- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (217 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (771 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
"Przy cmentarzu Witomińskim piesi bez ochrony"
- Śmiertelny wypadek, do którego doszło w niedzielę przy cmentarzu Witomińskim, powinien być sygnałem dla zarządców drogi, że trzeba poprawić tam bezpieczeństwo. Albo zmieniając lokalizację przejścia, albo tworząc nowe, wyniesione, podobne do tego przy szkole na Witomińskiej - pisze pan Jacek.
Kierowca zatrzymał uszkodzony pojazd kilkanaście metrów dalej, po czym nie udzielając pomocy poszkodowanemu, uciekł do pobliskiego lasu. Został złapany w Bieszkowicach. Okazało się, że jest pijany. Ranny 73-latek w ciężkim stanie (z urazem głowy) trafił do szpitala, gdzie zmarł.
We wtorek przeprowadzono sekcję zwłok. Tego samego dnia sprawca wypadku usłyszał zarzuty. Prokuratura zarzuciła mu spowodowanie pod wpływem alkoholu wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
Wypadek przy cmentarzu: więcej informacji
Reakcje gdynian na wypadek przy cmentarzu
Zdarzenie wywołało sporo emocji wśród czytelników. Większość skupiła się na zachowaniu kierowcy. Niektórzy, jak pan Jacek, wskazują, że to miejsce zawsze było niebezpieczne dla pieszych, a żeby był wypadek, nie trzeba alkoholu i brawurowej jazdy.
Oto jego przemyślenia:
Wieloma mieszkańcami Gdyni wstrząsnął niedzielny wypadek przy cmentarzu Witomińskim. Nie ukrywam, że mną także. Tyle że niestety po chwili szoku uświadomiłem sobie, że takie zdarzenie było kwestią czasu. Wina kierowcy jest bezwzględna - był pijany, jechał zdecydowanie za szybko. Ilekroć tamtędy przejeżdżam, gdy jest wzmożenie na cmentarzu, czy to z powodu listopadowej tradycji odwiedzania grobów, czy innych wydarzeń, tylekroć widzę, jak bardzo niechronieni są tam piesi. Nie trzeba bandyty drogowego, by doszło do kolejnej tragedii.
Przejście znajduje się na rogu ogrodzenia cmentarnego. Jest krótkie, ale nie jest oznaczone w żaden dodatkowy sposób. Kierowcy z powodu ogrodzenia nie zawsze widzą wchodzących od strony cmentarza pieszych, ci zaś muszą zachować ponadstandardową ostrożność wobec kierowców zjeżdżających w dół Witomińską. Jakiś czas temu zainstalowano co prawda lampy, które oświetlają przechodnia, ale uważam, że to za mało.
Najlepiej przy cmentarzu czują się kierowcy
Co więcej, po drugiej stronie cmentarza jest przystanek dla autobusów w kierunku centrum, a przed bramą parking, który, choć powstał nowy przy budynku Zarządu Cmentarzy Komunalnych, nie został zlikwidowany albo chociaż ograniczony do postoju tylko dla osób niepełnosprawnych.
W efekcie najlepiej w tym miejscu wciąż czują się kierowcy, zaś piesi nie są praktycznie chronieni w żaden dodatkowy sposób, o który aż się prosi ze względu na miejsce i trend, który propaguje Gdynia, związany ze wspieraniem pieszych i ograniczaniem miejsc parkingowych. Tyle że jakoś poza okolicami Wszystkich Świętych przy cmentarzu Witomińskim tego nie widać.
Albo nowe przejście, albo wyniesienie
Uważam, że konieczna jest zmiana organizacji ruchu. Inżynierowie z ZDiZ powinni coś wymyślić, zanim dojdzie do kolejnej tragedii. Proponuję zmienić lokalizację przejścia. Powinno zostać przesunięte w kierunku kaplicy. Powinno też być dwuetapowe, z wysepką na środku.
Jeśli obecna lokalizacja z jakiegoś powodu musi zostać utrzymana, to koniecznością jest stworzenie wyniesionego przejścia, podobnego do tego przy szkole na Witomińskiej. Tam się udało, kierowcy zwalniają, nikt misek olejowych nie urywa ani zawieszenia nie niszczy. Jeżdżą tamtędy autobusy, więc nie powinien być to argument przeciw.
Mam nadzieję, że niedzielne zdarzenie będzie przyczynkiem do poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu. Bo listopad minie, ale Boże Narodzenie już niebawem. I znowu robi się tłoczno wokół cmentarza i będzie istniało zagrożenie.
Nie mam złudzeń, że zmiany zajdą do tego czasu, ale do przyszłorocznego listopada może się udać.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2022-11-10 13:18
Mieszkam na tej ulicy (5)
Po pierwsze powinna byc sygnalizacja świetlna przy szkole- jedno dziecko zginęło na tych pasach kilka lat temu
2. przy cmentarzu są pasy- bez sygnalizacji, na zakręcie, i pod górę, starsi ludzie tam wyskakują jak chcą
Witomińska jest niebezpieczna dlatego moje dzieci mogą przejść na druga stronę tylko na warszawskiej, maja zabronione przechodzić na Witomińskiej! za dużo tu już śmierci widziałam , co chwile trupy- nie mówię o cmentarzu tylko o wypadkach samochodywych- 27 54
-
2022-11-10 17:00
i to w takich miejscach powinny stać fotoradary ;)
- 6 5
-
2022-11-10 16:10
No co chwilę trupy
Bo niedaleko masz cmentarz, gdzie są one grzebane.
- 4 6
-
2022-11-10 13:27
(2)
przejście nie jest na zakręcie, widoczność jest dobra z obu kierunków. To że droga jest pod górę nie ma kompletnie żadnego znaczenia ze względów bezpieczeństwa czy widoczności dla kierowcy
- 33 2
-
2022-11-10 13:58
Zmiana dla pieszych (1)
Niestety, powyższe przejście nie jest najbezpieczniejsze. Potwierdzam, jadąc w górę Witomińskiej, pieszy zlewa się z ogrodzeniem, dodatkowo słońce potrafi oślepić kierowcę.
- 10 21
-
2022-11-10 16:03
To niech kierowca kuźwa zwolni, jak nic nie widzi
Naprawdę chcecie mieć przy każdym przejściu światła? To da się zrobić, tylko żeby później lamentu nie było
- 24 3
-
2022-11-10 12:43
(18)
Nie mogę się zgodzić z treścią artykułu. W Gdyni wiele pilnych inwestycji czeka na realizację, akurat okolice tego cmentarza moim zdaniem nie wymagają zmian. A przede wszystkim żadne zabezpieczenia nie uchronią pieszego przed pijanym d....m.
- 169 31
-
2022-11-10 19:23
A na koniec i tak będzie orzeczenie, że starszy Pan z niewiadomą prędkością wkroczył na przejście i pijany kierwoca nie mógł
Może przy okazji wyjdzie, że nie miał prawa jazdy, ubezpieczenia OC ale 100 % winy starszego Pana !? Już z niejednym celebrytą tak było a nie wiemy kogo to 34 latek !!!
- 0 6
-
2022-11-10 15:05
Dokładnie
Przejście jest widoczne z obu kierunków i prawidłowo oznakowane. Winę ponosi pijany kierowca i tyle w temacie.
- 17 0
-
2022-11-10 13:41
Nie ważne inwestycja i zabezpieczenia... (1)
Jeśli ludzie nie zrozumieją, że ubierając się na ciemno zmniejszają swoje szanse na bycie zauważonym, to nic nie pomoże. Zacznijcie ludziska nosić odblaski, jakiekolwiek! Jadąc po 16 niedoświetloną ulicą, która ma jeszcze korony drzew w poboczu, które zasłaniają ew. oświetlenie, To jesteście niemal niewidoczni. zrozumcie to.
- 23 6
-
2022-11-10 23:20
To prawda, ale pomijasz fakt że jazda na ślepo w okolicy przejścia też nie jest najlepszym pomysłem. Jak się nie widzi to się zwalnia, a nie zakłada że zwykle tam nikogo nie ma to mogę jechać szybko.
- 6 1
-
2022-11-10 13:12
(4)
Tu wystarczy na dzień dobry zamontować pomarańczowe pulsujące światła widoczne z daleka
- 10 7
-
2022-11-10 16:24
Jakby było sprzężone z radarem i działkiem gatlinga, to by może to mrugające pomarańczowe na kimś wrażenie zrobiło (3)
- 8 0
-
2022-11-10 19:25
Z wyrzutnią rakiet, to z pewnością by zrobiło ;P (2)
- 7 0
-
2022-11-11 09:26
I katapultą
Dokładnie, katapultą!
- 2 0
-
2022-11-10 23:18
I cmentarz blisko :)
- 2 0
-
2022-11-10 13:01
Ale to przejście jest rzeczywiście dośc głupio (4)
położone. Cmentarny płot zasłania zbliżających się do niego pieszych.
- 9 16
-
2022-11-10 13:10
(3)
pieszy chyba ma oczy prawda?A kierowcę obowiązuje limit prędkości prawda?Jak obie strony uważają i robią co do nich należy to do wypadku na 99,9% nie dojdzie
- 24 9
-
2022-11-10 16:06
Popatrz na te zdjęcie w artykule, pokazujące jak pięknie parkują bliżej niż 10 metrów od przejścia (2)
i obydwoje się pośmiejemy z tego "A kierowcę obowiązuje limit prędkości prawda?". Co z tego, że obowiązuje.
- 7 3
-
2022-11-11 12:38
To jest mniej, niż 10 metrów od przejścia ?? Idź do okulisty a z pewnością nie wsiadaj za kierownicę
bo masz problemy z oceną odległości......
- 0 0
-
2022-11-10 23:31
Z tym parkowaniem to masz rację. Takie parkowanie jest tam nagminne. Powstaje więc pytanie - co w tej sytuacji robi straż miejska?
- 3 0
-
2022-11-10 12:55
to pewnie jakiś patoakrywista który twierdzi, że zaopatrzenie do marketu można robić rowerem cargo (3)
- 26 18
-
2022-11-10 23:17
(1)
Żaden nawet najbardziej skrajny aktywista tak nie twierdzi, to wyłącznie twoja nienawiść. Oni tylko twierdzą że zakupy można zrobić rowerem.
- 3 3
-
2022-11-11 10:06
Wszystko rowerem, to jakas fiksacja
- 0 3
-
2022-11-10 21:14
Nikt tak nie twierdzi, za to ty strugasz chochoła. Spadaj trolu.
- 6 5
-
2022-11-10 12:34
Ja uważam że każde przejscie dla pieszych powinno być oświetlone. (16)
Szczególnie jest to ważne teraz kiedy ciemno się już robi po 16. Są przejścia których zupełnie nie widać pomimo pomalowanych pasów, dodatkowo lata uświadamiania aby być widocznym na drodze nic nie dają, najlepiej ubrać się na czarno i udawać cień.
- 141 10
-
2022-11-11 10:01
Czytać i zrozumieć to zbyt wiele ponad twoje zdolności percepcyjne !
- 0 0
-
2022-11-10 13:15
No pewnie tak, jak al. Zwycięstwa dzisiaj ok. 6.30 ciemnica od Klifa do śródmieścia, ale za to Wielkopolska rozjaśniona jak choinka.
- 3 1
-
2022-11-10 12:51
(4)
Pieszy widoczny na drodze? Przecież na portalu trojmiasto.pl pojawiało się mnóstwo artykułów czy zgłoszeń w raporcie. Komentarze są takie - "Co to z Ciebie za kierowca skoro nie widzisz pieszego?" . Tutaj to standard!!! Jestem pieszym i to zarówno w terenie zabudowanym jak i niezabudowanym i zawsze mam odblaski. Przecież one mogą uratować mi
Pieszy widoczny na drodze? Przecież na portalu trojmiasto.pl pojawiało się mnóstwo artykułów czy zgłoszeń w raporcie. Komentarze są takie - "Co to z Ciebie za kierowca skoro nie widzisz pieszego?" . Tutaj to standard!!! Jestem pieszym i to zarówno w terenie zabudowanym jak i niezabudowanym i zawsze mam odblaski. Przecież one mogą uratować mi życie!!! I co z tego ,że w terenie zabudowanym nie muszę ich mieć. Czy to mnie zwalnia od myślenia? Czy to że mogę się poruszać bez nich sprawi ,że będę lepiej widoczna po zmroku? Cmentarze są pełne tych co mieli rację..
- 20 11
-
2022-11-10 13:57
A co, czy ja jestem drzewkiem świątecznym, abym ubierał się wielobarwnie i obwieszał się wisiorkami? (2)
- 7 14
-
2022-11-11 10:03
Dla własnego bezpieczeństwa a szczególnie idąc w takie miejsca, TAK! Powinieneś.
- 1 3
-
2022-11-10 16:40
Tak.
- 4 4
-
2022-11-10 12:57
i pierwszeństwo...
- 8 6
-
2022-11-10 12:40
Każde przejście dla pieszych powinno być z sygnalizacja świetlną. (8)
- 8 24
-
2022-11-10 12:56
(4)
oczywiście cymbałku na takich uliczkach jak na działkach leśnych którymi jedzie 10 aut na godzinę też powinny być bo piesza p..zda nie umie przejść na drugą stronę drogi
- 8 15
-
2022-11-10 16:21
Ot, kolejny socjopata
- 4 0
-
2022-11-10 14:01
(2)
Jesteś pewien, że stać Cię finansowo na nazywanie zabitego człowieka "pieszą p****" ?
Chcesz się przekonać?- 10 4
-
2022-11-10 20:10
(1)
Przepraszam bardzo ale przepisy na drodze obowiązują wszystkich nie tylko kierowców czas to wreszcie zrozumieć nikt was pi.dy nie będzie całe życie za rączkę prowadzić
- 3 7
-
2022-11-10 21:49
Jaki przepis złamał ten pieszy?
Tak, żadnego.
- 7 0
-
2022-11-10 12:48
(1)
jak jechal po pijaku to nic nie pomoze,nie trafi na przejsciu ,to na trtuarze zabije.
- 14 5
-
2022-11-10 20:11
dupątre o trotuar.
- 2 0
-
2022-11-10 12:45
Co ? Każde ?
To już w ogóle ruch drogowy w tym mieście by stanął.
- 10 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.