• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • ale parking dla urzędników za 23mln będzie? dobrze że na to starczyło pieniedzy (3)

    • 22 0

    • są priorytety i priorytety (2)

      np te brakujące 17 mln to trzeba rocznie wywalić na ECS, żeby było gdzie walczyć o demokrację i gdzie robić konferencje prowadzone z przez Jarka Kuźniara za 7 tys. dziennie. By żyło się lepiej

      • 6 2

      • słaby przekaz nowgrodzki wybrałeś (1)

        • 3 4

        • to mój przekaz, nie z Nowogrodzkiej KODziarzu

          • 4 4

  • już zapomniano że Podwale Przedmiejskie ocaliło Długie Ogrody

    W latach osiemdziesiątych ruch odbywał się ul Długie Ogrody. Warto sobie przypomnieć co się wtedy działo. Dzięki temu iż ukończono Podwale Przedmiejskie właśnie Długie Ogrody ożyły. Łąkowa miała bezpośrednie połączenie tramwajem a także samochodem a mimo to nie dokonywano remontów na Dolnym Mieście. Jedno jest pewne - po przebudowie będzie taka sama sytuacja jak na Grunwaldzkiej

    • 16 1

  • CZy tylko przejścia po jezdni? (2)

    Dlaczego nie ma wind przy przejściach podziemnych? Budujcie windy a nie niby lepsze przejścia pod ruchem samochodowym. Ta przebudowa spowoduje tylko problemy z wypadkami na pasach które nie są bezpieczne !. Podwale to nie ulica osiedlowa !!!!! To dziwna , szkodliwa decyzja z której trzeba będzie się wycofać. Przecież ilość samochodów nie zmniejszy się, a Podwale to ważna ulica łącząca dzielnice mieszkalne z przemysłowymi. Jeszcze czas zastanowić siE !!!!!!

    • 18 9

    • Podwale to ulica miejska w ścisłym centrum miasta. (1)

      • 4 4

      • taki deptak

        • 1 0

  • przejścia naziemne

    ciekawi mnie jedna sprawa a mianowicie urzędnicy cały czas dążą do likwidacji tuneli i zastąpienie ich przejściami naziemnymi bo są rzekomo bezpieczniejsze itp itd i tu moje pytanie PO CO WYDANO TYLE KASY NA TUNEL PRZY KOŚCIELE ŚWIĘTEJ TRÓJCY CZYLO SKRZ OKOPOWA I TORUŃSKA SKORO TAM OD WIEKÓW BYŁO PRZEJŚCIE NAZIEMNE Z PASAMI I SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ .Być może przebudowę węzła śródmieście finansowało forum gdańsk i wtedy miasto mogło wymusić tunel bo to nie miejskie pieniądze??Wszystkie CH partycypują albo wręcz ponoszą całkowite koszty zmian w organizacji ruchu wokół siebie .

    • 13 3

  • Znowu tendencyjna, jednostronna i bezsensowna ankieta (4)

    A gdzie pytanie czy przebudowa jest w ogóle sensowna i pożądana? Pytania z cyklu jesteś bardzo zachwycony, po prostu zachwycony, czy umiarkowanie zachwycony?
    Nie jestem zachwycony ani trochę i pomysł przebudowy uważam za poroniony. Miasto musi posiadać zarówno strefy wolne od samochodów, jak i takie z ruchem ograniczonym, spowolnionym. Ale potrzebuje też arterii komunikacyjnych z bezpiecznymi przejściami dla pieszych. A póki co w tunelu jeszcze żadnego potrącenia nie było, a na przejściach z różnych powodów się zdarza. Pomysł uważam za kretyński i społecznie szkodliwy.

    • 26 6

    • (3)

      chodzi o to zeby tepe wsioki takie jak ty nie jezdzily przez centrum ... i tak placisz podatki w swojej wsi

      • 4 8

      • tak się składa, że od trzech pokoleń moja rodzina mieszka w Gdańsku (2)

        więc z wsiokiem to troszkę chybiłeś przyjacielu. Co do tępoty, to sądząc po kulturze osobistej zaprezentowanej w Twojej wypowiedzi, edukację skończyłeś zapewne na gimnazjum, a ja na MBA, więc żyj dalej w przeświadczeniu o swojej wspaniałości, ale nie oceniaj innych.

        • 6 5

        • Póki co, to tamten człowiek zachował więcej kultury niż Ty (1)

          Panie MBA. Ale co ja piszę, pewnie i tak nie rozumiesz.

          • 4 3

          • Amicus stultorum similis efficietur

            • 1 0

  • (1)

    A kto zamknął wszystkie z opisanych w artykule skrzyżowań? Proszę sprawdzić kiedy i czyją decyzją je zamknięto a teraz po nastu latach ponownie je otwieramy za xx milionów pln. Czy ten ktoś poniesie jakąś odpowiedzialność za błędnie podjętą decyzję? W ten sposób interes się kręci, ktoś otworzył - ktoś zamknie i ponownie otworzy- cały czas z podatków mieszkańców. Czy te skrzyżowania komuś coś przeszkadzały i nagle przestały przeszkadzać? Paranoja.

    • 8 10

    • Tak, sposób myślenia ludzi zmienia się w czasie

      Kiedyś myślano, że takie przelotówki odkorkują miasto. Dziś już wiemy, że to był błąd.

      • 3 2

  • (1)

    Skoro nie zostaną wydane wszystkie środki to może ''zaoszczędzone'' pieniądze zostaną przeznaczone na budowę nowych dróg lokalnych w Gdańsku Południe?

    • 6 11

    • Raczej na Dolnym Tarasie

      Tam mieszka dużo więcej ludzi i na te rejony miasta powinniśmu stawiać.

      • 2 0

  • zawezic podwale (1)

    dosc dzielenia miasta przez drogi.

    • 15 11

    • to zaorać Podwale, i pozostałe ciągi komunikacyjne,
      przecież w Średniowieczu nie było samochodów i ludzie sobie radzili

      • 1 3

  • co da przebudowa "skrzyżowania"? (1)

    cała chmielna to istny poligon. Kostka pamiętająca rozbiory, dziury po wahacze, ciemno jak w d****. Piękne apartamentowce, a na dwieście metrów drogi już nie starczyło. Do tego miejsc parkingowych jak na lekarstwo i cała droga zastawiona wzdłuż i wszerz (straż miejska oczywiście nic nie widzi).

    • 15 1

    • Deweloperzy sa zobowiazani do budowy drogi przy ich dzialce wg prawa. Tylko w gdansku nikt kolegom przeciez nie bedzie zawracal tym glowy

      • 4 1

  • Ile milionów (1)

    by kosztowały schody ruchome w tych tunelach?

    • 15 9

    • Ludzie nie potrafia korzystac ze schodów ruchomych. Stoja na nich jak swiete krowy

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane