• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ulicy zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Patryk Szczerba
5 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Argumenty i propozycje przeciwników rozbudowy.


Kilkadziesiąt osób protestowało w sobotę przeciw rozbudowie ul. Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni na granicy Chyloni i Leszczynek. Inwestycja ma doprowadzić do połączenia drogowego ulic Opata Hackiego zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni. Mieszkańcy obawiają się, że drastycznie zmniejszy liczbę miejsc parkingowych.



Czy w twoim miejscu zamieszkania jest wystarczająca liczba miejsc postojowych?

O ich wątpliwościach jako pierwsi pisaliśmy pod koniec sierpnia, krótko po tym, gdy do osób mieszkających w budynkach sąsiadujących z ulicą dotarły decyzje gdyńskich urzędników dotyczące planowanej inwestycji.

Mieszkańcy obawiają się utraty miejsc postojowych

Teraz ulicą Komierowskiego można jechać w dwóch kierunkach do ul. Ramułta zobacz na mapie Gdyni. Potem następuje zwężenie i ulica staje się drogą dojazdową do budynków mieszkalnych. Duży obszar zajmuje parking. Korzystają z niego mieszkańcy, ale w znacznym stopniu także przyjeżdżający na zajęcia w obiektach Checzy sportowcy.

Po zaplanowanych przez miasto zmianach ulicą będzie można jechać w dwóch kierunkach na całej długości pomiędzy ul. Morską i Opata Hackiego. To zdaniem mieszkańców oznacza nie tylko zwiększony ruch, ale również zmniejszenie liczby miejsc postojowych do blisko 30.

W ostatnich tygodniach próbowali przekonywać władze miasta do zmiany decyzji. Wystosowali oficjalną petycję, pod którą podpisało się kilkaset osób, byli na spotkaniu z prezydentem Wojciechem Szczurkiem, próbując przekonywać go do zmiany decyzji lub korekt, które mogłyby się okazać kompromisem.

Na proteście pojawiło się kilkadziesiąt osób. Pod petycją przeciw projektowi urzędników podpisało się kilkaset mieszkańców. Na proteście pojawiło się kilkadziesiąt osób. Pod petycją przeciw projektowi urzędników podpisało się kilkaset mieszkańców.
- Obecnie według naszych wyliczeń jest tu 70 miejsc postojowych. Praktycznie do godz. 23, gdy trwają zajęcia na obiektach sportowych Checzy, wszystkie są zajęte. Kompromisowym rozwiązaniem, które proponujemy, jest utworzenie ruchu jednokierunkowego z wjazdem od Opata Hackiego, co pozwoliłoby na zachowanie miejsc parkingowych - opowiada Tadeusz Mocarski, inicjator protestu mieszkańców.
Czytaj też:
Przebudują ważną drogę na północy Gdyni

Dodaje, że nikt o zmianach z nimi nie rozmawiał. Wsparcia nie otrzymali od radnych dzielnic Chylonia i Leszczynki, granicą których jest ulica, ani działaczy klubu Checz Gdynia.

- Wszyscy wydają się być zainteresowani raczej tym, żeby droga jak najszybciej powstała. Nikt nie myśli o mieszkańcach znajdujących się najbliżej planowanej inwestycji i parkowaniu. Jak usłyszeliśmy w urzędzie, bezpośrednich konsultacji z nami nie było, bo żaden z budynków nie figuruje pod adresem ulicy Komierowskiego - dodaje Tadeusz Mocarski.
Miasto tłumaczy, że projekt był konsultowany z mieszkańcami podczas cyklicznych spotkań dotyczących koncepcji rewitalizacji Chyloni, którego przebudowa jest częścią i został pozytywnie zaopiniowany przez poszczególne wydziały.

Miasto: będzie gdzie parkować, nie będzie jednego kierunku

Z parkowaniem nie ma być problemu, bo oprócz planowanych 27 miejsc w zatokach, zgodnie z projektem ma się znaleźć miejsce jeszcze dla kilkunastu aut, których kierowcy będą parkowali prostopadle do jezdni. Ruch mają uspokoić z kolei wyniesione skrzyżowania.

Przebudowa zakłada przekształcenie ulicy Komierowskiego, obecnie przejezdnej tylko w części, w dwukierunkowe połączenie Opata Hackiego z Morską. Przebudowa zakłada przekształcenie ulicy Komierowskiego, obecnie przejezdnej tylko w części, w dwukierunkowe połączenie Opata Hackiego z Morską.
- Wprowadzenie jednego kierunku na nowoprojektowanym łączniku ul. Komierowskiego nie zwiększyłoby znacząco liczby miejsc parkingowych. Zmiana charakteru ulicy na jednokierunkową wiązałaby się z przeprojektowaniem uzgodnionego układu drogowego, przekształceniem sąsiednich ulic na jednokierunkowe, a tym samym wydłużeniem dojazdów dla mieszkańców tego rejonu - czytamy w oficjalnej odpowiedzi udzielonej mieszkańcom i podpisanej przez Wojciecha Szczurka.
Władze miasta przekonują jednocześnie, że planowane połączenie ulic Opata Hackiego i Morskiej jest zbyt ważne z komunikacyjnego punktu widzenia, by z niego rezygnować.

- Szkoda, że nikt nie chce z nami rozmawiać po partnersku. Obyśmy nie spotkali się w tym miejscu za rok, by dalej protestować, kiedy zostaną zastawione samochodami sąsiednie ulice - kończy Mocarski.

Miejsca

Opinie (122) 2 zablokowane

  • Śledzie się awanturują

    • 0 3

  • ABSOLUTNYM priorytetem wszelkich przebudów układów drogowych MUSI (3)

    być zwiększenie ilości okolicznych miejsc parkingowych o co najmniej 40%. Przestrzeń miejska MUSI służyć MIESZKAŃCOM, to MUSI być priorytetem. A mieszkaniec MUSI mieć samochód w odległości pieszej nie dalej niż 100 m. Jeśli projekt nie uwzględnia tych uwarunkowań to oznacza, że należy zmienić projekt, ponieważ nie spełnia ELEMENTARNYCH wymogów, a urzędnicy go przyjmujący wykazali się wyjątkowym DEBILIZMEM.

    • 5 5

    • ale jak, 100 metrow?

      ja myslalem, ze obowiazkiem cywilizacyjnym jest zeby bylo najwyzej 20 metrow, ale to max na jaki sie mozemy zgodzic. Kazdy powinien miec tez wydzielony pas ruchu miedyz miejscem zamieszkania a najblizsza biedronka

      • 3 3

    • dałbym plusa, ale ironia szyta zbyt grubymi nićmi

      • 2 0

    • a dlaczego nie wzrost liczby miejsc parkingowych o 100%???

      przecież to samochód jest symbolem wolności (stania w codziennych korkach).

      Posiadanie samochodu implikuje konieczność budowy przez miasto 3 miejsc do parkowania samochodu: przed domem, przy miejscu pracy i przy miejscu realizacji zakupów.

      Chyba że ktoś pomyśli, że to jest ślepa uliczka niezrównoważonego rozwoju miasta.

      • 0 0

  • lepiej klepisko (1)

    lepiej zostawić klepisko niż wprowadzać cywilizacje - każdy może sobie nA POLU PARKOWAĆ JAK CHCE

    • 1 2

    • Jedna droga nie wprowadzi cywilizacji w tamtym miejscu. Cała Chylonia do remontu się nadaje.

      • 1 0

  • Miejsca na wszystko jest

    i na ulice dwu kierunkową jak i na parking. Tylko co można by zrobić dodatkowo co by z większyło bezpieczeństwo i przepustowść ruchu w tym miejscu to zmiamy ruchu na ulicach dantyszka i geskiego. Zrobić je jedno kierunkowymi, dantyszka DO opata hackiego, a geskiego w strone morskiej Tam przyjechać czasem to dramat, ruch wahadłowy powstaje, przez parkujące samochody.

    • 0 0

  • miejsca parkingowe

    Macie lepiej niż reszta ponieważ w nowym budownictwie płaci się 23 000 zł za miejsce postojowe więc zróbcie składkę i do boju cwaniaczki budować za własną kasę bo mieszkania dostaliście za darmo komuchy .

    • 2 3

  • parking

    składka po 10 000 i budujcie swój parking bo jesteście przyzwyczajeni ze budują wam wszystko za darmo ,do dzieła składki i budować parking .

    • 3 5

  • Ludzie !- uzmysłowcie sobie ,że aby znależć się na parkingu to wpierw ulicą trzeba do niedo dojechać !!!

    budowa ulicy to nie jest interes tylko określonej dzielnicy , osiedla czy bloku ! ,ulice budowane są dla wszystkich jej użytkowników ! Czy Ci protestujący zdają sobie sprawę ,że swoimi samochodami poruszają się pod oknami mieszkańców innych dzielnic ,bloków i domów ? -którzy też chcieli by w tym miejscu mieć las , park zieleń i ławeczki ! - niestety Kochani , żyjemy tu i teraz i musimy się pogodzić ,że tak ten Świat sobie urządziliśmy !.A tym którzy tego nie uznają i nie mogą się z tym pogodzić proponuję na Allegro w dziale -Nieruchomosci poszukać sobie oferty sprzedaży domku gdzieś w Szemudzie ,Kilenie bądź w innej spokojnej miejscowości. Chociaż nikt nie jest wstanie zagwarantować ,że za parę lat nie pobudują tam pod oknami -"Obwodnicy 1000-Lecia " ...

    • 3 2

  • parkowanie (3)

    I temat parkingów powaraca jak bumerang. Kiedy samorządowcy zrozumieja , że trzeba zacząć budować parkingi , wielopietrowe i darmowe a nie kolejne biurowce i centra handlowe. Nowoczesne miasto to takie gdzie jest mozliwość zaparkowania samochodu i to nie na chodniku obok parkoamtu który nie rozwiazuje problemu.

    • 4 2

    • nowoczesne miasto to takie, w którym bogaci jeżdżą do pracy komunikacją szynową (2)

      rowerem lub ich kombinacjami.

      Biedne miasto to takie, w którym biedni dojeżdżają do miejsc wypłaty zasiłków swoimi prywatnymi samochodami.

      wielopiętrowe "darmowe" parkingi zwiększają korki na dojazdach do nich.

      Nie za moje podatki.

      • 2 3

      • Przykładem takiego bogatego państwa są w takim razie w twoim mniemaniu Indie

        Tam wszyscy popierniczaja na rowerkach

        • 2 2

      • jkc

        Dziękuję. Ty możesz wzorować się na Azji, ale my tu w więjszości jesteśmy europejczykami.

        • 1 1

  • Rozmowa po partnersku dla mieszkancow jest dopiero wtedy kiedy wszyscy spelniaja ich zadania.

    • 2 1

  • Polscy rowerzyści lubią się porównywać do rowerzystów Europy zachodniej

    Np Holandii, tylkk zapominają że tam każdy rowerzysta ma też samochód, a tutaj cebule mają tylko sam rower i śmierdzą że jakie te samochody są be

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane