• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Chwarznieńskiej dopiero w przyszłym roku

Patryk Szczerba
19 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak. Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak.

Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca roku. Już wiadomo, że potrwa dłużej, co najmniej do pierwszego półrocza przyszłego roku. To z kolei oddala rozpoczęcie prac budowlanych.



Czy przebudowa Chwarznieńskiej zmniejszy na tej drodze korki?

Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię.

Prace projektowe od lata zeszłego roku

Uznano, że miasto jest w stanie sfinansować przedsięwzięcie warte 30-40 mln zł. Wiosną ubiegłego roku ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za opracowanie projektu ulicy zainkasuje nieco ponad 1,2 mln zł.

Jeszcze kilka miesięcy temu władze miasta zapewniały, że dokumentacja będzie przygotowana do końca tego roku. Optymizm podbudowała decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dzięki której nie będzie konieczna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, co mogłoby wydłużyć projektowanie o sześć miesięcy. Pojawiły się nawet głosy, że budowę uda się rozpocząć jeszcze w 2017 roku i skończyć w okolicach kolejnych wyborów samorządowych, przypadających na jesień 2018 roku.

Jednak termin ten przestał być już aktualny. Ustaliliśmy, że prace projektowe przeciągają się na tyle, że zakończą się prawdopodobnie dopiero późną zimą.

- Rzeczywiście, rozmawialiśmy z wykonawcą na temat wydłużenia czasu. Początkowo miał to być grudzień, ale obecnie najbliższym terminem zakończenia prac są pierwsze miesiące przyszłego roku. Tematem trudniejszym niż zakładano, okazało się odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego. Wszystko przez kolizję z obecną infrastrukturą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Budowa od 2018 roku?

Na razie nie wiadomo, czy gotowa dokumentacja projektowa stanie się na początku przyszłego roku automatycznym impulsem do prac nad procedurą przetargową dla samej budowy. Jak można usłyszeć nieoficjalnie od urzędników, nawet jeśli uda się znaleźć w budżecie miasta stosowne środki i ogłosić przetarg w 2017 roku, to budowa i tak rozpocznie się prawdopodobnie dopiero wiosną następnego roku.

Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej. Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej.
Zwłaszcza, że inaczej niż w przypadku leśnego etapu, szanse na dofinansowanie inwestycji z budżetu unijnego są niewielkie. Możliwe więc, że kierowcy na mniejsze korki na Chwarznieńskiej będą musieli poczekać jeszcze nawet 4 lata.

- Będziemy chcieli rozpocząć prace najszybciej jak to możliwe, prawdopodobnie nie później jednak niż w 2018 roku. Po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej - dodaje Stępa.
Co się zmieni?

Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.

Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Spora wina to działania "zielonych"

    Z Chwarzna w kierunku Gdyni , przed Domem Starców , droga powinna prowadzić przez tereny leśne. Skróciłaby drogę i przyspieszyła przejazd. Ile złego zrobili zieloni blokując przedłużenie drogi Kwiatkowskiego przez las do obwodnicy.

    • 21 8

  • (1)

    Czyli nie zapowiada się na żadną rewolucję. Zwykłe "urzędasowe" pudrowanie. No, ale za sam projekt 1,2 mln!

    • 31 8

    • robi to komuną pachnący BPBK

      ten sam, któremu "zawdzięczamy" światowej klasy rozwiązanie - Węzeł Wzgórze

      • 10 1

  • (2)

    ale za to bedzie kosmodrom

    • 46 4

    • No

      Tak to też jest śmieszny temat.

      • 5 8

    • Już teraz jest odlot, podczas stania w tamtejszych korkach :/

      • 15 3

  • (2)

    Kolejne odwlekanie inwestycji w Gdyni. K.rwa m.ć, Szczurek co Ty wyprawiasz? Na nic nie ma pieniędzy, nic nie jest realizowane w terminie! Nie dajesz rady to wypad.

    • 82 6

    • Żółć mózg wyżarła? ;) (1)

      • 3 31

      • O Gdyni ostatnio pisze się tylko w perspektywie następnej dekady

        Odpowiedz sobie sam i pomyśl co oni tam robią (a raczej nie robią)
        Żółć? Czego mamy zazdrościć? Kolejnej opóźnionej inwestycji?

        • 13 6

  • Wojtek przestało mnie to już dziwić!!! (1)

    • 64 13

    • Nie dość że korki większe niż w dużo większym Gdańsku

      To jeszcze w UM i okolicach zaczyna się kręcić CBA
      Głosujcie na Słońce Skweru!

      • 12 5

  • A more REFERENDUM? (3)

    Moze zorganizowac sie i zorganizowac ponadpartyjne referendum i odwolac Szczurka. Miss to to my zwykli mieszkancy podatnicy i musimy tez brac odpowiedzialnosc za miasto. Dosc stagnacji i krzywdy Gdyni. Musimy sami uderzyc sie w piers i powiedziec sobie szczerze ze Gdynia to nie raj na ziemi a prywatny folwark kliki prezydenta.

    • 54 11

    • (1)

      No to dawaj. Procedura odwołania prezydenta miasta jest jasna.
      Wystarczy grupa 5 osób aby złożyć wniosek o przeprowadzenie referendum.
      Następnie trzeba powiadomić mieszkańców o zamiarze przeprowadzenia referendum oraz powodach do odwołania prezydenta. Powiadomić należy również samego prezydenta i komisarza wyborczego. Od tego momentu inicjatorzy mają 60 dni na zebranie podpisów. Wniosek o referendum będzie ważny, jak poprze go min. 10% osób uprawnionych do głosowania, co w przypadku Gdyni daje 19 182 podpisy konieczne do zebrania.
      Następnie wniosek oraz karty z podpisami należy przekazać komisarzowi wyborczemu, który ma 30 dni na wydanie postanowienia o przeprowadzeniu referendum.
      Referendum będzie ważne, jeżeli frekwencja wyniesie przynajmniej 3/5 frekwencji w wyborach, podczas których prezydent został wybrany.
      Działaj.

      • 11 5

      • jesteś chętny (a) do pomocy? może udałoby się wpierw stworzyć grupę inicjatywną.

        • 11 3

    • To juz naprawde nie jest smieszne musimy ludzie sie zebrac, nie wiem jakiś protest

      • 13 5

  • Jeżeli zakres prac był znany firmie wyłonionej w przetargu

    to za każdy dzień opóźnienia powinna bulić. Jeżeli zaś przedstawiona dokumentacja nie była pełna, to niestety ale odpowiedzialni urzędnicy na trawę. Kto jak kto ale oni powinni przed ogłaszaniem przetargu zgromadzić wszystkie potrzebne dokumenty.

    • 20 9

  • (6)

    A Małokacka i Rolnicza? Urzędasy bez wyobraźni. Albo po dwa pasy ( jak na odcinku leśnym),włącznie z w/w ulicami,lub obwodnica Witomina. Inaczej będzie jeszcze większa masakra ( rozbudowa Chwarzna,Wiczlina) Trzeba być kretynem źeby tego nie wiedzieć!

    • 55 8

    • Lepiej po trzy pasy albo cztery

      Po co się tak ograniczać?

      • 1 9

    • Po co kretyni kupowali mieszkania na wyp***owie (czytaj.) wiczlinie (1)

      tyle mieszkań w innych częściach Gdyni stoi pustych.

      • 5 13

      • Ty baranie

        Kretyni mieszkają wszędzie w całej Gdyni myślisz. Gdyż wszędzie są korki.

        • 14 3

    • Za

      Chwilę chwarzno będzie najliczniejszą dzielnicą Gdyni..........z jedna nitka ulicy. Naprawdę urzędasy to kretyni.

      • 14 5

    • to sa kretyni

      ta cala cholota szczurkowa

      • 8 6

    • na małokackiej są po dwa pasy od zawsze, to, że nie są wymalowane nie znaczy, że ich nie ma, problem w tym, że większość kierowców jedzie jak pany środkiem niestosując się do obowiązku trzymania się prawej krawędzi jezdnie.

      • 6 11

  • Nadchodzi czas na wyslanie Szczurka i Stepy wraz z Samorzadnoscia na smietnik.

    Leserstwo tych urzedasow jest przerazajace nie mowiac o tepocie. Moze trzeba udac sie do urzedu z fakturami. rachunkami za zwiekszone zuzycie paliwa przez stanie w korkach z przyczyn nieudolnosci urzedasow. Urzedasom tylko bzdety i propaganda w glowie a nie pomoc mieszkancom i myslenie perspektywiczne w projektach przebudowy drog.

    • 43 7

  • ile mozna czekac (4)

    Gdynia Zach super lokalizacja itp. a tu masakra nic sie nie dzieje. Gdynia stoi z drogami juz od dluzszego czasu nie wiem czy umoczyli kase w lotnisku czy gdzie bo sytuacja z roku na rok jest gorsza. Mieszkan przybywa za 2 lata bedzie po kilka nowych blokow na kazdym z osiedli i dalej bedziemy jezdzic jednym pasem przez Witomino???

    • 55 7

    • Przenieś się do centrum i poproblemie. (1)

      • 5 9

      • Kolego

        Tam jest również wjazd na obwodnicę. Obyś musiał jeździć tamtędy.

        • 10 5

    • Trzeba było sobie kupić mieszkanie w Koleczkowie a nie w Wiczlnie

      • 6 8

    • Podobno w 2030 mają się znowu zastanowić nad obwodnicą Witomina

      Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać

      • 21 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane