• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z nowym rozkładem PKM na Kaszubach

Maciej Naskręt
7 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociąg PKM na przystanku w Rębiechowie. Od 11 grudnia składy będą zatrzymywać się tam rzadziej. Pociąg PKM na przystanku w Rębiechowie. Od 11 grudnia składy będą zatrzymywać się tam rzadziej.

W nowym rozkładzie PKM pociągi z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk nie zatrzymają się w Pępowie i Rębiechowie. Mieszkańcy są niezadowoleni, ale obecnie niewiele można zrobić - rozkład został zatwierdzony przez kolejarzy. Władze województwa będą jednak obserwować zapotrzebowanie na tych przystankach i obiecują, że w razie potrzeby skorygują rozkład.



Podoba ci się nowy rozkład jazdy pociągów PKM?

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM

Po 11 grudnia - w dniu zmiany rozkładu na torach kolejowych w Polsce - pojadą bezpośrednie pociągi z Kościerzyny do Wrzeszcza, a stamtąd po zmianie kierunku jazdy (czoła pociągu) dalej do Gdyni. Nowe połączenie ma przyciągnąć pasażerów, ale jego organizacja niektórych już rozczarowuje.

- Cieszymy się bardzo z kolei PKM, ale nowy pociąg z Kościerzyny nie zatrzymuje się na stacji Rębiechowo (wieś), czy Pępowo, na których wsiada spora liczba pasażerów, w tym młodzieży szkolnej - mówi Danuta Machnik z Banina.
Wtóruje jej mieszkaniec Pępowa.

- W nowym rozkładzie jazdy połączenia z Kościerzyny nie zatrzymują się na przystankach Pępowo Kartuskie i Rębiechowo, a to dwie największe sypialnie Gdańska i Gdyni w gminie Żukowo. Ta sprawa dotyczy prawie 15 tys. mieszkańców. Nie wiemy dlaczego ktoś planując trasę przejazdu i nowy rozkład jazdy zapomniał o takiej dużej liczbie pasażerów - mówi Jacek Barzowski z Pępowa. - Połączenia poranne są przepełnione. Te nowe połączenia z Kościerzyny mogłyby odciążyć już przepełnione pociągi poranne i popołudniowe - dodaje.
Warto podkreślić, że mieszkańcy wspomnianych miejscowości mogą korzystać z pociągów relacji Kartuzy - Gdańsk Główny, które kursują średnio co godzinę.

Władze SKM nie chcą komentować tych uwag. Powód? Nie są odpowiedzialne za wprowadzenie pociągów z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk. Dlatego podpowiedzi mieszkańców zgłosiliśmy organizatorowi przewozów na Pomorzu - władzom województwa pomorskiego.

Schemat pociągów kursujących po linii PKM. Schemat pociągów kursujących po linii PKM.
- Na wprowadzenie tego pociągu i z takim rozkładem jazdy miało wpływ wiele czynników. Przede wszystkim chodzi o szybki dojazd z Kartuz do Trójmiasta. Ponadto, trzeba się wpasować z rozkładem jazdy do ruchu innych pociągów - m.in. Pendolino - mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego.
Organizatorowi przewozów udało się też na przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo skomunikować pociągi przyjeżdżające z Kartuz z pociągami w kierunku przeciwnym - do Osowej, co również, choć w mniejszym stopniu, wpłynęło na to, że pociągi z Kościerzyny nie mogą stanąć w Pępowie, czy we wsi Rębiechowo.

- Trudno wszystkim potencjalnym pasażerom zapewnić transport, ale nie jest tak, że nie obserwujemy sytuacji w potokach pasażerów i przy najbliższej nadarzającej się okazji zmienimy rozkład - mówi Ryszard Świlski.
Nie wszyscy jednak narzekają. Płyną też głosy zadowolenia z nowego połączenia Kościerzyny z Trójmiastem.

- Na takie połączenie do Trójmiasta czekałem od niepamiętnych lat. Jedziemy szybko i komfortowo. Czego chcieć więcej - mówi Tomasz Wągrowski z Kościerzyny. - To nowa jakość na kaszubskich torach.

Opinie (230) 4 zablokowane

  • Porażką są przede wszystkim godziny odjazdów PKM z Kartuz do Gdańska i odwrotnie!

    Kartuzy: 05:40 - Gdańsk: 06:41. Następna jest Kartuzy: 07:00 - Gdańsk: 07:58.
    Powrót też jest ciekawy: Gdańsk: 16:03 - Kartuzy:17:14 lub następna Gdańsk: 17:24 - Kartuzy: 18:27.
    Zakładając, że jednak większość ludzi pracuje w godzinach 08:00 - 16:00 to czy ktoś mi powie jak rozsądnie korzystać z dobrodziejstwa PKM nie wybierając - tak znienawidzonego przez większość - indywidualnego transportu samochodowego?

    • 3 0

  • Fajnie, że mieszkańcy Gdańska mają ułatwiony dojazd do Kościerzyny, ale dlaczego kosztem mieszkańców Gdyni. Od zawsze jak sięgam pamięcią rano przed godziną 8 z Gdyni Głównej przez Wielki Kack jechał pociąg do Kościerzyny. Ktoś "mądry" wymyślił, że ten kurs powinien być realizowany przez Sopot, a ci z Wielkiego Kacka to maja się przesiadać na lotnisku, albo zjeżdżać do centrum Gdyni, mając tory i przystanek pod domem. Paranoja. Kolejni pasażerowie przesiądą się ... do samochodów.

    • 9 0

  • Rębiechowo

    Jak można obserwować "zapotrzebowanie" na przystankach (w Rębiechowie, Pępowie) na których pociąg się nie zatrzymuje. Może burmistrz Żukowa nareszcie zainteresuje się jak dojeżdżają jego podatnicy do pracy i szkoły.

    • 9 0

  • Bareja wiecznie żywy.

    • 6 0

  • Dopoki w godzinach szczytu PKM nie bedzie jezdzic co 15 min to zmiany rozkladu sa zwyklym chamstwem.

    Sorry, ale to jest naprawde roznica czy pociag bedzie o 6.30 czy kolejny dopiero o 8.05.

    Jak widac rozklady jazdy sa robione pod kolejarzy a nie dla ludzi. I to chyba jest glowny problem.

    • 8 0

  • pkm

    powinni zabrać unijną dotację , jak kolejarze zamierzają w końcu wejść w XXI wiek?

    • 5 0

  • I ludzie z Rębiechowa czy Pępowa mają jeździć czym? Rowerami? Fumankami?

    Ci ludzie nie pracują? Nie uczą się? Podatków nie płacą? Mają od razu wyjechać z tej piśniętej najjaśniejszej?

    To jest właśnie ta wielka promocja transportu publicznego. A kolejarze to są dla ludzi czy dla związków zawodowych? Dla kogo ustalane są rozkłady jazdy? dla ludzi czy dla kolejarzy?

    • 8 0

  • Znów o tej nierentownej inwestycji... Dajcie już spokój!

    Garstka ludzi z niej korzysta, a wszyscy płacą na jej utrzymanie. Czy to w porządku?

    • 4 3

  • Cały problem z PKM tkwi w ELEMENTARNYCH błędach popełnionych na

    etapie projektowania. Odtworzono trasę z 1908 roku, kiedy o mieście Gdynia nikt jeszcze nie marzył. Linia ta miała łączyć Berent i Karthaus z Dancing. O lotnisku tez nikt nie marzył bo bracia Wright dopiero co polecieli, i to po zakończeniu budowy. Obecnie rekonstrukcja linii kolejowej miała na celu połączenie lotniska z Gdynią I Gdańskiem, ale również z Kartuzami i Kościerzyną oraz Kartuzy i Kościerzynę z Gdynią i Gdańskiem. Realizacja tego celu byłaby możliwa gdyby w trasę PKM włączono linię nr 235. Wtedy KAŻDY kurs pomiędzy Gdynią a Kościerzyną i Kartuzami oraz pomiędzy Gdańskiem a Kartuzami i Kościerzyną odbywałby się przez stację Gdańsk Port Lotniczy. Czyli osiągnięto by cel skomunikowana zarówno Trójmiasta jak i Kaszub z lotniskiem. Ciągle jest to możliwe i im szybciej tym zarówno taniej, jak i wygodniej dla mieszkańców.

    • 3 1

  • (6)

    Czyżby rozkład planowała ta sama osoba co powrót delegacji reżimowej z Londynu

    • 93 23

    • po co zaśmiecasz lokalne forum jadem politycznym? (5)

      określić cię jako ograniczonego umysłowo to chyba po takim poście mało...

      • 6 8

      • pisowski troll zawsze czujny (4)

        • 7 6

        • A ty ubek czy kodomita emeryt? (3)

          • 7 8

          • (1)

            Lepszy kodomita niż pisuar

            • 4 6

            • nie wydaje mi sie, tluczku internetowy.

              • 2 3

          • Jedno drugiego nie wyklucza, a raczej idzie w parze.

            • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane