• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Węzła Szadółki za ponad 2 mln zł

Maciej Naskręt
2 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta.

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą z nich - na nieco ponad 2 mln zł - złożyła firma z Gdańska.



Czy korzystasz z Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 roku.

Oferty cenowe złożyło pięciu wykonawców. Najkorzystniejszą propozycję złożyło biuro projektów z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Swoją usługę wycenili na nieco ponad 2 mln zł. O 300 tys. zł więcej chciałaby otrzymać firma ze Śląska - Mosty Katowice.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i rozstrzygną przetarg. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Planowana przebudowa Węzła Szadółki. Planowana przebudowa Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na rozbudowę?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta chcą, by przedsiębiorcy prywatni dołożyli się do przebudowy. Dlatego prowadzą wstępne rozmowy z firmami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, samorządowcy muszą wiedzieć, ile dokładnie wydadzą na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiają projekt budowlany.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne, z których najbardziej powinni ucieszyć się mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Lista ofert zaproponowanych przez zainteresowanych przetargiem:

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - 2 392 350 zł
2. JPL Project Sp. z o.o. z Warszawy - 3 463 680 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o., z Gdańska - 3 877 784 zł
4. Europrojekt Gdańsk S.A. z Gdańska - 2 090 829 zł
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:TFP Sp. z o.o. (dawniej pn.: Getinas Polska Sp. z o.o. ) z Warszawy i GETINSA-PAYMA S.L. z Madrytu - 4 079 700 zł

Miejsca

Opinie (98) 2 zablokowane

  • A dlaczego (5)

    Takich projektów nie tworzą urzędnicy z działu architektury, w ramach etatu? Przecież mają wszystkie uprawnienia?

    • 86 7

    • bo urzędnik, jak sama nazwa wskazuje, jest od urzędowania

      natomiast od pracowania są pracownicy !!! jak również nazwa wskazuje ;-)

      • 2 0

    • Bo pewnie to oni robią ale

      kasę dostają od wygrywającej firmy. Miś ma być drogi by było się czym dzielić i oczywiście legalny by żadna łajza z kontroli nie mogła się przy***rzyć

      • 12 1

    • Robią to po godzinach na umowach zlecenie w zaprzyjaźnionych biurach projektowych. (1)

      Tak było, jest i będzie, bo żaden urzędnik nie będzie tyrał na etacie za 4400 netto.

      • 26 4

      • A bony na swieta?

        • 4 1

    • 1100 urzędników w urzędzie miejskim to za malo

      Jak widac

      • 22 3

  • Będzie gdzie się bawić w berka !!!

    ... a na serio, to MEGA CHORE rozwiązanie z kilkoma kolizyjnymi skrzyżowaniami !!!

    • 1 1

  • Szadółki

    Niech coś zrobią z wysypiskiem śmieci bo wali w tym roku jeszcze bardziej niż w poprzednim!!! a nie kase na drogi....

    • 1 3

  • Jaka la...Wka za tym stoi

    Wystarczy zrobić dwa ronda i sprawa załatwiona. Koszt niewielki

    • 1 3

  • Ten projekt to kompletny bezsens!!!!

    Np. po przebudowie, jadący z kierunku Tczewa do Śródmieścia Gdańsk będą musieli przecinać jezdnię prowadzącą do Otomina (po co ???!!!). Projekt jest niespójny ,niesymetryczny i mylący kierowców z zewnątrz! A wystarczy zwykła "koniczynka" - rozwiązanie sprawdzone w Europie od roku 1936 (miejsca jest wystarczająca ilość!!!). No tak ,ale za te niewydarzone bzdety ktoś musi skasować kosmiczny szmal. A kierowcy? Niech się potem męczą przez całe dziesięciolecia. W tym czasie jacyś "mędrcy" będą kosili następny szmal (z naszych podatków !!!) na idiotyczne pseudoanalizy. Ręce opadają...

    • 8 2

  • Znowu inwestycje dla kierowców (8)

    Miasto powinno być dla mieszkańców a nie dla samochodów. Nowe drogi generują większy ruch i tną tkankę miejską. Tylko zrównoważony rozwój miasta prowadzi do poprawy jakości życia mieszkańców.

    • 27 93

    • świr nienawidzący samochodów dał głos

      • 4 1

    • Mieszkancy jezdza samochodami, obudz sie (3)

      • 8 2

      • Owszem, (2)

        ale w większości dużych miast w Europie ogranicza się ruch pojazdów w centrach lub eliminuje go niemal całkowicie (Kopenhaga). Przeszkadza mi to, że nawet na małych i wąskich uliczkach pierwszeństwo mają samochody a pieszy to tak przy okazji.

        • 3 6

        • Andrzej-to nie imię, to stan umysłu.

          • 2 1

        • Czy Szadółki leżą w centrum..?

          • 9 0

    • Spieprzaj dziadu.

      • 4 0

    • Autonomiczne samochody jeszcze masowo nie jeżdżą

      Może będzie to dla ciebie szokiem, ale musisz wiedzieć, że w tych samochodach jadą właśnie mieszkańcy.

      • 14 0

    • a co chciałby Pan przy obwodnicy w Szadółkach? Scieżkę rowerową czy siłownię pod chmurką? :)

      • 27 2

  • Trochę dużo jak na sam projekt, przebudowa za 160 mln to też jakiś kosmos. (1)

    Czemu w Polsce budowa dróg jest taka droga?

    • 6 3

    • Bo przy tym często kradną, wręczają łapówki, ustawiają przetargi, oszukują podwykonawców itp.

      • 1 2

  • Bezkolizyjne??? (2)

    Węzeł musi być bezkokizyjny (w kształcie koniczyny) tak jak na Kartuskiej, jeżeli na zjeździe czekać trzeba będzie na światłach to mija się to z celem.

    • 25 0

    • Wizualizacja jest..

      O kant potłuc. Skręt w prawo żeby za chwilę zawracać. Równie dobrze może zostać jak jest.

      Wszystkie zjazdy z dróg szybkiego ruchu powinny być bezkolizyjne, inaczej ten projekt nie ma najmniejszego sensu.

      Bezkolizyjność powinna być kluczowym argumentem przy tworzeniu projektu.

      • 3 1

    • racja to bez sensu ten cały projekt bo nic prawie nie zminia

      • 6 1

  • jeszcze czeba poszerzyć Jabłoniową do 2x3 (2)

    inaczej będziemy ciongle stać w korkach

    • 31 6

    • (1)

      ciongnij

      • 6 0

      • Ciongle

        Ciongne

        • 4 0

  • Panie Naskręt

    A moze zainteresowalby sie Pan tematem budowy odcinka S6 TRASY KASZUBSKIEJ, bo cos zaczynaja majstrowac w Ministerstwie i chca przesunac budowe w czasie. Nie jest juz podobno priorytetem

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane