- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (134 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (521 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (91 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (325 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (59 opinii)
- 6 Kredkami w kierowców przy przejściu (88 opinii)
Przedłużenie obwodnicy jednak dwupasmowe
Miała być jednopasmowa droga do Redy, potem jednopasmowa aż do Władysławowa, a teraz rząd zapowiada, że dawny OPAT, nazywany obecnie Via Maris, będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku, od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią.
Ostatnia z nich zakłada poszerzenie drogi, na odcinku od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią, do dwóch pasów w każdym kierunku. Pierwotnie cała droga miała mieć po jednym pasie dla każdego kierunku. Ten manewr pozwoli sfinansować budowę ze środków krajowych, bo droga o takim przekroju mogłaby być drogą ekspresową, a za takie można płacić z budżetu państwa.
Według wstępnych szacunków chodzi o 500 mln zł. Tyle Gdynia nie wydaje na wszystkie inwestycje drogowe nawet przez 10 lat, więc było oczywiste, że drogi nie zbuduje. Zresztą władze miasta tego nie ukrywały, bo nawet wydatek rzędu 100 mln zł musiałby być rozłożony na kilka rocznych budżetów. Po zmianie klasyfikacji drogi, ten problem zniknie.
- Na razie czekamy na potwierdzenie z ministerstwa ustaleń z GDDKiA, która będzie wykonawcą inwestycji. Pozostanie nam poszukiwanie dofinansowania budowy Drogi Czerwonej, która ma łączyć Via Maris z portem - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj więcej: 900 mln zł za nowe połączenie portu z Gdynią.
Ustalenia potwierdza Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
- Osiągnęliśmy porozumienie z Gdynią - mówi Gazecie Wyborczej Kazimierz Smoliński. - Via Maris od obwodnicy do granicy Gdyni z Rumią będzie drogą ekspresową, dzięki czemu będzie mogła być budowana przez państwo.
Dalsza część drogi, od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.
6 lat temu powstała wizualizacja OPAT-u, która w dużej mierze jest już nieaktualna.
14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.
Opinie (136) 3 zablokowane
-
2017-07-06 21:23
500mln to dla Gdyni 10letni budżet? jaja sobie nie robcie (9)
Gdansk do trasy Sucharskiego dołożył 500mln
do południowej obwodnicy 500mln
do tunelu ponad 300mln
nieco mniejszych inwestycji już liczyć nie będę, a przecież Gdynia jest tylko połowę mniejsza.
.........W Gdyni podatków nie płacicie?- 28 14
-
2017-07-07 09:47
lotnisko
Jakby nie pakowali kasy w niepotrzebne lotnisko, to już by było 100 mln. a tak... nima. ani lotniska ani drogi. Brawo Gdynia.
- 3 2
-
2017-07-07 09:22
Kredyty człowieku, kredyty, przecież co roku miasto zaciąga kredyty, żeby domknąć budżet. (1)
Żeby zainwestować, najpierw trzeba wyłożyć kasę, czytaj pożyczyć. Chyba nie sądzisz, że Gdańsk przy budżecie ponad 2 mld złotych wydaje 1/4 całego budżetu (500 mln) na takie inwestycje.
- 3 0
-
2017-07-07 09:34
Wszystkie miasta biorą kredyty.
Ale Gdańsk jest jednym z najmniej zadłużonych miast w Polsce.
- 2 2
-
2017-07-07 02:03
Ale gdanszczanie skamla...
- 4 4
-
2017-07-06 21:26
(3)
Gdynia nie ma Energi, Lotosu, stoczni oraz paru mniejszych "citowców"
- 13 8
-
2017-07-06 22:25
(1)
budzet 2016 Gdansk.
PIT 710mln
CIT 71mln
Jak widzisz firmy śmieszne kwoty dokładają do budżetu.- 6 1
-
2017-07-07 00:07
ech...
A kto pracuje w tych firmach?
Poza tym, tak kiepskie proporcje w podatkach pokazują na kim jedzie miasto...- 4 0
-
2017-07-06 21:40
poza tym...
...kto ma w Gdyni płacić podatki?
Rentierzy? Emeryci? Turyści? Sezonowi? Kontraktowcy?- 13 3
-
2017-07-06 22:13
promocja szczura kosztuje!
- 11 1
-
2017-07-06 23:26
panie pośle Horała (1)
weź pan wyłóż tą drogę płytami yumbo będzie taniej albo tak jak marek stępa kocim łbem. 2022 co to qr na za data. szybciej Tramp wyląduje w kosakowie.
- 23 3
-
2017-07-07 09:25
No już Horała się lepiej nie zabiera za budowę dróg, bo on od 2014 r. wbił szpadel pod budowę OPAT i tak już zostało.
- 5 0
-
2017-07-07 08:35
ta dwupasmowa to jak długa 1 kilometr?
nie podniecajcie się, bo to nie jest żadna informacja
oczywiście OPAT przyda się, ale dla całego REGIONU ważne jest połaczenie ze SŁUPSKIEM (i dalej na zachód) a nie jakaś trasa turystyczna na Hel
litości...
a trolle PIswoskie wystarczy przekupic 500 metrami dwupasmówki... rety głupota to już chyba duma narodowa
i jeszcze jedno
od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.
najlepiej obiecać coś co będzie za 50 lat... :))- 9 6
-
2017-07-07 08:26
Jedno jest pewne,
że gdyby rządziła Platforma,ta inwestycja nie miała by szans na powstanie,pomimo że jest najpotrzebniejsza na Pomorzu.
- 6 10
-
2017-07-07 08:04
Zrobcie nawet 10 pasów
a przed Wladkiem zrobi sie piękny parking :)
- 3 2
-
2017-07-06 21:10
(2)
Kielbasa wyborcza. Bez odbioru. Chyba ze jeden pas dla maratonczykow a drugi dla bicyklistow, tak po gdynsku hehe.
- 93 28
-
2017-07-07 07:52
Gdzie w Gdyni masz ścieżki rowerowe !? To miasto jest tragiczne pod tym względem
- 2 4
-
2017-07-06 21:53
Po gdansku to by na Ciebie napadali na kazdym rogu
- 5 6
-
2017-07-07 07:49
no i dobrze
- 1 0
-
2017-07-07 06:46
Szosa
Byloby pieknie pojechac taka szosa, jednak dopoki kasa jest trfoniona na 500+ to takie projekty bedziemy ogladac tylko w wizualizacjach.
- 9 7
-
2017-07-07 05:35
Obwodnica metropolitalna, jest potrzebna jak tlen do życia!
- 9 4
-
2017-07-07 05:05
Zlodzieje
Teraz próbują usprawiedliwic podatek który chcą nam dowalic do paliwa. Kazdy jednak rozsądny wie że te pieniądze nie pójdą na drogi ale trafią do rydzyka.
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.