• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Chwarznieńskiej dopiero w przyszłym roku

Patryk Szczerba
19 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak. Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak.

Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca roku. Już wiadomo, że potrwa dłużej, co najmniej do pierwszego półrocza przyszłego roku. To z kolei oddala rozpoczęcie prac budowlanych.



Czy przebudowa Chwarznieńskiej zmniejszy na tej drodze korki?

Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię.

Prace projektowe od lata zeszłego roku

Uznano, że miasto jest w stanie sfinansować przedsięwzięcie warte 30-40 mln zł. Wiosną ubiegłego roku ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za opracowanie projektu ulicy zainkasuje nieco ponad 1,2 mln zł.

Jeszcze kilka miesięcy temu władze miasta zapewniały, że dokumentacja będzie przygotowana do końca tego roku. Optymizm podbudowała decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dzięki której nie będzie konieczna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, co mogłoby wydłużyć projektowanie o sześć miesięcy. Pojawiły się nawet głosy, że budowę uda się rozpocząć jeszcze w 2017 roku i skończyć w okolicach kolejnych wyborów samorządowych, przypadających na jesień 2018 roku.

Jednak termin ten przestał być już aktualny. Ustaliliśmy, że prace projektowe przeciągają się na tyle, że zakończą się prawdopodobnie dopiero późną zimą.

- Rzeczywiście, rozmawialiśmy z wykonawcą na temat wydłużenia czasu. Początkowo miał to być grudzień, ale obecnie najbliższym terminem zakończenia prac są pierwsze miesiące przyszłego roku. Tematem trudniejszym niż zakładano, okazało się odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego. Wszystko przez kolizję z obecną infrastrukturą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Budowa od 2018 roku?

Na razie nie wiadomo, czy gotowa dokumentacja projektowa stanie się na początku przyszłego roku automatycznym impulsem do prac nad procedurą przetargową dla samej budowy. Jak można usłyszeć nieoficjalnie od urzędników, nawet jeśli uda się znaleźć w budżecie miasta stosowne środki i ogłosić przetarg w 2017 roku, to budowa i tak rozpocznie się prawdopodobnie dopiero wiosną następnego roku.

Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej. Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej.
Zwłaszcza, że inaczej niż w przypadku leśnego etapu, szanse na dofinansowanie inwestycji z budżetu unijnego są niewielkie. Możliwe więc, że kierowcy na mniejsze korki na Chwarznieńskiej będą musieli poczekać jeszcze nawet 4 lata.

- Będziemy chcieli rozpocząć prace najszybciej jak to możliwe, prawdopodobnie nie później jednak niż w 2018 roku. Po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej - dodaje Stępa.
Co się zmieni?

Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.

Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Panie Prezydencie (14)

    To już nei jest zabawne. Weźcie się, k.., do roboty! Przecież to jest również droga dojazdowa do pańskiej, sorry, Pana żony hacjendy.

    • 142 15

    • krążą plotki, że szczur ucieka z Gdyni a obecna żona nie będzie jego ostatnią. (1)

      • 3 7

      • Co na to Donald Trump i jego żona?

        • 5 2

    • Krążą jakieś plotki o przeprowadzce Szczurka. Ktoś może potwierdzić, że nie będzie już mieszkał w Gdyni? (11)

      • 26 5

      • Przecież ma luksusowy dom na Kamiennej G. (4)

        To gdzie i po co ma się wyprowadzać ?

        • 16 5

        • (3)

          Prezydemt Mieszka na Wiczlinie

          • 11 10

          • mieszkał...... (2)

            • 17 3

            • Mieszka (1)

              • 3 8

              • Mieszka Pierwszego?

                Chrobry gość

                • 7 5

      • Słyszałem coś że do Bojana się przeprowadza ale nie wiem czy to prawda (1)

        • 15 3

        • a ja słyszałem

          że ty z bojana jesteś

          • 3 8

      • Tak (1)

        Pewno na Kurkową tymczasowo...

        • 17 5

        • nie, kurkowa to 17 lub 21 mieszkanie Pawła A.

          Ale dokładnie nikt nie powie ci które bo on sam tego nie wie.

          • 6 3

      • tak, ma się przeprowadzić do Gdańska

        ma już dosyć tego, że w Gdyni nic się nie dzieje

        • 39 6

      • No jak sam prezydent się wyprowadza z miasta, którym rządzi...

        to coś znaczy.

        • 30 5

  • Kpia nam w zywe oczy, co za......lista epitetow konca nie ma (16)

    Na zbity .......z Wami wszystkimi odpowiedzialnymi za ciagle przedluzanie terminow rozpoczecia tej i jakichkolwiek innych dlugo wyczekiwanych gdynskich inwestycji

    • 112 14

    • (2)

      Haha

      • 13 0

      • Nie haha, bo i Ty Adamowicz jesteś tyle samo wart (1)

        Tylko, że masz większe plecy i PO za sobą

        • 9 8

        • Chłopaki, ale wy fajnie gracie przed publiczką, że się nie lubicie.

          • 5 1

    • lodowisko, basen, boisko lekkoatletyczne krzyrzówka podjazd, tunel na puckiej, chwarznieńska, wielkopolska itd (1)

      i setki innych zapowiedzi budowy i remontów które nie powstały.

      • 6 5

      • a masz kasę na wszystko naraz?

        to obserwuj co się po kolei realizuje

        • 3 5

    • Stadion lekkoatletyczny miał być gotowy w 2014/ Tak przynajmniej twierdzili w 2012 (7)

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Stadion-lekkoatletyczny-w-Gdyni-za-dwa-lata-n62881.html#tri

      • 23 3

      • I dzięki temu wygrali wybory (3)

        • 24 2

        • Teraz pewnie znowu coś naobiecują. Dlaczego dziennikarze nie rozliczą Szczurka ze wszystkich obietnic? (2)

          • 23 4

          • Bo rozliczyć powinni posiadający choć odrobinę oleju w głowie wyborcy.

            • 6 3

          • też mnie to zastanawia ?

            widać, nie doczekanie nasze.

            • 13 5

      • zapytaj wojskowych

        to stadion należący do wojska

        • 6 3

      • Fajne te plany z 2012 roku. Ale była wizja. (1)

        Ale tak nie wolno ludzi mamić

        • 15 2

        • Niektórzy jeszcze niestety dają się nabierać

          Oby jak najkrócej
          Zdjąć Cesarza

          • 10 4

    • A 10 lutego / Dworcowa juz sie "ostro robi" od 30 wrzesnia, czyli zgodnie z zapowiedzia (2)

      • 88 5

      • Wybory są 2018

        Wtedy wszystko się będzie robić :)

        • 10 1

      • Dokladnie tak samo jak

        lodowisko, czy druga nitka Kwiatkowskiego wraz z rondem z Dąbka. Nie wspomnę juz nawet o włączeniu Drogi Różowej do Al. Zwycięstwa przed granicą z Sopotem.

        • 31 5

  • Co się zmieni? (12)

    Tzn nie będzie dwóch pasów na całej długości?

    • 87 6

    • Niestety woleli wydać na niepotrzebne lotnisko niż na tą ważną drogę (10)

      • 30 13

      • Chylonia już kilkadziesiąt lat czeka na tunel pod torami i dalej nic (9)

        Szczurek sobie nie radzi

        • 38 5

        • Chylonia od 300 lat czeka na ten tunel! (8)

          • 20 3

          • w Wejherowie maja od lat tunel i buduja kolejny (7)

            może zrobimy zrzutkę na taxi dla p. Szczurka i Stępy, kurs UM - budowa tunelu w Wejherowie, kurs w godzinach szczytu co by zobaczyli jaka "przepustowa" jest Hutnicza, Chylońska i Morska i jak można budować tunel. W delegacje można by tez wysłać kogoś z zarządu dróg w Gdyni, i tych od Tristara. W Wejherowie tego dziwactwa nie ma a zielona fala z Rumi az do Wejherowa jest codziennie!

            • 25 5

            • Tunel w Wejherowie wybudowała komuna. (3)

              Były inne czasy.

              • 11 8

              • Oczywiście że były inne czasy (1)

                Nie było wtedy Szczurka.

                • 16 4

              • I nie było trolli i internetu. Ach, jak było fajnie.

                • 8 0

              • Nie wiem czy wiesz, ale Wejherowo buduje 3 nowe duże węzły komunikacyjne i nowy tunel przy węźle "Kwiatowa", więc nie tłumacz się komuną.

                • 11 1

            • ilość samochodów też jest mniejsza (2)

              zobacz co się dzieje latem, kiedy wszyscy jadą na Hel - nie ma zielonej fali w Rumii i Redzie- i nie ma takiego skrzyżowania jak morska z Obwodnicą...
              W normalny dzień im bliżej Wejherowa tym ruch mniejszy....

              • 8 3

              • i nie ma tylu pojazdów skręcających (1)

                tam są mniejsze osiedla...

                • 10 1

              • i nie ma cesarza

                • 9 4

    • Taka kosmetyczna zmiana i 4 lata... Cudowna Gdynia...

      • 19 3

  • Gdynia to syf. W metropolii liczą się tylko Gdańsk i Wejherowo. (3)

    • 43 13

    • poza stolica 3city czyli Gdynia reszta to szlam jw. (2)

      • 7 8

      • Łapki mówią same za siebie (1)

        • 7 6

        • ruski trol nadajacy z wielu IP :), łapki mówią za siebie

          i ruski trol wierzy, że jak rzuca fekaliami
          to rzekę zawróci

          • 8 0

  • (1)

    Pytanie do Szczurka. Ile pieniędzy wydano do tej pory na utrzymywanie niedoszłego lotniska?

    • 50 8

    • lotnisko jest potrzebne i będzie

      • 3 4

  • "najważniejsza jest płynność przejazdu" (9)

    Naj waż niej szaaaaaaaaaaaaaaaa

    !!!!!111

    św. Przepustowość!

    • 55 21

    • (2)

      Znówu ruski trol i jego negatywne komentarze o najlepszym mieście

      • 8 13

      • Jestem gdyński trollu (1)

        Mów do ręki
        Widzę że jak na Gdynię plują to dla Was deszcz pada

        • 7 6

        • ruski trol odkrył szósty smak, podszywanie się pode mnie

          poczekamy aż mu się ręka zmęczy

          • 5 3

    • Spoko luzik. (4)

      My tu w Gdańśku wiemy co to jest cierpliwość :p

      • 7 20

      • W Gdańsku stoi się w korkach dużo mniej niż w 2 razy mniejszej Gdyni (3)

        A na dodatek te korki to głównie jak jakieś drogi remontują

        • 21 8

        • a którędy jeździsz w Gdańsku?

          Próbowałeś kiedyś przejechać z okolic Obwodnicy w dół rano i z powrotem po południu?
          Jak jeździsz tylko po Gdyni to tak można pisać....
          Problemem jest szeroki i dotyczy całego Trójmiasta - w dzielicach zachodnich Gdyni docelowo ma mieszkać kilka razy więcej ludzi niż obecnie - przyrost jest szybki - kilka(bliżej 10) procent rocznie - za 5 lat będziesz potrzebował dodatkowy pas za kolejne 5 dodatkowy - docelowo 10 pasowe drogi?

          • 15 0

        • Bo w Gdańsku od lat sukcsywnie budują nowe drogi i remontują stare (1)

          W Gdyni totalny marazm w tym zakresie. Niestety ale z roku na rok drogi coraz bardziej dziurawe

          • 22 4

          • W gdyni tez buduja

            Za pomoca puszek z farba wytycza sie pas dla rowerow, bo one w Gdyni maja bezwzgledne pierwszenstwo przed wszystkim.
            I tyle sciezek wybudowano ze uch. Z szerokich chodnikow na Morskiej zrobiono waskie.

            • 25 5

    • tak misiu

      Czyli wg twojej logiki przepustowość należy redukować. Najlepiej do zera.

      • 9 6

  • 175 mln przerasta Gdynie? Normalnie masakra. Przecież na samo lotnisko chcieli tyle wydać (1)

    W dodatku zdecydowanie mniej potrzebne niż ta droga

    "Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię".

    • 56 10

    • oni wydali już tyle na lotnisko doliczając koszty prawników co się ciągle w tej sprawie odwołują!

      • 4 5

  • Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha !!!

    Plebsie.

    • 13 10

  • Czy firma projektowa zapłaci umowne kary za niedotrzymanie terminu? Zapewne za termin wykonania dokumentacji były dodatkowe punkty na przetargu.

    • 20 1

  • "Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej . Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską i Widną . Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe"

    A gdzie ci urzędnicy przepraszam bardzo chcą to wszystko zmieścić? Chyba że wyburzą budynki na całej długości jednej strony ulicy bo już teraz tam miejsca nie ma!!!!

    Zamiast patrzeć co będzie za 5min powinni patrzeć co się bardziej opłaca, teraz remont czy wybudowanie odcinka leśnego dzięki któremu korki by prawie całkowicie odpuściły!!!!!

    Typowo polskie myślenie: zero przyszłościowych planów na to co będzie za 10/20 lat!!!! Lepiej wg nich wydawać kilkanaście razy po 50mln zamiast zrobić raz a porządnie!!

    Zamiast "szczurzego lotniska" już dawno byłaby nowa droga w lesie wybudowana!

    • 20 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane