- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (373 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera. Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.
Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.
Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.
Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
Ta wyglądają skrzyżowania z torowiskami we Wrocławiu... (5 opinii)
Miejsca
Opinie (252) 10 zablokowanych
-
2020-05-24 12:51
Jak uszkodzę auto to ich pozwę.
Jak uszkodzę auto to ich pozwę.
- 9 2
-
2020-05-24 12:50
Na hucisku
Szyny wystają z jezdni. Ale ważne, że patoaktywisci będą likwidować pasy jezdni
- 25 2
-
2020-05-24 12:28
(2)
Kasa poszła na bardzo potrzebne przejście na podwalu... Polecam skrzyżowanie pod urzędem miasta, albo przejechać się Mickiewicza jak wygląda torowisko. Mickiewicza to wygląda strasznie. Porobili progów, pasów namalowali i wszędzie walające się elementy wypełnienia torów
- 34 4
-
2020-05-24 12:47
a Podwale niedawno było remontowane i teraz kolejna kas na kolejny remont. To samo było na Marynarki Polskiej, co 2-3 lata remonty nowej drogi
- 4 0
-
2020-05-24 12:33
to wypełnienie walało się już rok po budowie, taki solidny wykonawca.
2007 rok, robiłem wtedy prawo jazdy u Śmiarowskiego.
- 9 0
-
2020-05-24 12:46
Poranne zorze, poranne zorze ... krytykujesz, jesteś za pisem, nie jestem, jestem niezadowolony, w****ny , ale jesteście psychopatami, jest tak idealnie?
- 15 0
-
2020-05-24 12:26
(2)
Biorąc pod uwagę że zaraz dalej jest przejście dla pieszych to tylko dobrze że trzeba zwolnić ale Janusze by chcieli pędzić.
- 5 25
-
2020-05-24 12:46
to chyba jak jedziesz pod prąd - przejście jest kilkanaście metrów przed przejazdem
- 6 0
-
2020-05-24 12:31
Serio???
Pomysl kiedy auto dobrze hamuje... Gdy ma przyczepnosc... Kolobrzeska od wiaduktu do dawnego praktikera - tam to doslownie off road. Jak ktos wyskoczy przed auto dojdzie do wypadku. Po prostu nie ma na czym hamowac sa takie dziury i pofalowania.
- 10 0
-
2020-05-24 12:42
Naprawiac a nie naprawic
Leczyc a nie wyleczyc. Przepus na dojenie.
- 21 1
-
2020-05-24 12:39
dobrze, że miasto kupiło rydwan
dobrze, że miasto kupiło rydwan, przyda się teraz jak znalazł
- 37 3
-
2020-05-24 12:34
Tradycja...
Tak to niestety jest w tym kochanym kraju , że musi dojść (oby nie !) do tragedii , żeby forsa się nagle znalazła smutne......
- 21 3
-
2020-05-24 12:30
To nie jest Europa, to jest Polska, dziki zachód dalej, tylko kowboje mizerne.
- 24 5
-
2020-05-24 12:21
no co wy
wszystko jest pieknie! nic nie bylo! jest dobrze pozdrawiamy z UM Gdansk
- 19 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.