- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (40 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (39 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (102 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (125 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (270 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (160 opinii)
Przystanek SKM na Przymorzu będzie odnowiony i zadaszony
Pod koniec roku gotowy będzie projekt przebudowy przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet . Pasażerowie będą mogli w końcu schronić się pod wiatą z charakterystycznym dachem, powstanie też nowa nawierzchnia, pojawią się ławki i monitoring, odnowione zostanie też wejście od strony Przymorza, które zyska windę. Rozpoczęcie prac planowane jest na przyszły rok.
- Przystanek był kilkukrotnie rozbudowywany, ale do tej pory nie przeszedł gruntownego remontu. W związku z gwałtownym wzrostem ruchu postanowiliśmy go odświeżyć i zmodernizować - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM Trójmiasto.
Żeby mogła ruszyć modernizacja, potrzebny jest projekt budowlano-wykonawczy i właśnie wykonawcy takiego dokumentu poszukuje SKM. Oferty można składać do 16 lipca. O wyborze w 100 proc. decydować będzie cena. Termin realizacji zadania upływa ostatniego dnia 2019 roku.
Projekt ma powstać w oparciu o koncepcję biura projektowego Tatami Architekci wykonaną w grudniu 2018 roku.
Modernizacja została podzielona na trzy etapy:
- etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni peronu, budowę fragmentu nowej wiaty nad zejściem do tunelu,
- etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty o długości ok. 130 m aż do zejścia południowego, monitoring i system informacji pasażerskiej,
- etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni, remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia.
- Remont przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet planujemy rozpocząć w 2020 roku. Czas realizacji tego przedsięwzięcia zależny będzie od tempa pozyskania środków - przyznaje rzecznik SKM. - Jeżeli uda nam się jednorazowo zdobyć całość środków na ten remont, prace będą realizowane jednocześnie. Jeżeli fundusze będą napływały stopniowo, roboty będą prowadzone etapami.
Opinie (168) 10 zablokowanych
-
2019-07-10 17:01
Bardzo brakuje wiat
w tym projekcie. Każdy, kto korzysta z tego przystanku wie, jak tam potrafi niemiłosiernie wiać!
- 6 0
-
2019-07-10 07:34
(2)
no projekt trochę bieda. kawałek dalej biznesowe centrum pomorza a tunelik i kasa jak z dworca Mława Wschodnia
- 29 6
-
2019-07-10 09:39
(1)
Jakie biznesowe?
- 2 4
-
2019-07-10 15:59
mordorowe
- 2 2
-
2019-07-10 07:22
Przydałby się tutaj przystanek PKP, nie tylko SKM. (4)
- 12 19
-
2019-07-10 09:47
Jest przystanek w Oliwie. To rzut beretem. (3)
- 9 2
-
2019-07-10 09:51
Dużym beretem (2)
- 5 5
-
2019-07-10 09:54
(1)
Mogliby zrobic drugie przejscie z Oliwy od poludniowej strony peronow, jednoczesnie laczac slaska z grunwaldzka - przymorze male z oliwa - biurowce na arkonskiej z obc jak kto woli.
- 7 0
-
2019-07-10 15:53
Dokładnie
To jest konieczne.
Ale to przerasta PKP, chyba że biurowce będą drążyły temat, zrobią projekt i dofinansują budowę- 1 0
-
2019-07-10 15:51
Czy tak samo jak Zaspa skm? - cieknie przez cala dlugosc !
Kto przyjal taki bubel? Komu zalezalo na udawaniu ze wszystko jest ok?
Kiedy trojmiasto.pl tym cieknacym dachem wdluz calego peronu -calego peronu - zainteresuje sie?- 2 0
-
2019-07-10 07:13
Fajna wiata (6)
Taka modernistyczna.
W sumie PKP ma lepsze projekty (z Warszawy) niż gdański grajdołek- 19 36
-
2019-07-10 09:54
jak za komuny wyglada (1)
- 2 1
-
2019-07-10 15:50
To jest postmodernizm
- 1 0
-
2019-07-10 07:49
Tak, PKP ma świetne projekty, ale one są świetne inaczej (3)
Jak tam wiaty na E65 Warszawa-Gdańsk?
Akurat SKM (to też PKP) stara się coś wymyślić - patrz Żabianka, Chylonia, Sopot KP.
Z tym, że to na wizualizacji nie bardzo pasuje do Gdańska Przymorze.
Ten przystanek jest wysoko, a częściowo nad ulicą czyli otwarte pole dla wiatru.
Dach idący do góry przy krawędziach peronowych to nie jest dobre rozwiązanie dla tego miejsca. Bezie łapał więcej wiatru i opadów. Generalnie krawędzie wiaty powinny być nisko i dochodzić do skrajni pociągu, i zakrywać wejścia na peron.
Tak jest np. w Cisowej. Widać że po latach PRLu SKMka doszła do tego że wiata powinna być maksymalnie szeroka - wszak Cisowa to ostatni(?) przystanek zbudowany jeszcze na bazie starych przemyśleń (tak, wiem powstał w 1997). Niestety potem nastąpił chyba brak ciągłości i koło było wymyślane na nowo, ale najnowsze Śródmieście, Żabianka (ale zejście chyba za wąskie) czy Chylonia są OK.- 13 2
-
2019-07-10 09:47
Wiata na wizualizacji (2)
Jest ok. i jak najbardziej pasuje do Przymorza bo ono jest modernistyczne. Pasuje także do biurowców przy Grunwaldzkiej i jest w niej trochę finezji, nie jest to prosty klocek. Podniesione zadaszenie też jest dobre o ile sięga ponad wagony SKM.
Zgadzam się, że na peronach brakuje ścianek przeciwwiatrowych i kącików osłoniętych od wiatru jesienią i zimą (to już umieli lepiej robić za komuny)- 7 1
-
2019-07-10 09:52
(1)
Kiedy wreszcie w tym grajdole zacznie sie myslec o tym co funkcjonalne a nie o tym co max udziwnione? Przyklad to wiaty na PKM - projektowali je artysci, robiono konkursy na ksztalt perforacji. Tak jest, perforacji w wiatach (sic!). A schodow ruchomych to w takim trojmiescie poza crntrami handlowymi nikt nie widzial.
- 4 1
-
2019-07-10 15:01
schody ruchome w Gdańsku
są od czasów Gierka - między dworcami PKP i PKS. Najstarsi Gdańszczanie pamiętają że kiedyś nawet działały.
- 5 0
-
2019-07-10 14:29
Wreszcie :-)
- 2 0
-
2019-07-10 14:11
Tunel
Tunel północny należało by przedłużyć na wzór tunelu południowego, by ułatwić podróżnym przejście do Mordoru OBC
- 4 0
-
2019-07-10 07:59
PKM powinna tam sie zatrzymywać! (3)
A nie ludzie biegają jak głupki żeby sie przesiasc we Wrzeszczu.
- 19 8
-
2019-07-10 12:06
A jak ma się tam PKM zatrzymywać (1)
Przymorze nie jest nawet obok torów PKM, a nawet kompletnie w inną stronę.
Rozumiem chciałbyś aby zbudowano zakręt PKM w drugą stronę i skierować PKM w kierunku Gdyni? Pytanie brzmi tylko po co? Ogólnie przyjęte jest wszędzie, że przesiadki między pociągami są rzeczą normalną i powinno się rozbudowywać siatkę połączeń tak aby było jak aby było dużo węzłów przesiadkowych.- 3 0
-
2019-07-10 14:04
Są Pkm ktore jezdza do Gdyni przez Gdańsk Oliwa
Więc to jest po drodze...
- 2 1
-
2019-07-10 09:41
Przeciez moga biegac normalnie, nie, jak glupki...
- 7 0
-
2019-07-10 13:14
Pofalowany dach ma nawiązywać do historycznej zabudowy czyli falowców?
Chyba lepszy ten projekt z Wrzeszcza gdzie pionowa osłona trochę chroni przed zacinającym deszczem. Potrzebne są też wiatrołapy - ściany ustawione w różnej osi.
- 8 0
-
2019-07-10 07:30
Czy te wiaty (3)
nie mogłyby wystawać poza obręb peronu? Przynajmniej nie padałoby na głowy w czasie wsiadania do składów SKM.
- 17 2
-
2019-07-10 13:03
wiaty powinny być niższe
- 0 2
-
2019-07-10 13:03
hahaha
brawo:) tak moga wystawac poza peron - zeby pierwsza skmka je ścieła:)
- 3 0
-
2019-07-10 12:46
nie mogły by
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.