• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • zieleniak (3)

    chyba przy operze, tak jak przy zieleniaku, powinny być ułożone takie maty gumowe, czy coś takiego, a poza tym jak zrobimy byle jak będziemy mieli znowu pracę, kasę itd.

    • 22 3

    • (1)

      Straile na rozjazdach? Może jak się nie znasz, to po prostu nie zabieraj głosu.

      • 3 3

      • Panie specjalisto

        Nie można ich montować na rozjazdach? Jeśli tak to proszę napisać dlaczego, a nie naskakiwać na Panią Adę. Nie wszyscy muszą się na tym znać.

        • 5 0

    • takie maty są przy galerii bandyckiej

      w chwili obecnej są tam takie wyboje, że przejeżdżać trzeba 15km/h a szybciej tylko SUV-em

      • 0 0

  • Xxx

    A na hucisku wcale nie lepiej koła w wózku dla dziecka odpadają żenada jeszcze gdansk się chwali że ma jedną z najlepszych flot tramwajowych w Polsce hahhahahahha komedia

    • 15 1

  • Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu ze Słowackiego, Trochę deszczu spadło i torowiska się ewidentnie rozjechały

    • 8 0

  • Na przetarg renomy 22 mln zł są pieniądze na autobusy droższe o 40 mln zł są pieniądze (1)

    Lisicki narobił wałów ale na remont torowiska nie ma pieniędzy na podwyżki dla ludzi którzy pracują nie ma pieniędzy . gdzie jest prokuratura q

    • 21 1

    • to nie lamentuj na forum

      tylko leć do zbycha
      dla jakich ludzi nie ma pieniędzy?

      • 0 1

  • przy Urzędzie Skarbowym na Kołobrzeskiej tez masakra. Może wypadałoby to juz zrobic po tylu latach??

    • 12 0

  • Tak jest praktycznie na każdym przejeździe z torami.

    Zamiast działać jak jest mała dziura to czekają jak już bedzię uszkodzony tor i podkład. A wtedy koszy naprawy wielokrotnie wyższe.

    • 13 0

  • Biedni kierowcy muszą zwolnić

    • 2 12

  • torowiska (2)

    Mam takie spostrzeżenie- torowisko na Morenie rozjazd tramwajów linii 10 i 12, przejazd bezproblemowy, zrobiony bardzo solidnie, wybetonowany, żadnych garbów czego nie da się powiedzieć o przejężdzie na rondzie Groddecka-Armia Krajowa, niedawno oddany do użytku a już garby,muldy, pagórki z asfaltu. Czy nie można tego zrobić raz ale solidnie? Przejazd na Morenie niech służy za wzór do naśladowania.

    • 19 0

    • asfalt pracuje

      zmiany temperatur, sol, zanieczyszczenia, uderzenia przez 15-20 tonowe ciezarowki/autobusy... Wiec jak ma byc ok?

      • 1 4

    • Gdyby zrobili, nie mieliby roboty. Tu chodzi o to, aby wiecznie robić, ale nigdy nie zrobić. A kasa leci....

      • 2 0

  • Niestety w Gdańsku ten problem jest nie do rozwiązania. W innych miastach jakoś sobie z tym radzą. Kraków, Wrocław, czy Szczecin. Oczywiście tam też są lepsze i gorsze miejsca. Ale w Gdańsku to standard.

    • 17 2

  • Zdenerwowany (1)

    Pani Prezydent - czas na zmiany: z inwestycji na remonty, kadra też to wymiany. Tak dziurawych ulic jak w Gdańsku nie spotkałem. Jak miło jechać autem w małych miejscowościach, czysto, równo i oko cieszy. Nasze dzielnice, o których mówimy - zapomniane, to przykład, jak nie powinno być. Czy trzeba czekać do wyborów, aby coś się zmieniło ? Stan dróg, podwórek przy kamienicach - blokach To świadectwo dbałości o mieszkańców.

    • 25 1

    • Jak to?

      Przecież cały czas trąbiono, że Gdańsk wspaniale się rozwija, a jednak nie? A jak ktoś wytykał nieudolność Dulczesy czy Budynia, to od razu był pisiorem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane