• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • Wszedzie swiatla i zly tristar (1)

    Zakorkujmy Gdansk jeszcze bardziej

    • 15 5

    • wlasnie to jest odkorkowanie gdanska ...bo tepe wsioki jak ty poszukaja objazdow ...

      • 4 0

  • Adamowicz to dobry wójek (1)

    To skrzyżowanie można objechać Pszenną, inwestycja pod deweloperów a mieszkańców tam mieszka kilkunastu. Zadziwiająca troska. Czemu nie Okopowa czy Łąkowa lub Elbląska gdzie w dni targowe setki emerytów nie mogą pokonać schodów w tunelu?

    • 18 5

    • deweloperzy miezkaja w tych miezkaniach tepy pissuarze ????

      • 2 1

  • szkoda... bo gdanskowi brakuje normalego centrum ....kilka uliczek na starowce nie zalatwiaja sprawy

    • 11 3

  • Uuuuu a tak hejtowali Gdynię za przetarg na autobusy z wyższymi o 15% cenami niż założono (1)

    scurek i scurek tam ciągle ktoś wpisywał

    • 14 26

    • trollu co ty porownujesz? ile szczur ci płaci za pisanie tych bzdur?

      • 2 4

  • szczur a u nas kiedy jakieś inwestycje???

    • 8 1

  • Klasyczna lipa typu drmg

    Klasycznie drmg liczy że ktoś za darmo będzie budować

    • 9 1

  • I etap zasypianie przejść podziemnych.
    II etap zabranie i zaslupkowanie resztę miejsc postojowych.
    III etap - zabraknie pieniędzy

    • 14 5

  • Szkoda, że nie całość

    Bardzo dobrze, że w ogóle choć kawałek

    • 8 8

  • )

    Przebudowa tak,ale tempo nie.

    • 21 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane