- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (307 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (249 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (488 opinii)
- 4 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (137 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (49 opinii)
Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie
Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.
- Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
- Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
- Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
- Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.
Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.
Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?
- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka
Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.
Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.
ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana
Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.
Ulica Orłowska w sezonie letnim
Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.
- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas
Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.
- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.
Parkowanie na Orłowskiej tylko w części
Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.
Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo
Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.
Proponowane zmiany:
- linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
- linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
- linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.
ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino
Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.
- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (99) 1 zablokowana
-
2019-03-08 07:50
Nie da się (1)
Miasto pro samochodowe nie będzie puszczała komunikacji miejskiej w atrakcyjne rejony miasta.
To samo było z bulwarem nadmorskim. Miasto robiło remont, mogła zrobić pętle przy bulwarze ale nie. Samochody wygrały a poprawa estetyki tylko połowiczna. Kto był ten widział, że samochody tam parkują gdzie chcą a autobus daleko.- 15 11
-
2019-03-08 09:43
Zgadza się!
Od pętli "Dom Marynarza" jest do bulwaru jakieś trzy kilometry!
- 4 3
-
2019-03-08 07:58
Pętla powinna być przy Molo !!! ...
- 7 8
-
2019-03-08 07:59
przyca jest przy Klifie !
- 8 0
-
2019-03-08 08:00
21 powinien jeździć częściej (3)
Nie rozumiem dlaczego trolejbus 21 nie może jeździć często, zamiast linii S. Do pętli Sopot Reja jest trakcja trolejbusowa, niezbyt dobrze wykorzystana. Tymczasem 21 bardzo rzadko i krótko, a podstawowa, często jeźdźca linia relacji Sopot - Orłowo - Centrum Gdyni jest autobus S. To jakiś absurd, tam powinny jeździć często tylko trolejbusy.
- 21 3
-
2019-03-08 08:11
a przy okazji Ski są przepełnione (1)
i stanowią dość dziwną alternatywę dla SKMek
- 6 3
-
2019-03-08 09:42
Ludzie jeżdżą
Z prostego powodu: kilkadziesiąt procent tańszy bilet. Taką mamy cudowną integrację taryfową.
- 5 2
-
2019-03-08 12:03
Zdecydowanie masz racje
- 0 3
-
2019-03-08 08:00
Podsumowując (1)
Kolejny raz ktoś potwierdza, że Straż Miejska w Gdyni nie reaguje na niewłaściwe parkowanie.
- 16 2
-
2019-03-09 11:06
Każde parkowanie jest właściwe.
- 2 1
-
2019-03-08 08:23
dlaczego Szczurek nie remontuje dróg i chodników? (3)
- 16 4
-
2019-03-08 08:55
bo pieniądze
idą na imprezy biegowe
- 6 4
-
2019-03-08 13:59
od tego są robotnicy
- 1 1
-
2019-03-08 21:52
Bo nie ma takiej potrzeby.
75,5 tysiąca Gdynian lubi dziurawe drogi i chodniki, więc po co marnować pieniądze?
- 2 0
-
2019-03-08 08:36
Ulica Orłowska i szereg innych ulic w Gdyni (1)
powinny zostać objęte strefą wolną od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 17 5
-
2019-03-08 09:07
Widzisz dziecko
W Gdyni mieszkają mieszkańcy. Ci mieszkańcy posiadają samochody. (Nawet mieszkańcy ścisłego centrum, zbrodniarze!) Więc nie wiem, no, co Ci doradzić? Może na początek byś pos*****ał?
- 5 3
-
2019-03-08 08:41
spolecznicy czyli dauny ktore chca rzadzic
wasze sa domy i ogrodki przydzialkowe reszta jest wspolna dauny
- 15 5
-
2019-03-08 08:43
trolejbus dla cawniakow z orlowa pod knajpe
reszta specjalne bilety raz na dwa tygodnie do dzielnicy zlodziejaszkow jeszcze z podaniem czy sie obywatel nadaje
- 9 0
-
2019-03-08 08:43
AKtywiści hahaha
Ich pomysły to tragedia. Po co publikować ten bełkot. Tam nie ma miejsca na trolejbusy.
- 23 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.