• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie

Patryk Szczerba
8 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów
Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut. Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut.

Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyni oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.



Co sądzisz o propozycjach społeczników?

  1. Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
  2. Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
  3. Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
  4. Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.

Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.

Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?



- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.

Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka


Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.

Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.

ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana



Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.

Ulica Orłowska w sezonie letnim


Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.

- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas



Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.

- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.

Parkowanie na Orłowskiej tylko w części


Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.

Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo



Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.

Proponowane zmiany:

  • linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
  • linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
  • linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.

ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino



Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.

- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (99) 1 zablokowana

  • Nie da się (1)

    Miasto pro samochodowe nie będzie puszczała komunikacji miejskiej w atrakcyjne rejony miasta.
    To samo było z bulwarem nadmorskim. Miasto robiło remont, mogła zrobić pętle przy bulwarze ale nie. Samochody wygrały a poprawa estetyki tylko połowiczna. Kto był ten widział, że samochody tam parkują gdzie chcą a autobus daleko.

    • 15 11

    • Zgadza się!

      Od pętli "Dom Marynarza" jest do bulwaru jakieś trzy kilometry!

      • 4 3

  • Pętla powinna być przy Molo !!! ...

    • 7 8

  • przyca jest przy Klifie !

    • 8 0

  • 21 powinien jeździć częściej (3)

    Nie rozumiem dlaczego trolejbus 21 nie może jeździć często, zamiast linii S. Do pętli Sopot Reja jest trakcja trolejbusowa, niezbyt dobrze wykorzystana. Tymczasem 21 bardzo rzadko i krótko, a podstawowa, często jeźdźca linia relacji Sopot - Orłowo - Centrum Gdyni jest autobus S. To jakiś absurd, tam powinny jeździć często tylko trolejbusy.

    • 21 3

    • a przy okazji Ski są przepełnione (1)

      i stanowią dość dziwną alternatywę dla SKMek

      • 6 3

      • Ludzie jeżdżą

        Z prostego powodu: kilkadziesiąt procent tańszy bilet. Taką mamy cudowną integrację taryfową.

        • 5 2

    • Zdecydowanie masz racje

      • 0 3

  • Podsumowując (1)

    Kolejny raz ktoś potwierdza, że Straż Miejska w Gdyni nie reaguje na niewłaściwe parkowanie.

    • 16 2

    • Każde parkowanie jest właściwe.

      • 2 1

  • dlaczego Szczurek nie remontuje dróg i chodników? (3)

    • 16 4

    • bo pieniądze

      idą na imprezy biegowe

      • 6 4

    • od tego są robotnicy

      • 1 1

    • Bo nie ma takiej potrzeby.

      75,5 tysiąca Gdynian lubi dziurawe drogi i chodniki, więc po co marnować pieniądze?

      • 2 0

  • Ulica Orłowska i szereg innych ulic w Gdyni (1)

    powinny zostać objęte strefą wolną od jeżdżących i parkujących samochodów.

    • 17 5

    • Widzisz dziecko

      W Gdyni mieszkają mieszkańcy. Ci mieszkańcy posiadają samochody. (Nawet mieszkańcy ścisłego centrum, zbrodniarze!) Więc nie wiem, no, co Ci doradzić? Może na początek byś pos*****ał?

      • 5 3

  • spolecznicy czyli dauny ktore chca rzadzic

    wasze sa domy i ogrodki przydzialkowe reszta jest wspolna dauny

    • 15 5

  • trolejbus dla cawniakow z orlowa pod knajpe

    reszta specjalne bilety raz na dwa tygodnie do dzielnicy zlodziejaszkow jeszcze z podaniem czy sie obywatel nadaje

    • 9 0

  • AKtywiści hahaha

    Ich pomysły to tragedia. Po co publikować ten bełkot. Tam nie ma miejsca na trolejbusy.

    • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane