21
Chyba
Chyba nie rozumiesz sytuacji. Jak dziecko przyniesie do domu wirusa i będziesz sie budzić codziennie z temperatura 40stopni a oddychać ci bedzie cieżko to zrozumiesz co sie wokół ciebie dzieje. Cały swiat stanął w miejscu, uwierz mi nie bez powodu.
- 0 0
-
2020-04-30 08:19
.
Otóż nie będzie mógł się pobawić bo będzie musiał zachować odległość od innych dzieci,będzie musiał przebywać w maseczce. To nie będzie normalny powrót....
- 0 0
-
2020-04-29 13:01
(1)
Przeciez to nie będą normalne zajęcia tylko zbieranina pomieszanych grup dzieci a opiekun to pani co wyda obiad i tyle ...
- 12 1
-
2020-04-30 07:44
Jakie obiady???
W wytycznych póki co mowa jest o braku obiadów przez kilka pierwszych dni. Dzieci przychodzą ze swoim prowiantem ...
- 0 0
-
2020-04-29 12:01
(1)
A jak ma się pobawić jeśli obowiązuje 2 metrowa odległość między dziećmi ? Co to za przyjemność dla dziecka jeśli jest zmuszone do siedzenia w sali przez 8 godzin bo ani na dwór ani na spacer wyjść nie wolno. To jest komfort psychiczny ? Chyba dla rodzica który jest zmęczony własnym dzieckiem..
- 40 2
-
2020-04-30 07:43
Tu na być jeszcze inaczej
One będą głownie na dworze. Dostaliśmy opcje jak to ma wyglądać i podwórko ma być głównym miejsce przebywania dzieci.
Masakra ....- 0 0
-
2020-04-29 22:56
Ciekawe jaka będzie Twoja psychika jak dziecko zachoruje i rozniesie to na Ciebie, dziadków itp. Po drugie sądząc po zasadach jakie mają być w przedszkolu dziecko szybko będzie chciało wrócić do domu. To już nie będzie tak swobodna zabawa z kolegami.
- 2 0
-
2020-04-29 22:55
To ciekawe
Rozwój dziecka nijak ma się do ewentualnego zachorowania. Bo z kim będzie w grupie moje dziecko. Z kolegą zdrowym czy jednak chorym ? Tego nikt nie wie
- 2 0
-
2020-04-29 14:42
Przemyśl co piszesz (2)
Jesteś zdania, że dziecko powinno wrócić do przedszkola? Dla mnie nie patrzysz na swoje dziecko tylko na siebie. Juz nie chce ci sie siedzieć z dzieckiem, wolisz z niego zrobić królika doświadczalnego niż spedzić czas z nim. Zapewne na dodatek jesteś osobą nie pracującą, ale wolisz wypchać dziecko do przedszkola....brawo kobieto!
- 15 2
-
2020-04-29 22:49
Rozumiem, że utrzymasz moje dzieci jak szef wyrzuci mnie z pracy?
- 1 1
-
2020-04-29 21:13
Co niektórzy nie powinni decydować się na dzieci,jeżeli to jest taki problem!!!Nie do pojęcia dla mnie same mam 2 dzieci,w różnym wieku,które także przechodzą gorsze dni,ale nigdy bym ich nie wysłała do szkoły gdyby była już taka mozliwosc!
- 4 1
-
2020-04-29 11:25
redakcja wyróżniła opinię której autor wyzywa ludzi... brawo redakcjo! (3)
kolejny żenujący popis z waszej strony
- 49 4
-
2020-04-29 11:58
Przeciez autor, to redakcja. W czym problem? (2)
Klikaj i nie marudź...
- 12 0
-
2020-04-29 17:18
Nie, autorem nie jest redakcja, a ja. (1)
6 maja moje dziecko idzie do przedszkola, to już pewne. Ekipa się zabiera, dzieciaki się cieszą. Mieszkamy na wsi, tak jak reszta dzieci, więc u nas jest o niebo bezpieczniej.
- 0 15
-
2020-04-29 20:59
Nie ma jeszcze decyzji!!!
Samorządy nie podjęły jeszcze decyzji i mam nadzieje,ze przedszkola i żłobki zostana zamkniete.Jak czytam te wszystkie komentarze,to zastanawiam się o co tu chodzi?Ludzie tu chodzi o nasze,wasze i dzieci zdrowie!Rozumiem ,że nikomu nie jest lekko,każdy ma obawy o swoją pracę i dalsze losy,ale zastanówcie się....
- 6 3
-
2020-04-29 11:29
(9)
Koszmarem dla dziecka będzie jak wyląduje w szpitalu całkiem samo, bez mamy, taty, babci i kolegów, albo jeśli rodzice zachorują, a ono znajdzie się w placówce opiekuńczej albo u krewnych. Poza tym skoro w kościele, sklepie może być jedna osoba na 15 metrów powierzchni, to ile tych dzieci zmieści się w sali, dwoje plus wychowawca?
- 76 5
-
2020-04-29 14:15
Nie strasz, na oddziałach dziecięcych są rodzice. Jeden rodzin na stałe. Nie ma tylko odwiedzin, z wiadomych powodów. (2)
- 4 8
-
2020-04-29 19:37
Nie ma, co straszyć, to procedury w szpitalach zakaźnych.
Na oddziałach zakaźnych dzieci są same. A teraz na innych również.
- 7 0
-
2020-04-29 18:07
Nie na oddziałach dla chorych na covid
- 8 0
-
2020-04-29 14:06
(3)
No co ty?Nasz proboszcz powiedział ,że w naszym Kościele może przebywać jednocześnie do 107 osób.Skąd mu się wzięła ta liczba nikt nie wie ,wyższa matematyka.
- 5 0
-
2020-04-29 18:09
(1)
Znam ten kreatywny sposób liczenia niektórych księży, do powierzchni dodano chyba wszystkie salki, korytarze, piwnice i zakrystie, a potem sie okazuje, że w wielkim kościele może być 60 osób, a w malutkim 96
- 5 1
-
2020-04-29 18:48
jeszcze metraż cmentarza można dodać
- 7 1
-
2020-04-29 18:26
doliczył poddasze i plebanię do metrażu
- 3 1
-
2020-04-29 14:28
(1)
W przypadku styczności z koronawirusem przedszkolak w najgorszym przypadku będzie miał najwyżej lekki katar i lekko podwyższoną temperaturę.
- 3 13
-
2020-04-29 15:19
A rodzic i nauczycielka?
- 21 1
-
2020-04-29 11:38
(8)
Zgadzam się. Synek przez kwarantannę ma koszmary. Tęskni za kolegami. Pyta o nich, śni że gra w piłkę. Mówi, że najgorszy dzień w jego zyciu, to wtedy kiedy pokłócił się z kumplami. Dla dziecka kontakty z rówieśnikami są bardzo ważne
- 11 51
-
2020-04-29 18:15
Dopiero dziecko będzie miało traumę jak wróci i się zdziwi. Tego nie może tamtego też nie a i wszyscy w przylbicach maseczkach i rękawiczkach... No i bez przytulania siadania na kolana itd.
- 11 0
-
2020-04-29 11:42
Opeka przedszkona po 4 maja nie bedzie zajec dydatkycznych! (1)
Niektórym rodzicom sie wydaje,ze bedzie w przedszkolu tak jak przed pandemia. Niestety NIE! Wylacznie funkcja opiekuncza.Z zachowaniem prcedur w trakcie pandemii.
- 46 2
-
2020-04-29 17:44
Olu odsuń się od Hani na 5 kroków,
Julek załóż maskę,
kochane dzieci dziś zamiast zupki będzie dezynfekcja
Nie dotykamy zabawek, zarazki z nich mogą zabić waszych dziadków
itp. itd.
pitolić taką "normalność" ...- 14 1
-
2020-04-29 15:53
Zwłaszcza ze nie będzie połowy kolegów, ani zabawek
- 7 0
-
2020-04-29 15:25
Wyjdż na plac zabaw :)
- 2 0
-
2020-04-29 12:31
To boli (1)
Niestety to prawda - dzieci przedszkolne bardzo to przeżywają. Niestety otwarcie przedszkola to nie powrót do normalności. Ani dzień w przedszkolu nie będzie "normalnie" wyglądał, ani relacje z nauczycielami przedszkola. Nie mówiąc już o możliwych tragediach, jeśli zarazi się i ciężko zachoruje ktoś z pracowników albo rodzic. Zachorowania u dzieci są zwykle lekkie, ale nie zawsze. W razie zachorowania dziecko może zostać oddzielone od rodziców, co będzie dla niego dużo większą traumą niż niewidywanie się kolegami. Bardzo mi przykro, też mam w rodzinie takie maluchy i serce mi się kroi.
- 35 3
-
2020-04-29 14:17
Wszyscy się boją, pomyśl o osobach starszych w domoach pomocy. O personelu medycznym.
Nie dramatyzuj, wytłumacz dziecku że przez jakiś czas będzie inaczej. Zrób to w kilku krokach i nie gwałtownie.
- 3 6
-
2020-04-29 13:50
beka
- 1 0
-
2020-04-29 18:09
Nauczyciel
Gdyby nie daj Bóg zaraziło się to dopiero będzie dym. Samorządy, placówka i nauczyciel będą obarczani i zobowiązani do wyplacenia rekompensat... a przy najgorszym scenariuszu - strach myśleć
- 3 0
-
2020-04-29 17:20
Jeszcze żadne dziecko nie doznało traumy z tego powodu, że nie mogło chodzić do przedszkola, nie przesadzaj. Nic się ich psychice nie stanie od tego jak posiedzą kilka miesięcy w domu. Twoim zadaniem jako rodzica jest zapewnić dziecku bezpieczeństwo psychiczne, i twoja rola naprawdę jest ważniejsza niż rola Julki i Tomka.
Większą traumę będzie dziecko miało jak rodzice stracą pracę, mieszkanie, nie będzie co jeść, albo gdy kogoś z rodziny już nigdy więcej nie zobaczy.
Rozumiem, że siedzieć w domu długo z dzieckiem nie jest łatwo, ale trudniej Ci będzie zastanawiać się za co dziecko nakarmić. Więc rozważ za i przeciw.- 13 0
-
2020-04-29 16:08
to chyba jakiś świeży ozdrowieniec wyróżnił tą CHORĄ opinię!
- 5 0
-
2020-04-29 15:59
Ale i tak nie będzie mogło się bawić z przyjaciółmi w przedszkolu.Dzieci mają trzymać dystans 2 metrów od siebie więc to się ma nijak do integracji społecznej
- 12 0
-
2020-04-29 15:46
Maria
całej grupy nie będzie, bo nie zachowają ostępy, wiec może nie być przyjaciół, a wtedy wieczorem będzie się pytał czemu ja chodzę do przedszkola, a reszta nie
- 11 0
-
2020-04-29 15:23
Powodzenia
Oby był dzielny też jak rodzice i dziadkowie będą leżeć w szpitalu lub na kwaranatanie
- 11 0
-
2020-04-29 14:45
?
Bzdury
- 0 2
-
2020-04-29 13:45
(2)
Pełna zgoda. Moje dzieci (7 latek i niemal 12 latka) dostają fiksacji. Starsza nawet gorzej... Nie wiem, czy to już na jakąś formę depresji nie zakrawa. Z drugiej strony - młody miałby od 6.05 wrócić do zerówki? Na jakich zasadach? Dlaczego znów na łapu capu???!!!
- 10 4
-
2020-04-29 14:25
Jakieś dziwne te dzieci chyba. Dwunastolatka nie potrafi sobie znaleźć zajęcia? Moje wnuki się nie nudzą
- 11 0
-
2020-04-29 14:25
Bo jesteśmy krajem kwitnącej lipy, państwem z dykty. Dlatego wszystko jest na łapu capu.
- 9 1
-
2020-04-29 14:19
nuda
Widocznie synek nudzi się z tobą albo za tobą nie przepada.
- 11 0
-
2020-04-29 11:46
(2)
Piszesz oczywistości. Nikt nie kwestionuje negatywnego wpływu braku przedszkola. Niemniej mamy wciąż rozszerzającą się epidemię, a nie gasnącą (jedna osoba zaraża więcej niż jedną osobę), więc zdejmowanie obostrzeń jest igraniem z ludzkim życiem. A o tym, że jesteś sam niedoczony i tepy, świadczy to, że wozisz dziecko do dziadków.
- 45 1
-
2020-04-29 12:08
(1)
Właśnie przez nadmierną izolację mamy tak spłaszczoną krzywą, że inni będą już po jak my dopero na szczycie zachorowań. Rząd przedobrzył.
Oczywiście, że w miarę wprowadzania kolejnych etapów zwiększy się liczba zachorowań.- 16 2
-
2020-04-29 14:18
Chyba nie, rząd wziął pod uwagę stan naszej służby zdrowia i chroniczny brak środków ochronnych.
Szpitale i poradnie chorób zakaźnych są mocno niedoinwestowane w Polsce, jest problem nawet z wykonaniem badań. Ostatnich kilka lat to zjazd na równi pochyłej, wcześniej też nie było różowo, ale jakoś to się kręciło. Ostatnie trzy , cztery lata to niestety regres.
- 5 2
-
2020-04-29 14:11
Mam wrażenie,że napisał to właśnie ten rozumiejący sytuację przedszkolak...i powiadasz "będzie mogło normalnie funkcjonować" ?
- 3 0
-
2020-04-29 11:22
(1)
tylko to ma być tylko opieka a nie nauka! Kilka godzin gdy dziecko będzie tzw. przechowalni gdzie nauczycielki będą osłonięte maseczkami i innymi środkami ochronnymi. Mam nadzieje ze Pani Prezydent A. Dulkiewicz pozostawi przedzszkola i żłobki w zamknięciu. To jest chora decyzja. Robimy tak kolejne DPS-y. Nie życzę Pani tego gdy okaże się ze w przedszkolu będzie jakieś ognisko i co w takim przypadku?? Izolować dzieci tak jak to jest robione w ośrodkach pomocy społecznej?
- 76 7
-
2020-04-29 13:03
Dokładnie !
- 14 1
-
2020-04-29 12:43
Madka w natarciu (1)
- 13 2
-
2020-04-29 12:51
Kretyn
- 0 9
-
2020-04-29 12:24
Zgadzam się z każdym słowem w tym komentarzu
- 5 0
-
2020-04-29 12:21
Jak można......
Jak można cieszyć się z opcji puszczenia własnego dziecka na linię ognia....
..?? Koronawirus w przedszkolach i żłobkach w bardzo szybkim tempie się rozpowszechni i wtedy będzie...... Żeby Pan nie pożałował swojej decyzji i radości z uwolnienia się z opieki nad własnym dzieckiem..- 38 5
-
2020-04-29 11:36
Nienormalny
Jesteś człowieku nienormalny, skoro w czasie kwarantanny-izolacji przerzucasz dziecko między jednymi dziadkami a drugimi. Chyba potrzebny Ci szybko spadek po rodzicach i teściach.
- 51 11
-
2020-04-29 11:30
No i co ma się zarazić mamy jeszcze pandemie i co będą narażać nasze dzieci
Wyobrażasz sobie nasze dzieci w maskach na buzi albo odległość dezynfekcja rak- 25 3
-
2020-04-29 11:26
Ale on nie będzie mógł się pobawić
Ma zachować dystans. jeżeli ma ponad 4 lata maseczka na twarzy pełny reżim sanitarny. jeżeli tak to ma wyglądać to wolę dla dziecka luz w domu. Jeżeli pobyt w przedszkolu w takich realiach to normalne funkcjonowanie to gratuluję mu rodziców. i tak drogi Panie od wychowywania i zajmowania dziećmi głównie są rodzice.
- 68 3
-
2020-04-29 11:12
Opinia sponsorowana. Osoby, imiona, opinie i sytuacje poglądowe.
- 14 4
-
2020-04-29 11:08
A co z moją psychiką?
Ponad miesiąc nie chodzę do pracy i drżę czy jej nie stracę przy tym zastoju.
- 46 9
-
2020-04-29 11:05
Jest sytuacja nadzwyczajna,pandemia,a Ty tu piszesz o potrzebach dziecka w tym czasie,dziecko,ktoremu poswieca sie czas i uwagę jest zadowolone.Kazdy w tym czasie potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem i roznie to znosi....sytuacja jest przejściowa.Zdziwisz sie jesli myślisz,ze Twoje dziecko bedzie swobodnie teraz korzystać z uroków przedszkola,bedzie obowiązywał reżim sanitarny
- 99 18
-
2020-04-29 10:58
Nie otwierać siłowni, dyskotek, koncertów, stadionów (6)
Do czasu całkowitego wyleczenia lub szczepionki. Czyli prawdopodobnie przez kolejne 2 lata.
- 41 40
-
2020-05-01 18:13
jesteś głupi jak tvp1
- 0 0
-
2020-05-01 10:50
Do czasu wynalezienia szczepionki wszystko zamknięte zakaz wychodzenia z domu otwierania drzwi i okien. Maseczka na ryj. Wykonać.
- 1 0
-
2020-04-29 11:11
Co za dzban.. (1)
Idź po szczepionkę, my popatrzymy co się będzie działo
- 13 8
-
2020-04-30 07:17
dzban to cie robił
- 1 1
-
2020-04-29 13:13
Szczepionka z czipem. Juz sie cieszę.
- 7 4
-
2020-04-29 11:06
Zabronić ruchu na drogach! Tam też giną ludzie!
- 15 10
-
2020-05-01 17:55
COVID
To nie jest zarządzanie państwem, to jest rzucanie kośćmi ....zobaczymy co wypadnie a priorytetem na teraz - andrew i parcie na wybory za wszelką cenę...oby doszło do spektakularnego "pierdut" na koniec tej szopki.
- 0 0
-
2020-04-29 10:32
A co z disco Ja chcę iść na imprezę kiedy będę mógł się wyszaleć (8)
- 97 151
-
2020-05-01 17:49
Disco
Wal głową w ścianę i szalej.
- 0 0
-
2020-04-29 10:34
(2)
Dzissasss.
Problemy brajankow naszych czasów.- 40 7
-
2020-04-29 15:08
Wolność! Wolność dla Walusia!
- 0 2
-
2020-04-29 10:44
No no...
Jak się przestrzegało obostrzeń i z d*pą po znajomych nie latało ukradkiem przebranym za tuję, h.ję albo cuś to się nie ma co dziwić, że się brajanek już tańczy nawet przy reklamach wyborczych.
- 17 2
-
2020-04-29 12:04
No wlasnie!. A co z disco?. chcemy iść na imprezę disko polo.
- 5 9
-
2020-04-29 11:22
Potańcz na balkonie
to modne
- 13 6
-
2020-04-29 11:13
puść se płytę Abby będziesz miał disco
- 12 4
-
2020-04-29 10:53
jak powiozą cię nóżkami do przodu,to zaszalejesz
- 13 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.