- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (74 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (83 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (217 opinii)
Prezydenci Trójmiasta wsparli jednego kandydata
Prezydenci Gdańska, Gdyni i Sopotu oficjalnie poparli Rafała Trzaskowskiego przed drugą turą wyborów prezydenckich. O ile wsparcie kandydata Koalicji Obywatelskiej przez prezydent Gdańska Aleksandrę Dulkiewicz i prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego było znane od dawna, o tyle oficjalna deklaracja Wojciecha Szczurka może być zaskoczeniem.
Nigdy oficjalnie nie mówił, na kogo głosuje, i unikał wypowiadania się w kwestiach o zasięgu krajowym. Na pytania o sympatie polityczne zawsze odpowiadał, że jest samorządowcem i "jego partią jest Gdynia".
Jeśli dawał znać o swoich sympatiach, to nie wprost.
Nie ukrywał, że chodzi do kościoła nie tylko na oficjalne uroczystości, i prezentował poglądy, które można było uznać za centroprawicowe. Był doradcą ds. samorządowych nieżyjącego już prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Milczał, gdy przez Polskę przechodziła fala protestów przeciwko zmianom w sądownictwie i gdy krytykowali je przedstawiciele środowiska prawniczego, z którego przecież się wywodzi.
Wojciech Szczurek: ewolucja poglądów
W ostatnich miesiącach Wojciech Szczurek zaczął jednak przyjmować ostrzejsze stanowisko w relacjach rząd - samorząd.
W kwietniu skrytykował NFZ za niekorzystne dla samorządów zasady rozliczania wydatków na testy wykrywające koronowirusa.
Pod koniec czerwca mówił: "Minęło 30-lecie restytucji polskiego samorządu, a jednak nie było powodu do radości" - odnosząc się tym samym do działań rządu, który zwiększa zadania samorządów, nie zapewniając im na ich wykonanie adekwatnych środków.
Przełomowa deklaracja prezydenta Gdyni
I dlatego najnowsza deklaracja Wojciecha Szczurka nie brzmi tak zaskakująco, jak brzmiałaby jeszcze kilka lat temu. Prezydent Gdyni zapowiedział, że w drugiej turze wyborów prezydenckich poprze kandydata KO Rafała Trzaskowskiego. Swoją decyzję ogłosił na profilu KochamGdynie. Konkretnych powodów jednak nie podał, ograniczając się do ogólników, że lepiej łączyć, a nie dzielić, być solidarnym itp.
Wojciech Szczurek: Zagłosuję na Rafała Trzaskowskiego
W ich przypadku nie można jednak mówić o żadnym zaskoczeniu, ponieważ oboje wywodzą się z PO i wcześniej wspierali poprzednią kandydatkę tego ugrupowania - Małgorzatę Kidawę-Błońską.
PiS: "Szczurek przeciwko mieszkańcom Gdyni"
Deklaracja prezydenta Gdyni spotkała się z natychmiastową reakcją lokalnych działaczy Prawa i Sprawiedliwości. Uznali oni, że wsparcie kandydata KO jest równoznaczne z tym, że Wojciech Szczurek jest przeciwny budowie Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia obwodnicy, która będzie prowadzić do portu i zostanie początkiem planowanej od lat trasy na Półwysep Helski.
Skąd ten pomysł? Rafał Trzaskowski otwarcie krytykuje pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego ma powstać Droga Czerwona.
Premier Morawiecki: Droga Czerwona powstanie w ramach CPK
- Dla Gdyni wybór jest prosty. Andrzej Duda to gwarancja kontynuowania programu CPK, a więc również budowa Drogi Czerwonej. Wybór Trzaskowskiego to zablokowanie programu CPK, a więc również Gdynia straci Drogę Czerwoną - przekonuje Marek Dudziński, gdyński radny PiS.
Lokalni działacze partii rządzącej organizują wiec poparcia dla Andrzeja Dudy, który w czwartek o godz. 18 odbędzie się naprzeciwko Urzędu Miasta.
Opinie (1157) ponad 100 zablokowanych
-
2020-07-08 11:36
Opinia wyróżniona
Wybory prezydenckie to nie plebiscyt popularności (73)
W I turze zagłosowałem na kandydata który nie miał wsparcia w prezydentach dużych miast ani w żadnych mediach. Dlaczego? Bo miał świetny program, skierowany do ludzi - mieszkańców, pracowników, emerytów. Przeciw wykluczeniu, przeciw korporacjom, proekologiczny. Kandydat oczywiście zebrał promil procenta, bo nie było jego twarzy w żadnych faktach po
W I turze zagłosowałem na kandydata który nie miał wsparcia w prezydentach dużych miast ani w żadnych mediach. Dlaczego? Bo miał świetny program, skierowany do ludzi - mieszkańców, pracowników, emerytów. Przeciw wykluczeniu, przeciw korporacjom, proekologiczny. Kandydat oczywiście zebrał promil procenta, bo nie było jego twarzy w żadnych faktach po faktach ani okładkach gazet. W drugiej turze świadomie nie będę brał udziału, bo program żadnego z tych dwóch kandydatów nie uwzględnia spraw dla mnie ważnych. Lud już w pierwszej turze wyraził swoją wolę, a na czysty marketing drugiej tury jestem odporny.
- 169 328
-
2020-07-10 11:48
to ja tobi powiem ,buc i egoista waść,idź kaczce pomadę zrób,co ty pisdzisz jaki lud,widać że napływowy jesteś,nic ciebie z 3-miastem nie trzyma tylko praca,siejesz defetyzm ,najlepiej opuść miasto
- 0 0
-
2020-07-10 11:09
No to brak ci rozumu. Głosować trzeba zawsze. Spodziewałeś się może, że twoj kandydat z promilowym poparciem wejdzie do drugiej
- 0 0
-
2020-07-09 14:42
błąd!
tylko potem nie miej pretensji że jest ci źle! Chcesz mieć lepiej? Jedyne co możesz zrobić to pójść zagłosować. Jeżeli uważasz że obaj są tak samo źli to chociaż wybierz lepsze zło.... Nie ma nic gorszego jak odpuścić wybory dla zasady! Na złość mamie odmrożę sobie uszy! Porażka!
- 0 0
-
2020-07-09 10:35
I super! Ja i wszyscy inni, biorący udział w wyborach, wybierzemy za Ciebie! (1)
- 0 0
-
2020-07-09 18:33
Ale ja już wybrałem, a że wybory są demokratyczne, to mój kandydat przegrał, i wygra inny niż mój. Wybieramy wszyscy.
- 0 0
-
2020-07-09 09:24
Cóż...
Tego typu opinie i ich właściciele są jednoznacznie niedoszacowani w naszym kraju. Niestety. Nieustannie mnie to zadziwia jak wciąż rosnąca ilość absolwentów studiów wyższych nie jest skorelowana z rosnącym obiektywnym światopoglądem.
- 1 0
-
2020-07-09 07:20
No i błąd
- 0 0
-
2020-07-08 15:28
wiesiak (1)
Zobaczymy czy dla Ciebie sprawy te nie są ważne jak będzie podwyżka podatków i wszystko będzie drożało po drodze. Chyba że nie pracujesz i nie płacisz podatków, a wszystko co dzieje się w Polsce jest Ci obojętne. Jak będziesz miał tylko TV publiczną propagandową jak za czasów komuny może się przebudzisz
- 3 8
-
2020-07-08 21:38
całkowicie sie ztoba zgadzam trzasniety nam zapewnie podwyzki i drozyzne udowodnił to gdy był ministrem
a sam latał sobie na koszt podatnika do Brazylii na wakacje tygodniowe
- 4 3
-
2020-07-08 15:01
Sprawa wygląda tak ze Polsce prezydent jest niepotrzebny!! Szkoda czasu i kasy na niepotrzebne wybory
Podobnie jak niepotrzebny jest senat!!!
- 7 3
-
2020-07-08 14:17
Szkoda zgadzam sie z Toba.Ten kandydat byl swietny ale uwazam ze zycie toczy sie dalej i trzeba glosowac na tego ,ktory daje nadzieje na zmiany.Co bylo a moze jeszcze bardziej byc widoczne pidczas nocnych prac PAD wystarczy!
- 4 8
-
2020-07-08 13:54
Tylko nie on!!! (3)
Trzaskowski pokazał na co go stać w I turze i w dalszej kampanii. Mieć takiego prezydenta byłoby cofnięciem się w czasie!!!
- 22 9
-
2020-07-08 14:36
Tylko Trzaskowski! Jedyna szansa zeby zmienic prawie bolszewizm na codzien.
- 7 18
-
2020-07-08 14:26
jeszcze nam zaczną reprywatyzację mafijną jak w Warszawie Trzaskowskiego... (1)
chcecie tego? Zresztą Gdańsk tez "ma swoje" za sycylijskimi uszami .. Kto ma kasę i kontakty, ten ma władzę. Równość wobec prawa? Nierealne zagadnienie. Utopia. Marzenie......
- 16 6
-
2020-07-09 20:58
dlaczego Warszawiak Trzaskowski namawia w Gdansku do głosowania dla niego?
bo tu najwieksze pogłowie zmanipulowanych wyborców, w Wawce dostał kopa w pierwszej turze, ale tutaj eldorado zaslepionych :-)))
- 1 0
-
2020-07-08 12:51
" świadomy"? chyba nie świadomy!
- 0 0
-
2020-07-08 12:14
odp (1)
Człowieku nawet nie jesteś w stanie zrozumieć, że nikogo nie wybrałeś.
- 6 6
-
2020-07-08 12:34
Skąd taki wniosek?
- 4 1
-
2020-07-08 12:10
Źle robisz (7)
Mój wymarzony kandydat tez nie przeszedł do drugiej tury. Nadal można jednak zagłosować. Jeżeli tego nie zrobisz, zrobią to za Ciebie inni, zdecydują za Ciebie i za siebie. To jak z jechaniem autobusem, wybierasz ten, który bardziej Tobie pasuje, żeby dojechać do celu. Warto skorzystać z innej linii, żeby podjechać, chyba ze wolisz pieszo albo furmanką, ale cywilizowany obywatel powinien spełnić swoj obowiazek
- 23 7
-
2020-07-08 12:33
(6)
Ale te dwa autobusy jadą w przeciwną stronę. Pozostaje mi dotarcie do celu innym środkiem, a w realnym życiu oczekiwanie kolejnych wyborów i uświadamianie otoczenia, że warto głosować, i warto głosować na kogoś innego niż te dwie partie.
- 3 8
-
2020-07-08 14:35
Szkodzisz glownie swoim dziecio.Pomysl!
- 3 5
-
2020-07-08 13:05
głosuj (3)
ale nie idąc na wybory, popierasz właśnie jedną ze stron niestety
- 5 4
-
2020-07-08 16:45
Zawsze mnie zadziwia (2)
Skąd Wy macie takie przekonanie, że nie idąc na wybory szkodzę (komuś, czemuś, dzieciom, sobie) popieram nie waszą opcję czy co...
No i á rebours idąc na wybory jestem "wasz", popieram waszą opcję jestem ok.
Myślę, że raczej jest to szkolenie medialne lemingów, przekonanych, że większa frekwencja sprzyja ich opcji co nie do końca sie sprawdza. Jestem wolnym czlowiekiem i mam prawo nie uczestniczyć w wyborach- 4 1
-
2020-07-08 19:41
Jasne (1)
Tak masz prawo, ale masz tez obowiazek. Głosując decydujesz, masz wpływ, siedząc i pitoląc w domu jesteś nic nie wartym statystą. Spójrz na cywilizowane kraje, jaka tam jest frekwencja? Dodatkowo są nawet mandaty za niegłosowanie. Widać, ze Tobie demokracja niepotrzebna, niech się dzieje jak się dzieje, zrobią za Ciebie, dobrze albo źle, co za różnica...
- 4 0
-
2020-07-08 21:06
Ja nie pitolę
A obowiązku dzięki bogu jeszcze nie ma, bo demokracja byłaby niezgodna z konstytucją :). Co tam sobie ustalają kraje kantonalne typu Szwajcaria o demokracji bezpośredniej, to już ich problem, są bogaci to widocznie moga płacić mandaty
- 2 0
-
2020-07-08 13:00
Nie wiadomo czy kolejne wybory będą
- 6 15
-
2020-07-08 11:59
Wybory - wybierz mądrze (10)
Właśnie trzeba iść na wybory aby obecna władza przegrała, wiesz dlaczego? Dlatego że o Twoim kandydacie nikt nie słyszał to wina tego że telewizja publiczna stałą się telewizją jednego kandydata z jednej partii. Pomyśl, co się stanie jak wygra wybory znowu ta sama władza, będą wiedzieć że mogą wszystko i nigdy już nikogo nie dopuszczą do nawet możliwości pokazania że jest inna opcja... Lepsza!
- 19 19
-
2020-07-09 14:03
Lepsza ??????????
W czym lepsza ??? W aferach, które rzeczywiście miały miejsce i z których byli rozliczani ??? Część z nich za granicę uciekła żeby się schować pod spódnicę Pani z zachodu, inni na wschód żeby zapaść na trochę w ciszę ... Nie twierdzę, że obecny rząd robi wszystko dobrze ale porównują do "wyprzedaży" Polski po kawałeczku zachodnim narodom to zdecydowanie wolę aktualną opcję !!!
- 1 2
-
2020-07-08 12:15
Zgadzam się w 100% (8)
Gdybyśmy żyli w normalnym kraju to mielibyśmy normaną telewizję z normaną debatą i równe szanse dla wszystkich. Rządzi nami ciemnota wybrana przez ciemnotę, czas to zmienić!
- 15 18
-
2020-07-08 14:38
W kraju PO (7)
"Normalna" telewizja to była telewizja PO i nie było innych: i tvn i tvp były tubami jednej opcji PO. I nic byś się nie dowiedział o innych alternatywach: było wspaniale albo mniej ale jedynie słusznie, utrudniano rozwój innych telewizji za pomocą koncesji, a w oficjalnych królowało wyśmiewanie PIS jako moherów i ciemnogrodu. PIS dlugo nie mógł znaleźć na to antidotum dopóki nie nauczył się (na 6tkę) sztuczek PO w odwracaniu kota ogonem...
- 18 8
-
2020-07-08 15:33
Przecież można przejrzeć archiwa i zobaczyć, ile w TVP brylował za Komorowskiego Duda i spółka (2)
Wtedy widziałem jeszcze sens płacenia na telewizję publiczną. Jak mam płacić na taką propagandówkę jak teraz, to mam za darmo światowy przegląd brukowców.
- 5 10
-
2020-07-08 16:31
Chyba Szogun brylował (1)
Duda pojawił się w ogóle krótko przed wyborami i zupełnie nie był rozpoznawalny, natomiast jesli chodzi o PIS to owszem byli pokazywani w tv, wyłacznie w prześmiewczym świetle (ton nadał tusk) jako siedlisko ciemnogrodu i moherowe berety, które nie potrafilyby rządzić
- 11 5
-
2020-07-08 22:17
"siedlisko ciemnogrodu i moherowe berety, które nie potrafilyby rządzić" i wszystko sie potwierdzilo
- 4 2
-
2020-07-08 15:19
(3)
Chrzanisz człowieku. TVP kiedyś była normalną, neutralną i opiniotwórczą stacją gdzie wszyscy politycy od lewa do prawa byli traktowani z tym samym szacunkiem. To były jeszcze czasy kiedy dyskusja polityczna była prowadzona w kulturalny sposób a polityk, choćby nie wiadomo jakim chamem I prostakiem był prywatnie, cieszył sie szacunkiem społecznym. A teraz...? No właśnie co teraz??
- 10 15
-
2020-07-09 14:05
TVP była normalną telewizją ???
Buhahahahahaha ......................... :) :) :)
- 1 2
-
2020-07-08 16:37
Szacunkiem? (1)
Leppera wyśmiewali wszyscy, bo zabolało jak powiedział, że Wersalu w sejmie już nie będzie i walił prosto z mostu. W ogóle PO i ich tv najbardziej nie lubią prostych prawd, których nie mozna odwrócić ogonem, zawsze wolą ideologiczny komentarz dla lemingow, jak co rozumieć "po naszemu" wicie rozumicie
- 12 2
-
2020-07-09 14:10
Zgadza się
Jeden z mądrzejszych polityków i jeden z niewielu mówiących prawdę. Ci wszyscy teraz, w szczególności z PO KO to powinni spódnice nosić ...
- 1 0
-
2020-07-08 11:55
(7)
Twój kandydat przegrał, bo pomylił wybory! Teraz wybieramy głowę państwa, a nie przedstawicieli do parlamentu.
- 21 4
-
2020-07-08 12:00
(4)
Chyba co najwyżej tors bo głowa obecnego prezydenta nie znajduje się w pałacu prezydenckim. Prawda jest taka że nasz ustrój sprowadza prezydenta do funkcji dlugopisa bo żadnej władzy ani wpływu na kraj prezydent nie ma
- 13 12
-
2020-07-08 14:32
Zgoda i to dlugopis nocny dla cykora.
- 2 9
-
2020-07-08 12:21
Rola prezydenta w PL jest, owszem, kuriozalna (2)
Bo ma potężny mandat wyborczy, a konstruktywnie nic nie zrobi bez kontrasygnaty premiera. Natomiast jest potężnym bezpiecznikiem, bo ma uprawnienia do wetowania ustaw uderzających w społeczeństwo obywatelskie. Obawiam się, że czasy Kwacha, który golnąć potrafił, ale miał gdzieś walki plemienne prędko nią wrócą. Pozostaje wybieranie bezpiecznika, który nie jest długopisem szefa partii.
- 18 12
-
2020-07-08 18:35
Walki plemienne mial gdzies
Bo Wies jest jego i odwrotnie.
A reszta niech sie za lby wodzi i w interesach oraz na europejskich salonach nie przeszkadza. To jest dopiero przyklad "dlugopisa"!- 1 1
-
2020-07-08 14:33
Popieram,zeby sie nie wstydzic za Prexydenta trzeba go zmienic .Niech odpicznie
- 6 13
-
2020-07-08 12:02
(1)
ja byłbym bardzo zadowolony gdyby ten pan został przedstawicielem państwa - wiele osób miałoby okazję przekonać się, że istnieje inny nurt niż 2 partie które rządzą na zmianę od ponad 15 lat, dzięki temu i w parlamentarnych jego poglądy mogłyby mieć większe przebicie
- 5 6
-
2020-07-08 12:13
Naiwność
Już wielu było takich bezpartyjnych, obiecujących cuda, ale w polityce nie ma miejsca na drastyczne zmiany, chyba ze chcemy wyjsc na ulicę to wtedy ok. Ale rzucanie hasłami na lewo i prawo i bycie apolitycznym? Każdy młody ambitny tak pewnie myślał na początku swojej kariery dopóki nie trafił do bagna polityki, która jest niczym innym jak zorganizowanym bagnem, w którym jeden drugiego próbuje utopić tak, żeby jego kołnierzyk pozostał biały...
- 13 2
-
2020-07-08 11:51
świadomy brak udziału w wyborach (27)
to świadome godzenie się na wygraną kandydata A lub B.
- 48 10
-
2020-07-08 18:46
Ja zagłosuję na obu kandydatów, tak dobrze kłamią. (1)
- 4 1
-
2020-07-08 20:45
Dokładnie
Można na dwóch?
Tacy przystojni, obaj w bialych koszulach i w Pałacu jest przecież więcej pokoi niż jeden...:)
Może się pokochają, peace and love- 7 1
-
2020-07-08 12:13
(14)
Rzecz w tym że jeśli wygra kandydat A czy B nic się nie zmieni - to przedstawiciele partii które rządzą w Polsce na zmianę od ponad 15 lat. W mediach brak merytorycznej debaty, jest za to plemienna narracja "my kontra oni" przysłaniająca tematy naprawdę istotne. Uważam że dialog powinien toczyć się wokół tematu jak podnieść komfort życia obywateli
Rzecz w tym że jeśli wygra kandydat A czy B nic się nie zmieni - to przedstawiciele partii które rządzą w Polsce na zmianę od ponad 15 lat. W mediach brak merytorycznej debaty, jest za to plemienna narracja "my kontra oni" przysłaniająca tematy naprawdę istotne. Uważam że dialog powinien toczyć się wokół tematu jak podnieść komfort życia obywateli (czy pracowników, czy przedsiębiorców, czy emerytów/rencistów, czy chorych). Dla mnie bez różnicy jest, czy w kampanii wyborczej kandydata będą otaczać rumiane słowianki w koralach, czy też będzie prezentował śnieżnobiały uśmiech na tle flagi unijnej. Dla mnie ważne jest, by kandydat reprezentował interesy obywateli jako ludzi
- 31 21
-
2020-07-08 14:26
Daleko siegasz.15 lat do tylu i uwazasz ze nic sie nie zmienilo?Patrz na wyniki gospidarcze kraju,ktore sa utajnione i co zrobiono przez lata 2005-07 do teraz
- 2 0
-
2020-07-08 12:18
Przecież jeden kandydat jest jawnie za podnoszeniem komfortu życia niepracujących (12)
kosztem wymienionych pracowników czy przedsiębiorców. Widać jednak nie gra Ci roli.
- 26 28
-
2020-07-08 13:05
a drugi tą kasę zgarnia dla swoich, jak robił to wcześniej
Polacy są zawistni i są w stanie drugiemu zabrać aby tylko nie miał lepiej
- 5 0
-
2020-07-08 12:30
(10)
Drugi kandydat za to obiecuje pozostawienie obecnych programów socjalnych oraz nowy - +200zł do emerytury za każde dziecko. Świat nie jest czarno biały, oboje próbują przekonać do siebie ten elektorat. Dla mnie w ciągu ostatnich 15 lat problemem były umowy śmieciowe - znane duże firmy nie wstydziły się oferować umów zlecenie bez ubezpieczenia
Drugi kandydat za to obiecuje pozostawienie obecnych programów socjalnych oraz nowy - +200zł do emerytury za każde dziecko. Świat nie jest czarno biały, oboje próbują przekonać do siebie ten elektorat. Dla mnie w ciągu ostatnich 15 lat problemem były umowy śmieciowe - znane duże firmy nie wstydziły się oferować umów zlecenie bez ubezpieczenia zdrowotnego i składek, z jakimś śmiesznym wynagrodzeniem. Obecny rząd, chociaż ma mnóstwo wad i nie jest mi z nim po drodze, muszę pochwalić za uczynienie tych "zleceń" mniej atrakcyjnymi dla pracodawców, bo obecnie składki są wymagane i jest stawka minimalna, dzięki czemu już tak się nie opłacają. A jeszcze kilka lat temu słynny był mem "- Jaką masz supermoc? - Mam umowę o pracę"
- 41 10
-
2020-07-08 13:06
(2)
Mnie zawsze zastanawia jak to jest ciągle być na śmieciowe i gdzie je dają. W swoim życiu pracowałem na wielu stanowiskach i kilku branżach i zawsze dostawałem umowę o pracę czy to jako kelner czy to jako magazynie czy to kierowca może dlatego że potrafiłem swoje wynegocjować albo miałem szczęście ale mieć szczęście w każdej firmie i na każdym stanowisku to mało prawdopodobne
- 5 10
-
2020-07-08 14:58
Miałeś szczęście
Mam 42 lata, od roku jestem na etacie na czas nieokreślony, pracowałam i w przemyśle i w budżetówce, pracuję od 19 lat, przeszłam wszystko: zlecenie, dzieło, działalność gospodarczą jednoosobową przymusową. To historia polskiego zatrudnienia ostatniego 20-lecia.
- 11 0
-
2020-07-08 13:30
Proponuję wejść na jakikolwiek portal z ogłoszeniami i przejrzeć kilka pierwszych z brzegu
- 6 4
-
2020-07-08 12:37
Innymi słowy: cieszę się, bo chociaż wciąż śmieciówki są na porządku dziennym (6)
spora część dochodu pracownika wyląduje w worku państwowym, skąd już nigdy nie wróci ;)
- 7 18
-
2020-07-08 12:43
(5)
Uważasz że lepiej jest, by a) pracownik dostawał za pracę 2000zł + 1000zł leciałby do tego worka państwowego, dzięki czemu pracownik może np. poskładać w szpitalu nogę czy wziąć L4 na czas operacji czy b) pracownik dostawał za pracę 2000zł a 1000zł zostawał w kieszeni pracodawcy, i pracownik w razie nieszczęścia pozostaje bez pracy i bez pieniędzy
Uważasz że lepiej jest, by a) pracownik dostawał za pracę 2000zł + 1000zł leciałby do tego worka państwowego, dzięki czemu pracownik może np. poskładać w szpitalu nogę czy wziąć L4 na czas operacji czy b) pracownik dostawał za pracę 2000zł a 1000zł zostawał w kieszeni pracodawcy, i pracownik w razie nieszczęścia pozostaje bez pracy i bez pieniędzy na leczenie? Nie mówiąc już o nauczycielach, pielęgniarkach czy lekarzach, państwowych żłobkach - to wszystko jest opłacane z tego worka do którego wszyscy wrzucamy. Marnie bo marnie ale póki co jest, nie wiem co by było gdyby tego worka zabrakło
- 24 8
-
2020-07-08 14:30
Tylko ze rzadzacy te smieciowki stosuja nagminnie nawet w ministerstwach czy spolkach skarbu panstwa.
- 4 3
-
2020-07-08 13:09
(2)
Jak dostajesz 2000 to oddajesz więcej niż 1000 do worka. Taka to wiedza w narodzie w sprawie wynagrodzeń i systemu podatkowego
- 5 7
-
2020-07-08 13:20
(1)
Zapewne wiesz czym jest teoretyczny przykład i domyśliłeś się że kwoty dla przykładu zostały zaokrąglone nieprzypadkowo, tylko po prostu nie mogłeś powstrzymać się od okazji do złośliwości, prawda?
- 7 3
-
2020-07-08 20:13
Prawo
Właśnie problem z wami (zwolennikami PiSu) jest taki że wszystko wam się wydaje proste i czarno-białe, nie skupiacie się na konkretach, tylko uogólniacie, posługujecie się uproszczeniami przez co zatracacie obraz rzeczywistości. Dla was, aktualnie to są wybory miedzy PO i PiS a w rzeczywistości, aż sam boje się to pisać, gdyż niedowierzam, ale są
Właśnie problem z wami (zwolennikami PiSu) jest taki że wszystko wam się wydaje proste i czarno-białe, nie skupiacie się na konkretach, tylko uogólniacie, posługujecie się uproszczeniami przez co zatracacie obraz rzeczywistości. Dla was, aktualnie to są wybory miedzy PO i PiS a w rzeczywistości, aż sam boje się to pisać, gdyż niedowierzam, ale są to wybory miedz Państwem prawa, społeczeństwa obywatelskim a autokracją ocierającą się o dyktaturę. PO nie odebrało wam prawa głosu, PiS odbiera głos jego przeciwnikom.
- 2 5
-
2020-07-08 13:09
Osobiście jestem za cywilnoprawnymi tylko jako dodatek do etatowego zatrudnienia
I sam z nich zresztą w tej formie korzystam, jak pojawia się jakiś ciekawy temat niezwiąznay z moim pracodawcą. Ja Ci chcę po prostu uzmysłowić, że popełniasz błąd logiczny. Za "kadencji" obecnej władzy śmieciówki jako główna forma zatrudnienia nie zostały ograniczone. Wprost przeciwnie - dane GUS z 2018 roku wskazują, że są częściej stosowane, a
I sam z nich zresztą w tej formie korzystam, jak pojawia się jakiś ciekawy temat niezwiąznay z moim pracodawcą. Ja Ci chcę po prostu uzmysłowić, że popełniasz błąd logiczny. Za "kadencji" obecnej władzy śmieciówki jako główna forma zatrudnienia nie zostały ograniczone. Wprost przeciwnie - dane GUS z 2018 roku wskazują, że są częściej stosowane, a wskutek bajzlu w "radzeniu sobie" z COVID-em ich liczba wzrośnie skokowo. Więc realia to nie Twoje (a) vs. (b). Realia to 3000 brutto, z czego 2592 do kieszeni pracownika (zlecenie) i radź sobie sam vs. 2500 brutto (koszt pracodawcy 3012), 1850 netto - i ciągle radź sobie sam, bo jak człowiek chce zdążyć do lekarza specjalisty przed zejściem to i tak musi prywatnie.
- 6 8
-
2020-07-08 11:59
Głosuj! (9)
W tym wypadku kandydata "A". Chcesz mieć głos w przyszłości? Głosuj już dzisiaj !
- 16 6
-
2020-07-08 13:07
każdy kto nie weźmie udziały tak naprawdę ukrywa, że woli Dudę i PIS (8)
- 21 25
-
2020-07-09 15:42
co za bzdura!
- 0 0
-
2020-07-08 14:07
No wolę i co? (6)
Ale ukrywać sie muszę dla świetego spokoju bo obracam się w środowisku PO (Gdańsk...), które tego nie toleruje... Byłby pełny ostracyzm (o, pisior, cimnogród, plebs, tłuszcza). I to jest ta tolerancja
- 53 11
-
2020-07-09 13:56
Czy słyszeliście
żeby choć jedna osoba z przedstawicieli PO KO odpowiedziała na pytanie jakiegoś dziennikarza ??? Oni mają jakieś natręctwo gadulstwa o wszystkim oprócz merytorycznej wypowiedzi, naprawdę każdy z nich na wstępie wypowiedzi oznajmia, że PiS jest zły i dalej jak z katarynki mówią o wszystkim poza sensowną odpowiedzią na pytanie ...
- 5 3
-
2020-07-09 13:52
Niestety tak jest (1)
Najzabawniejsze jest to, że zwolennikom PiSu zarzucają hejt i mowę nienawiści gdzie w rzeczywistości jest odwrotnie
- 4 3
-
2020-07-09 19:54
małpy w czerwonym, przedstawiciele gorszego sortu i kanalie się kłaniają ;)
- 0 2
-
2020-07-08 15:58
trzaska to aby było jak było.
Wstyd za Betonowy Gdańsk a winny to budyń który utrwalił tęczową po st komunę z sbekami ubekami na czele.
- 20 11
-
2020-07-08 14:23
(1)
Nie przesadzaj.Mam w Gdansku kolege ktory ma poglady pro pisowskie ale nie wszystkim i jest cenionym i lubianym fachowcem.
- 9 13
-
2020-07-08 19:40
Jeżdżę uberem. Powiem zwolennicy PO jadą na PiS i przekonują co ten PiS nie zrobi jak nie wygra wyborów i że trzeba ich upierdzielic. W drugą stronę nigdy nie słyszałem zwolenników pisu żeby mnie naklaniali. Powiem tak ze raczej mnie to odpycha niż nakłania do głosowania na PO. Tym bardziej jak widzę status tych ludzi przeważnie bogaci, z albo do hoteli , dużych ładnych domów i widać że kasa jest. A narzekają jakby nie mieli co jeść. Śmierdzi mi to. Ale mój kandydat odpadł i mam wywalone
- 20 7
Wszystkie opinie
-
2020-07-08 11:01
Ale, że co (89)
teraz mieszkańcy tych miast muszą zagłosować za wskazanym kandydatem? To jest jakaś demokracja plemienna czy co?
- 721 117
-
2020-07-08 11:04
tak, masz taki obowiązek, nie zostaniesz wpuszczony np. do zoo jeżeli nie przedstawisz zdjęcia karty wyborczej (36)
na molo też nie, ani w Brzeźnie ani w Sopocie
- 63 13
-
2020-07-08 11:09
a na Długą mogę iść (34)
- 33 4
-
2020-07-08 11:12
(20)
za darmo na razie tak
- 24 1
-
2020-07-08 11:18
Jaja sobie robicie, (19)
a niektórzy w to uwierzą.
- 29 3
-
2020-07-08 11:25
on wierzy panie władzo, on we wszytko wierzy (3)
Bóg mnie pokarał takim chłopem
- 16 1
-
2020-07-08 11:58
Uwaga na PO Trzask (2)
- 20 9
-
2020-07-08 16:22
A Kudłaty kłamał (1)
Mówił że dopóki rządzi PiS to on włosy będzie zapuszczał , kłamie ma przycięte i wygląda żałośnie
- 15 4
-
2020-07-08 18:36
Niech powiedzą jakie mają preferencje seksualne
Mieszkańcy się zasugerują
- 8 1
-
2020-07-08 11:57
,,Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz i dzieci nam germanił,,... (11)
- 25 7
-
2020-07-08 12:28
a ja jeżdżę japońska toyotą (4)
to tez jestem zdrajcą ?
- 10 3
-
2020-07-08 13:19
Ty akurat też
- 4 4
-
2020-07-08 18:37
Masz rejestrację PO? (1)
- 2 0
-
2020-07-09 07:27
Nie rejestracje mam NA aucie
- 1 0
-
2020-07-08 21:11
kamikadze
- 1 1
-
2020-07-08 14:38
(5)
To Duda jest Niemiec?
- 3 9
-
2020-07-08 15:51
Tusk to szwab (2)
- 14 5
-
2020-07-08 16:07
A ty wsiok.
- 3 9
-
2020-07-09 07:29
Jak dla mnie moze byc i z PiS
- 2 0
-
2020-07-08 19:22
(1)
Nie, to zwykły słup Jarka
- 4 6
-
2020-07-08 20:21
Słup to jest baba
- 4 0
-
2020-07-08 12:17
To są nic nie znaczące osoby , kogo obchodzi co jedzą i gdzie śpią ? (2)
- 16 1
-
2020-07-08 13:19
I co pije
- 7 0
-
2020-07-09 21:34
Kogo obchodzi ?
Mnie ! Za swoje piją ?
- 0 0
-
2020-07-08 11:35
(11)
Tylko od 8-10 pn-pt oraz 10-11 sob-niedz.
Pozostałe godziny są płatne 1,5 zł za godzinę.
Z opłat zwolnieni są właściciele pojazdów zasilanych czystą energią.- 4 1
-
2020-07-08 12:09
Trzaskowskiego wspierają Niemcy poprzez fundację BMW (10)
- 19 8
-
2020-07-08 12:29
jakieś fakty? (3)
czy jak zwykle kłamstwa, manipulacje i dyrdymały
- 6 7
-
2020-07-08 12:35
Sprawdź na stronie BMW (2)
- 10 2
-
2020-07-08 22:35
(1)
dlaczego pisy przed niemieckimi zawsze na kolanch, gdzie wasza godnosc?
- 0 3
-
2020-07-09 21:35
Gdzieś to widział ?
- 0 0
-
2020-07-08 12:36
Wiadomość ogólnie dostępna
- 6 2
-
2020-07-08 19:24
(4)
Dudę wspiera Watykan poprzez kler, który liczy na więcej kasy z budżetu państwa i nietykalność za pedofilię
- 5 9
-
2020-07-08 20:21
A Trzaskowskiego BMW (2)
- 5 0
-
2020-07-08 23:14
(1)
ty lepiej zastanow sie dlaczego gazprom jest taki hojny dla pisuaru
- 1 3
-
2020-07-09 21:37
Gdzie to wyczytałeś?
- 0 0
-
2020-07-09 21:36
Masz na to dowody ? Pokaż, gdzie szukać ?
- 0 0
-
2020-07-09 07:25
Jak bedzie wladza w jednych rekach
To będziesz mógł darmo iść do roboty w PGR-ach. Polska już to przerabiala.
- 1 3
-
2020-07-08 14:37
I.musisz wrocic do Szczytna.
- 3 0
-
2020-07-08 11:16
Nie muszą! Trzeba mieć swoje zdanie. (27)
Ja głosuję na Andrzeja Dudę!
- 67 21
-
2020-07-08 11:18
Ja bym się tym tak nie chwalił... (23)
- 25 50
-
2020-07-08 11:40
(16)
masz rację , bydło PO i PiS juz jest znienawidzone przez normalnych ludzi
- 7 13
-
2020-07-08 12:10
POcalunek śmierci (11)
Duda 52%
- 17 13
-
2020-07-08 12:13
(10)
Duda 54% zdobędzie
- 21 12
-
2020-07-08 12:30
w głosowaniu na sprzątaczę remizy w Pcimiu (1)
powodzenia
- 7 17
-
2020-07-08 15:45
odczep się od Pcimia!
- 9 1
-
2020-07-08 12:31
A jak nie zdobędzie, to się trochę kart poprzekreśla, prawda? (6)
- 7 19
-
2020-07-08 13:30
Trzaskowski z laską był w Brazylii 6 dni za 60 tysięcy (1)
Wszystko na koszt podatników polskich
- 22 7
-
2020-07-09 21:40
Zawsze i wszystko mieli za darmo, dlatego tak pchają się
- 0 0
-
2020-07-08 23:16
tzw awaryjne wyjscie zostalo juz przecwiczone, wszystko gotowe, czekaja tylko na sygnal
- 0 1
-
2020-07-09 05:12
W komisjach siedzi... (1)
...same lewactwo
- 1 1
-
2020-07-09 21:42
Oj, to nie dobrze!
Karty będą pokreślone i pójdą jako nieważne
- 0 0
-
2020-07-09 21:39
Skąd my to znamy. Szczwany lis tak robił ?
- 0 0
-
2020-07-08 14:46
500%
A ja powiem bez kozery pincet :)
- 0 0
-
2020-07-08 12:40
(2)
Bydło (po) tologia a PIS jest ok.
- 12 6
-
2020-07-08 13:30
Kandydat na prezydenta Trzaskowski jest tchórzem nie był na debacie (1)
Konstytucja !
- 16 6
-
2020-07-09 07:23
No przecież był tylko kandydat Duda nie przyszedł bo miał akurat występ w TVP
- 2 2
-
2020-07-09 21:38
Gdzie Ty widzisz tą normalność ?
- 0 0
-
2020-07-08 12:19
Prezydent Andrzej Duda 53% (5)
I POgonimy Niemców
- 23 14
-
2020-07-08 13:21
Ale kto głosuje na Trzaskowskiego? (4)
Niewykształcony elektorat z kompleksami pochodzenia ?
- 24 6
-
2020-07-08 14:35
Lub inaczej: butni z powodu pochodzenia.
- 10 1
-
2020-07-08 15:36
Przecież masz zestawienia PKW z I tury wyborów
możesz się zapoznać
- 3 1
-
2020-07-08 19:21
70% w zakładach karnych.
Można sprawdzić są/ były podane wyniki.- 9 2
-
2020-07-08 23:19
czyli podkarpacie?
- 0 0
-
2020-07-08 11:21
(2)
Jestem zaskoczony decyzją władz.
- 23 6
-
2020-07-08 12:19
Ale się boją blamażu i kolejnej przegranej (1)
Ludzie was nie chcą , nie dotarło ?
- 17 5
-
2020-07-09 07:24
Nie chcą i dlatego wybrali?
- 2 0
-
2020-07-08 11:24
Tak w innym przypadku wysiedlenie na południe kraju (2)
- 6 2
-
2020-07-08 12:11
Trzaskowski wygrał tylko w trzech województwach (1)
Nie ma szans
- 17 9
-
2020-07-08 14:36
oby.
- 13 2
-
2020-07-08 11:27
Ale jesteś ograniczony masakra (1)
- 4 12
-
2020-07-08 12:20
Ostatnie POdrygi zdechłej ostrygi
- 15 8
-
2020-07-08 11:59
(2)
"ale że co" - durniejszego pytania nie ma chyba.
- 1 1
-
2020-07-08 12:11
Czaskowski to taki Makaron z Francji (1)
Mocodawcy ci sami
- 28 10
-
2020-07-08 13:22
Brawo zdrajcy
- 7 2
-
2020-07-08 12:16
skoro telewizja rządowa (11)
za nasze pieniądze mówi nam w sposób ordynarny na kogo głosować to dlaczego samorządowcy nie mogą też w jawny sposób wyrażać swojego zdania? Komuna weszła chyba trochę za bardzo niektórym
- 15 22
-
2020-07-08 12:22
(8)
W ordynarny ? Tzn , ze używa wulgaryzmów , ?
- 15 10
-
2020-07-08 12:27
bo obraża moją inteligencję (2)
- 8 8
-
2020-07-08 14:27
Trzeba ją mieć
- 6 3
-
2020-07-08 17:45
Twoje co? proszę, nie rób sobie z czytelników takich jaj...
- 1 1
-
2020-07-08 12:28
polecam słownik j. polskiego
jeśli nie wiesz jakie jest znaczenie danego słowa. Polecam
- 6 2
-
2020-07-08 13:17
Przynajmniej czy bynajmniej, ordynarny czy wulgarny (3)
co za różnica ;)
- 7 3
-
2020-07-08 15:48
Zasadnicza. (2)
- 2 2
-
2020-07-08 19:20
(1)
Zasadnicza to jest szkoła, której to nawet większość zwolenników pisu nie skończyło.
- 3 3
-
2020-07-08 19:53
No tak,
brak wykształcenia i wszystko jasne.
- 1 1
-
2020-07-08 18:40
A ty tępy jesteś żeby Baba mówiła Ci co masz robić (1)
Jeszcze żeby trzeźwa była
- 2 1
-
2020-07-08 19:19
Tobie to facet w czarnej sukience mówi co masz robić, to dopiero żenada.
- 2 1
-
2020-07-08 12:27
Nie, nie ma obowiązku
ale ja się ciesze , ze mam takiego prezydenta, prezydenta z którym się zgadzam co do światopoglądu i będę głosował również na Trzaskowskiego. Was też zachęcam
- 7 22
-
2020-07-08 20:19
To jest demokracja że każą ci głosować na ich kandydatów?
A takiego...!
- 4 2
-
2020-07-09 23:48
Nie, to jest układ trójmiejski
- 0 0
-
2020-07-10 11:10
Nie muszą.
Mogą.
- 0 0
-
2020-07-08 11:02
(31)
Wstyd Pomorskie;/ Wstydziłbym się przyznać, że chce zagłosować na takiego kandydata;/
- 773 440
-
2020-07-08 11:03
i co połowa narodu ma się wstydzić? (14)
to może z Jarkiem wybierz sobie inny naród jeżeli ten ci nie pasuje
- 78 76
-
2020-07-08 11:08
mentalnie to pisowcom bliżej do ruskich niż cywilizowanych narodów zachodnich (9)
- 74 81
-
2020-07-08 11:11
Cywilizowane narody zachodnie, dobre. (1)
- 59 23
-
2020-07-08 11:47
Z wyjątkiem b. nielicznych przypadków z dalekiego wschodu (konkretnie Chiny i Japonia)
każdy wynalazek, skok cywilizacyjny i wzrost poziomu życia to efekt zachodniego modelu naukowo-gospodarczego. Jakoś te nasze tysiące samochodów elektrycznych świata nie podbiły.
- 22 10
-
2020-07-08 12:21
Ruskie to jest TVN od 2016 roku (5)
- 22 31
-
2020-07-08 12:28
a pierogi do przedwojny
- 11 2
-
2020-07-08 12:42
Jeśli USA to Rosja, to ok, masz rację.
- 11 5
-
2020-07-08 12:51
Masz racje tylko lemingi nie czytają tego co trzeba.
- 3 6
-
2020-07-08 22:47
Ruskie to jest TVN od 2016 roku .....
ale trzeba byc matolem zeby to napisac hahaha
- 5 2
-
2020-07-09 19:48
TVN od lat należy do Discovery ( USA). Tępym narodem łatwiej sterować ot cel PiS jak widać skutecznie realizowany.
- 0 0
-
2020-07-08 15:02
Tak szczególnie do cywilizowanych Niemców...
- 3 0
-
2020-07-08 12:20
Jak połowa? 30% (2)
- 7 4
-
2020-07-08 12:29
30% głosowało, 50% chce zagłosować (1)
dotarło?
- 4 5
-
2020-07-08 13:03
Nie ma takich danych
Zagłosuje za Trzaskowskim 30% tyłu jest zdrajców
- 8 15
-
2020-07-08 12:45
Tak nie pasuje, bo po st ko muchy, sbeki, ubeki, multi kulti, tęczowi lgbt, (nie mam nic do normalnych lesby i gejów)
- 7 9
-
2020-07-08 11:12
Kamil wracaj skąd pochodzisz jak Ci tu źle
- 32 13
-
2020-07-08 11:25
Jak Ci wstyd za pomorskie , możesz się przeprowadzić , nikt po Tobie płakać nie będzie (2)
- 35 28
-
2020-07-08 12:22
POtrzask i nogi obcięte
- 9 8
-
2020-07-08 12:22
Sam się wyprowadź
- 10 6
-
2020-07-08 11:39
Ja to bym się wstydził w ogóle głosować na któregoś z nich
- 6 10
-
2020-07-08 11:49
Pomorzanka
Jaki wstyd wstyd to ta druga opcja
- 14 10
-
2020-07-08 11:51
No tak, w końcu ponad 60% elektoratu kontrkandydata z I tury
stanowią osoby z wykształceniem podstawowym. Od czasów komuny wstydzimy się wykształciuchów i osób dobrze sytuowanych, honorowo być biednym i zależnym od hojnej władzy
- 27 14
-
2020-07-08 12:59
(4)
Wstyd to popierać ckwieka który ułaskawia pedofila. O części Polek i Polaków mówi, że nie są ludźmi! Gardzi mieszkańcami dużych miast. Awansuje Piotrowicza. Łamie Konstytucję!!!!
- 19 24
-
2020-07-08 13:24
(3)
W którym puncie łamie Konstytucję ?
- 16 13
-
2020-07-08 13:51
złamał conajmniej 11 razy (2)
PiS sie boi że trafia do wiezienia za swoje przewalki - zrobia wszystko by władzy nie oddanc - dlatego tak atakuja z pianą z pyska i jadem
- 14 18
-
2020-07-08 17:50
(1)
typowy peowiec...kolega wyzej pyta w którym punkcie łamie konstytucje, a ten typ odpowiada ze przynajmniej 11 razy...to takie typowe odwracanie ogonem...a moze po prostu ktos ma problem z czytaniem i rozumieniem tekstu?
- 6 6
-
2020-07-09 07:52
Stan na maj 2018 - konstytucja złamana 6 razy
Za oko.press (artykuł z maja 2018):
1. Nieopublikowanie wyroków Trybunału Konstytucyjnego (art. 190 ust. 2 Konstytucji)
2. Niekonstytucyjny wybór prezesa TK (art. 194 ust. 2 Konstytucji)
3. Ustawa o Krajowej Radzie Sądowniczej (art. 173 i 178 Konstytucji)
4. Wygaszanie ustawą konstytucyjnie określonej kadencji Pierwszego Prezesa SN (art. 183 Konstytucji)
5. Sądy powszechne uzależnione od ministra (art. 45 Konstytucji)
6. Ułaskawienie Kamińskiego (art. 10 i 42 Konstytucji)- 8 0
-
2020-07-08 13:46
wracaj do tej swoje krainy szczeliwosci w podkarpackie, Gdzie od lat rzadzi pis i jest najwyzsze bezrobocie
- 7 16
-
2020-07-09 08:02
Wstyd to jest krasc!
Wstydz sie sam. Tfu
- 0 0
-
2020-07-09 19:03
następny któremu nie zależy na Polsce
wstyd jak cię wychowali rodzice
- 0 0
-
2020-07-09 19:46
wstyd to głosować na długoPiSa, który potrafi tylko podpisać gdzie i co mu wskażą. Brawo Pomorze. Obecny rzad z prezydentem nadają się do komunistów, nie kraju demokratycznego w sercu Europy. Wstyd dla głowy państwa, który ma nas reprezentować, ze nie potrafi zdania w języku angielskim powiedzieć.
- 0 0
-
2020-07-08 11:02
Mogą sobie popierać, na szczęscie Polacy maja swoj rozum (16)
A Szczurek jest już skończony....
- 799 312
-
2020-07-08 11:05
jakby mieli to pis by nie rządził
- 49 37
-
2020-07-08 11:07
Nie ty będziesz decydował, kto jest skończony... (2)
- 43 42
-
2020-07-08 16:57
u niego skończony,
dziwne że dopiero.
Gratuluję wytrwałości!- 6 1
-
2020-07-09 12:24
pamietam Gdynie z Franciszką Cegielską, to było miasto
a teraz? Obecny prezydent to tylko nazwa na twarożku
- 2 2
-
2020-07-08 11:19
Szczurek dołączył do totalnych... (2)
... jednak władza niszczy sumienie. Szkoda gościa, dobry chłopak był...
- 44 37
-
2020-07-08 12:47
Dobry? (1)
Może w pierwszej kadencji...
- 19 1
-
2020-07-08 16:57
w pierwszej kadencji nakombinował z portem
to się starał, aby się nie rozlało.
A potem to już poszło... rutyną.- 8 1
-
2020-07-08 12:07
(4)
I tu właśnie pojawia się największa patologia naszego narodu. Ktoś nazywa się prawdziwszym Polakiem od innego Polaka. Ludzie którzy walczyli dla naszej demokracji i wolności pewnie się w grobach przewracają. Do czego ta cała nienawiść ma prowadzić? Ludzie opanujcie się.
- 30 1
-
2020-07-08 12:18
Smutne (2)
Kiedyś był taki film "Dzień świra" i tam jest piękna scena jak politycy się kłócą że ich polska jest bardziej polska i rozdzierają flagę. Tak dzisiaj jest właśnie w naszym kraju. Ludzie podzielieni, jątrzą na siebie i każdy każdemu przygląda się na ręce.
- 26 1
-
2020-07-08 13:18
Dziel i rządź tyle w temacie ale widać że narodowi to pasuje
- 8 1
-
2020-07-09 12:32
Bo prosze pani, te dzisiejsze społeczenstwo daje soba manipulowac kazdemu kto ma wiecej oleju w głowie niz manpiulowany
wystarczy spojrzec jak tutejsi trole sie nawzajem opluwają, kiedys mowiono, ze trol internetowy to biznes, ale tutaj wiodac to az nazbyt dobrze, ze to nie biznes a typ charakteru. A ludzie zamiast zajac sie wychowaniem swoich pociech, zadbaniem o swoja przyszlosc dają sie urabiac na tematy zastepcze, na manipulacje, na kłamstwa obu stron i wszytskich tych co chca dorwac sie do koryta za wszelka cene. Ludzie sie kłoca miedzy soba, sklocają sie rodziny, skłocaja sie małzonkowie. Kłotnia sprzyja wyborom władz, bo naród skłocony to najlepszy elektorat, zarzygaja sie wzajemnie , opluja wszystkie swietosci, aby tylko racja była mojsza i najmojsza. Brzydze się takimi ludzmi.
- 2 0
-
2020-07-08 14:53
Prawdziwy Polak nigdy nie odda włosa Niemcom, zdrajcy oddadzą wszystko i jeszcze przeproszą
- 14 8
-
2020-07-08 16:46
krówkom, gryzoniom i łapówkarzom dziękujemy za dobre rady
Rafałek jest dobry, ale jako prezes stołecznego koła LGTB, zastępca swojego zastępcy
- 17 5
-
2020-07-09 13:16
W słowniku człowieka kulturalnego (2)
nie ma dostatecznie obelżywych słów, żeby wyrazić moją pogardę dla PiSu
- 1 1
-
2020-07-09 21:02
Pogarda to taki rodzaj kija, ktory ma 2 konce
Teraz ty gardzisz, kiedys toba pogardza. Przypomnisz sobie moje słowa jak ktos ci powie (albo czesciej nie powie, bo tchórz), ze toba gardzi. Ja bym uwazał na owo prymitywne uczucie.
- 0 0
-
2020-07-09 23:52
Ty nie wiesz co to jest słownik, lemingu
- 0 0
-
2020-07-08 11:04
(6)
Tego się można było spodziewać...Na szczęście ludzie mają swój rozum i zdecydują zgodnie z nim.Moim zdaniem lokalni samorządowcy powinni zająć się swoim podwórkiem a nie krajową polityką...a jak już namawiać.. to do pójścia na wybory a nie głosowania na swoją prywatną i jedynie słuszna opcję.Czuway!
- 593 137
-
2020-07-08 11:14
Chodzi o to że wlaśnie na podwórko samorządów wszedł Rząd. (2)
Rząd wypowiedział wojnę samorządom, to czego się spodziewał?
- 23 35
-
2020-07-08 15:56
I dlatego wspiera samorządy olbrzymimi pieniędzmi? (1)
Dlatego samorządowe instytucje kultury dostają co roku duże pieniądze?
- 12 3
-
2020-07-08 18:16
dokształć się ile już kosztowały wymysły rządzących
A ile dali na nie pieniędzy...Do samej reformy edukacji samorządy dorzuciły miliardy złotych.. A to tylko czubek góry lodowej
- 2 9
-
2020-07-08 11:29
Ale jestescie ograniczeni masakra
Jak ma się zająć swoim podworkiem jak nie Bedzie wsparcia z zadzu i beda wszytko pod gorke robic. Zaraz dla każdego Polaka kościół postawią
- 10 17
-
2020-07-08 13:47
Ale i tak powinniśmy głosować tylko na wspaniałego prezydenta Dudę!!
- 11 1
-
2020-07-08 21:17
Brawo
Trafione w sedno. Przykre,że ideowiec Szczurek brnie w takie układy. Z innej beczki: dlaczego w Urzędzie miasta stoi makieta firmy deweloperskiej,która zawkadnela gdyńskim nieruchomościami???? Urząd to nie miejsce na reklamy podmiotów gospodarczych !
- 2 1
-
2020-07-08 11:04
Gdynia za PO nic nie dostała ,teraz za PIS tez nie dostanie. (10)
Za Tuska Gdańsk dostał 2,5MLD na inwestycje a nie znalazł pieniędzy dla gdyńskich stoczniowców.
Na koncert Kylie Minogue znalazł.- 393 83
-
2020-07-08 11:18
(1)
Nie popieram PO ... Ale pójdę głosować na T aby odsunąć PiS od władzy absolutnej ... Bo robią co chcą i nie liczą się z nikim ... jedyny ich sposób na Polskę to łupać Polaków i dawać im trochę socjal by siedzieli cicho ... Dramat że ludzie się na to łapią ... wygra T i może będą wybory szybciej niż za 3 lata .
- 32 50
-
2020-07-08 15:58
A Ty człowieku chory jesteś?
Bo bredzsz jak w malignie.
- 18 8
-
2020-07-08 11:18
5 lat i tylko zwiększanie obciążeń, fakty mówią same za siebie
- 10 19
-
2020-07-08 11:31
I co stocznie dalej isrnieją i ludzie dobrze zarabuaja (3)
A wy chcecie żeby było jak z głośnikami żeby na nich cale państwo składało żeby byli świętymi krowami
- 12 5
-
2020-07-08 12:32
To już zapomniałeś, jak PiS sprzedał stocznię Ukranińcom? (2)
A potem odkupił drożej?
- 14 10
-
2020-07-08 17:05
przynajmniej udało im się ją sprzedać (1)
Zgodnie z doktryną Lewandowskiego, za tyle za ile chcą kupować.
Tuskowi nawet to się nie udało, bo mu kontrahent uciekł.
A może wcale go nie było...
Za to Misiak wyszedł na tym znakomicie!- 7 2
-
2020-07-08 21:18
Mityczny katarski inwestor :)
- 5 0
-
2020-07-08 12:26
Na stadion znalazł...
- 6 0
-
2020-07-08 16:23
Oczywiście - droga czerwona - śmiech na sali
Przecież nie od dziś rządzą i jakoś nic nie powstało. Co ma zabrać nam KO - obietnice drogi czerwonej ?
- 7 1
-
2020-07-08 20:39
No jak Gdansk mogl dostać pieniądze na obchodzi 20 lecia 89roku. To skandal xd
- 0 1
-
2020-07-08 11:04
Ziomki sie popieraja (5)
Tylko chyba głupiec nie wie czemu
- 505 55
-
2020-07-08 11:11
Ziomki są od tego, żeby się popierać.
Maja się gryźć?
- 7 19
-
2020-07-08 11:59
nie damy się!
Sycylia razem ! w tęczowych kolorach.
- 21 3
-
2020-07-08 12:07
Szkoda że lemingi z pelikanami tak szybko zapomnieli ze stali razem ramię w ramię i tworzyli wspólna koalicję XD
- 7 0
-
2020-07-08 12:19
Kasta nie ziomki!!!!!!
- 16 1
-
2020-07-09 05:56
jeśli chodzi o p. prezydent Gdańska
to jest osobą tak dalece niekompetentną i nie potrafiąca okazać zdolności trzeźwego osądu, że polecenie kogokolwiek przez nią, od razu zniechęca mnie do głosowania na tę osobę
- 6 1
-
2020-07-08 11:06
I tak wygra (4)
Duda! :-)
Peace
Dobra zmiana bis!- 502 242
-
2020-07-08 13:08
hehe
powodzenia w ciemnogordzie
- 17 22
-
2020-07-08 13:17
(2)
Przez 5 lat rządów Dudy dostałem jedynie nowymi podatkami w twarz i inflację spowodowaną przez rozdawnictwo moich pieniędzy. Ale to może dlatego bo nie mam dzieci i nie jestem nierobem. Po co miałbym głosować na kogoś, kto nie szanuje osób, którym się w życiu choć trochę udało i tylko robi im pod górkę?
- 17 28
-
2020-07-08 15:04
W Niemczech (1)
Bezdzietni płacą najwyższe podatki, w Danii placilbys pewnie z 60-70% podatków..
Podobnie jest w Szwecji Norwegii itp
Ciesz się że płacisz podatki w Polsce według niskich procentowo stawek porównując z Europa zachodnią !- 19 10
-
2020-07-09 11:55
Gdzieś coś słyszałem, ale nie do końca wiem jak to było, więc napiszę po swojemu - tak jest w twoim przypadku. Na Zachodzie funkcjonuje progresywna skala podatku dochodowego - ci najbogatsi płacą dużo większe podatki niż ci najbiedniejsi. Nie ma to nic wspólnego z dzietnością bynajmniej.
- 0 0
-
2020-07-08 11:06
Oligarchowie za Trzaskowskim (79)
Zwykli ludzie za Dudą.
- 728 303
-
2020-07-08 11:11
(17)
Jacy zwykli? Nie rozumiejacy ekonomii i dzialania budzeru panstwa? To sa normalni ludzie?
- 74 56
-
2020-07-08 11:15
Za PiS wskaźnik zadłużenia do PKB (14)
Spadł z 57% PKB do 48% PKB
I to przy wprowadzeniu programów społecznych typu 500+ itp
Za PO ten wskaźnik cały czas rósł - pomimo tego że zrobili skok na gigantyczną kasę z OFE!
Gdyby nie skok PO na OFE zostałby przekroczony konstytucyjny próg zadluzenia ustalony na 60% pkb
To za PO zbliżaliśmy się do Grecji ...
Za PO państwo było słabe rozkradane przez mafię vatowskie paliwowe oligarchow itp
A zwykłym obywatelom dokręcano śrubę ...- 76 42
-
2020-07-08 11:17
Poczekaj (10)
PKB to tylko jeden ze wskaźników, zachęcam do lektury GUS i porównanie cen sprzed roku.
- 33 42
-
2020-07-08 11:41
heh ty nawet nie wiesz co to PKB (4)
a inflacja czyli porownanie cen jest na poziomie 3,4%
- 21 16
-
2020-07-08 12:33
Tylko coś w portfelu tego nie widać. (3)
Ale jak to mówili za PRL: mięso zdrożało, lokomotywy potaniały, więc jest na zero.
- 15 14
-
2020-07-08 12:41
inflacja art spozywczych 6,5% (1)
wzrost wynagrodzen ok 7%
Na art spozywcze Polacy wydaja 24,8% swoich dochodow.- 7 6
-
2020-07-08 13:12
Jakich wynagrodzeń?
Zerknijmy na wzrost mediany. Jak wygląda wzrost kosztu utrzymania gospodarstwa domowego?
- 2 10
-
2020-07-08 15:18
Podrożały ośmiorniczki i ty Cię boli.
Nawiasem mówiąc owoce morza były początkowo strawą prostaczków, tak samo jak kawior czy szpik, tysiące lat ewolucji nie wypleniły prostactwa z DNA.
- 17 6
-
2020-07-08 11:46
myślisz o inflacji ? to nie jest zły wskaźnik w pewnym zakresie (4)
to jest naturalny wskaźnik, gdy pieniądza jest więcej w obrocie, ale przecież o to chodzi by stymulować ruch kasy; po prostu zmusza Cię to do ruszenia głowa lub tyłkiem - Ty masz więcej pokombinować jak tu zarobić i tak się stymuluje gospodarki gdy są na podobnym poziome zaangażowania społecznego w produkt krajowy. Może jak Ci brakuje na coś to zakombinujesz jak tu zdobyć (oczywiście w przedsiębiorczy, zgodny legeartis sposób)
- 7 5
-
2020-07-08 12:05
Nie da rady bo Polakowi zależy żeby sąsiad zarabiał mniej a nie on więcej
- 14 1
-
2020-07-08 12:26
Inflacja nie stymuluje gospodarki, wprost przeciwnie
Niszczy wartość oszczędności. A oszczędności + lewar = inwestycje.
- 10 2
-
2020-07-08 12:29
Poczekaj (1)
Zobaczymy wskaźniki za 5-10 lat, na co i kogo będzie stać. Nie mów mi o Kombinowaniu, pracując na etacie jako nauczyciel, lekarz czy ktokolwiek inny, niekoniecznie z budżetówki, powinienem na tyle zarabiać, żeby mnie było stać na kredyt lub wynajem i godne życie a nie właśnie kombinacje po godzinach. Żebym mógł pomoc bliskim, mieć czas na hobby. Gdzie są darmowe leki dla seniorów? Dlaczego emeryta nie stać na wakacje w naszym pięknym kraju mlekiem i miodem płynącym? Dlaczego parze zarabiającej 20 000 dodaje się jeszcze tysiąc i więcej na dwójkę dzieci? Dlaczego pompuje się bezsensownie kasę w górnictwo i inne cuda? Dlaczego u nas nie może być normalnie?
- 9 11
-
2020-07-09 06:35
Dlatego że od lat dziewięćdziesiątych trwa rozkradanie wszystkiego co się da,naprawianie tego przy oporze złodziei z pod znaku neoliberalizmu musi potrwać.
- 2 0
-
2020-07-08 12:12
Nowe podatki, często dla niepoznaki nazywane opłatami
przynoszą 14 mld rocznie. Programy społeczne finansują po prostu ci zwykli obywatele. Realny wzrost gospodarczy stanął (jest już niższy niż inflacja, wcześniej ją radykalnie przewyższał). Złotówka straciła do koszyka głównych walut kilkadziesiąt groszy - 5 lat temu dolar był po 3,6 (jest 3,97), euro po 4 (jest 4,48), frank 3,85 (jest 4,2). Tyle polski obywatel zbiedniał w stosunku do reszty UE, USA i Szwajcarii - jego siła nabywcza spadła. Zadłużenie na koniec kwietnia 2020 było już wyższe o ponad 10% niż na koniec roku 2019 (konkretnie 98,6 mld zł), i tyle odnośnie spadania wskaźnika zadłużenia do PKB. Po 5 latach szukania oligarchów udało się w końcu znaleźć - spółka Onco Arendi, tj. spółka brata ministra Szumowskiego, jedzie tylko i wyłącznie na grantach z NCBIR, które nadzorował przed zmianą stanowiska... minister Szumowski.
- 14 7
-
2020-07-08 12:20
Podawanie długu w stosunku do PKB to jak podawanie długości penisa wraz z kręgosłupem suma długu co roku rośnie nie maleje. 500+ to nie program społeczny bo całe społeczeństwo z niego nie korzysta najpierw miał być to program demografiaczny który zmienił się w socjalny bo demograficznie nic nie poprawil. Co do OFE masz rację PO zabrało kasę ale PiS ostatnio ja do końca wyczyścił więc postąpili tak samo jak PO. Chyba nie wiesz ile wynosi dług Grecji jeśli piszesz że się do nich zblizalismy. Jeśli za po tak kradli to dlaczego PiS tego nie udowodnił i nie dał aktów oskarżenia tym przestepca? Póki co to głośno skazali ludzi z ministerstwa finansów którzy wyłudzali VAT ale sami ich w ministerstwie zatrudnili. A jeśli finanse kraju są tak zarabiste to powiedz czemu minister finansów tak często się zmienia przecież jak jest tak cudownie to nikt by nie chciał zmiany stanowiska i poprawę finansów firmował by swoim nazwiskiem co dało by mu w przyszłości spory kapitał polityczny.
- 10 8
-
2020-07-09 06:31
Twierdziłem,twierdzę i twierdzić będę że państwo PO to państwo dla wąskiej grupy społecznej,nie mylić z prawdziwymi elitami bo te które PO proponuje to popłuczyny i różnej maści karierowicze i kombinatorzy.
- 5 0
-
2020-07-08 16:42
normalni to sa w LGTB wg czaskowskiego
- 7 5
-
2020-07-09 06:28
Geniusz ekonomiczny się odezwał,jeszcze zapomniałeś dodać że kapitał nie ma narodowości.
- 0 0
-
2020-07-08 11:15
Nie zwykli, tylko bambry z podstawowym wykształceniem, którym wystarczy bania+ (5)
- 32 33
-
2020-07-08 11:24
powtarzasz się ja zgrana płyta (4)
ludzi z wykształceniem podstawowym nie jest tylu żeby zdecydować o wynikach wyborów (12%), znaczna część z nich pewnie w ogóle nie głosuje, jest bardzo wielu porządnych ludzi z wykształceniem innym niż podstawowe na szczęście, nie sprzedających się jak targowiczanie
- 28 14
-
2020-07-08 12:42
a sprzedać się katotalibanowi to już można?
- 6 14
-
2020-07-09 06:59
Masz racje. (1)
Najgorsze to jak sprzedaje się własny kraj i pluje na Polskę. Ta cała platforma jest nic nie warta. Kraje Europy Zachodniej nigdy nie będą szanowały rządzących z platformy. Kraje Europy Zachodniej tak naprawdę boją się Polski silnej i homogenicznej, która zaczyna wzrastać za rządów PIS.
- 4 3
-
2020-07-09 11:46
Hahah, bawisz mnie
wyrośliśmy do poziomu Uzbekistanu
- 1 0
-
2020-07-09 11:58
Bez mała 70% wyborców Dudy to ludzie z podstawowym i zawodowym wykształceniem. W tej grupie i w grupie starych dziadków Duda był bezkonkurencyjny.
- 1 0
-
2020-07-08 11:17
Tak ci zwykli (21)
Tak ci którzy biorą 500+, ci którzy oglądaj TVPiS zagłosują za notariuszem.
Ludzie o otwartych umysłach nie dadzą się nabrać na słowa bez pokrycia.- 23 41
-
2020-07-08 11:20
Slysze to od 5 lat (17)
Budżet rośnie, deficyt maleje, programy społecznościowe coraz większe . Wystarczy nie kraść.
- 32 15
-
2020-07-08 11:31
Tak (16)
Dodaj jeszcze że podatki też co raz większe.
- 21 21
-
2020-07-08 11:43
PiT i VAT w dól, gaz tez w dol, paliwo w dol (15)
jakie Tobie podatki podniesli. Wywoz smieci to Dulkiewicz a nie rzad.
- 27 25
-
2020-07-08 11:54
No i musztarda w dół. (4)
Olej w dół, drewno opałowe w dół...a nie czekaj, to akurat w górę, ludzie zdziwią się jesienią.
--
śmiechu warte- 24 11
-
2020-07-08 12:10
jak wygra czajka to sie zdziwia (3)
- 10 10
-
2020-07-08 12:36
Ta czajka, której remontu odmówił niejaki Kaczyński? (2)
- 9 14
-
2020-07-08 15:22
Jaki remont toż to była nowa inwestycja (1)
Łżesz jak czask.
- 14 8
-
2020-07-08 17:33
czajka została uruchomiona w 1991r.
W 2008 zaczela sie jej modernizacja i rozbudowa która zakończyła sie w 2012.
- 2 4
-
2020-07-08 12:30
VAT w dół, dobre sobie
PIT też w górę, frajerzy uwierzyli w 1% obniżki, a tymczasem wzrost inflacji przy braku waloryzacji progów i kwoty wolnej od podatków (ona w praktyce dla sporej grupy podatników została zlikwidowana!) w praktyce przekracza te 1%.
- 10 7
-
2020-07-08 12:35
Prąd w górę, śmieci w górę, 34 nowe podatki (2)
Teraz jeszcze chcą mi netflixa i telefon opodatkować.
Gaz i paliwo to zasługa rządu?- 10 10
-
2020-07-08 17:09
No jak Netflixa
To koniec świata!
- 5 1
-
2020-07-08 18:35
podatki PO
Przypomnijcie, jakie to podatki zmalały za PO? Wszyscy mówią ,że rząd rozdaje nasze pieniądze bo swoich nie ma. Tak to prawda swoich nie ma. Co robił rząd PO przez 8 lat z nieswoimi pieniędzmi? Może ktoś wie?
- 6 1
-
2020-07-08 12:39
(2)
No tak 30 nowych lub podniesionych podatków pewnie ciebie nie dotyczy ale skąd to możesz wiedzieć w TVP tego nie usłyszysz XD jaki deficyt maleje? Ten dzięki kreatywnej księgowości gdzie 13amerytura nie była uwzględniona w budżecie aby nie popsuć deficytu? XD jakie paliwo w dół jakoś kilku tygodni cena idzie w górę jeszcze w maju tankowałem po 3.35 95 teraz już po 4.07 a baryłka ropy nie idzie do góry
- 7 9
-
2020-07-08 14:51
Warto dodac
Ze paliwo w PL jest tańsze bo jest ogólnie tańsze na świecie, to wszystko. A ze po wyborach cena magicznie wzrośnie to czego to będzie zasługa jak nie podwyższonej akcyzy?
- 4 5
-
2020-07-08 21:21
W kreatywnej księgowości to PO było najlepsze
Jak zasypać dziurę kaską z OFE
- 3 4
-
2020-07-08 14:54
Proszę Cię (1)
Taka sól w oku dla Ciebie Pani Dulkiewicz? Wiesz ze wszystkie samorządy podniosły ceny za wywóz śmieci? Jak myślisz, dlaczego? Bo tak? Poczytaj, popytaj czym to jest podyktowane, ile wzrosła cena za koncesję na wywóz śmieci i faktyczne koszta obslugi i wtedy możemy porozmawiać.
- 9 7
-
2020-07-08 21:26
Podyktowane to zostało nową ustawą wysmażoną przez PO
Zgodnie z którą wszystkie smieci stały się wlasnoscią gmin z definicji. PO-samorządów to nie przygnębiło tylko ochoczo, jako monopoliści, podnieśli mieszkańcom cenę usług do maksymalnych stawek jakie się dalo wydusić bez rewolucji.
- 3 3
-
2020-07-09 09:26
Wywóz śmieci do ustawa Podpasek i Sarepskiej, więc nie pisz matołku o Dulkiewicz.
- 0 2
-
2020-07-08 11:24
dlatego nie głosują na Czajkowskiego
- 17 6
-
2020-07-08 11:55
po te 500+ lecą pierwsi wyborcy PO....
Ludzie o otwartych umysłach nie dadzą się nabrać na słowa bez pokrycia....przestań wdychać te proszki bo masz problemy z logicznym myśleniem
- 14 8
-
2020-07-08 12:19
Wszyscy co mają dzieci biorą 500+ bez względu na to jaką partię popierają
ale narracja musi się zgadzać więc według peowców to tylko jakaś tajemnicza patologia bierze. Tymczasem ja już od 10 lat nie widziałem pijanego człowieka na swoim osiedlu, bo cała patologia wyjechała z Raju Tuska do UK i Irlandii.
- 14 4
-
2020-07-08 11:24
Zofia Pilecka (9)
Córka prawdziwego patrioty Witolda Pileckiego wybiera prezydenta Andrzeja Dudę.
- 33 16
-
2020-07-08 11:46
A kto jest nieprawdziwym patriotą? (3)
Poza tym, wg Ciebie patriotą był Pilecki, tak? A skąd wiesz, na kogo głosowałby on. Co takiego zrobiła córka, że mam kierować się jej zdaniem? Tylko dlatego, że jest córką Pileckiego to mam iść za jej głosem?
- 9 16
-
2020-07-08 12:01
Tak samo jak córka gen. Andersa
Co latała VIP'owską klasą w tę i spowrotem do swojej rezydencji w stanach bo jej się należało! Paniusia
- 9 9
-
2020-07-08 12:11
jakis wzor do nasladowania
Pilecki to tez postawa. Teraz pomysl ktoremu z kandydatow blizej do takich postaci i kto dba o ich dobre imie, np poprzez pomniki czy ulice
- 10 1
-
2020-07-08 12:27
Rób co chcesz i daj innym robić co chcą i nie zjeżdżaj ludzi za to , że myślą inaczej
- 2 1
-
2020-07-08 14:46
To, że ktoś jest czyjąć córką, czy synem nie oznacza, (2)
że jest godzien poważania. Może być kompletnym głąbem. Pokazali to nie raz np. synowie Wałęsy.
- 4 4
-
2020-07-08 21:29
Zgadza się
I wszystkie resortowe dzieci
- 5 1
-
2020-07-09 10:54
Sam RT, kandydat na prezydenta jest synem tw justyny, donoszącej na srodowisko jazzmenów do sb!
- 1 1
-
2020-07-08 21:46
a czy ktoś ją poinformował, że morderca jej ojca spłodził głównego ideologa pis, który idąc w ślady ojca tak gorliwie zwalczał opozycję, jak potem wprowadzał podłą zmianę jarkacza?
- 3 2
-
2020-07-09 09:28
Czyli zdradziła ideały ojca.
- 0 1
-
2020-07-08 11:25
Jak ja to lubię... (9)
Nie wyszło mi, mam nudną i słabo płatną pracę, nie jeżdżę do Egiptu, dzieci nie wyrosły na geniuszy, więc się zapiszę do "zwykłych ludzi". Trzeba to nieudane życie jakoś nazwać i uzasadnić.
- 10 21
-
2020-07-08 11:40
(4)
Wyjazd do Egiptu jako miara jakości życia? Ale wiesz, że wysoko rozwinięte kraje zachodnie odchodzą od wycieczek bez celu, bo ludzie uświadamiają sobie, że to taki sam nakręcany konsumpcjonizm, co 5 nowych torebek na sezon? Szczególnie podróże samolotem. Bilety za 8 euro nikomu nie imponują, a ślad węglowy jest ogromny.
- 11 6
-
2020-07-08 11:54
slad weglowy to bzdura
lubie konsumpcjonizm i slonce w zimie za 8 euro. Nie slyszalem by Angole czy Niemcy zrezygnowaliz Ibizy. Nie jedzcie do Egiptu!!!!! tam nic nie ma, sa fajniejsze kraje.
- 8 5
-
2020-07-08 12:31
Pokaż jakiekolwiek dane empiryczne, że rezygnują (2)
Bo jest akurat wprost przeciwnie.
- 5 2
-
2020-07-08 13:17
(1)
W krajach skandynawskich powstał termin Flygskam czyli wstyd przed lataniem. Rządy poszczególnych krajów wprowadzają obostrzenia odnośnie lotów krajowych, tak by przesadzic ludzi z samolotów do pociągów tam, gdzie jest to możliwe. Są kampanie społeczne uświadamiające, jak każda decyzja człowieka wpływa na los ogółu. Fajnie że lubisz konsumpcjonizm, szkoda tylko że pośrednio odbierasz swoim dzieciom i wnukom możliwości przeżycia tego co ty, bo za ich czasów już nic poza betonem i kurczakami z hodowli może nie być.
- 3 5
-
2020-07-08 16:00
Ciągle czekam na dane o odejściu od wycieczek
Bo zmiana preferowanego środka podróżowania to jest zupełnie co innego. Pewnie topowe miejsca turystyczne wprowadzają obostrzenia liczby turystów, bo ich liczba maleje ;) Norwegowie, skąd pochodzi ten termin, to już w ogóle są przezabawni. Liczba ich wycieczek nieustannie rośnie, mają dwie linie lotnicze (SAS i Norwegian), holding rejsowy, Statoila (dla niepoznaki zmienili nazwę) i system dopłat dla elektryków celowo skonstruowany tak, aby używane odsprzedawać Szwedom. To jak Gowin - z lekkim skrępowaniem, ale używają sobie.
- 2 1
-
2020-07-08 11:51
Nie bylem nigdy w Egipcie (3)
wole polskie lasy, morze i gory. Jezeli gdzies dalej to Hiszpania lub rzadziej Ameryka pld. Wyzsze wyksztalcenie, praca mi odpowiada, zarobki ok. Tak jestem zwyklym czlowiekiem, nie zapisywalem sie, zawsze nim bylem. Caly twoj stereotyp w piz...u poszedl sie ....
- 15 4
-
2020-07-08 12:02
Czyli w d byłeś i g widziałeś (2)
- 4 16
-
2020-07-08 12:33
Cholera, ja też byłem w każdym kraju UE, kilku azjatyckich, afrykańskich
ale nie byłem w Egipcie. I nie lubię all inclusive. Przerąbane, w d byłem i g widziałem...
- 11 0
-
2020-07-08 16:08
haha i wyszło kto jest typowym cebulakiem
taki ładny, mądry i wykształcony a myśli, że jak poleżał na egipskiej plaży z parasolką w szklance to już należy do światowej elity
- 8 1
-
2020-07-08 11:32
Ludzie bez wyskszalvenia co zostali kupieni za wlaszne pieniadze na Dlugops dude (6)
- 16 21
-
2020-07-08 12:07
odezwał się wykształcony cwaniaczek co jednego dnia nie wytrzyma bez brania kaski pod stołem (2)
- 17 8
-
2020-07-08 14:47
Wykształcony nie potrzebuje brać pod stolem (1)
Mam się dobrze i miałem dobrze bez 500
- 7 9
-
2020-07-08 15:50
masz się dobrze bez 500 bo nabrałeś po 5000 w machlojach
dlatego tak stękasz teraz bo ci ciężko przywyknąć do braku tych 5000 pod stołem
- 7 3
-
2020-07-08 13:02
(1)
Częściowo nie za własne tylko za czyjeś
- 4 2
-
2020-07-08 16:00
a nie przeszkadza ci, że jeździsz po drodze wybudowanej za czyjeś pieniądze?
- 2 0
-
2020-07-09 07:28
Zarzucacie wyborcom PIS,że zostali kupieni to nieprawda.Zawsze głosowałam na PIS,gdy jeszcze nie było mowy o żadnym socjalu,ponieważ głosowałam za uczciwością,poszanowaniem człowieka i wartości ,w których się wychowałam.Rodzice moi-prości ludzie,ale nie znane im były takie chamskie zachowania jakie obserwujemy ze strony tych wykształconych.
- 2 0
-
2020-07-08 11:58
Oligarchę zbudował PiS !!! (2)
Popatrz na ministra ryżawego od zdrowia jak się urządził.... 180 baniek przytulił jak nic...
- 9 14
-
2020-07-08 12:02
Instruktorzy narciarstwa też się poustawiali przy nim:-D
- 6 7
-
2020-07-08 12:17
fakenews
180mln kontrakt dla firmy ktora pierwsza zareagowala i wystartowala w przetargu. Dostarczyla niepelne jakosciowo maseczki i ministerstwo zlozylo zawiadomienie do prokuratury (jakaz roznica z PO) zona ministra miala kilka akcji w firmie ktora wygrala przetarg. Afera PiSu
- 5 6
-
2020-07-08 14:26
no fakt
to widać po wykształceniu tych co za nim głosowali ...
- 0 4
-
2020-07-09 09:23
Nieudacznicy i zdrajcy Polski za Dudą, którzy sprzedali się za judaszowe srebrniki popieraja Dudę i jego przełozonego Jarosława
- 1 2
-
2020-07-09 12:16
co ten gutek ze zdjeci az lewej tak grzyzie paznokcie?
boi sie czegos czy co? Oligarchowie powiadasz? To zadni oligarchowie, to zwykła sitwa utkana przez lata, koniecznie chcą utrzymac swoje biznesy, a lud jest im tylko potrzebny, by nieswiadomie przyklepac im rację. Potem tradycyjnie kopną ich w DE. Ile to juz kadencji ignorowano Gdanszczan, 2, 3 kadencje? Bedzie czwarta i piata, az do czasu gdy elektorat sie obudzi,z e nie ma nic.
- 0 0
-
2020-07-08 11:07
Szczurek też, pomyliłam się co do niego (3)
- 478 91
-
2020-07-08 11:27
Tak jak 80% mieszkańców
- 29 5
-
2020-07-08 12:49
Szczurek jest pomyłką co najmniej od kilku już lat. Wystarczy spojrzeć na rozwój rządzonego przez niego miasta, na co wydawane są budżetowe pieniądze...
- 23 2
-
2020-07-08 13:33
No i nie podobasz mi się panie Szczurek koleżko
- 21 2
-
2020-07-08 11:08
a to Trójmiasto ma osobość prawną i swoich prezydentów ? Jeden główny i zastępcy ? (4)
- 345 38
-
2020-07-08 11:29
A co to za różnica
Oni wszyscy są po jednych pieniądzach. Propaganda i samouwielbienie.
- 37 0
-
2020-07-08 12:20
(1)
Sycylijski Dreistadt z genialnymi samorządowcami , którzy przez 30 lat nie mogą ustalić zasad współpracy w tym naszym grajdole - po prostu administracyjna padaczka wielkich POlityków Samorządowych .
- 29 1
-
2020-07-08 12:32
Tutaj tylko metodami Batmana dałoby się to bagno ruszyć jakoś. Niestety to nie komiks.
- 19 0
-
2020-07-08 20:51
Tacy oni zgodni
A jak trzeba do licha ciężkiego wspólny bilet na komunikację wprowadzić to trwa to dziesięć lat i końca nie widać...
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.