• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowizorka na dworcu. W trosce o pasażerów

Katarzyna Moritz
15 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Z jednej strony ułatwienie, z drugiej kpina z podróżnych. Z jednej strony ułatwienie, z drugiej kpina z podróżnych.

Na schodach w holu dworca PKP Gdańsk Główny pojawiły się drewniane podjazdy dla wózków. Udogodnienie stało się jednak przedmiotem kpin ze strony podróżnych.



Czy podoba ci się obecny podjazd na schodach dworca w Gdańsku?

"Na dworcu PKP w Gdańsku pojawiło się super nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie". "Piękna prowizorka i to w holu głównym jak widzę, wspaniała wizytówka Gdańska". "Wszyscy niepełnosprawni odetchnęli z ulgą" - takie komentarze pojawiły się na forach internetowych, gdy na schodach w tunelu prowadzącym z peronów do holu dworca Gdańsk Główny, zbudowano drewniane podjazdy dla wózków.

Czy w tym przypadku będzie tak, jak ze znanym z czasów PRL-u powiedzeniem, że "nie ma nic bardziej trwałego, niż prowizorka"?

Jak zapewnia PKP SA, drewniane podjazdy są wyłącznie tymczasowym rozwiązaniem, wykorzystywanym podczas przebudowy peronu nr 3.

- To doraźne ułatwienie dla podróżnych, by nie dźwigali bagaży. Chyba lepsze takie, niż żadne? W każdej chwili możemy ten podjazd rozebrać. Gdy rozpoczniemy kolejny etap remontu dworca, zamontowane zostaną windy - zapowiada Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny Departamentu Eksploatacji Nieruchomości w PKP SA.

Wciąż jednak nie wiadomo kiedy ruszy kolejny etap remontu zabytkowego budynku gdańskiego dworca, choć pierwotnie zakładano, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Pierwsza faza, rozpoczęta w marcu tego roku, zaowocowała tym, że z dworcowego holu zniknęła szpetna antresola. Te prace pochłonęły 500 tys. zł.

By jednak dworzec odzyskał dawną świetność, PKP musi wyłożyć na jego remont jeszcze 18-20 mln zł. Plan zakłada, że w holu zostaną odtworzone drewniane dębowe drzwi i okna, nowe oświetlenie, historyczna kolorystyka. Schody prowadzące do tunelu zostaną przesunięte bliżej wejścia, na dawne miejsce wróciłyby kasy biletowe, które także zyskałyby drewnianą stolarkę, podobnie jak witryny sklepów.

Hol dworca tuż po wyburzeniu antresoli w marcu tego roku.

Miejsca

Opinie (114) 1 zablokowana

  • za 20 milionow to mozna dwa lub trzy dworce od podstaw wybudowac.
    ciekawe kto ma udzialy w firmach remontowych ?

    • 2 0

  • po co niepelnosprawnym podjazd jak ich wozki i tak nie mieszcza sie w bardzo waskie drzwi wagonow ???

    • 1 1

  • Ten zacofany mentalnie kraj przepełniony katolickimi bałwanami już od dawna po mnie spływa, inaczej nie da rady.
    Ale widać potrafi jednak zaskoczyć.

    • 1 1

  • Bądźcie grzeczni, bo rozbierzemy!

    Ludzie, dajcie spokój, bo jak będziecie robić sobie żarty, to pan dyrektor każe rozebrać podjazd i zostaniecie ukarani. Chyba rozmiecie, jakiej doznajecie łaski, że pan dyrektor łaskawie kazał zrobić podjazd?

    • 0 1

  • I dobrze, że zrobili ten podjazd

    Tylko powinien byś szerszy - tak, by z walizką na kółkach łatwiej się szło.

    • 0 0

  • A czemu nie ma wjazdów-pochylni dla walizek

    PKP nie zauważyło, że ludzie od 20 lat mają walizki na kółkach. I po całym mieście mogą je ciągać.
    Ale na dworcu nie, mimo że tam tych walizek jest najwięcej.

    • 2 1

  • No co? No co? Musicie przyznać, że cieśla włożył wiele serca.

    Wykazał się wielką wyobraźnią wizualno-przestrzenną i matematyką. Deski pasują do kamienia jak puzzle.

    Likwidować to, byłoby barbarzyństwem.

    • 0 0

  • naprawde nie stac Gdanska na ruchome schody na dworcu? (2)

    No nieeeee ;)

    • 0 0

    • Dlaczego Miasto ma spółce sponsorować schody ?

      Firma świadcząca usługi musi sama zadbać o klientów by nie uciekli do konkurencji.

      • 0 0

    • Wygląda tak, jakby ktoś celowo rzucił kłody pod nogi pasażerów.

      • 0 0

  • Drewniane belki na schodach to chyba najmniejszy mankament PKP ;)

    • 0 0

  • W trosce o pasażerów

    Chodzi o tych z zachodu aby im zarekomendować przaśne i siermiężne rozwiązania techniczne z lat 50 tych.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane