- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (85 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (82 opinie)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (269 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (404 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (111 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Przepychanki na cmentarzu Żołnierzy Radzieckich
Przepychanki na cmentarzu Żołnierzy Radzieckich w Gdańsku
Podczas uroczystości na cmentarzu spotkali się Rosjanie, Ukraińcy i Polacy (po obu stronach). Posłanka lewicy przepychała się z konsulem Rosji. Jedna z Polek podarła flagę Ukrainy. Jedna strona wypominała zbrodnie wojenne w Buczy, druga - masakrę na Wołyniu.
Kontrmanifestacja, policjanci, przepychanki i wyrazy sprzeciwu najważniejszych urzędników w Gdańsku - w takiej atmosferze odbyła się ceremonia składania kwiatów podczas obchodów zakończenia tzw. wielkiej wojny ojczyźnianej na cmentarzu Żołnierzy Radzieckich w Gdańsku.
Obejmuje ona okres od ataku Niemiec na ZSRR 22 czerwca 1941 do 9 maja 1945 r. (przyjmowana w ZSRR data kapitulacji Niemiec i zakończenia II wojny światowej w Europie). Rosjanie nie uznają za wojnę okresu, w którym - w porozumieniu z hitlerowskimi Niemcami - napadli na Polskę i zajęli wschodnią część naszego kraju.
Historycy europejscy, w tym Polscy, za datę zakończenia II wojny światowej w Europie uznają datę 8 maja 1945 r. (wówczas wszedł w życie podpisany dzień wcześniej akt bezwarunkowej kapitulacji III Rzeszy Niemieckiej).
Tegoroczna rocznica 9 maja wykorzystywana jest przez rosyjskie władze do usprawiedliwienia agresji tego państwa na Ukrainę. Obchody próbowano zorganizować m.in. w Warszawie.
Kontrpikieta podczas rosyjskiego święta
W Gdańsku do udziału w uroczystości składania kwiatów na grobach poległych żołnierzy Armii Czerwonej zapraszał konsulat Federacji Rosyjskiej.
Składanie kwiatów na cmentarzu żołnierzy radzieckich (160 opinii)
Spotkało się to ze sprzeciwem części mieszkańców Gdańska i żyjących tu obywateli Ukrainy, którzy pojawili się na miejscu z kontrmanifestacją. Wśród pikietujących była m.in. posłanka lewicy, Beata Maciejewska.
Doszło do słownych przepychanek. Jedna z kobiet, Polka towarzysząca rosyjskiej delegacji, porwała tekturową flagę Ukrainy. Tłumaczyła, że nie życzy sobie Ukraińców w Polsce.
Kontrmanifestańci skandowali hasło "ubijcy", czyli "mordercy". Posłanka lewicy pytała konsula Rosji, czy nie jest mu wstyd. Odparł, że to jej powinno być wstyd.
Wydarzenie zabezpieczała policja
- Policjanci byli obecni na miejscu złożenia wieńców na terenie cmentarza Żołnierzy Radzieckich w Gdańsku. Podczas tego wydarzenia doszło do zakłócenia porządku publicznego. Grupa osób, która zakłóciła ten porządek, została przez nas wylegitymowana. Na miejscu technik kryminalistyki rejestrował to wydarzenie. Policjanci będą analizować ten materiał filmowy i podejmować dalsze decyzje w tej sprawie - poinformowała Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Obchodzenie dnia 9 maja spotkało się z krytyką ze strony prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.
- W 75. dniu rosyjskiej agresji na Ukrainie świętowanie Dnia Zwycięstwa przez Rosjan jest niegodnym i niemoralnym postępowaniem, które nie ma nic wspólnego z uczczeniem ofiar II wojny światowej. Miasto Gdańsk w żaden sposób nie wspiera i nie legitymizuje działań konsulatu Federacji Rosyjskiej - podkreśliła prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Prezydent Gdańska zaznaczyła, że jest przeciwna jakimkolwiek formom upamiętniania 9 maja.
- I wyrażam oburzenie, że w sytuacji tragedii milionów Ukraińców oraz zbrodni popełnionych przez Rosjan ktokolwiek ośmiela się organizować tego typu obchody. Reżimowi Putina bliżej do spuścizny nazistowskich Niemiec niż do tradycji zwycięskich aliantów. A każda wojna jest zła i pełną odpowiedzialność za nią ponoszą ci, którzy ją wywołali - przekazała.
Miejsca
Opinie (1120) ponad 200 zablokowanych
-
2022-05-09 13:13
Opinia wyróżniona
Nie zapominajmy (129)
Pamięć o zmarłych należy szanować. O zbrodniach wojennych należy pamiętać. Dlatego przy cmentarzu powinna stanąć tablica informująca o tym co się dzieje w Ukrainie. Ale cmentarzom warto dać spokoj
- 414 127
-
2022-06-13 17:10
sowieci
precz z ruskami,to byli takie same bydlaki jak obecni.my ich nie potrzebujemy.niech ruski zabiora ich damoj.ruski damoj.
- 0 0
-
2022-05-12 01:16
Święta ci się pomyliły!
Te kacapy tam leżą od osiemdziesięciu lat, co mają wspólnego z ukrainą poza kradzieżami i gwałtami?
- 0 0
-
2022-05-10 21:02
Dlaczego ma stać informacja co dzieje się w Ukrainie?
Na swiecie codziennie giną kilka tysięcy osób w różnych konfliktach, w przeszłości popełniano większe zbrodnie- PolPot, Wietnam, Afganistan ,
- 0 0
-
2022-05-10 12:05
poszła czołgiem
przy tym cmentarzu powinna stać tablica z informacją co się działo w Gdańsku w 1945
- 1 0
-
2022-05-10 08:55
Ukraina dostanie taka pamiec o swoich zmarlych jaka daje rosjanom
- 1 0
-
2022-05-10 08:00
(1)
Mam wywalane w ten cmentarz ja nigdy nie byłem komunistą ja jestem za jego wyburzeniem !
- 0 2
-
2022-05-10 08:30
Na szczescie nie masz nic do powiedzenia w tej sprawie.
- 0 0
-
2022-05-10 08:10
(2)
Cmentarz ofiar żołnierzy radzieckich jest Polsce nie potrzebny i zawsze miałem w to wywalane ale teraz uważam ze powinno się go wyburzyć gdyż Polakom jest nie potrzebny a ruscy by mieli stratę
- 0 1
-
2022-05-13 21:31
do (1)
Przy takim rozumowaniu i w razie wyburzenia cmentarza żołnierzy radzieckich może zostać wyburzony cmentarz w Katyniu bo przecież po co on ruskim, przemyśl to
- 0 0
-
2022-05-10 08:30
Tak uwazacie z kolegami w 5B?
- 0 0
-
2022-05-10 07:14
Dlaczego szanować zbrodniarzy i gwałcicieli radzieckich? Tylko dlatego że zmarli? To tak samo jak szanować bojowników UPA (1)
- 2 0
-
2022-05-10 08:47
A o dziwo i szanujemy
I nawet rzad obawia sie geby otworzyc aby walczyc o prawdę. Ekshumacja na Wolyniu do dzisiaj wstrzymana, cmentarz Orląt,a my dalej w d*pę wchodzimy. Ani z jednymi ani z drugimi przyjaciółmi nie będziemy. A dopuszczanie aby na terenie Polski dwa kraje sie prowokowały to skandal.
- 3 1
-
2022-05-10 06:28
pamięć o ruskich gwałcicielach i złodziejach
każdy, kto przeżył takie "wyzwolenie" na Kaszubach wie co to za zwierzęta.
Żaden szacunek dla tych psów.- 5 2
-
2022-05-09 20:25
Ale jesteście naiwni
Pewnie w rodzinie nie jedna czerwona legitka jest wiadomo
- 1 0
-
2022-05-09 19:23
Co ma wspólnego cmentarz z Ukrainą? Nic to dwa różne okresy historyczne.
- 2 2
-
2022-05-09 19:03
(4)
Po co Polakom jakaś kolejna tablica, włącz sobie telewizor i masz relacje na żywo z wojny na Ukrainie 24/24 h.
- 3 0
-
2022-05-09 23:08
Ja wole relacje patr yka lancaster bo sa ciekawe i niezalezne (3)
- 3 0
-
2022-05-10 01:54
(2)
LOL, Lancaster to anglojęzyczna onuca, pożyteczny i**ota putlera. notowany na mirotworcu, za pomoc w jego aresztowaniu jest nagroda
- 2 2
-
2022-05-10 08:29
Ty jestes pozyteczny i**ota ukrainskiego rzadu.
- 1 2
-
2022-05-10 08:22
Mirotworc to nazistowska baza danych ukraińskich nazistów
Na listach śmierci jest kilkuset Węgrów z mniejszości węgierskiej na Ukrainie, Polacy w tym dziennikarze. W 2019 roku na ukraińskich listach śmierci było ponad 180 tysięcy osób. Były też przypadki morderstw osób znajdujących się w bazie danych. Z bazy korzysta oficjalnie państwo ukraińskie. Sądy, prokuratury, służby specjalne. To pokazuje, że Ukrainie daleko do Europy.
- 1 1
-
2022-05-09 18:46
ale co ma ten cmentarz do obecnej wojny?
- 3 2
-
2022-05-09 17:08
szacunek dla tych co zabijali polaków w trakcie i po wojnie ???? idź się lecz
- 4 2
-
2022-05-09 16:18
Cmentarzom, ale obchody won.
- 2 2
-
2022-05-09 15:10
wielka wojna ojczyźniana do Norymbergi,jest to świętowanie mordów, ludobójstwa ruskich faszystów.
- 3 2
-
2022-05-09 14:40
(19)
ukraincy nie szanuja cmentarza Orlat Lwowskich to jakiego szacunku mozna od nich oczekiwac?
- 22 4
-
2022-05-09 15:18
Dyskutujemy o cmentarzu ruskich parszywcow z wielkiej wojny ojczyźnianej,którzy dzisiaj dalej mordują dzieci,kobiety,starców. (18)
- 7 18
-
2022-05-09 17:17
(1)
dyskutujecie o cmentarzu szeregowych żołnierzy którzy nic nie mieli do gadania bo szedł za nimi kordon sanitarny NKWD i mogli iść tylko do przodu wśród nich było wielu z tej waszej ukrainy
- 15 2
-
2022-05-09 18:54
Dokladnie
- 4 0
-
2022-05-09 15:45
Ten cmentarz jest w Polsce syf i burdy możecie sobie robić na Ukrainie. (2)
Dla nas Polaków nie ma różnicy między skrajnym nacjonalizmem ukraińskim a imperializmem rosyjskim. Pracując jednak z osobami ze wschodu, także zagranicą powiem tak. Wolę 10 Białorusinów, dwóch Rosjan niż jednego Ukraińca.
- 19 4
-
2022-05-09 17:55
Brawo
Ja też tak uważam
- 5 2
-
2022-05-09 17:20
typowy polak jest zbyt głupi by ogarnąć różnicę między współczesnymi Rosjanami a tymi których pędzono z frontem do Berlina
- 2 9
-
2022-05-09 15:36
(12)
dyskutujemy o zachowaniu lewicy i ukraincow na cmentarzach (zarowno w gdansku jak i warszawie).
i to zachowanie jest ponizej jakiejkolwiek krytyki.- 20 4
-
2022-05-10 07:25
Nie powinno być cmentarzy Armii Czerwonej w Polsce. Dalsza dyskusja jest zbędna
Polskie rządy już dawno powinny się ich pozbyć. Wykopać zwłoki i przekazać stronie rosyjskiej. To ich kości. A jeśli nie zechcą to nagłośnić to i spytać czy mamy to wyrzucić do śmieci
- 0 3
-
2022-05-09 15:50
Babka z lewicy nie zgadzam się w wielu sprawach a tu Ją popieram jak większość gdańszczan,brawo. (2)
Słuszny protest przeciwko ruskiemu faszystowskiemu ludobójstwu we wszystkich wojnach.
- 5 14
-
2022-05-09 16:18
(1)
jak ta lewicowa poslanka jest w kieszeni rosji i ta prowokacja byla sterowana z kremla
- 6 5
-
2022-05-10 08:28
Jasne, Putin oplaca Ukraincow na cmentarzu, acha. Jeszcze napiszcie, ze Putin oplaca PiS, ktory wbrew nastrojom spolecznym organizuje akcje przesiedlencza na koszt obywateli RP.
- 2 1
-
2022-05-09 15:47
Skandaliczne było zachowanie konsula i ambasadora organizującego prowokację. (7)
- 9 15
-
2022-05-09 17:18
(1)
jaką prowokację?Jako Rosjanie mogą uczcić swoich żołnierzy mogą ich uważać za bohaterów
- 10 2
-
2022-05-09 19:31
9 maja to ważne święto dla Rosjan.
Cmentarze muszą być wolne od polityki i prowokacji. Tak żyją przyzwoici ludzie. Politykę idźcie uprawiać pod ambasadą.
- 6 4
-
2022-05-09 15:49
(4)
dokładnie - taka "uroczystość", gdy obecna Rosja zajęła pozycję nazistowskich Niemiec, to zwykła hucpa i prowokacja
- 5 11
-
2022-05-09 17:19
(3)
zajęła taką pozycję w ocenie głupich zachodnich szczekaczek Polacy napadli ze swoimi panami z USA na Irak. Jakiś rachunek sumienia za tamte zbrodnie?
- 10 6
-
2022-05-10 01:30
(2)
rusek jak zwyle stosuje "whataboutism". To ja rzucę hasło:Katyń. Jakiś rachunek sumienia Rosji za to?.
- 5 1
-
2022-05-10 21:17
przecież jelcyn był przepraszał powstał tam cmentarz gdzie ten pajacyk duda składał wieniec na wołyniu w ornym polu?A za Irak wypada się rozliczyć bo udział w wojnie napastniczej jest przestępstwem
- 1 0
-
2022-05-10 08:26
Whataboutism to wlasnie propaganda, ze Rosjanie nie maja prawa oddac holdu swoim poleglym w walce z Hitlerem, poniewaz Ukraina teraz. Zaczynam odnosic wrazenie, ze Putin sie nie myli co do faszyzacji Europy. Nie sadzilam, ze komus przyjdzie do pustego lba miec cos przeciwko zolnierzom, ktorzy uwolnili nas od hitleryzmu...
- 1 2
-
2022-05-09 14:22
Jakiej tablicy ruski trolu tu taj jest cmentarz bandytów co mordowali ludność w Gdańsku ? (10)
cmentarz powinien byc zlikwidowany !!! resztki powinny byc ekskumowane i do wspólnego grobu złozone albo eksportowane do rosji !Ewentualnie zmniejszyc cmentarz na maksa do jednej małej tabliczki i wspólnego grobu .I jeszce jedno za utrzymanie cmentarza powiina płacic ambasada rosji a nie my Polacy!
- 13 10
-
2022-05-09 17:16
serio?Nikogo specjalnie nie mordowali
- 0 0
-
2022-05-09 15:41
Mordowali nazistów niemieckich. (8)
Gdańsk był pierwszym miastem w którym naziści zdobyli pełnię władzy w wolnych wyborach przy rekordowej frekwencji. Swój na swego trafił.
- 10 9
-
2022-05-10 01:29
(4)
jakoś do 22. czerwca 1941 ci naziści sowietom nie przeszkadzali, byli ich sojusznikami. Poza tym skoro usprawiedliwiasz mordowanie Gdańszczan za nazizm, to co twoim zdaniem powinniśmy zrobić Rosjanom za Katyń i Akcję Polską NKWD?
- 6 1
-
2022-05-10 12:02
Kto wywołał wojnę? Przypomnę Niemcy. (2)
Kto bił i pluł na polskie dzieci idące do polskich szkół? Twoi niemieccy gdańszczanie. Kto prześladował w Gdańsku Żydów a następnie wysłał do obozu? Twoi wspaniali niemieccy gdańszczanie. Kto zaatakował Polskę następnie ZSRR? Twoi wspaniali Niemcy. Tak na marginesie, krytykując ZSRR za sojusz z Niemcami nie zapominaj, że do 1937/1938 Polska miała bardzo dobre relacje z Niemcami.Nie żal mi ludzi chcących wojen i je wywołujących.
- 1 3
-
2022-05-10 12:59
"do 1937/1938 Polska miała bardzo dobre relacje z Niemcami." - po tym, jak w zsrr nkwd w 1938 wymordowało ok. 200 tysięcy Polaków i drugie tyle wysiedliło, dziwię się, że Beck nie zgodził się na propozycję Ribbentropa i Hitlera. Puścilibyśmy Niemców na ZSRR, tę autostradę moglibyśmy im nawet zbudować i wesprzeć Niemców zaopatrzeniem, opieką
"do 1937/1938 Polska miała bardzo dobre relacje z Niemcami." - po tym, jak w zsrr nkwd w 1938 wymordowało ok. 200 tysięcy Polaków i drugie tyle wysiedliło, dziwię się, że Beck nie zgodził się na propozycję Ribbentropa i Hitlera. Puścilibyśmy Niemców na ZSRR, tę autostradę moglibyśmy im nawet zbudować i wesprzeć Niemców zaopatrzeniem, opieką medyczną itd. Niemcy i Sowieci wykrwawiliby się na ogromnych terenach ZSRR, a my mielibyśmy spokój, zachowalibyśmy Kresy i oprócz tego pewnie dalibyśmy radę odzyskać nasze stare ziemie - województwa: Witebskie, Smoleńskie, Połockie, Siewierskie, Mińskie...
Po wojnie byłby zupełnie inny układ sił, ZSRR nie byłby zwycięzcą, o ile w ogóle by przetrwał. Niemcy byłyby wykrwawione i niezdolne do jakichkolwiek napaści. Ale cóż - historii nie zmienimy, ale zawsze warto wiedziec, że mogło być inaczej. Mogło - ale nie było. I tyle. Kropka.- 0 0
-
2022-05-10 12:57
"Kto wywołał wojnę? Przypomnę Niemcy." - do spółki z twoim "wspaniałym" ZSRR, Wania. Gdyby nie Pakt Ribbentrop-Mołotow, Hitler nie napadłby na Polskę, był za słaby. 17. września 1939 ZSRR zadał Polsce cios w plecy, totalnie niszcząc polską obronę. NKWD współpracowało z Gestapo przeciw polskiemu Podziemiu. Niemcy i Sowieci urządzili wspólną paradę
"Kto wywołał wojnę? Przypomnę Niemcy." - do spółki z twoim "wspaniałym" ZSRR, Wania. Gdyby nie Pakt Ribbentrop-Mołotow, Hitler nie napadłby na Polskę, był za słaby. 17. września 1939 ZSRR zadał Polsce cios w plecy, totalnie niszcząc polską obronę. NKWD współpracowało z Gestapo przeciw polskiemu Podziemiu. Niemcy i Sowieci urządzili wspólną paradę zwycięstwa w Zakopanem.
Naprawdę trzeba Ci to przypominać, Wania? Ach wiem, u Was się o tym nie mówi. Ale nie martw się, w Polsce jest dużo książek o tej tematyce, możesz też przeczytać na wikipedii.- 4 0
-
2022-05-10 06:18
Wg twojej logiki interwencja Rosji w Ukrainie tez jest usprawiedliwiona w takim razie.
- 0 0
-
2022-05-09 22:27
Zaraz sie okaze ze nazistowska rosja w 2 wojnie swiatowej pokonala bogu ducha winnych bezbronnych niemcow (2)
- 6 4
-
2022-05-10 07:21
Chwała wyzwolicielom radzieckim? (1)
Co bysmy zrobili bez nich
- 2 1
-
2022-05-10 08:11
Byłbyś nawozem dla marchewki.
- 2 0
-
2022-05-09 14:22
Na Ukrainie (11)
A nie: w Ukrainie
- 13 7
-
2022-05-09 15:04
Obie formy są poprawne. (10)
A przed II wojną w Polsce dominowała forma "w Ukrainie".
- 5 14
-
2022-05-09 18:45
Nie są
- 0 1
-
2022-05-09 16:39
Nieprawda. To rusycyzm.
- 2 9
-
2022-05-09 15:42
Na Ukrainie. (4)
- 13 4
-
2022-05-09 17:49
w j.polskim -W- pisemy przed głoską dzwięczną /// -NA- przed bezdźwięczna (3)
wyjaśnił nam Robert Górski z kabaretu KMN - "rusyfikacja trwa w najlepsze"
- wszyscy zamiast poprawnie w czasie mówią z rus. podczas
- zamiast poprawnie z rzędu mówią z rus. pod rząd
- zamiast poprawnie przed rokiem mówią z rus. do roku
- w trakcie porównania zamiast NIŻ mówią z rus. JAK
- zamiast poprawnie co ci jest mówią z rus. co z tobą
- zamiast poprawnie w ukrainie mówią z rus. na ukrainie
----------------------- 1 12
-
2022-05-10 06:22
brednia miesiaca
- 2 1
-
2022-05-09 18:47
To że jesteś głupi to kiedyś tylko najbliższą rodzina wiedziała a teraz wie ały internet. Autorytet językowy sobie znalazłeś
- 6 2
-
2022-05-09 18:38
nieprawda
- 9 0
-
2022-05-09 15:32
"w Ukrainie" jest niepoprawne (2)
Polecam posłuchać prof. Miodka, wypowiadał się na ten temat
- 12 8
-
2022-05-10 06:21
(1)
Miodek nie jest jedyna wyrocznia. Inni jezykoznawcy opowiadaja sie za poprawnoscia obu form, wskazujac, ze "na Ukrainie" jest deprecjonujace. Nie popieram ani ukrainskiej propagandy, ani tego, ze biora nas za pysk i szantazuja w nienaszej wojnie, zebysmy im ja finansowali, ale mozemy sie chyba zdobyc na uznanie, ze "na Ukrainie" odnosi sie do czasow, kiedy Ukraina byla nasza i nie miala panstwowosci? Powinno byc nas na to stac, jesli chcemy byc uczciwi.
- 3 3
-
2022-05-10 10:51
Przy prof Miodku, pozostali jezykoznawcy to uczniaki. Moze tylko p. Bralczyk jest w stanie nawiazac z nim sensowna polemike.
- 1 1
-
2022-05-09 14:02
A on składa pamięć tym co gwałcili czy zabijali Polki i Polaków? (1)
- 15 3
-
2022-05-09 18:50
jak szli z Frontem Północnym przez Prusy to raczej Niemki niż Polki
- 3 7
-
2022-05-09 13:40
Żadna tablica.
To był inny świat.
- 4 0
-
2022-05-09 13:15
szanować należy pamięć o zmarłych którzy na to zasłużyli... (58)
- 63 13
-
2022-05-09 15:40
(1)
Pytanie, którzy zasłużyli, a którzy nie? W mojej ocenie Rosja od wieków żyje w zakłamaniu, tak samo kłamią teraz w sprawie Ukrainy jak kłamali i kłamać będą w sprawie najazdu na Polskę w 1939.
- 8 3
-
2022-05-10 06:17
Ty za to zyjesz w prawdzie! Kon by sie usmial. W szeregach armi ukrainskiej walcza dzis oficjalni neonazisci, a wy nienawistne rusofoby widzicie tylko zbrodnie jednej strony.
- 5 4
-
2022-05-09 15:03
zwycięzcy piszą historie, zasłużeni są zwykle ci, którzy walczyli po stronie wygranej, a nie ci ktorzy zasłużyli walcząc w słusznej sprawie, dziś ci maja racje, jutro tamci, ktoś te radzieckie cmentarze budował, ktoś tam kwiaty kładł
- 4 0
-
2022-05-09 13:21
(1)
otóż to. Neron, Hitler i Stalin też przecież nie żyją i to nie oznacza, że są 'świętej pamięci' czy że należy im się jakikolwiek szacunek.
- 20 1
-
2022-05-10 07:20
Akurat zbrodniczość Nerona jest dosyć kiepsko udokumentowana i znalesliby się więksi łajdacy
- 2 0
-
2022-05-09 13:18
Szacunek jak najbardziej dla tych, co zasłużyli (8)
Spokój należy się wszystkim zmarłym
- 29 5
-
2022-05-10 07:18
Jeśli ktoś zmarł to przecież ma spokój
Ale nie zawsze trzeba dziada czcić i szanować
- 1 0
-
2022-05-09 14:23
ruski trol zapomniał jak sie ruskie w Ukrainie zachowuja (1)
- 12 13
-
2022-05-09 14:40
na Ukrainie*
Tym właśnie się różnymy od ruskich, że nie traktujemy zmarłych jak ścier*a
- 10 3
-
2022-05-09 14:09
Rosjanie są innego zdania. Oni nie grzebią zmarłych tylko wrzucają ich do wspólnego dołu. (4)
- 22 7
-
2022-05-09 15:16
ruskie największe świry świata
- 11 6
-
2022-05-09 14:35
To nie znaczy, że mamy się zniżać do ich poziomu (2)
- 15 4
-
2022-05-09 17:45
ale mamy Obowiązek - pochówku wg ich prastarej żukowowskiej tradycji! (1)
do dołu i spychaczem!
- 7 6
-
2022-05-09 17:57
Niczym nie różnisz się
od nich, jeżeli tak na prawdę uważasz
- 7 5
-
2022-05-09 13:18
można o nich pamiętać (43)
i pamiętać, że byli zbrodniarzami. Ale niszczenie grobów to zrównywanie się poziomem do ruskich orków
- 63 1
-
2022-05-09 15:12
Nikt grobów nie niszczy,trzeba zrobić denazyfikacje napisów i pomników na tym cmentarzu.A cóż to za wyznanie faszystowska,ruska (11)
Symbole te są zakazane.
- 7 4
-
2022-05-10 06:14
(10)
Straszne jest to, co sie dzieje z Polakami w kontekscie wojny w Ukrainie. Dajecie sobie zrobic sieczke z mozgu i podpuszczac sie do nienawisci w stosunku do Rosjan.
- 7 8
-
2022-05-10 06:54
(9)
Szacunek? W Ukrainie ci "rosjanie" gwałcą dzieci, zabijają matki na oczach dzieci, palą ludzi żywcem. Faktycznie, ta wiedza robi z mojego mózgu sieczkę, nie potrafię sobie wyobrazić czym trzeba być by dokonywać takich zbrodni. Jak obrzydliwym trzeba być by usprawiedliwiać ten absolutny brak człowieczeństwa mówieniem o nienawiści do "rosjan"? Każdy kto tego nie potępia jest dla mnie takim samym "rosjaninem" jak ci, którzy pławią się tym okropieństwem.
- 6 7
-
2022-05-10 08:57
Pisal to mozg zgwalcony natowska propaganda oraz brakiem uzywania (1)
- 1 4
-
2022-05-10 13:16
Lońka, jaka propaganda... Rosja nigdy do NATO nie zostanie przyjęta i ci smutno - wiem to dobrze, że ci smutno. Po co wam tacy przywódcy, jak Putin - skrzyżowanie małpy z gumową lalą? Nie lepiej byłoby być krajem demokratycznym, liberalnym (lub socjalnym, jeśli wolicie), tolerancyjnym, szanującym prawa obywatelskie, praworządnym, przyjaznym? Po co wam drugi Hitler, którym Putin się stał? Putler wam tylko biedy napyta, a nie pobiedy.
- 2 0
-
2022-05-10 08:38
Nam Ukraincy robili to (5)
samo z (dosłownie) patroszeniem ciężarnych po gwałcie. Orki są bestiami, Ukraincy jak trzeba nie lepsi. Nigdy ani z jednymi ani drugimi nie będziemy przyjaciółmi. Czy przyjaciel zabrania ekshumacji ciał? Zasłania pomniki? Odpowiedz sobie sam....
- 7 1
-
2022-05-10 13:26
(1)
Nikt nie ma prawa podważać tragedii Wołyniaków. To była straszna tragedia. Ale jej wykorzystywanie teraz przez Rosję jest tym samym, co wykorzystywanie tematu Katynia przez Niemców w celu wbicia klina między ZSRR a Polskę w czasie wojny z Niemcami. Niech więc wszyscy, którzy odwołują się do Wołynia i epatują tym tematem zastanowią się, komu służy ruszanie tego tematu teraz.
- 2 1
-
2022-05-10 21:15
a komu słiuży nie ruszanie go?My im tak gaz za Kopaczowej nawet tramwaje za free mnóstwo pieniędzy jakie tam wozili i pisowcy i peowcy teraz broń gigantyczne socjale dla tych co tu przyjechali serio nie wspominać o historii?A stamtąd wziąć glofyfikacja tych morderców i zero powtarzam zero refleksji a pewne gesty jak np uznawanie banderowców za bohaterów narodowych akurat w dniu kiedy jest na ukrainie ktoś z polskich władz można uznać za gesty wrogości wobec nas
- 0 2
-
2022-05-10 13:24
(1)
to są zaległe sprawy do rozwiązania w spokojnych czasach. Na razie Ukraina bierze na siebie atak Rosji, która inaczej zaatakowałaby Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. I dlatego trzeba wspierać Ukrainę, nawet jeśli ktoś jej zbytnio nie kocha. To kwestia strategiczna. USA wsparły ZSRR przeciw Niemcom, choć miłością do komunistów i do Stalina nie pałały,
to są zaległe sprawy do rozwiązania w spokojnych czasach. Na razie Ukraina bierze na siebie atak Rosji, która inaczej zaatakowałaby Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. I dlatego trzeba wspierać Ukrainę, nawet jeśli ktoś jej zbytnio nie kocha. To kwestia strategiczna. USA wsparły ZSRR przeciw Niemcom, choć miłością do komunistów i do Stalina nie pałały, ale Niemcy były wtedy gorszym zagrożeniem dla całego świata. Ukraina to obecnie nasz bufor i nasz taran na ruskich. Klin wbity w ciało kremlowskiego potwora. Głupotą byłoby rezygnować z wzmacniania tego klina z powodu starych ran, choćby tak bardzo bolesnych i okrutnych, jak Wołyń. Jestem za sprawiedliwością w tej sprawie, ale chwila nie jest odpowiednia, aby tym się zajmować, tak samo jak ujawnienie Katynia w czasie wojny z Niemcami nie pomogło Polsce (ZSRR zerwał układ Sikorski-Majski) i o to Niemcom chodziło, aby wbić klina w aliantów. Teraz Rosja chce wbić klina między Polskę a Ukrainę, aby ułatwić sobie zadanie z Ukrainą, a potem zająć się Polską.
- 4 2
-
2022-05-10 21:11
haha tylko że oni tych spraw nie chcą rozwiązać a wręcz szczycą się tym łajdactwem i zbrodnią i zapiwiadają nam powtórkę
- 2 1
-
2022-05-10 11:54
Prawda, precz z ruskimi i banderowskimi kłamstwami
- 4 0
-
2022-05-10 07:01
Twoim zadaniem, jako przyzwoitego czlowieka, jest potepiac sprawcow tych czynow - nie narod rosyjski, bo to nie on tego dokonuje. Ci zolnierze maja twarze i nazwiska, posrednio za gwalty odpowiadaja ich dowodcy, a na koncu Putin, ale nie Rosjanie jako tacy. O tym pisze! Jak obrzydliwa postacia trzeba byc, zeby mi zarzucac poparcie dla Kadyrowa czy innych takich. Gardze toba.
- 4 5
-
2022-05-09 13:33
Ja bym uważał z tymi zbrodniarzami, bo a nuż na tym cmentarzu leżą żołnierze ACz narodowości ukraińskiej...? (19)
- 15 11
-
2022-05-10 07:15
Żołnierze UPA leżą gdzie indziej
- 2 0
-
2022-05-10 01:37
jeden czort ukrainscy byli jeszcze gorsi
- 8 2
-
2022-05-09 18:48
pewnie leżą ale większość to Azja centralna, idź zobacz
- 0 0
-
2022-05-09 14:07
Zgodnie w Rosyjską tradycją. Cmentarz należy zlikwidować a teren oddać zaprzyjaźnionym deweloperom. (15)
Tradycja Rosyjska od setek lat pokazuje że zabitych należy wrzucić do wspólnego dołu.
Nie należy identyfikować zwłok i ustawić małą tabliczkę z informacją iż tu leżą jacyś żołnierze ale nie przejmować się zbytnio tym kim oni byli. Taka jest tradycja Rosyjska.
Nie rozumiem dlaczego w Polsce tworzy się jakieś wielkie cmentarzyskaTradycja Rosyjska od setek lat pokazuje że zabitych należy wrzucić do wspólnego dołu.
Nie należy identyfikować zwłok i ustawić małą tabliczkę z informacją iż tu leżą jacyś żołnierze ale nie przejmować się zbytnio tym kim oni byli. Taka jest tradycja Rosyjska.
Nie rozumiem dlaczego w Polsce tworzy się jakieś wielkie cmentarzyska żołnierzy radzieckich po co ? Rosjanie u siebie zabitych chowają inaczej, we wspólnych mogiłach po co więc tu takie marnotrawstwo terenu. Można by postawić tam nowe piękne bloki. A gdzieś na skraju lasu małą tabliczkę z informacją o wspólnym grobie.- 26 8
-
2022-05-09 16:37
Ale to też jest wspólny grób
To że są gwiazdy symbolizujące niby pojedyncze groby nic nie znaczy. Ruscy nie mieli identyfikatorów, z nazwisk w rejestrze oddziału znany był wyższy oficer. Do tej pory są problemy z identyfikacją zabitych żołnierzy rosyjskich. Ruscy nawet nie wiedzą dokładnie ilu żołnierzy zginęło w czasie wojny
- 6 4
-
2022-05-09 14:51
A to wlasnie tradycja banderowskie ukrainy (13)
- 21 17
-
2022-05-09 17:43
ponad miesiąc w obszarze działań rosyjskiej armii - leżały i gniły wprost na ziemi ciała rosyjskich żołnierzy!
Kreml i ruSSgenerały miały widać wtedy jakieś inne pilniejsze zadania - chyba?
- 9 3
-
2022-05-09 15:35
Tak Ukraińcy w tym temacie zajmują 1 miejsce. (5)
Możemy nie w ilości ale bestialstwie. Chyba nawet Turcy nie potraktowali tak Ormian.
- 21 9
-
2022-05-10 09:43
Nonsens. tak samo potraktowali
- 0 0
-
2022-05-09 16:09
Gdzie leży Moskwa? (3)
Na dnie w mule
- 9 2
-
2022-05-09 18:08
Wali mnie moskwa i wasz kijow. Tam to musi sie zyc kijowo (2)
- 5 9
-
2022-05-10 07:17
Twoja osoba nie interesuje nikogo, wali każdego
- 0 1
-
2022-05-09 21:21
A kto ciebie wali?
- 0 3
-
2022-05-09 15:15
ruska faszystowska tradycja,mordowanie,gwałcenie,ludobójstwo, kradzieże,nikt ruskich za to dorobili i robią ludziom nie lubi. (5)
- 8 8
-
2022-05-10 08:56
Ja ukrainski troli tak lubie, ze z wlasnej kieszeni im bilet na ukraine kupie
- 4 0
-
2022-05-09 18:49
faszystowska :) to tradycja bolszewicka, komunistyczna, zgwałcić, zamordować spalić zagrabić! ile Niemcy nazistowskie dokonało gwałtów a i ile Sowieci?
- 4 3
-
2022-05-09 18:09
Nie boj zaby. Pamietamy ze ruska i ukrainska narracja jest spojna
Zmien onuce bo cebula wali
- 6 4
-
2022-05-09 18:01
(1)
a ja myślałem że to domena ukraińców
- 10 13
-
2022-05-09 18:57
I dobrze myslales
- 7 8
-
2022-05-09 13:22
(10)
To fakt. Groby trzeba zostawić, pomniki z ulic - usunąć.
- 53 2
-
2022-05-09 18:00
gdyby Rosjanie się przyznali do daty 1września1939r jako wybuchu 2WŚ - to umarłby ich MIT. (7)
że do momentu aż ich ktoś w końcu napadł ... Oni sami napadli Polskę Litwę Łotwę Estonię Finlandię Rumunię ...
a tak to ci powiedzą MY pokojowi - my nie napadali - my tolku was wyzwalali...- 19 6
-
2022-05-09 18:48
(6)
dlaczego 1 września? dla nich wojna się rozpoczęła 17 września 1939
- 12 2
-
2022-05-09 19:05
(5)
Raczej 22 czerwca 1941 r. Poucz się historii. Wcześniej była pomoc swoim obywatelom mieszkającym na kresach.
- 2 9
-
2022-05-09 20:46
Wcześniej była współpraca faszystów niemieckich i nazistów ruskich. Pokłócili się i tłukli się między sobą o wpływy. (4)
Mordując, grabiąc,dokonując zbrodni ludobójstwa i tak wyglądała "wielka wojna ojczyźniana".
- 12 2
-
2022-05-10 01:41
A dzisiaj to myslisz ze o co innego chodzi?
- 3 0
-
2022-05-10 01:26
(2)
co więcej, NKWD współpracowało z Gestapo przeciw Polakom, Niemcy i ZSRR urządziły wspólną paradę zwycięstwa w Zakopanem i aż do napaści Hitlera na ZSRR byli sojusznikami. Pakt Ribbentrop Mołotow się kłania
- 10 0
-
2022-05-10 06:12
(1)
Och, a wiesz moze dlaczego Niemcy tak chetnie brali Ukraincow do pacyfikowania Warszawy? Bo drugiej nacji tak nienawistnej w stosunku do nas, zdolnej do czynow przy ktorych Bucza to pestka, nie bylo.
- 9 4
-
2022-05-10 19:18
A w obozach koncentracyjnych to jakiej nacji byli wachmani ??
Pytanie takie samo jak w tytule .
- 2 1
-
2022-05-09 15:13
Cmentarz trzeba zmniejszyć tylko do grobów ruskich faszystów. (1)
- 5 15
-
2022-05-09 18:47
dzieciątko tam leżą komuniści a nie faszyści, to nie Włochy
- 12 1
-
2022-05-09 22:23
Opinia wyróżniona
blondynka z cmentarza (45)
Drodzy Rodacy Polacy!!!
Przyjechalam z moja mama na cmentarz zlozyc kwiaty dla poleglychchlopcow zolnierzy, ktorzy walczyli tez za nasza Polske nieepodlegla! W tych wojnach poleglo i bylo zamordowanych miliony ludzi! Jestesmy polkami, moi dziadkowie opowiadali o okrucienstwie wojny. Ja i moi synowie nie chcemy nowej fali faszyzmu iDrodzy Rodacy Polacy!!!
Przyjechalam z moja mama na cmentarz zlozyc kwiaty dla poleglychchlopcow zolnierzy, ktorzy walczyli tez za nasza Polske nieepodlegla! W tych wojnach poleglo i bylo zamordowanych miliony ludzi! Jestesmy polkami, moi dziadkowie opowiadali o okrucienstwie wojny. Ja i moi synowie nie chcemy nowej fali faszyzmu i neonacjonalizmu szerzacego sie teraz z Ukrainy. Co ci ukraincy tam robili!? Czemu nie walczaterazza s oj kraj a pobieraja fundusze i zasilki z budzetu Polski!!! Ja nie chce, aby moi synowie byli mordowani na polu walki za Ukrainę!!! Zato walczyli moi dziadowie aby byla wolaPolska!!!- 81 185
-
2022-05-12 01:19
Ruski trolu otwórz oczy!
Mi dziadkowie opowiadali o Radzieckich złodziejach którzy obcinali ręce dla zegarka i gwałcicielach po których tysiące ciąż po wojnie trzeba było usuwać.
- 1 2
-
2022-05-11 19:20
Rosjanie nie walczyli o wolność i niepodległość Polski od 17 września 1939 byli okupantami.
- 1 1
-
2022-05-10 10:43
Walcz o swój kraj od naszego wara, dość już tutaj napsuliście nam krwi.
- 2 0
-
2022-05-10 10:40
wynocha ruski trollu na sybir (1)
- 2 2
-
2022-05-10 13:04
Dokładnie - ruskie trolle won za Don. Jeszcze na razie za Donem jest ich. Ale jak się Ukraińcy wkurzą, to nie tylko odzyskają Donbas i Krym (to jest akurat pewne), ale jeszcze zajmą te wszystkie wszawe Biełgorody, Rostowy nad Donem, Briański i Kurski, aby mieć bufor bezpieczeństwa. W końcu ruscy atakują stamtąd, więc zajęcie tych ziem będzie ciosem
Dokładnie - ruskie trolle won za Don. Jeszcze na razie za Donem jest ich. Ale jak się Ukraińcy wkurzą, to nie tylko odzyskają Donbas i Krym (to jest akurat pewne), ale jeszcze zajmą te wszystkie wszawe Biełgorody, Rostowy nad Donem, Briański i Kurski, aby mieć bufor bezpieczeństwa. W końcu ruscy atakują stamtąd, więc zajęcie tych ziem będzie ciosem wyprzedzającym przed późniejszymi ewentualnymi atakami kacapów na Ukrainę.
Sława Ukrainie, Sława Polsce!!!
Bohaterom Polski i Ukrainy - Sława!!!- 0 3
-
2022-05-10 10:10
Zgadzam się z Panem w 100%. Polacy nie mają wiedzy, myślą że Armia Radziecka to było 100% Rosjan. Tymczasem co 3-ci żołnierz nie był Rosjaninem. Armię Czerwoną stanowiły różne narodowości, m.in. Polacy, Ukraińcy, Litwini... nasi dziadkowie i przadziadkowie, oni wywalczyli naszą wolność, dzięki nim tu nadal jesteśmy. Należy im im się pamięć, cześć i
Zgadzam się z Panem w 100%. Polacy nie mają wiedzy, myślą że Armia Radziecka to było 100% Rosjan. Tymczasem co 3-ci żołnierz nie był Rosjaninem. Armię Czerwoną stanowiły różne narodowości, m.in. Polacy, Ukraińcy, Litwini... nasi dziadkowie i przadziadkowie, oni wywalczyli naszą wolność, dzięki nim tu nadal jesteśmy. Należy im im się pamięć, cześć i chwała, ale to wszystko zostało zdeptane przez skandaliczne zachowania nie tylko samych Ukrainców, ale i Polaków (często polityków) tak gorąco wspierających Ukrainców. Zamiast tu krzyczeć i manifestować, niech jadą walczyć na Ukrainę a potem do roboty odbudowywać swoją ojczyznę!
- 5 3
-
2022-05-10 08:55
"Ukraińcy nie walczą o swój kraj"? (2)
Bezczelna!
- 5 2
-
2022-05-10 09:46
ruski troll i tyle (1)
- 4 1
-
2022-05-10 10:17
otóż to, zwykły ruski Wańka-wstańka
- 1 0
-
2022-05-10 08:34
Zanim coś wypocisz zastanów się, a poza tym pisz po polsku skoro jesteś Polką a nie polką (polka to taki taniec a Polka to mieszkanka Polski)
- 3 1
-
2022-05-10 08:17
Won za Don
Rozumiem, że przelewy z Białorusi przychodzą?
- 5 1
-
2022-05-10 08:19
Nie, ci chłopcy nie walczyli za Polskę Niepodległą. Walczyli, żeby ZSRR miał kraj satelicki, który będzie mógł dowolnie eksploatować. A podczas walk w Gdańsku nie traktowali ani miasta, ani mieszkających tu ludzi tak, jak traktuje się kogoś, kogo się wyzwala... Raczej byłabym ciszej nad ich trumnami. Zrobili, co im kazano. RIP.
- 8 2
-
2022-05-10 07:53
Polka? (1)
To mogłaby się Pani chociaż poprawnie po polsku nauczyć pisać, Pani patriotko. A Ukraińcy w Polsce chcą pracować, nie przyjechali tu po zasiłki, jedni są od dawna, inni uciekli przed wojną. Nie każdy musi być bohaterem.
- 12 4
-
2022-05-10 08:33
Skad ta wiedza, ze chca?
Jakies badania robilas? Jak chca, to moze zabierzmy im ten irracjonalny, motywowany rusofobia socjal?
- 4 4
-
2022-05-10 07:47
(1)
Ta bo ruscy pomogli Polsce być pod okupacją. Rosja jest krajem nazistów. A ciebie powinno się skazać na karem śmierci !
- 5 0
-
2022-05-10 21:36
Dokładnie do 1989
Dopiero nasz Bolek ich wysłał do domu i poszli na UJ
- 0 0
-
2022-05-10 07:41
Najpierw na nas napadli, a potem wyzwolili. (1)
Napadli na nas w odwecie za wojnę Polsko-Bolszewicką. Następnie wyzwolili przy naszym udziale i Frontów Ukraińskich, Białoruskich likwidując Litwę, Łotwę i Estonię. Bo zwycięzcą się "należało". Przez Wiele lat okupowali Polskę przy udziale władz komunistycznych. Mamy tego pozostałości w postaci osiedli Radzieckich w Warszawie. Gorzki smak wolności
- 9 0
-
2022-05-10 08:36
Zapomniałeś wspomniec, że to ruscy zniszczyli Gdańsk a nie Niemcy
- 5 2
-
2022-05-10 07:41
Te błędy
świadczą o stanie umysłu i poziomie wykształcenia. Pewnie pisowski elektorat , niedouczony i zaczadzony miłosierdziem wg. Jędraszewskiego.
- 6 2
-
2022-05-10 07:17
blondynka z cmentarza = szpion czy pracownik konsulatu? (1)
Tak mi trąci na ruskiego propagandzistę! No więc powiem tak: Hitlerowskie Niemcy wraz z ruskimi zaczęli II wojnę światową napadając na Polskę. Hitler zrobił ruskich w bambuko i niewiele brakło aby zamiast Mauzoleum Lenina w Moskwie było Mauzoleum Hitlera. W latach 44-45 ruskie drugi raz napadły na Polskę. Niszcząc legalne władze, legalną armię i
Tak mi trąci na ruskiego propagandzistę! No więc powiem tak: Hitlerowskie Niemcy wraz z ruskimi zaczęli II wojnę światową napadając na Polskę. Hitler zrobił ruskich w bambuko i niewiele brakło aby zamiast Mauzoleum Lenina w Moskwie było Mauzoleum Hitlera. W latach 44-45 ruskie drugi raz napadły na Polskę. Niszcząc legalne władze, legalną armię i osadzając na ich miejsce zdrajców, zazwyczaj ruskich w polskich mundurach. Zatem, o czyją wolność walczyły ruskie? Nawet nie o swoją, bo Stalin i następni gensecy również wyzywali się na swoim narodzie. Dlatego ten wpis to jawna prowokacja. Po napaści na Ukrainę powinno wydalić się z Polski faszystów Putina jak najszybciej. Rosja przestała być państwem a została organizacją terrorystyczną. Taka Al-Kaida w stylu moskiewskim.... I to wszystko. Nie wiem czy kiedykolwiek Rosjanie odkupią swoje winy. Póki co, należy ich izolować od świata. Dążyć do przegranej faszystów Putina i rozpadu obecnej Rosji. Jest to w interesie Polski i reszty cywilizowanego świata.
- 16 2
-
2022-05-10 09:49
Dokładnie tak, Ronald R. Podpisuję się pod Twymi słowami i popieram je w 100%
- 2 1
-
2022-05-10 07:00
Blondyna z cmentarza
Nie znosi konkurenci do pracy nie pójdzie mopsu teraz mniej bo ukraińcom trzeba dać .
A pamięć tych co ginęli na wojnie nigdy nie powinno się zakłucać czy to niemiec rusek chińczyk to jest miejsce spoczynku i pokoju tych co polegli . Nie dziwię się ukraińcom ale tam też mogą leżeć żołnierze z Ukrainy .- 5 1
-
2022-05-10 06:31
prawdziwa Polka nie składa kwiatów ruskim gwałcicielom i złodziejom (bo to ci żołnierze robili jak "wyzwalali Kaszuby) (6)
won do Rosji
- 36 2
-
2022-05-10 07:20
A banderowcy to co? (5)
Większych zwyrodnialców jak ukraińcy to niestety nie było. Szkoda że lekcje historii są teraz tak okrojone.
- 7 20
-
2022-05-10 07:48
Droga Anno (4)
Jak prześledzisz sobie historię naszych"podbojów Ukrainy" to byś wiedziała dlaczego Nas nienawidzą. Zobacz Litwinów podobna sytuacja. Polski "pan" wycisną z tych narodów ile się dało nie wnosząc nic w zamian. Historię trzeba czytać całościowo, a nie wybiórczo.
- 25 9
-
2022-05-10 14:29
"Polski pan" wycisną, a polskiego chłopa wypatroszyli
i jego dzieci też. Dzieci też wyciskały? Polacy jakoś nie patroszyli Niemców w Poznańskiem po 123 latach zaborów choć też byli "wyciskani". Ukraińcy teraz walczą o wolność i dlatego im Polacy pomagają, ale to nie kasuje bestialstwa UPA i braku ukraińskiej zgody na poszukiwanie ofiar.
- 6 1
-
2022-05-10 08:52
Więc sasiad
Poszedł np. wypatroszył. Co Ty bredzisz? Chcieli to mogli przegnać, a nie znęcać się nad ludzmi. Dodatkowo do dziś się nie przyznają, zakazują ekshumacji plus jeszcze cmentarz Orląt. Może my jeszcze mamy ich przeprosic za to, że dzieci nadziewali na płoty i siekierami rąbali ludzi. Pfff...
- 8 5
-
2022-05-10 08:54
I tym (1)
można usprawiedliwić brutalne mordy na Polakach? Dla których "polski pan"też łaskaw nie był.
Powinniśmy przeprosić Ukraińców za Wołyń?- 3 6
-
2022-05-10 19:33
Czy ktoś tu mówił o usprawiedliwianiu ?? Oczywiście nic tego nie suprawiedliwia, zwłaszcza z naszego punktu widzenia. Tam samo z ich punktu widzenia nic nie usprawiedliwia Polaków którzy gwałcili i mordowali całe wioski ukraińskie. Trzeba p tym pamiętać, ale przyszłość jest ważniejsza, tym bardziej w tych czasach
- 7 1
-
2022-05-10 05:44
(3)
Sądząc po komentarzu to Twoi dziadkowie walczyli raczej za to, żeby mieć dobrze i robić dobrze ruskiemu okupantowi, za to, żeby Polacy jak najliczniej ginęli na wojnie, ginęli i opuszczali kraj po wojnie. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Byłaś złożyć kwiaty na grobach właśnie faszystów, bandytów, a mądrujesz o Ukrainie. Dramat.
- 32 9
-
2022-05-10 10:14
dokładnie tak właśnie było, armia czerwona specjalnie dysponowała Polakami w taki sposób, aby nas jak najwięcej zginęło, vide bitwa pod Lenino. Dla tych Polaków mam wielki szacunek, i dla zwykłych żołnierzy, i dla dowódców. Natomiast żadnego szacunku nie mam dla ruskich kacapów, którzy posługiwali się Polakami, naszymi bohaterami jak mięsem armatnim.
- 8 1
-
2022-05-10 08:32
(1)
Niezly masz syf w czaszce.
- 3 7
-
2022-05-10 19:30
Czemu ? Z jakiego powodu tak sądzisz ? Masz coś konstruktywnego do powiedzenia ?
- 1 0
-
2022-05-10 05:47
Słabo po polsku piszesz coś.
Może zaczną płacić w dolarach?
- 16 5
-
2022-05-10 04:03
Blondynka
nie widziałem
- 3 0
-
2022-05-10 03:55
Blondynka?
nie widziałem. Za to jedna ruda tam była...
- 6 1
-
2022-05-10 00:15
Onuca sie odezwala
- 22 4
-
2022-05-09 23:45
Faszyzm
Putin i jego poplecznicy to faszysta. On pluje na tych, którzy zginęli walcząc z faszyzmem w II WW.
- 26 5
-
2022-05-09 23:07
Ha tfu
- 6 1
-
2022-05-09 23:07
(4)
brawo za rozsądne podejście do tematu! ta 'impreza' była sponsorowana a ci podstawieni tam ludzie, szczególnie pajac z megafonem to trolle do wynajęcia i mieszania. znając historię Polski, genezę konfliktu na Ukrainie i prawdziwe informacje dotyczące tego co tam się dzieje (nie te przekazywane przez 'wolne' media), nie byłoby tej całej szopki w naszym kraju i nagonki na Rosjan!
- 14 51
-
2022-05-10 10:08
"prawdziwe informacje", LOL. Da Wania, dla ciebie tylko te podawane przez rosyjską propagandę są "prawdziwe"...
- 10 0
-
2022-05-10 07:50
Coś tu pachnie trolem
- 14 0
-
2022-05-09 23:14
jeżeli ta co oblała ambasadora w Warszawie była z fundacji (1)
Otwarty Dialog Kramka i oficjalnie wszędzie o tym piszą to kto był w Gdańsku ? kto robił zadymę w Gdańsku ? prywatni ludzie ?
- 9 2
-
2022-05-09 23:49
Pomyśl
Dowiedz się jakie stacje i portale to filmowały, a znajdziesz info kto to zorganizował .
- 11 3
-
2022-05-09 23:01
Niezłe
fiksum dyrdum. Fajny śmietnik w głowie.
- 52 12
-
2022-05-09 14:08
Opinia wyróżniona
(16)
Nie popieram zakłócania upamiętniania zmarłych, spoczywających na cmentarzach, podobnie jak uszkadzania grobów. Cmentarz to miejsce święte w każdej kulturze.
- 301 48
-
2022-05-10 06:32
ruski sami zniszczyli mnóstwo mogił
ruscy żołnierze to byli mordercy, gwałciciele i złodzieje. Walzyli z Niemcami tylko dlatego, że mieli lufę NKWD za sobą albo perspektywę gwałtów i grabieży przed sobą.
- 7 6
-
2022-05-09 23:52
Może
Chyba, że kaci, próbują ci zrobić wodę z mózgu, udając ofiary. Jak robi to Rosja.
- 4 2
-
2022-05-09 21:51
Gdańsk bez ruskiego konsulatu,długi nie zapłacone,na bruk. (1)
- 6 6
-
2022-05-10 01:38
Wkoncu niemieckie miasto
- 2 4
-
2022-05-09 20:59
(2)
Generalnie to się dziwie ze ci awanturnicy tacy odważni to czemu jeszcze ich nie ma ma froncie??
- 14 3
-
2022-05-09 21:53
Cmentarz ruskich faszystów przenieść na Szadółki. (1)
- 3 8
-
2022-05-09 22:24
i ukrainskich tez
- 10 2
-
2022-05-09 20:27
To dlaczego komuniści w parku świętej Barbary
Zniszczyli cały cmentarz a szkielety wywozili ciężarówkami do utylizacji?
- 6 3
-
2022-05-09 17:20
Adamowicz co roku tam biegał z wieńcem "od miasta" (2)
i nie przeszkadzało to ani Dulkiewicz ani Maciejewskiej a nawet wręcz przeciwnie, stawały w jego obronie gdy mieszkańcy nawoływali do nieuczestniczenia w upamiętanianiu tego dnia przez przedstawiciela miasta.
- 20 8
-
2022-05-09 18:09
Dziś Dukiewicz przeciwna bo wie że wybory przegra (1)
- 15 7
-
2022-05-09 22:33
Ona slyszalem na korzenie ukrainskie to V kolumna gdanska
- 4 3
-
2022-05-09 16:38
(3)
A miesięcznice smoleńskiej? Co robiła dzicz kod, bandyci rp, totalna opozycja aby zablokować obchody ? Teraz piszą nie zakłócać upamiętnienia zmarłych.
- 16 18
-
2022-05-09 17:48
(2)
Nazwę dzielnicy piszemy z dużej litery,pisowski analfabeto.
- 6 11
-
2022-05-10 06:21
Wielkiej (1)
"Wielkiej" litery.
- 4 2
-
2022-05-10 06:29
Nieprawda, wielka i duza litera sa rownie poprawne. Natomiast nigdy "z duzej", to rusycyzm. Od duzej, jezeli z przyimkiem.
- 1 1
-
2022-05-09 16:12
W każdej kulturze? A co się działo przy powstańczym pomniku Gloria Victis na Powązkach...?
- 6 2
Wszystkie opinie
-
2022-05-09 13:10
(20)
Żenada.Brak szacunku dla zmarłych.Niewazne kto tam spoczywa
- 204 92
-
2022-05-09 13:26
Nikt nie biega po tym cmentarzysku chodzi tylko o to (7)
Że skoro jesteś agresorem, to możesz nie być mile widziany wszędzie, gdzie wcześniej bywales i w d**** mam ruskie zwyczaje
- 35 14
-
2022-05-10 07:23
Agresorem czyim? (6)
W Polsce nie ma konfliktu, to nie nasza wojna. Co ukraińcy robili od 2014 roku? Zamiast inwestować w obronę granic paśli oligarchów, którzy zresztą wyjechali pierwsi, zostawiając tego tancerza i komika z postawą roszczeniową.
- 11 16
-
2022-05-10 08:05
100/100 brawo
- 7 4
-
2022-05-10 10:22
Anna rosjanka? (1)
- 8 5
-
2022-05-10 20:05
Nie Anna Polka myśląca.
- 3 4
-
2022-05-10 12:10
piernik do wiatraka (1)
Tak jak ciebie pasie teraz putin trollu
- 2 1
-
2022-05-10 13:01
Putin pasie tysiące takich świniopiesków, te "świniasobaki" pracują dla niego za kopiejki albo wręcz za cukier i papier toaletowy. Ruskie orki na froncie na Ukrainie, ruskie świniasobaki w Internecie - wot i całokształt Wojów Putlera.
- 6 1
-
2022-05-12 14:55
Anno, co Ty pie....?
Może i u nasz jeszcze bomby nie spadają, ale jak Ukraina padnie to następna może być nasza.
Ukraińcy od 2014 zrobili dużo więcej niż polska od 1989, dużo więcej.
W D byłaś i G widziałaś. O armii wiesz tyle co przeczytasz na trojmiasto.pl i bawisz się w specjalistę. Zajmij się komentowaniem pudrów albo szminek, lepiej Ci to wyjdzie. No chyba że tak na prawdę nazywasz się Siergiej- 4 1
-
2022-05-09 13:53
(3)
Dużo punktów zapalnych w Europie się robi...
- 9 0
-
2022-05-09 23:08
usa dopina swego.... a chwilę rozsypie się UE (2)
- 5 8
-
2022-05-10 01:05
(1)
raczej RoSSja się rozsypie, Czeczeni chcieliby swojego państwa
- 5 4
-
2022-05-10 02:37
Inguszetia, Dagestan ,Tatarstan, Baszkirostan itd też
- 4 1
-
2022-05-09 14:36
(3)
We lwowie na cmentarzu Orlat Lwowskich pomniki lwów nadal sa zakryte plytami pazdzierzowymi. Tacy to nasi "przyjaciele" z ukraincow
- 32 7
-
2022-05-09 14:41
(2)
ukraincy nie maja do niczego szacunku. to sa rosjanie mowiacy gwara ukrainska
- 23 10
-
2022-05-09 15:00
W dodatku falszywi
- 19 7
-
2022-05-10 08:51
Zaraz tam Rosjanie. Rosjanie maja wybitna muzyke i literature. Ukraincy nie.
- 4 5
-
2022-05-09 15:36
A kto nie uszanował zmarłych? Zniszczono jakieś nagrobki czy co?
- 9 12
-
2022-05-10 06:35
czyli Hitlerowi też bys szacunek dawał? (2)
- 3 7
-
2022-05-10 08:52
A Rosjanie na tym cmentarzu czcza Stalina??? Cos ci nie styka w mozgu chyba.
- 5 1
-
2022-05-11 02:05
aż dziwne, że niektórzy nie piszą o nim "świetej pamięci".... :D
- 1 1
-
2022-05-09 13:12
W Polsce powinien nastąpić proces "derusyfikacji" i (16)
usunięcia wszystkich przejawów radzieckiej obecności na naszych ziemiach...
- 249 98
-
2022-05-09 13:16
Walka z cmentarzami jest bezdyskusyjnie zła (1)
- 37 12
-
2022-05-09 13:23
Tu się zgadzam. Zostawić cmentarze, czy to radzieckie, czy niemieckie. Hańbą komunistycznych władz było zniszczenie cmentarzy Gdańszczan - na Alei Zwycięstwa, ul. 3 Maja i wielu innych. Szczególnie, że leżeli tam Gdańszczanie zmarli przed wiekami, niemający nic wspólnego z nazizmem. Pomniki "wdzięczności" - bezdyskusyjnie usuwać z ulic (z wyjątkiem tych poświęconych Polakom, także tym od Berlinga)
- 27 3
-
2022-05-09 13:18
Zgadzam się, aczkolwiek cmentarze bym zostawił. Cmentarze żołnierzy niemieckich też gdzieniegdzie są i też należy się im spokój, co nie znaczy, że wolno urządzać na nich jakieś uroczystości i prezentować zakazaną symbolikę (nie liczę symboli na grobach, te niech będą). Czy to swastyka, czy czerwona gwiazda z sierpem i młotem, czy "georgijewka" (wstęga czarno-pomarańczowa, której Putin używa jako symbolu napaści na Ukrainę) powinny być tak samo zakazane i są zakazane. Natomiast wszelkie "pomniki wdzięczności armii czerwonej" powinny zniknąć, z wyjątkiem tych, które są poświęcone Polakom idącym z armią czerwoną - berlingowcy to mimo wszystko Polacy, którzy walczyli o Polskę, nie o sowietland.
- 19 3
-
2022-05-09 13:22
tylko jeszcze
przypomnij nam, kto się sprzeciwiał dekomunizacji nazw polskich ulic parę lat temu i będziemy w domu.
- 21 4
-
2022-05-09 13:50
Wszyscy na wschód od Bugu i Sanu (4)
To etnicznie Malorusy,Białorusy Czerwonorusy czy Wielkorusy.Derusyfikacja oznacza także Ukraińców czy Białorusinów
- 7 8
-
2022-05-09 13:53
Kluczowa jest druga część zdania: "i usunięcia wszystkich przejawów radzieckiej obecności na naszych ziemiach..." (3)
- 13 2
-
2022-05-09 14:08
Czyli sowieckiej Integralną częścią (2)
Sowietów była Ukraina
- 7 4
-
2022-05-09 15:02
A chruszczow to rusek czy ukrainiec byl?
- 2 1
-
2022-05-10 07:26
I zaraz będzie ponownie Rosją
- 1 3
-
2022-05-09 14:15
Denazycikacji ruskiiej.masci z Wiejskiej. Polska oligargia tak ma.
- 3 2
-
2022-05-09 14:59
I nie tylko
- 0 0
-
2022-05-09 23:08
won z ruskimi
- 3 3
-
2022-05-10 16:52
To przecież element naszej historii (1)
- 1 0
-
2022-05-12 12:54
Element....
«o grupie ludzi pochodzących z pewnego środowiska i odznaczających się zwykle ujemnymi cechami»
zgadzam się!- 1 1
-
2022-05-11 18:07
Ważniejszy jest proces deidiotyzacji, (1)
ale wtedy już byś nie mogl nic pisać w naszych internetach.
- 1 1
-
2022-05-12 11:42
Idź oddaj pokłon "wybawicielom" może cię nie okradną i nie zgwałcą!
- 2 1
-
2022-05-09 13:13
Opinia wyróżniona
Nie zapominajmy (129)
Pamięć o zmarłych należy szanować. O zbrodniach wojennych należy pamiętać. Dlatego przy cmentarzu powinna stanąć tablica informująca o tym co się dzieje w Ukrainie. Ale cmentarzom warto dać spokoj
- 414 127
-
2022-05-09 13:15
szanować należy pamięć o zmarłych którzy na to zasłużyli... (58)
- 63 13
-
2022-05-09 13:18
można o nich pamiętać (43)
i pamiętać, że byli zbrodniarzami. Ale niszczenie grobów to zrównywanie się poziomem do ruskich orków
- 63 1
-
2022-05-09 13:22
(10)
To fakt. Groby trzeba zostawić, pomniki z ulic - usunąć.
- 53 2
-
2022-05-09 15:13
Cmentarz trzeba zmniejszyć tylko do grobów ruskich faszystów. (1)
- 5 15
-
2022-05-09 18:47
dzieciątko tam leżą komuniści a nie faszyści, to nie Włochy
- 12 1
-
2022-05-09 18:00
gdyby Rosjanie się przyznali do daty 1września1939r jako wybuchu 2WŚ - to umarłby ich MIT. (7)
że do momentu aż ich ktoś w końcu napadł ... Oni sami napadli Polskę Litwę Łotwę Estonię Finlandię Rumunię ...
a tak to ci powiedzą MY pokojowi - my nie napadali - my tolku was wyzwalali...- 19 6
-
2022-05-09 18:48
(6)
dlaczego 1 września? dla nich wojna się rozpoczęła 17 września 1939
- 12 2
-
2022-05-09 19:05
(5)
Raczej 22 czerwca 1941 r. Poucz się historii. Wcześniej była pomoc swoim obywatelom mieszkającym na kresach.
- 2 9
-
2022-05-09 20:46
Wcześniej była współpraca faszystów niemieckich i nazistów ruskich. Pokłócili się i tłukli się między sobą o wpływy. (4)
Mordując, grabiąc,dokonując zbrodni ludobójstwa i tak wyglądała "wielka wojna ojczyźniana".
- 12 2
-
2022-05-10 01:26
(2)
co więcej, NKWD współpracowało z Gestapo przeciw Polakom, Niemcy i ZSRR urządziły wspólną paradę zwycięstwa w Zakopanem i aż do napaści Hitlera na ZSRR byli sojusznikami. Pakt Ribbentrop Mołotow się kłania
- 10 0
-
2022-05-10 06:12
(1)
Och, a wiesz moze dlaczego Niemcy tak chetnie brali Ukraincow do pacyfikowania Warszawy? Bo drugiej nacji tak nienawistnej w stosunku do nas, zdolnej do czynow przy ktorych Bucza to pestka, nie bylo.
- 9 4
-
2022-05-10 19:18
A w obozach koncentracyjnych to jakiej nacji byli wachmani ??
Pytanie takie samo jak w tytule .
- 2 1
-
2022-05-10 01:41
A dzisiaj to myslisz ze o co innego chodzi?
- 3 0
-
2022-05-09 13:33
Ja bym uważał z tymi zbrodniarzami, bo a nuż na tym cmentarzu leżą żołnierze ACz narodowości ukraińskiej...? (19)
- 15 11
-
2022-05-09 14:07
Zgodnie w Rosyjską tradycją. Cmentarz należy zlikwidować a teren oddać zaprzyjaźnionym deweloperom. (15)
Tradycja Rosyjska od setek lat pokazuje że zabitych należy wrzucić do wspólnego dołu.
Nie należy identyfikować zwłok i ustawić małą tabliczkę z informacją iż tu leżą jacyś żołnierze ale nie przejmować się zbytnio tym kim oni byli. Taka jest tradycja Rosyjska.
Nie rozumiem dlaczego w Polsce tworzy się jakieś wielkie cmentarzyska żołnierzy radzieckich po co ? Rosjanie u siebie zabitych chowają inaczej, we wspólnych mogiłach po co więc tu takie marnotrawstwo terenu. Można by postawić tam nowe piękne bloki. A gdzieś na skraju lasu małą tabliczkę z informacją o wspólnym grobie.- 26 8
-
2022-05-09 14:51
A to wlasnie tradycja banderowskie ukrainy (13)
- 21 17
-
2022-05-09 15:15
ruska faszystowska tradycja,mordowanie,gwałcenie,ludobójstwo, kradzieże,nikt ruskich za to dorobili i robią ludziom nie lubi. (5)
- 8 8
-
2022-05-09 18:01
(1)
a ja myślałem że to domena ukraińców
- 10 13
-
2022-05-09 18:57
I dobrze myslales
- 7 8
-
2022-05-09 18:09
Nie boj zaby. Pamietamy ze ruska i ukrainska narracja jest spojna
Zmien onuce bo cebula wali
- 6 4
-
2022-05-09 18:49
faszystowska :) to tradycja bolszewicka, komunistyczna, zgwałcić, zamordować spalić zagrabić! ile Niemcy nazistowskie dokonało gwałtów a i ile Sowieci?
- 4 3
-
2022-05-10 08:56
Ja ukrainski troli tak lubie, ze z wlasnej kieszeni im bilet na ukraine kupie
- 4 0
-
2022-05-09 15:35
Tak Ukraińcy w tym temacie zajmują 1 miejsce. (5)
Możemy nie w ilości ale bestialstwie. Chyba nawet Turcy nie potraktowali tak Ormian.
- 21 9
-
2022-05-09 16:09
Gdzie leży Moskwa? (3)
Na dnie w mule
- 9 2
-
2022-05-09 18:08
Wali mnie moskwa i wasz kijow. Tam to musi sie zyc kijowo (2)
- 5 9
-
2022-05-09 21:21
A kto ciebie wali?
- 0 3
-
2022-05-10 07:17
Twoja osoba nie interesuje nikogo, wali każdego
- 0 1
-
2022-05-10 09:43
Nonsens. tak samo potraktowali
- 0 0
-
2022-05-09 17:43
ponad miesiąc w obszarze działań rosyjskiej armii - leżały i gniły wprost na ziemi ciała rosyjskich żołnierzy!
Kreml i ruSSgenerały miały widać wtedy jakieś inne pilniejsze zadania - chyba?
- 9 3
-
2022-05-09 16:37
Ale to też jest wspólny grób
To że są gwiazdy symbolizujące niby pojedyncze groby nic nie znaczy. Ruscy nie mieli identyfikatorów, z nazwisk w rejestrze oddziału znany był wyższy oficer. Do tej pory są problemy z identyfikacją zabitych żołnierzy rosyjskich. Ruscy nawet nie wiedzą dokładnie ilu żołnierzy zginęło w czasie wojny
- 6 4
-
2022-05-09 18:48
pewnie leżą ale większość to Azja centralna, idź zobacz
- 0 0
-
2022-05-10 01:37
jeden czort ukrainscy byli jeszcze gorsi
- 8 2
-
2022-05-10 07:15
Żołnierze UPA leżą gdzie indziej
- 2 0
-
2022-05-09 15:12
Nikt grobów nie niszczy,trzeba zrobić denazyfikacje napisów i pomników na tym cmentarzu.A cóż to za wyznanie faszystowska,ruska (11)
Symbole te są zakazane.
- 7 4
-
2022-05-10 06:14
(10)
Straszne jest to, co sie dzieje z Polakami w kontekscie wojny w Ukrainie. Dajecie sobie zrobic sieczke z mozgu i podpuszczac sie do nienawisci w stosunku do Rosjan.
- 7 8
-
2022-05-10 06:54
(9)
Szacunek? W Ukrainie ci "rosjanie" gwałcą dzieci, zabijają matki na oczach dzieci, palą ludzi żywcem. Faktycznie, ta wiedza robi z mojego mózgu sieczkę, nie potrafię sobie wyobrazić czym trzeba być by dokonywać takich zbrodni. Jak obrzydliwym trzeba być by usprawiedliwiać ten absolutny brak człowieczeństwa mówieniem o nienawiści do "rosjan"? Każdy kto tego nie potępia jest dla mnie takim samym "rosjaninem" jak ci, którzy pławią się tym okropieństwem.
- 6 7
-
2022-05-10 07:01
Twoim zadaniem, jako przyzwoitego czlowieka, jest potepiac sprawcow tych czynow - nie narod rosyjski, bo to nie on tego dokonuje. Ci zolnierze maja twarze i nazwiska, posrednio za gwalty odpowiadaja ich dowodcy, a na koncu Putin, ale nie Rosjanie jako tacy. O tym pisze! Jak obrzydliwa postacia trzeba byc, zeby mi zarzucac poparcie dla Kadyrowa czy innych takich. Gardze toba.
- 4 5
-
2022-05-10 08:38
Nam Ukraincy robili to (5)
samo z (dosłownie) patroszeniem ciężarnych po gwałcie. Orki są bestiami, Ukraincy jak trzeba nie lepsi. Nigdy ani z jednymi ani drugimi nie będziemy przyjaciółmi. Czy przyjaciel zabrania ekshumacji ciał? Zasłania pomniki? Odpowiedz sobie sam....
- 7 1
-
2022-05-10 11:54
Prawda, precz z ruskimi i banderowskimi kłamstwami
- 4 0
-
2022-05-10 13:24
(1)
to są zaległe sprawy do rozwiązania w spokojnych czasach. Na razie Ukraina bierze na siebie atak Rosji, która inaczej zaatakowałaby Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. I dlatego trzeba wspierać Ukrainę, nawet jeśli ktoś jej zbytnio nie kocha. To kwestia strategiczna. USA wsparły ZSRR przeciw Niemcom, choć miłością do komunistów i do Stalina nie pałały, ale Niemcy były wtedy gorszym zagrożeniem dla całego świata. Ukraina to obecnie nasz bufor i nasz taran na ruskich. Klin wbity w ciało kremlowskiego potwora. Głupotą byłoby rezygnować z wzmacniania tego klina z powodu starych ran, choćby tak bardzo bolesnych i okrutnych, jak Wołyń. Jestem za sprawiedliwością w tej sprawie, ale chwila nie jest odpowiednia, aby tym się zajmować, tak samo jak ujawnienie Katynia w czasie wojny z Niemcami nie pomogło Polsce (ZSRR zerwał układ Sikorski-Majski) i o to Niemcom chodziło, aby wbić klina w aliantów. Teraz Rosja chce wbić klina między Polskę a Ukrainę, aby ułatwić sobie zadanie z Ukrainą, a potem zająć się Polską.
- 4 2
-
2022-05-10 21:11
haha tylko że oni tych spraw nie chcą rozwiązać a wręcz szczycą się tym łajdactwem i zbrodnią i zapiwiadają nam powtórkę
- 2 1
-
2022-05-10 13:26
(1)
Nikt nie ma prawa podważać tragedii Wołyniaków. To była straszna tragedia. Ale jej wykorzystywanie teraz przez Rosję jest tym samym, co wykorzystywanie tematu Katynia przez Niemców w celu wbicia klina między ZSRR a Polskę w czasie wojny z Niemcami. Niech więc wszyscy, którzy odwołują się do Wołynia i epatują tym tematem zastanowią się, komu służy ruszanie tego tematu teraz.
- 2 1
-
2022-05-10 21:15
a komu słiuży nie ruszanie go?My im tak gaz za Kopaczowej nawet tramwaje za free mnóstwo pieniędzy jakie tam wozili i pisowcy i peowcy teraz broń gigantyczne socjale dla tych co tu przyjechali serio nie wspominać o historii?A stamtąd wziąć glofyfikacja tych morderców i zero powtarzam zero refleksji a pewne gesty jak np uznawanie banderowców za bohaterów narodowych akurat w dniu kiedy jest na ukrainie ktoś z polskich władz można uznać za gesty wrogości wobec nas
- 0 2
-
2022-05-10 08:57
Pisal to mozg zgwalcony natowska propaganda oraz brakiem uzywania (1)
- 1 4
-
2022-05-10 13:16
Lońka, jaka propaganda... Rosja nigdy do NATO nie zostanie przyjęta i ci smutno - wiem to dobrze, że ci smutno. Po co wam tacy przywódcy, jak Putin - skrzyżowanie małpy z gumową lalą? Nie lepiej byłoby być krajem demokratycznym, liberalnym (lub socjalnym, jeśli wolicie), tolerancyjnym, szanującym prawa obywatelskie, praworządnym, przyjaznym? Po co wam drugi Hitler, którym Putin się stał? Putler wam tylko biedy napyta, a nie pobiedy.
- 2 0
-
2022-05-09 13:18
Szacunek jak najbardziej dla tych, co zasłużyli (8)
Spokój należy się wszystkim zmarłym
- 29 5
-
2022-05-09 14:09
Rosjanie są innego zdania. Oni nie grzebią zmarłych tylko wrzucają ich do wspólnego dołu. (4)
- 22 7
-
2022-05-09 14:35
To nie znaczy, że mamy się zniżać do ich poziomu (2)
- 15 4
-
2022-05-09 17:45
ale mamy Obowiązek - pochówku wg ich prastarej żukowowskiej tradycji! (1)
do dołu i spychaczem!
- 7 6
-
2022-05-09 17:57
Niczym nie różnisz się
od nich, jeżeli tak na prawdę uważasz
- 7 5
-
2022-05-09 15:16
ruskie największe świry świata
- 11 6
-
2022-05-09 14:23
ruski trol zapomniał jak sie ruskie w Ukrainie zachowuja (1)
- 12 13
-
2022-05-09 14:40
na Ukrainie*
Tym właśnie się różnymy od ruskich, że nie traktujemy zmarłych jak ścier*a
- 10 3
-
2022-05-10 07:18
Jeśli ktoś zmarł to przecież ma spokój
Ale nie zawsze trzeba dziada czcić i szanować
- 1 0
-
2022-05-09 13:21
(1)
otóż to. Neron, Hitler i Stalin też przecież nie żyją i to nie oznacza, że są 'świętej pamięci' czy że należy im się jakikolwiek szacunek.
- 20 1
-
2022-05-10 07:20
Akurat zbrodniczość Nerona jest dosyć kiepsko udokumentowana i znalesliby się więksi łajdacy
- 2 0
-
2022-05-09 15:03
zwycięzcy piszą historie, zasłużeni są zwykle ci, którzy walczyli po stronie wygranej, a nie ci ktorzy zasłużyli walcząc w słusznej sprawie, dziś ci maja racje, jutro tamci, ktoś te radzieckie cmentarze budował, ktoś tam kwiaty kładł
- 4 0
-
2022-05-09 15:40
(1)
Pytanie, którzy zasłużyli, a którzy nie? W mojej ocenie Rosja od wieków żyje w zakłamaniu, tak samo kłamią teraz w sprawie Ukrainy jak kłamali i kłamać będą w sprawie najazdu na Polskę w 1939.
- 8 3
-
2022-05-10 06:17
Ty za to zyjesz w prawdzie! Kon by sie usmial. W szeregach armi ukrainskiej walcza dzis oficjalni neonazisci, a wy nienawistne rusofoby widzicie tylko zbrodnie jednej strony.
- 5 4
-
2022-05-09 13:40
Żadna tablica.
To był inny świat.
- 4 0
-
2022-05-09 14:02
A on składa pamięć tym co gwałcili czy zabijali Polki i Polaków? (1)
- 15 3
-
2022-05-09 18:50
jak szli z Frontem Północnym przez Prusy to raczej Niemki niż Polki
- 3 7
-
2022-05-09 14:22
Jakiej tablicy ruski trolu tu taj jest cmentarz bandytów co mordowali ludność w Gdańsku ? (10)
cmentarz powinien byc zlikwidowany !!! resztki powinny byc ekskumowane i do wspólnego grobu złozone albo eksportowane do rosji !Ewentualnie zmniejszyc cmentarz na maksa do jednej małej tabliczki i wspólnego grobu .I jeszce jedno za utrzymanie cmentarza powiina płacic ambasada rosji a nie my Polacy!
- 13 10
-
2022-05-09 15:41
Mordowali nazistów niemieckich. (8)
Gdańsk był pierwszym miastem w którym naziści zdobyli pełnię władzy w wolnych wyborach przy rekordowej frekwencji. Swój na swego trafił.
- 10 9
-
2022-05-09 22:27
Zaraz sie okaze ze nazistowska rosja w 2 wojnie swiatowej pokonala bogu ducha winnych bezbronnych niemcow (2)
- 6 4
-
2022-05-10 07:21
Chwała wyzwolicielom radzieckim? (1)
Co bysmy zrobili bez nich
- 2 1
-
2022-05-10 08:11
Byłbyś nawozem dla marchewki.
- 2 0
-
2022-05-10 01:29
(4)
jakoś do 22. czerwca 1941 ci naziści sowietom nie przeszkadzali, byli ich sojusznikami. Poza tym skoro usprawiedliwiasz mordowanie Gdańszczan za nazizm, to co twoim zdaniem powinniśmy zrobić Rosjanom za Katyń i Akcję Polską NKWD?
- 6 1
-
2022-05-10 06:18
Wg twojej logiki interwencja Rosji w Ukrainie tez jest usprawiedliwiona w takim razie.
- 0 0
-
2022-05-10 12:02
Kto wywołał wojnę? Przypomnę Niemcy. (2)
Kto bił i pluł na polskie dzieci idące do polskich szkół? Twoi niemieccy gdańszczanie. Kto prześladował w Gdańsku Żydów a następnie wysłał do obozu? Twoi wspaniali niemieccy gdańszczanie. Kto zaatakował Polskę następnie ZSRR? Twoi wspaniali Niemcy. Tak na marginesie, krytykując ZSRR za sojusz z Niemcami nie zapominaj, że do 1937/1938 Polska miała bardzo dobre relacje z Niemcami.Nie żal mi ludzi chcących wojen i je wywołujących.
- 1 3
-
2022-05-10 12:57
"Kto wywołał wojnę? Przypomnę Niemcy." - do spółki z twoim "wspaniałym" ZSRR, Wania. Gdyby nie Pakt Ribbentrop-Mołotow, Hitler nie napadłby na Polskę, był za słaby. 17. września 1939 ZSRR zadał Polsce cios w plecy, totalnie niszcząc polską obronę. NKWD współpracowało z Gestapo przeciw polskiemu Podziemiu. Niemcy i Sowieci urządzili wspólną paradę zwycięstwa w Zakopanem.
Naprawdę trzeba Ci to przypominać, Wania? Ach wiem, u Was się o tym nie mówi. Ale nie martw się, w Polsce jest dużo książek o tej tematyce, możesz też przeczytać na wikipedii.- 4 0
-
2022-05-10 12:59
"do 1937/1938 Polska miała bardzo dobre relacje z Niemcami." - po tym, jak w zsrr nkwd w 1938 wymordowało ok. 200 tysięcy Polaków i drugie tyle wysiedliło, dziwię się, że Beck nie zgodził się na propozycję Ribbentropa i Hitlera. Puścilibyśmy Niemców na ZSRR, tę autostradę moglibyśmy im nawet zbudować i wesprzeć Niemców zaopatrzeniem, opieką medyczną itd. Niemcy i Sowieci wykrwawiliby się na ogromnych terenach ZSRR, a my mielibyśmy spokój, zachowalibyśmy Kresy i oprócz tego pewnie dalibyśmy radę odzyskać nasze stare ziemie - województwa: Witebskie, Smoleńskie, Połockie, Siewierskie, Mińskie...
Po wojnie byłby zupełnie inny układ sił, ZSRR nie byłby zwycięzcą, o ile w ogóle by przetrwał. Niemcy byłyby wykrwawione i niezdolne do jakichkolwiek napaści. Ale cóż - historii nie zmienimy, ale zawsze warto wiedziec, że mogło być inaczej. Mogło - ale nie było. I tyle. Kropka.- 0 0
-
2022-05-09 17:16
serio?Nikogo specjalnie nie mordowali
- 0 0
-
2022-05-09 14:22
Na Ukrainie (11)
A nie: w Ukrainie
- 13 7
-
2022-05-09 15:04
Obie formy są poprawne. (10)
A przed II wojną w Polsce dominowała forma "w Ukrainie".
- 5 14
-
2022-05-09 15:32
"w Ukrainie" jest niepoprawne (2)
Polecam posłuchać prof. Miodka, wypowiadał się na ten temat
- 12 8
-
2022-05-10 06:21
(1)
Miodek nie jest jedyna wyrocznia. Inni jezykoznawcy opowiadaja sie za poprawnoscia obu form, wskazujac, ze "na Ukrainie" jest deprecjonujace. Nie popieram ani ukrainskiej propagandy, ani tego, ze biora nas za pysk i szantazuja w nienaszej wojnie, zebysmy im ja finansowali, ale mozemy sie chyba zdobyc na uznanie, ze "na Ukrainie" odnosi sie do czasow, kiedy Ukraina byla nasza i nie miala panstwowosci? Powinno byc nas na to stac, jesli chcemy byc uczciwi.
- 3 3
-
2022-05-10 10:51
Przy prof Miodku, pozostali jezykoznawcy to uczniaki. Moze tylko p. Bralczyk jest w stanie nawiazac z nim sensowna polemike.
- 1 1
-
2022-05-09 15:42
Na Ukrainie. (4)
- 13 4
-
2022-05-09 17:49
w j.polskim -W- pisemy przed głoską dzwięczną /// -NA- przed bezdźwięczna (3)
wyjaśnił nam Robert Górski z kabaretu KMN - "rusyfikacja trwa w najlepsze"
- wszyscy zamiast poprawnie w czasie mówią z rus. podczas
- zamiast poprawnie z rzędu mówią z rus. pod rząd
- zamiast poprawnie przed rokiem mówią z rus. do roku
- w trakcie porównania zamiast NIŻ mówią z rus. JAK
- zamiast poprawnie co ci jest mówią z rus. co z tobą
- zamiast poprawnie w ukrainie mówią z rus. na ukrainie
----------------------- 1 12
-
2022-05-09 18:38
nieprawda
- 9 0
-
2022-05-09 18:47
To że jesteś głupi to kiedyś tylko najbliższą rodzina wiedziała a teraz wie ały internet. Autorytet językowy sobie znalazłeś
- 6 2
-
2022-05-10 06:22
brednia miesiaca
- 2 1
-
2022-05-09 16:39
Nieprawda. To rusycyzm.
- 2 9
-
2022-05-09 18:45
Nie są
- 0 1
-
2022-05-09 14:40
(19)
ukraincy nie szanuja cmentarza Orlat Lwowskich to jakiego szacunku mozna od nich oczekiwac?
- 22 4
-
2022-05-09 15:18
Dyskutujemy o cmentarzu ruskich parszywcow z wielkiej wojny ojczyźnianej,którzy dzisiaj dalej mordują dzieci,kobiety,starców. (18)
- 7 18
-
2022-05-09 15:36
(12)
dyskutujemy o zachowaniu lewicy i ukraincow na cmentarzach (zarowno w gdansku jak i warszawie).
i to zachowanie jest ponizej jakiejkolwiek krytyki.- 20 4
-
2022-05-09 15:47
Skandaliczne było zachowanie konsula i ambasadora organizującego prowokację. (7)
- 9 15
-
2022-05-09 15:49
(4)
dokładnie - taka "uroczystość", gdy obecna Rosja zajęła pozycję nazistowskich Niemiec, to zwykła hucpa i prowokacja
- 5 11
-
2022-05-09 17:19
(3)
zajęła taką pozycję w ocenie głupich zachodnich szczekaczek Polacy napadli ze swoimi panami z USA na Irak. Jakiś rachunek sumienia za tamte zbrodnie?
- 10 6
-
2022-05-10 01:30
(2)
rusek jak zwyle stosuje "whataboutism". To ja rzucę hasło:Katyń. Jakiś rachunek sumienia Rosji za to?.
- 5 1
-
2022-05-10 08:26
Whataboutism to wlasnie propaganda, ze Rosjanie nie maja prawa oddac holdu swoim poleglym w walce z Hitlerem, poniewaz Ukraina teraz. Zaczynam odnosic wrazenie, ze Putin sie nie myli co do faszyzacji Europy. Nie sadzilam, ze komus przyjdzie do pustego lba miec cos przeciwko zolnierzom, ktorzy uwolnili nas od hitleryzmu...
- 1 2
-
2022-05-10 21:17
przecież jelcyn był przepraszał powstał tam cmentarz gdzie ten pajacyk duda składał wieniec na wołyniu w ornym polu?A za Irak wypada się rozliczyć bo udział w wojnie napastniczej jest przestępstwem
- 1 0
-
2022-05-09 17:18
(1)
jaką prowokację?Jako Rosjanie mogą uczcić swoich żołnierzy mogą ich uważać za bohaterów
- 10 2
-
2022-05-09 19:31
9 maja to ważne święto dla Rosjan.
Cmentarze muszą być wolne od polityki i prowokacji. Tak żyją przyzwoici ludzie. Politykę idźcie uprawiać pod ambasadą.
- 6 4
-
2022-05-09 15:50
Babka z lewicy nie zgadzam się w wielu sprawach a tu Ją popieram jak większość gdańszczan,brawo. (2)
Słuszny protest przeciwko ruskiemu faszystowskiemu ludobójstwu we wszystkich wojnach.
- 5 14
-
2022-05-09 16:18
(1)
jak ta lewicowa poslanka jest w kieszeni rosji i ta prowokacja byla sterowana z kremla
- 6 5
-
2022-05-10 08:28
Jasne, Putin oplaca Ukraincow na cmentarzu, acha. Jeszcze napiszcie, ze Putin oplaca PiS, ktory wbrew nastrojom spolecznym organizuje akcje przesiedlencza na koszt obywateli RP.
- 2 1
-
2022-05-10 07:25
Nie powinno być cmentarzy Armii Czerwonej w Polsce. Dalsza dyskusja jest zbędna
Polskie rządy już dawno powinny się ich pozbyć. Wykopać zwłoki i przekazać stronie rosyjskiej. To ich kości. A jeśli nie zechcą to nagłośnić to i spytać czy mamy to wyrzucić do śmieci
- 0 3
-
2022-05-09 15:45
Ten cmentarz jest w Polsce syf i burdy możecie sobie robić na Ukrainie. (2)
Dla nas Polaków nie ma różnicy między skrajnym nacjonalizmem ukraińskim a imperializmem rosyjskim. Pracując jednak z osobami ze wschodu, także zagranicą powiem tak. Wolę 10 Białorusinów, dwóch Rosjan niż jednego Ukraińca.
- 19 4
-
2022-05-09 17:20
typowy polak jest zbyt głupi by ogarnąć różnicę między współczesnymi Rosjanami a tymi których pędzono z frontem do Berlina
- 2 9
-
2022-05-09 17:55
Brawo
Ja też tak uważam
- 5 2
-
2022-05-09 17:17
(1)
dyskutujecie o cmentarzu szeregowych żołnierzy którzy nic nie mieli do gadania bo szedł za nimi kordon sanitarny NKWD i mogli iść tylko do przodu wśród nich było wielu z tej waszej ukrainy
- 15 2
-
2022-05-09 18:54
Dokladnie
- 4 0
-
2022-05-09 15:10
wielka wojna ojczyźniana do Norymbergi,jest to świętowanie mordów, ludobójstwa ruskich faszystów.
- 3 2
-
2022-05-09 16:18
Cmentarzom, ale obchody won.
- 2 2
-
2022-05-09 17:08
szacunek dla tych co zabijali polaków w trakcie i po wojnie ???? idź się lecz
- 4 2
-
2022-05-09 18:46
ale co ma ten cmentarz do obecnej wojny?
- 3 2
-
2022-05-09 19:03
(4)
Po co Polakom jakaś kolejna tablica, włącz sobie telewizor i masz relacje na żywo z wojny na Ukrainie 24/24 h.
- 3 0
-
2022-05-09 23:08
Ja wole relacje patr yka lancaster bo sa ciekawe i niezalezne (3)
- 3 0
-
2022-05-10 01:54
(2)
LOL, Lancaster to anglojęzyczna onuca, pożyteczny i**ota putlera. notowany na mirotworcu, za pomoc w jego aresztowaniu jest nagroda
- 2 2
-
2022-05-10 08:22
Mirotworc to nazistowska baza danych ukraińskich nazistów
Na listach śmierci jest kilkuset Węgrów z mniejszości węgierskiej na Ukrainie, Polacy w tym dziennikarze. W 2019 roku na ukraińskich listach śmierci było ponad 180 tysięcy osób. Były też przypadki morderstw osób znajdujących się w bazie danych. Z bazy korzysta oficjalnie państwo ukraińskie. Sądy, prokuratury, służby specjalne. To pokazuje, że Ukrainie daleko do Europy.
- 1 1
-
2022-05-10 08:29
Ty jestes pozyteczny i**ota ukrainskiego rzadu.
- 1 2
-
2022-05-09 19:23
Co ma wspólnego cmentarz z Ukrainą? Nic to dwa różne okresy historyczne.
- 2 2
-
2022-05-09 20:25
Ale jesteście naiwni
Pewnie w rodzinie nie jedna czerwona legitka jest wiadomo
- 1 0
-
2022-05-10 06:28
pamięć o ruskich gwałcicielach i złodziejach
każdy, kto przeżył takie "wyzwolenie" na Kaszubach wie co to za zwierzęta.
Żaden szacunek dla tych psów.- 5 2
-
2022-05-10 07:14
Dlaczego szanować zbrodniarzy i gwałcicieli radzieckich? Tylko dlatego że zmarli? To tak samo jak szanować bojowników UPA (1)
- 2 0
-
2022-05-10 08:47
A o dziwo i szanujemy
I nawet rzad obawia sie geby otworzyc aby walczyc o prawdę. Ekshumacja na Wolyniu do dzisiaj wstrzymana, cmentarz Orląt,a my dalej w d*pę wchodzimy. Ani z jednymi ani z drugimi przyjaciółmi nie będziemy. A dopuszczanie aby na terenie Polski dwa kraje sie prowokowały to skandal.
- 3 1
-
2022-05-10 08:00
(1)
Mam wywalane w ten cmentarz ja nigdy nie byłem komunistą ja jestem za jego wyburzeniem !
- 0 2
-
2022-05-10 08:30
Na szczescie nie masz nic do powiedzenia w tej sprawie.
- 0 0
-
2022-05-10 08:10
(2)
Cmentarz ofiar żołnierzy radzieckich jest Polsce nie potrzebny i zawsze miałem w to wywalane ale teraz uważam ze powinno się go wyburzyć gdyż Polakom jest nie potrzebny a ruscy by mieli stratę
- 0 1
-
2022-05-10 08:30
Tak uwazacie z kolegami w 5B?
- 0 0
-
2022-05-13 21:31
do (1)
Przy takim rozumowaniu i w razie wyburzenia cmentarza żołnierzy radzieckich może zostać wyburzony cmentarz w Katyniu bo przecież po co on ruskim, przemyśl to
- 0 0
-
2022-05-10 08:55
Ukraina dostanie taka pamiec o swoich zmarlych jaka daje rosjanom
- 1 0
-
2022-05-10 12:05
poszła czołgiem
przy tym cmentarzu powinna stać tablica z informacją co się działo w Gdańsku w 1945
- 1 0
-
2022-05-10 21:02
Dlaczego ma stać informacja co dzieje się w Ukrainie?
Na swiecie codziennie giną kilka tysięcy osób w różnych konfliktach, w przeszłości popełniano większe zbrodnie- PolPot, Wietnam, Afganistan ,
- 0 0
-
2022-05-12 01:16
Święta ci się pomyliły!
Te kacapy tam leżą od osiemdziesięciu lat, co mają wspólnego z ukrainą poza kradzieżami i gwałtami?
- 0 0
-
2022-06-13 17:10
sowieci
precz z ruskami,to byli takie same bydlaki jak obecni.my ich nie potrzebujemy.niech ruski zabiora ich damoj.ruski damoj.
- 0 0
-
2022-05-09 13:13
(29)
Dzisiaj, 9 maja 2022, Putin oficjalnie został nowym Hitlerem. Brytyjski minister obrony Ben Wallace otwarcie porównał Putina i jego generałów do nazistów i stwierdził, że Putina i jego ludzi musi spotkać taki sam los, jaki spotkał nazistów.
Prezydent USA Joe Biden dzisiaj podpisuje Lend-Lease Act dla Ukrainy, na wzór Lend-Lease Act z czasów II wojny światowej, który był przeciwko Niemcom.
Tak więc 9. maja 2022 przejdzie do historii jako "Dien Pobiedy", w którym rosyjski przywódca oficjalnie został drugim Hitlerem, a jego państwo, wojsko i władza - nazistami, kolejną III Rzeszą, tym razem - Rosyjską Rzeszą.
Dobrze idzie.- 186 68
-
2022-05-09 13:22
Skończy sie kozaczenie. (21)
Jak ruskie tanki wjadą od Kaliningradu i Białorusi. Po co ich prowokować? Naprawdę myślicie, że Putinowi wojska brakuje? I znowu zostaniemy sami z tym pasztetem.
- 15 35
-
2022-05-09 13:25
Jesteś aż tak naiwny?! (3)
Sądzisz, że ruskie potrzebują powodu, żeby na kogoś napaść?! Agresja oraz zabór cudzego terytorium oraz mienia leży w ich prymitywnych naturach. Trzeba się zbroić.
- 35 12
-
2022-05-09 19:11
Wystarczy graniczyć z Rosją i to już jest powodem, że zostanie się przez Rosję napadniętym (2)
- 13 4
-
2022-05-09 23:59
(1)
dokładnie. Bo RoSSja czuje się "zagrożona" tym, że ktoś za jej granicą należy do innego bloku. Dlatego chce te granice poszerzyć, a jeśli poszerzy, to znowu będzie czuła się zagrożona i znowu zechce "poszerzyć" itd. Walka o Lebensraum po rosyjsku, Drang nach Westen
- 5 4
-
2022-05-10 02:13
typowe dla ruskich. Dlatego Rosja musi zostać pokonana militarnie, zniszczona gospodarczo i geopolitycznie i podzielona na kilkanaście mniejszych państw. Pełna demilitaryzacja Rosji
- 5 2
-
2022-05-09 13:28
(7)
Ha. A wiesz, że na obecnej Paradzie Zwycięstwa w Moskwie zabrakło samolotów? Jak myślisz, dlaczego? Ukraińcy strącili już ok. 200 rosyjskich samolotów i ok. 160 helikopterów. Od pewnego czasu rosyjskie myśliwce ani bombowce w ogóle już nie latają nad Ukrainą, jak myślisz, dlaczego? Widać niewiele im zostało, trzymają "na czarną godzinę"...
Brytyjskie Star streaki robią dobrą robotę i polskie "Pioruny". Poczciwe amerykańskie Stingery - też.- 30 11
-
2022-05-09 17:45
(5)
guzik strącili wierz dalej ty naiwny id..to w te bajeczki ukraińskiej propagandy tak oni podsłuchują o czym jaki żołnierz do matki mówi i oczywiście szeregowy wania zna tajemnice sztabu generalnego i generała szojgu iloe masz lat dziecko że łykasz to?
- 8 11
-
2022-05-10 00:00
(4)
a ty myślisz, Wania, że Ukraina nie ma wywiadu? że nie publikuje swoich udanych trafień? Propaganda propagandą, ale takie rzeczy jak liczby łatwo sprawdzić.
Równie dobrze można powiedzieć, że Rosja nie ma ani jednej głowicy atomowej, bo żadnej nie pokazali - tylko rakiet, które równie dobrze mogą być wypchane sianem albo cementem. Dane sa publikowane na oficjalnych kanałach ukraińskich na Telegramie, na Twitterze itd- 6 4
-
2022-05-10 00:17
(3)
jakiego wywiadu człowieku te infantylne opowiastki co tam kto mówił przez telefon do matki ojca narzeczonej czy przyjaciela to się kupy nie trzyma to są wymyślane scenariusze takie same jak przed laty co pól roku taśma z przesłaniem bon ladena w al dżazirze żaden żołnierz niskiego szczebla nie zna rozkazów Putina dot użycia broni atomowej jak można być tak durnym by takie rzeczy powielać a nasze przygłupawe media rozprowadzją te brednie jak jakieś gorące sensacyjne newsy ludzie dorośnijcie wreszcie propaganda polska już we wrześniu 39 mówiła że atakujemy na terenie Niemiec a w rzeczywistości nasi wodzusie spadali stąd z podkulonymi ogonami
- 5 5
-
2022-05-10 01:33
(1)
a ty w co wierzysz, kaczorku? w foliarskie brednie? sam jesteś naiwny, mam bekę z takich oszołomów jak tu, wierzących w jakieś "ukryte prawdy" i inne bzdury
- 4 4
-
2022-05-10 21:22
dodatki covidowe dzbanie też były szurią prawda?
- 1 1
-
2022-05-10 01:34
ja informacje mam głównie z telegrama, twittera i portali internetowych. TV omijam tak samo, jak foliarskie brednie. I bardziej wierzę Ukraińcom i Amerykanom, niż załganym ruskim
- 5 1
-
2022-05-11 18:20
Mowisz o tych udokumentowanych straceniach samolotow, ktore
szybko okazały się filmami z gry komputerowej ? Nie wierzysz chyba, ze 6 armia swiata jest rozlozona na lopatki przez najemnikow wywodzacych sie z kiboli pilkarskich , finansowanych przez oligarchow. Trolu, wierzysz ?
- 2 0
-
2022-05-09 13:30
Przecież już tam są. Kaliningrad to Rosja a backa to backa.
- 5 1
-
2022-05-09 15:01
Jeżeli będą chceli to wjadą i nie zależnie czy im będziesz się podlizywać czy nie.. (2)
Dlatego dla nas to było i jest wielkie zagrożenie. Przykład wielu krajów gdzie tak zrobili lub posadzili swoich ludzi na czele, Taki Łukaszenka to zdrajca narodu Białorusi
- 18 3
-
2022-05-09 23:15
wypad amerykański trollu kłamać gdzie indziej - Polacy swój rozum mają i tylko garstka wam wierzy (1)
- 5 5
-
2022-05-10 01:36
żaden z ciebie Polak, Wania, wypad stąd. USA to nasz sojusznik i obrońca, a Putin to drugi Hitler
- 5 4
-
2022-05-09 15:28
podać pampers abyś podłożył pod 4 litery ?
- 5 1
-
2022-05-09 15:44
Weź się spakuj i już wyjeżdżaj!
- 5 1
-
2022-05-09 17:11
Pewnie, podkulajmy ogony i niech robią w Polsce co chcą? Może niech nam rosyjski wprowadzą jako język państwowy, bo czemu by nie?
- 2 0
-
2022-05-10 02:29
(1)
Wania, przecież w Kaliningradzie jest ich pełno, wystarczy na google maps popatrzeć. Na Białorusi też. Poza tym wiem, że wy się boicie, wasza nacja taka jest przestraszona. Ale my to nie wy...
- 4 0
-
2022-05-10 02:30
zresztą niedługo nie będziecie mieli czym atakować. Lend Lease Act podpisany, haubice M777 już na froncie, pokazali filmik. Pociski himars jadą... I wiele innych dóbr wojskowych
- 4 2
-
2022-05-09 14:01
Putin nie może być Hitlerem, Putin jest Putinem i jako taki morderca i zbrodniarz zostanie zapamiętany. (2)
- 13 4
-
2022-05-09 23:16
(1)
najpierw trzeba będzie mu coś udowodnić a z tym może być problem, Ukraińcy wiedzą o tym
- 3 2
-
2022-05-10 01:38
dlatego gromadzą dowody przy wsparciu międzynarodowych organizacji
- 3 2
-
2022-05-09 17:43
(1)
Brytole?To ci co powiedzieli 12 września że się nie opłaca już Polsce pomagać a wcześniej sami tych sanacyjnych dekli wpuścili pod zniszczarkę Hitlera?Nie ma nikogo mniej moralnie uprawnionego do gadania takich rzeczy niż brytolskie psy
- 3 2
-
2022-05-10 01:39
teraz się, jak widać, zmienili, Wania. Wy ruski za to jesteście jeszcze gorsi, niż wtedy
- 4 3
-
2022-05-11 10:03
Wywiad angielski
Ten sam co wykrył AK którzy rozbrajali i zabijali Polaków
- 2 0
-
2022-05-11 18:16
Taka mala informacja, bo widać, ze albo masz zero wiedzy,
albo jesteś trolem. W usa i na ukrainie nie ma zakazu propagowania faszyzmu. U ruskich jest zakaz. U nas np też. Dziekuję za uwagę.
- 2 0
-
2022-05-09 13:13
Niech zrobią ustawkę (5)
A tak na poważnie, to sowieckie pozostałości już dawno powinny być usunięte - nie byłoby pomników, cmentarzy, nazw ulic itp. itd. to nie byłoby problemów.
- 162 53
-
2022-05-09 14:31
zeby nas lewica bronila przed ruskimi
no tego jeszcze nie grali :D
- 12 0
-
2022-05-09 15:39
Ja bym na miejscu oli oddal ten teren jakiemuś deweloperowi (1)
Jego prawnicy od razu znaleźli by sposób jak to zaorać i postawić tam bloki.
- 6 4
-
2022-05-09 18:01
zanim prawnicy znaleźliby rozwiązanie to zapewne robotnicy zrobiliby sobie tam toalety...
...a potem nastał pożar...
- 1 1
-
2022-05-09 17:57
a kto posprząta agenturę? kaczyński nigdy nie wyjaśnił na czym polegały jego
półtoraroczne spotkania w ambasadzie radzieckiej z płk. Łosinem. Nie wyprostował kłamstw o swojej matce Yadwisze z Odessy. Pamiętajmy, że okres powojenny, gdy wypłynęła Yadwiha to czas wzmożonej wysyłki sowieckich matrioszek na zachód. A'propos sowieckich matrioszek. Ta blond pani, która podarła flagę Ukrainy, rozumiem została wylegitymowana, wiemy kim jest? Czy jej korzeń też sięga wschodu? Może poznamy ją bliżej przy okazji postępowania w sprawie zniszczenia symboli narodowych?
- 0 6
-
2022-05-13 11:41
Pewnie że można było zrobić to dawno. Np po upadku komuny
- 0 0
-
2022-05-09 13:13
"brawo" dla tej polki (10)
- 80 157
-
2022-05-09 14:17
Niech wraca na syberie jak tak jej się podoba
- 28 7
-
2022-05-09 17:06
Brawo ! (5)
Szkoda że w Polsce jest tak mało polek i polaków.Przeważają polskojęzyczni dla których wianuszek polskich dzieci na Wołyniu nic nie znaczy.
- 16 19
-
2022-05-09 21:20
My Polacy jestesmy zarąbani glupim nauka w szkole rodzice postkomuna pozdrawiam wychowalem sie sam na chyba dobrego Polaka
- 1 1
-
2022-05-09 22:45
(3)
Zdjęcie dzieci, o którym piszesz nie było zrobione ani podczas wojny, ani nawet na Wołyniu.
Przedstawia za to cygańskie dzieci zabite przed wojną przez swoją chorą psychicznie matkę i przywiązane przez nią do drzewa. W latach 90-tych jakiś propagandzista opisał je jako przedstawiające ofiary wołyńskie i przez wiele lat trafiało do kiepskich opracowań na ten temat.- 2 6
-
2022-05-09 23:18
a ty myślisz, że to co teraz pokazują w tv to prawda? to skrzętnie wyreżyserowana propaganda prowadzona przez stany
- 3 7
-
2022-05-10 08:28
Ukraińcy nożami wycinali usta polskim dzieciom do wysokości uszu (1)
Nazywali to "Polską od morza do morza".
- 3 4
-
2022-05-10 12:24
Pisał o tym Zychowicz "Wołyń Zdradzony".
- 1 0
-
2022-05-09 19:52
A gdzie miala to
Namalowane bo ja się pod nią nie podpisuje Polak !
- 2 2
-
2022-05-09 21:15
Pozdrawiam Panią
- 3 8
-
2022-05-10 20:19
Tej blondi w czarnej skórze?
Zawzięta jak ruska aktywistka.
- 4 1
-
2022-05-09 13:17
potepiać na każdym kroku (9)
potępiać na każdym kroku rosjan za napaść na ukrainę bo to jakby namiestnik hitlera skłdał kwiaty.wszyscy ambasadorowie i cosulowie wraz ze wszystkimi pracownikami powinni opuścić terytorium polski ba całej demokratycznej europy.
- 118 60
-
2022-05-09 13:31
potepiać na każdym kroku (2)
potępiać na każdym kroku europejczyków,amerykanów,żydów za napaść na1.2.3(neutralne,suwerrene kraj,palestyńczyków ......ciemnata ciemnota
- 13 13
-
2022-05-10 13:41
(1)
LOL, Irak zaatakował Kuwejt, potem Saddam Husajn mordował Kurdów na północy swojego kraju. Afganistan za Talibów szkolił Al Kaidę i pozwalał jej na prowadzenie baz u siebie (wiem, Amerykanie też się przyczynili do powstania tych baz, ale była wtedy inna sytuacja i każdy walczący przeciw Sowietom był "swój"). Tak więc ciężko mówić o "suwerennych, neutralnych krajach". Palestyńczycy to inna para kaloszy, tutaj woli porozumienia nie ma ani po stronie Izraela, ani Palestyny. Samo utworzenie Izraela na ziemiach Brytyjskiego Mandatu Palestyny spowodowało masę problemów, ale skoro wspólnota międzynarodowa się na to zgodziła, to powinna pilnować porządku, a nie pozwalać na krwawiącą ranę. Tak czy inaczej, nie ma tu mowy o żadnej "napaści", nikt na Zachodzie nie chciał zawłaszczyć terenów Iraku czy Afganistanu. Natomiast Rosja napadła na Ukrainę w celu zabrania części terytorium tego kraju, licząc, że uda się zająć cały kraj (szybko się Putler przeliczył).
- 1 1
-
2022-05-10 21:25
biedaku porównaj sobie liczbę zagazowanych przez saddama kurdów z ilością ofiar w Iraku po 2003 r
- 1 0
-
2022-05-09 13:54
Troll? (4)
Ukraiński troll?
- 8 5
-
2022-05-09 14:23
milcz onucko (3)
- 6 12
-
2022-05-09 15:20
(2)
dokładnie - putinowskie onuce mają _milczeć_. Nie chcemy ich tutaj.
- 6 9
-
2022-05-09 16:19
(1)
Ojejku jejku. Opublikuj to na swoim instagramie
Xd- 2 6
-
2022-05-09 23:56
nie mam instagrama, wypad 0nuco
- 4 3
-
2022-05-09 20:29
Chwalic usa za zabicie ponad 500 000 irakijczykow, bo w tym mordowaniu polacy byli tez aktywni
- 7 4
-
2022-05-09 13:17
Przecież ta Pani Poseł (11)
Rok temu mówiła, że sowieci nas wyzwalali. Co się stało? W międzyczasie poczytała trochę o historii, czy tylko zabiega o poparcie?
- 166 17
-
2022-05-09 13:50
Nie, po prostu schizofrenia się pogłębiła. (2)
Na lewicy ten stan umysłu to norma.
- 36 3
-
2022-05-09 15:30
POmyśl piSłanku zubożały umysłowo . (1)
- 2 21
-
2022-05-09 16:02
Jakiś bełkot ci wyszedł,
ale język polski zawsze jest dla obcokrajowców bardzo trudny.
- 15 2
-
2022-05-09 13:50
Sam Donald Tusk mówił, że Polacy nie mogą zapominać o przelanej krwi żołnierzy Armii Czerwonej
I teraz rozumiem, że Polacy mają zapomnieć. Jak to historię można zmieniać względem różnych sytuacji. Historia i prawda jest tylko jedna... tylko każdy ją interpretuje wg własnych poglądów i interesów.
- 25 5
-
2022-05-09 13:59
Dokładnie, jeszcze niedawno w TV Kraśko puszczał w wiadomościach paradę 9 maja z wielką pompą czcili ten dzień , a w Wyborczej przypominali by składać kwiaty po pomnikami. Czy ci ludzie nie widzą swojej obłudy?
- 32 8
-
2022-05-09 15:28
to jest lewica, zawsze z nurtem
raz tak raz tak ważne żeby być w modzie, bezkręgowce, dziś mówią, że np. aborcja tak ale wystarczy inny wiatr i będą przeciw, ich nie interesują żadne poglądy tylko aby się nachapać kasy i za cudze żyć
- 22 2
-
2022-05-09 15:56
rosjanie zaplacili jej za ta ustawke. lewica zawsze blisko rosjan siedzi.
teraz ruscy beda mieli pretekst- 11 4
-
2022-05-09 16:45
Boże chroń nas przed takimi posłami ta baba nie ma pojęcia o polityce ,na targ warzywny się nadaje a nie do polityki.
- 17 4
-
2022-05-09 18:08
jeszcze parę lat temu katolicy mówili, że pedofilia w kościółku nie istnieje (1)
co się zmieniło?
- 5 10
-
2022-05-09 20:36
Tak. Wyszło na to, że pedofilia jest jednym...
... z zaburzeń, które często towarzyszą innym zaburzeniom seksualnym. Te inne są czczone pod kolorowymi sztandarami.
- 6 5
-
2022-05-10 08:30
Tamte źródło wyschło teraz kasa płynie z innego źródła
- 1 0
-
2022-05-09 13:19
Dać ambasadorowi Rosji i konsulom obstawę policji 24 godz, bo będzie więcej takich prowokacji. (13)
- 78 73
-
2022-05-09 14:24
jakie dać ? dlaczego dać ? za czyje pieniądze dać ? (8)
Deportować i to natychmiast do kraju onucy
- 27 23
-
2022-05-09 14:38
(3)
Jak nie chcesz aby naszym dyplomatom cos sie stalo w rosjito naleszy ruskim dyplomatom zapewnic ochrone u nas przed motlochem
- 22 13
-
2022-05-09 14:42
fajnopolacy tego nie zrozumieja. mozgi im sie przepalily od tej propagandy w mediach
- 13 9
-
2022-05-09 15:41
To wycofać polskich dyplomatów (1)
A tych deportować, a jak jakieś Tuskowe trolle chcą zostać w Rosji to ich problem
- 13 12
-
2022-05-09 15:58
dzieciaku zrozum ze misjom dyplomatow w rosji jest pomagac naszym rodakom tam na miejscu. wycofamy stamtad dyplomatow to gdzie w razie potrzeby beda sie zwracac Polacy?
ta lewicowa poslanka jest na pewno na garnuszku rosjan i to jest rosyjska prowokacja- 10 8
-
2022-05-09 15:06
Odezwala sie banderowska onuca i sabaka
- 16 7
-
2022-05-09 15:41
Kraj onucy to i twoja ukraina paulinko i tam powinnac wypier papier
- 10 9
-
2022-05-09 19:10
Bo takie jest prawo międzynarodowe.
Trudno pojąć.- 5 1
-
2022-05-10 01:39
A za czyje pieniądze Ukraińcom się rozdaje oczywiście neonaziści dzisiaj oblali farba ambasadora to jest bandytyzm
- 3 3
-
2022-05-09 14:48
Ruskie same sobie montują te prowokacje. Przecież to nałogowi kłamcy i bandyci są. (3)
- 12 11
-
2022-05-09 14:54
czyli ta ukrainka w warszawie co oblala ambasadora czerwona farba to ruski szpieg? dlaczego jej jeszcze nie zamknieto?
- 6 9
-
2022-05-09 15:31
nawet jak tak jest to służby powinny ochraniać (1)
bo takie akcje mogą doprowadzić do zerwania stosunków dyplomatycznych z rosją a w rezultacie do uznania przez rosje, że wypowiedzieliśmy im wojnę
a ja nie mam zamiaru ginąc za opieszałość służb i złe decyzje polityków- 13 4
-
2022-05-10 06:41
jesteśmy w NATO i rosja nie będzie ryzykować
o to w tej wojnie chodzi, to był ostatni dzwonek, żeby putin pomachał szabelką.
Z nami juz tak nie może, to jeszcze przed emeryturą z Ukrainą i Mołdawią chciał zdążyć.- 2 1
-
2022-05-09 13:20
Dlaczego nie widzę tam Policji ? (13)
Panowie z Ukrainy jak chcą walczyć za ojczyznę to proponuję wyjechać i wstąpić do armii a nie wyzywać się z kobietami na cmentarzach.
- 156 29
-
2022-05-09 13:29
dokladnie (2)
Niestety obawiam się że od takich incydentów Ukraińcy w Polsce za kilka miesięcy będą toczyć otwarty konflikt z Polakami o to, kto rządzi ulicą... To zostało już niestety przetestowane w panstwach zachodnich gdzie "ulicą" rządzą imigranci z panstw arabskich...
- 37 9
-
2022-05-09 13:34
celowe kilkuletnie działanie na rzecz NWO,jedna unia,jedna rasa,jeden rząd,jedna waluta,jedna inwigalacja...jedna miska ryżu.Pola obudz się
- 17 5
-
2022-05-09 21:29
Zero obaw tylko My Polacy
- 0 3
-
2022-05-09 13:32
Kilka dni temu prosili o obstawę. Wczoraj zrezygnowali że składania kwiatów, by nikogo nie narażać.
Policja uwierzyła ambasadzie i nie dała obstawy. A to była celowa ustawka.
- 12 8
-
2022-05-09 13:35
(6)
Wstępują, wstępują. I nie tylko Ukraińcy, ale też Białorusini (Batalion Kastusia Kalinowskiego, Pułk Pahonia), a nawet Rosjanie - Legion Swoboda Rossiji. Nie mówiąc już o Gruzinach (Legion Gruziński) i całym Legionie Międzynarodowym. Chętnych nie brakuje.
"I ja też bym tam pojechał, gdyby konia kto osiodłał" jak mówi piosenka, ale niestety, wiek nie ten, zdrowie nie to, rozmiary "wszerz" nie te (z 30 kg nadwagi kiepsko się biega)- 6 13
-
2022-05-09 14:05
Wiem, wiem sam mam kolegów Ukraińców w pracy, któerzy wyjechali walczyć.
Ale atakowanie słowne, no razie, kobiet chcących złożyć wiązanki na grobach poległych chwały im nie przynosi.
- 17 2
-
2022-05-09 14:58
mielibyście też pewnie ochotników z Polski (2)
Gdyby nie klamstwa w sprawie rzezi Wołyńskiej i promowanie tradycji banderowskiej
- 12 4
-
2022-05-09 15:10
Legion by sie skladal z samych d**ili wiec nie szkoda by ich bylo (1)
- 5 3
-
2022-05-10 12:29
Dobre :)
- 0 0
-
2022-05-09 15:09
A ty w jakim legionie? Informatycznym? Ile hrywien placa ?
- 4 1
-
2022-05-10 13:29
uuu, ile minusów, putinowskim trollom nie podoba się, gdy ktoś pochwala i propaguje wiedzę o Rosjanach i Białorusinach przeciwnych Putinowi i Łukaszence, walczących za Ukrainę. Białorusini z Batalionu Kastusia Kalinowskiego i Pułku Pahonia walczą od dłuższego czasu, a Legion Swoboda Rossiji niedawno ruszył na front w Donbasie przeciw Putinowi. Nic dziwnego, że putinsynom to nie w smak... Coraz więcej Rosjan buntuje się przeciw bandycie Putinowi i jego zbrodniczemu reżimowi. Siły Legionu rosną. Za jakiś czas stanie się zalążkiem armii Wolnej Rosji Przyszłości.
- 1 0
-
2022-05-09 14:09
Policja była szybko jak szły kobiety
- 10 3
-
2022-05-09 21:27
Maja biedni dzieci ale w Polsce maja przedzkola ,szkoly, szczury
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.