- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (115 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (488 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (87 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (316 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (84 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (162 opinie)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną , zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.
- ul. Chmielną,
- ul. Żabi Kruk,
- ul. Łąkową,
- ul. Elbląską
- ul. Okopową.
Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.
Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.
Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.
Dlaczego?
- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?
- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.
Opinie (139) 1 zablokowana
-
2017-12-18 12:15
ale parking dla urzędników za 23mln będzie? dobrze że na to starczyło pieniedzy (3)
- 22 0
-
2017-12-18 15:45
są priorytety i priorytety (2)
np te brakujące 17 mln to trzeba rocznie wywalić na ECS, żeby było gdzie walczyć o demokrację i gdzie robić konferencje prowadzone z przez Jarka Kuźniara za 7 tys. dziennie. By żyło się lepiej
- 6 2
-
2017-12-18 15:50
słaby przekaz nowgrodzki wybrałeś (1)
- 3 4
-
2017-12-18 16:00
to mój przekaz, nie z Nowogrodzkiej KODziarzu
- 4 4
-
2017-12-18 15:57
już zapomniano że Podwale Przedmiejskie ocaliło Długie Ogrody
W latach osiemdziesiątych ruch odbywał się ul Długie Ogrody. Warto sobie przypomnieć co się wtedy działo. Dzięki temu iż ukończono Podwale Przedmiejskie właśnie Długie Ogrody ożyły. Łąkowa miała bezpośrednie połączenie tramwajem a także samochodem a mimo to nie dokonywano remontów na Dolnym Mieście. Jedno jest pewne - po przebudowie będzie taka sama sytuacja jak na Grunwaldzkiej
- 16 1
-
2017-12-18 15:14
CZy tylko przejścia po jezdni? (2)
Dlaczego nie ma wind przy przejściach podziemnych? Budujcie windy a nie niby lepsze przejścia pod ruchem samochodowym. Ta przebudowa spowoduje tylko problemy z wypadkami na pasach które nie są bezpieczne !. Podwale to nie ulica osiedlowa !!!!! To dziwna , szkodliwa decyzja z której trzeba będzie się wycofać. Przecież ilość samochodów nie zmniejszy się, a Podwale to ważna ulica łącząca dzielnice mieszkalne z przemysłowymi. Jeszcze czas zastanowić siE !!!!!!
- 18 9
-
2017-12-18 15:18
Podwale to ulica miejska w ścisłym centrum miasta. (1)
- 4 4
-
2017-12-18 15:40
taki deptak
- 1 0
-
2017-12-18 15:25
przejścia naziemne
ciekawi mnie jedna sprawa a mianowicie urzędnicy cały czas dążą do likwidacji tuneli i zastąpienie ich przejściami naziemnymi bo są rzekomo bezpieczniejsze itp itd i tu moje pytanie PO CO WYDANO TYLE KASY NA TUNEL PRZY KOŚCIELE ŚWIĘTEJ TRÓJCY CZYLO SKRZ OKOPOWA I TORUŃSKA SKORO TAM OD WIEKÓW BYŁO PRZEJŚCIE NAZIEMNE Z PASAMI I SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ .Być może przebudowę węzła śródmieście finansowało forum gdańsk i wtedy miasto mogło wymusić tunel bo to nie miejskie pieniądze??Wszystkie CH partycypują albo wręcz ponoszą całkowite koszty zmian w organizacji ruchu wokół siebie .
- 13 3
-
2017-12-18 13:56
Znowu tendencyjna, jednostronna i bezsensowna ankieta (4)
A gdzie pytanie czy przebudowa jest w ogóle sensowna i pożądana? Pytania z cyklu jesteś bardzo zachwycony, po prostu zachwycony, czy umiarkowanie zachwycony?
Nie jestem zachwycony ani trochę i pomysł przebudowy uważam za poroniony. Miasto musi posiadać zarówno strefy wolne od samochodów, jak i takie z ruchem ograniczonym, spowolnionym. Ale potrzebuje też arterii komunikacyjnych z bezpiecznymi przejściami dla pieszych. A póki co w tunelu jeszcze żadnego potrącenia nie było, a na przejściach z różnych powodów się zdarza. Pomysł uważam za kretyński i społecznie szkodliwy.- 26 6
-
2017-12-18 14:04
(3)
chodzi o to zeby tepe wsioki takie jak ty nie jezdzily przez centrum ... i tak placisz podatki w swojej wsi
- 4 8
-
2017-12-18 14:35
tak się składa, że od trzech pokoleń moja rodzina mieszka w Gdańsku (2)
więc z wsiokiem to troszkę chybiłeś przyjacielu. Co do tępoty, to sądząc po kulturze osobistej zaprezentowanej w Twojej wypowiedzi, edukację skończyłeś zapewne na gimnazjum, a ja na MBA, więc żyj dalej w przeświadczeniu o swojej wspaniałości, ale nie oceniaj innych.
- 6 5
-
2017-12-18 15:01
Póki co, to tamten człowiek zachował więcej kultury niż Ty (1)
Panie MBA. Ale co ja piszę, pewnie i tak nie rozumiesz.
- 4 3
-
2017-12-18 15:22
Amicus stultorum similis efficietur
- 1 0
-
2017-12-18 14:46
(1)
A kto zamknął wszystkie z opisanych w artykule skrzyżowań? Proszę sprawdzić kiedy i czyją decyzją je zamknięto a teraz po nastu latach ponownie je otwieramy za xx milionów pln. Czy ten ktoś poniesie jakąś odpowiedzialność za błędnie podjętą decyzję? W ten sposób interes się kręci, ktoś otworzył - ktoś zamknie i ponownie otworzy- cały czas z podatków mieszkańców. Czy te skrzyżowania komuś coś przeszkadzały i nagle przestały przeszkadzać? Paranoja.
- 8 10
-
2017-12-18 15:03
Tak, sposób myślenia ludzi zmienia się w czasie
Kiedyś myślano, że takie przelotówki odkorkują miasto. Dziś już wiemy, że to był błąd.
- 3 2
-
2017-12-18 14:00
(1)
Skoro nie zostaną wydane wszystkie środki to może ''zaoszczędzone'' pieniądze zostaną przeznaczone na budowę nowych dróg lokalnych w Gdańsku Południe?
- 6 11
-
2017-12-18 15:02
Raczej na Dolnym Tarasie
Tam mieszka dużo więcej ludzi i na te rejony miasta powinniśmu stawiać.
- 2 0
-
2017-12-18 12:58
zawezic podwale (1)
dosc dzielenia miasta przez drogi.
- 15 11
-
2017-12-18 14:48
to zaorać Podwale, i pozostałe ciągi komunikacyjne,
przecież w Średniowieczu nie było samochodów i ludzie sobie radzili- 1 3
-
2017-12-18 13:07
co da przebudowa "skrzyżowania"? (1)
cała chmielna to istny poligon. Kostka pamiętająca rozbiory, dziury po wahacze, ciemno jak w d****. Piękne apartamentowce, a na dwieście metrów drogi już nie starczyło. Do tego miejsc parkingowych jak na lekarstwo i cała droga zastawiona wzdłuż i wszerz (straż miejska oczywiście nic nie widzi).
- 15 1
-
2017-12-18 14:25
Deweloperzy sa zobowiazani do budowy drogi przy ich dzialce wg prawa. Tylko w gdansku nikt kolegom przeciez nie bedzie zawracal tym glowy
- 4 1
-
2017-12-18 12:09
Ile milionów (1)
by kosztowały schody ruchome w tych tunelach?
- 15 9
-
2017-12-18 14:23
Ludzie nie potrafia korzystac ze schodów ruchomych. Stoja na nich jak swiete krowy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.