• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakupy w sklepach odzieżowych w nowym reżimie. Przymierzalnie działają lub nie

Arnold Szymczewski
13 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jeżeli sklepy zdecydowały się zamknąć swoje przymierzalnie dla klientów, najczęściej proponują im wydłużony termin na oddanie niepasujących ubrań. Jeżeli sklepy zdecydowały się zamknąć swoje przymierzalnie dla klientów, najczęściej proponują im wydłużony termin na oddanie niepasujących ubrań.

"Wyłączone z użytku lub dokładnie czyszczone po każdym kliencie" - takie muszą być przymierzalnie w sklepach odzieżowych. To jedna z procedur, których od 4 maja muszą przestrzegać sklepy w galeriach handlowych. Jak wygląda robienie zakupów w nowym reżimie sanitarnym?



Czy robiłe(a)ś już zakupy odzieżowe w sklepie stacjonarnym po otwarciu galerii handlowych?

4 maja w całej Polsce otwarto galerie i centra handlowe. Najemcy musieli zmierzyć się z nowymi procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa klientów, dlatego też nie wszystkie sklepy zostały otwarte od razu.

Oprócz obowiązkowych rękawiczek ochronnych i instalacji pojemników z płynem do dezynfekcji pracownicy sklepów muszą mierzyć się jeszcze z czyszczeniem wszystkich przymierzanych ubrań, a także samych przymierzalni.

Skąd pomysł, by wprowadzić takie obostrzenia? Niewykluczone, że wirus może być przekazywany przez ubrania, które przymierzamy.

- Wirus utrzymuje się na powierzchniach stałych. Biologia nie poznała go jeszcze do końca, dlatego mimo wszystko byłbym ostrożny. Można przymierzać ubrania, ale należy to robić wyjątkowo ostrożnie lub wcale. Trzeba pamiętać o dezynfekcji rąk i rękawiczkach. Pamiętajmy, że jesteśmy w trzeciej grupie krajów wychodzących z pandemii i nie mamy jeszcze tendencji malejącej - mówi prof. dr hab. Krzysztof Bielawski z Instytutu Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego.

Otwarte centra handlowe w Trójmieście



Dlatego sklepy, by móc handlować, stosują się do wprowadzonych ograniczeń.

- Klient wchodząc do sklepu, musi mieć założoną maseczkę. Dodatkowo dezynfekuje ręce i zakłada rękawiczki. Wchodząc, otrzymuje kartę gościa, która pozwala nam na kontrolę liczby osób w sklepie. Wychodząc ze sklepu, oddaje ją ochronie. W różnych częściach sklepu mamy dezynfektory do rąk - mówi Agnieszka, pracownica sklepu oferującego ubrania odzieżowych marek premium. - Otwarte są jedynie wybrane przymierzalnie, po każdym kliencie są dezynfekowane. Zwroty są możliwe do 28 dni dla rzeczy w normalnej cenie i do pięciu dni na produkty przecenione.
W każdym sklepie obowiązkowy jest płyn do dezynfekcji oraz rękawiczki dla klientów. W każdym sklepie obowiązkowy jest płyn do dezynfekcji oraz rękawiczki dla klientów.
W sklepach sieci Zara przymierzalnie również są otwarte dla klientów. Personel każdorazowo dezynfekuje pomieszczenia, w których przebierają się klienci, a ubrania poddawane są czyszczeniu gorącą parą.

  • Zara jako jednia z nielicznych ma otwarte wszystkie przymierzalnie.
  • Przymierzalnie są dezynfekowane.
Nie wszyscy jednak udostępnili przymierzalnie klientom. Nie zdecydowały się na to sklepy szwedzkich marek H&M oraz KappAhl. Proponują one klientom przymierzenie ubrania w domu i ewentualne zwrócenie go do sklepu, gdyby jednak nie pasowało. Wówczas produkt - jak wynika z informacji od pracownicy sklepu H&M - jest odwieszany na dwie doby do magazynu i dopiero po tym okresie wraca na półki.

Do przymierzalni w H&M nie można wchodzić. Do przymierzalni w H&M nie można wchodzić.
- Nie do końca rozumiem zakaz mierzenia ubrań w sklepie i sugestię zabierania ich do domu. Tak czy siak ubranie będę przymierzać, więc co za różnica, czy zrobię to w sklepie, czy w domu? Uważam, że przymierzalnia to nawet mniejsze ryzyko, niż wożenie tych ubrań do domu. Wystarczy tylko, by sklepy zadbały o odpowiednią dezynfekcję tych miejsc - przekonuje pani Ilona.

Galerie handlowe otwarte. Klienci powoli wracają





Dodatkowo nie wszyscy klienci traktują nowe wytyczne serio. Część z nich nie przejmuje się obostrzeniami w handlu.

- Pracuję w sklepie sportowym. Przymierzalnie są zamknięte i niedostępne dla klientów. Taśmami związaliśmy zasłony, by nikt ich nie rozsuwał. Ale zdarzył mi się klient, który najpierw zapytał się o możliwość przymierzania, ale potem i tak wszedł do przymierzalni, odkleił taśmę od zasłon i zaczął się przebierać. Na moją uwagę stwierdził, że skoro i tak już jest rozebrany, to on już przymierzy - mówi pani Karolina [imię zmienione - dop. red.].


Sławomir Łoboda, wiceprezes firmy LPP, jednego z większych klientów centrów handlowych w Polsce i właściciela marek, jak: Cropp, Mohito, Sinsay, House, Reserved, nowy reżim sanitarny w sklepach odzieżowych traktuje jako spory cios w handel.

- Robienie zakupów ma być przyjemnością. Gdzie jest jednak ta radość, w sytuacji gdy kobieta, która zamierza kupić bieliznę czy strój kąpielowy, ma na twarzy maseczkę, na rękach rękawiczki i niedostępną przymierzalnię? - pytał w wywiadzie dla Wyborcza.Biz
Sieć, jako jedna z nielicznych, wciąż nie otworzyła większości swoich sklepów znajdujących się w centrach handlowych.

W centrach handlowych trwa walka o klienta i czynsze

Opinie (212) ponad 20 zablokowanych

  • Już to widzę.. sieciówki w "normalnym" czasie nie potrafią upilnować kto i co wnosi do przymierzalni, a co dopiero dezynfekcja pomieszczeń czy odzieży..

    • 24 1

  • Po co przymierzać każdą rzecz ? Rozumiem buty i spodnie. Potem tshirty upajdrane sa szminkami i podkładem.
    Rozumiem, ze do fot na insta cyknietych z przymierzalni.

    • 10 14

  • Lpp jak zwykle

    Wszyscy mają te same problemy , ale to prezes Lpp nieustannie narzeka i roni łzy , jak sobie nie radzi niech sprzeda firmę komuś z wizją , kto pociągnie ją dalej

    • 21 5

  • Pani Ilono, jest sens, bo wirus na ubraniu moze przetrwac kilka godzin, wiec po odwieszeniu go w sklepie przez 2 doby i ozonowaniu pomieszczenia wirus sie dezaktywuje

    • 7 18

  • Ale beka

    A do tej pory jedno po drugim mierzyli i nikt się nie zastanawiał co poprzedni mu sprzedał byłam, przymierzałam i kupowałam i kupować będę!!

    • 13 9

  • Trzeba być nie normalnym , aby uwazac (1)

    że łażenie po galeriach fryzjerach , kosmetyczkach i sklepach odziezowych jest rzeczą pierwszej potrzeby .tylko pustaki tak mają. Rozumiem, dziecko wyrosło , trzeba kupić buty, ubranie. Ale dorosły ?? Chyba że tak d...pa urosła podczas pracy zdalnej , że się nie miesci. Poczekajcie jeszcze.Nie ulegajcie byzmesmemom stesknionym za zyskiem kosztem waszego zdrowia,

    • 14 31

    • A ja nie chcę żyć pierwszą potrzebą

      Chcę normalnie funkcjonować....pandemia to propaganda. W pierwszym kwartale tego roku zmarło najmniej ludzi od kilku lat. Gdzie tu więc pandemia!

      • 0 0

  • Najłatwiej złapać wirusa poprzez kartę gościa

    w ciągu dnia przewinie się przez kilkadziesiąt osób - co za głupi pomysł. Ta pani co daje i odbiera te karty to nie potrafi ludzi policzyć ?!

    • 19 1

  • Firmy (1)

    Takie sklepy odzieżowe w Galeriach wynajmują ludzi do sprzątania na dwie godziny przed otwarciem /umowa zlecenie płacą około 700 zł na rękę /i to właśnie te firmy muszą dać osobom sprzątającym środki czystości a wiadomo oszczędza się na wszystkim najlepiej jakby pracownik z domu przyniósł jeszcze swoje więc przy dzisiejszej pandemii przymierzalnie by musiały być ze dwojona siła czyszczone więc potrzeba dużo tych środków więc trzeba dokupić a pracownikowi najlepiej zapłacić 500 zł / Kij zawsze ma dwa końce

    • 7 0

    • za 2 godz 700zł !!! Gdzie tyle płacą ??

      • 0 0

  • (1)

    Chodze czesto do Biedronki bo mam najbliżej , nikt nic nie pilnuje, brak rekawiczek a pojemnik na plyn dezynfekujacy stoi ale pusty. Najgorsze są te brudne koszyki i wózki, ale to zwsze tak było.

    • 11 3

    • Biedra to syf

      Tam nie czyszczą w ogóle, bo nikt nie ma ludzi do sprzątania. Lepiej mniej jeść niż tam kupować.

      • 1 0

  • U nas dzięki zamknięciu przymierzalni, ludzie zaczęli kraść na hali sprzedaży

    Dzięki temu widać co robią więc jest jakiś plus.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane