- 1 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (148 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (126 opinii)
- 3 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (86 opinii)
- 4 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (196 opinii)
- 5 Sopot ma nowych wiceprezydentów (71 opinii)
- 6 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (72 opinie)
Przystanek ZKM dalej od SKM
- Nie potrafię zrozumieć, jakie argumenty stały za powrotem lokalizacji przystanku "Węzeł Franciszki Cegielskiej 02", z którego autobusy odjeżdżają w kierunku Witomina, w poprzednie miejsce. Teraz jest dalej, ciaśniej, bardziej niebezpiecznie, po prostu gorzej - wylicza czytelnik Trojmiasto.pl, pan Marek.
Chciałbym poruszyć temat umiejscowienia przystanku autobusowego "Węzeł Franciszki Cegielskiej 02", z którego autobusy odjeżdżają w kierunku Witomina. Po okresie letnim przystanek ten wrócił na swoje pierwotne miejsce, tuż za skrzyżowaniem Kieleckiej z Bydgoską. Latem zaś przystanek był zlokalizowany na wysokości nieistniejącego biurowca Nordei.
Naprawdę nie potrafię zrozumieć, jakie argumenty stały za powrotem lokalizacji przystanku w poprzednie miejsce. Sam nie potrafię znaleźć takich argumentów. Chociaż przypuszczam, że miastu nie chciało się przestawić tablicy elektronicznej, wiaty i skosić krawężnika od skrzyżowania Kieleckiej z Bydgoską. Miasto woli przestawić pasażerów, bo to łatwiejsze. Znam natomiast argumenty przemawiające za umiejscowieniem przystanku tam, gdzie znajdował się on latem.
Po pierwsze: miejsce
Przy tymczasowej letniej lokalizacji miejsca było zdecydowanie więcej. I dla pasażerów, i dla autobusów. Bez problemu przy przystanku mogły stać dwa autobusy przegubowe, co jest teraz niemożliwe. Przy obecnym miejscu pasażerowie są zmuszeni dzielić ograniczoną przestrzeń z osobami korzystającymi z drogi rowerowej, więc miejsca dla pasażerów jest jeszcze mniej, niż było przed modernizacją przystanku.
Po drugie: odległość
Węzeł Franciszki Cegielskiej i Wzgórze SKM to jeden z największych węzłów przesiadkowych w Trójmieście. Idea węzłów komunikacyjnych jest taka, aby można było sprawnie i szybko zmienić środek transportu i kierunek podróży. Tyle w teorii. Śmiem twierdzić, że około 90 proc. pasażerów korzystających ze wspomnianego przystanku zmierza do niego właśnie od strony przejścia podziemnego SKM. Nie ma sensu, by te osoby nadkładały drogi. A widok uciekającego autobusu nie jest najprzyjemniejszy.
Po trzecie: warunki atmosferyczne
Narażeni są na nie oczekujący na przystanku. Latem, przy tymczasowym przystanku, można było znaleźć schronienie przed upałem pod lipą i grabami. Lepsze to niż oszklona wiata przystankowa, która jest do tego dobra, jednak w chłodniejsze miesiące. Pamiętam, jak w poprzednich latach ludzie, chcąc w upalne dni schować się przed promieniami słonecznymi, stali... przy ul. Bydgoskiej. Pod lipą w letnie miesiące można było się również schować przed deszczem.
Natomiast przy obecnej lokalizacji można, pół żartem, pół serio, stwierdzić, że nie ma lipy. Będzie za to "patelnia" od przyszłego lata. Zwłaszcza że topole stojące przy ul. Bydgoskiej też już mają swoje lata.
Malkontentom, którzy niewątpliwie się ujawnią w komentarzach pod artykułem, wyjaśniam, że komunikacja miejska jest dla nas, mieszkańców, a nie dla urzędników. I urzędnicy też są dla mieszkańców. Jeśli my, mieszkańcy i użytkownicy komunikacji zbiorowej, nie będziemy w sposób jasny artykułować swoich oczekiwań dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej, to będziemy zdani na jasnowidzenie urzędników, którzy będą mieć problem z zaspokojeniem naszych potrzeb.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (125) 1 zablokowana
-
2019-10-15 12:29
Opinia wyróżniona
Nie tylko przystanek na węźle (3)
W Gdyni większość przystanków jest źle zlokalizowana. Administrator chyba rzucał lotkami w mapę i tam gdzie się wbiła to stawiali, a nie tam gdzie faktycznie trzeba lub ułatwiłoby to płynność ruchu zbiorowego jak i zwykłych aut osobowych.
Dobrym przykładem i bardzo bliskim jest brak przystanku na końcu bus pasa w kierunku witomina właśnieW Gdyni większość przystanków jest źle zlokalizowana. Administrator chyba rzucał lotkami w mapę i tam gdzie się wbiła to stawiali, a nie tam gdzie faktycznie trzeba lub ułatwiłoby to płynność ruchu zbiorowego jak i zwykłych aut osobowych.
Dobrym przykładem i bardzo bliskim jest brak przystanku na końcu bus pasa w kierunku witomina właśnie ul.Kielecką. Wystarczyło zrobić tam przystanek na żądanie , prosty powód w godzinach szczytu niemożliwością jest wytrzymać tam atmosfery ścisku jak i bezproduktywnego stania w korku.
I tak 70-80% osób wysiadających na rolniczej cofa się.
Jest to tylko jeden z przykładów problemu, a jest ich w Gdyni dużo dużo więcej.- 93 12
-
2019-10-15 22:17
Bożesz ty mój, jak powiedziałby pani Stasia... (1)
Prawdopodobnie chodzi o jakieś stosunki własnościowe, przepisy o ruchu drogowym. Przestańcie histeryzować. Przystanek w tym miejscu jest od kilkudziesięciu lat. Jeśli w Gdyni mieszka się coraz trudniej, to nie z powodu tego przystanku.
- 5 1
-
2019-10-15 23:27
Nie tylko umiejscowienie przystanków jest śmieszne, ale połączenia godzinowe ZKMu z pociągami SKM też pozostawiają wiele do życzenia. Przykładowo - wracając w nocy z Gdańska, SKMka zatrzymuje się w Gdyni Głównej o 1.38, natomiast wszyscy wiemy jak wygląda punktualność SKM w praktyce. Zawsze wydarzy się coś, że pociąg zajedzie na stację z minimum minutowym spóźnieniem. Natomiast nocny N10 odjeżdża o 1.40. Zdążenie na niego graniczy z cudem...
- 7 2
-
2019-10-15 13:36
strategia komunikacyjna miasta
to jest własnie ona w praktyce. Zmniejszanie liczby linii i punkty przesiadkowe.
- 6 3
-
2019-10-15 12:14
Opinia wyróżniona
Więcej pragmatyzmu i inicjatywy (5)
Kompletny brak wyobraźni ze strony władz miasta. To nawet pewnie nie było jakieś celowe działanie tylko po prostu nikt tam nie pomyślał, ze takie rozwiązanie by było lepsze. U nas się działa i myśli dopiero jak coś się stanie albo zepsuje, dlatego kłania się powiedzenie "Mądry Polak po szkodzie". Spodziewam się, żeby przykryć swoją ignorancje i
Kompletny brak wyobraźni ze strony władz miasta. To nawet pewnie nie było jakieś celowe działanie tylko po prostu nikt tam nie pomyślał, ze takie rozwiązanie by było lepsze. U nas się działa i myśli dopiero jak coś się stanie albo zepsuje, dlatego kłania się powiedzenie "Mądry Polak po szkodzie". Spodziewam się, żeby przykryć swoją ignorancje i niekompetencje będzie wymyślony argument typu "chcemy żeby studenci WSAiB/mieszkańcy osiedla Silva/klienci weterynarii mieli bliżej" aby niby uzasadnić starą lokalizacje.
- 71 9
-
2019-10-15 14:19
odrobina spaceru jeszcze nikomu nie zaszkodziła
wybudujemy po drodze przysiadaki i będzie git
- 5 8
-
2019-10-15 12:54
Zarówno w Gdynia jak i w Gdańsku nie ma nikogo kto by (3)
dbał o pieszych. Mamy komórki od dróg, oficerów i pełnomocników rowerowych, a kto ma się zając tym, żeby pieszy miał wygodnie? Zaopiniować projekty pod tym kątem?
Nikt. Pieszy się nie liczy.- 19 3
-
2019-10-15 17:23
a skąd się bierze energia kierowana przeciwko budowie naziemnego przejścia dla pieszych
przy Bramie Wyżynnej i przy dworcu PKP Gdańsk Główny? Problemem nie jest brak dbania o interesy pieszych. Problemem jest nadmiar dbających o interesy kierowców.
- 4 2
-
2019-10-15 14:35
Jak nie ma, jak jest od wrzesnia br.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynscy-piesi-zyskali-swojego-przedstawiciela-n137761.html
I już pierwsza wpadka?
No tak właśnie jest w przypadku wydmuszek- 5 3
-
2019-10-15 13:15
to są kompletnie fikcyjne stanowiska
Chciałbym jako obywatel mieć możliwość zapoznania z rzeczywistymi efektami ich pracy, wpływem na podejmowane decyzje itd.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2019-10-16 05:43
O matko (4)
Chłopie to jest raptem 50m dalej ,przystanek był tam od lat ,nie kręć afer że ci ciężko podejść
- 1 6
-
2019-11-23 12:36
o matko
Czasem te 50 m decyduje o zdążeniu lub nie na kolejkę SKM .. ale jak się ma jogę i parking przed siłownią za jedyny problem to nic dziwnego ,że nie POjmujesz
- 0 3
-
2019-10-16 06:44
jak wchodzisz schodami od strony wzgórza skm (1)
i masz na swojej wysokości autobus to nie masz szans do niego dobiec. I piszę to jako osoba z dobrą kondycją. A nawet jeśli, to po co zdyszanym wbiegać do autobusu? Sam zresztą spróbuj. Jedyne co go może zatrzymać to czerwone światło. Mnie osobiście to irytuje, że prawie za każdym razem coś mi odjeżdża, a potem za zapchanym przystanku czekam nawet 10 minut bo węzeł jest zapchany.
Autor nawet w ostatnim akapicie coś napisał do takich jak ty.- 5 1
-
2019-10-17 09:52
Ja zawsze idę spokojnie, poczekam chwilę i jadę następnym.
- 1 3
-
2019-10-16 07:08
Sprawdziłem
od wyjścia z tunelu do poprzedniej lokalizacji jest 50 metrów, a do obecnej 140 metrów.
- 1 4
-
2019-11-23 12:32
A ja potrafię zrozumieć jakie "argumenty" przemawiały za oddaleniem przystanku .. to argumenty zaprzyjaźnionego biznesmena ze Szczurkiem , dla którego mieszkańcy miasta są tylko motłochem do dojenia.. 4 podwyżki w tym roku .. od stycznia kolejne .. w tym za śmieci 150% .. rząd podnosi najbiedniejszym wyzyskiwanym pracownikom .. samorząd POwski zaciera ręce , że jest więcej do wydojenia i podnosi opłaty..
- 0 3
-
2019-10-15 21:18
Przenieśmy wszystkie przystanki pod SKM!!!! (1)
- 9 0
-
2019-10-17 09:51
Przesunmy skm do przystanku, a co!!
- 4 0
-
2019-10-15 12:47
ludzie to mają problemy (9)
30 m spaceru więcej go zbawi.
- 11 26
-
2019-10-15 12:50
tu nie chodzi o spacer (4)
sam korzystam z tego przystanku i wiem, że jak wychodzę z tunelu od strony SKM i właśnie nadjeżdża autobus to nie mam szans go biegiem dogonić.
- 14 0
-
2019-10-17 09:45
Pojedziesz następnym, gdzie się tak spieszysz?
- 3 0
-
2019-10-15 14:31
Bo pasażer biegnący jest pasażerem następnego kursu.
- 9 0
-
2019-10-15 14:07
to szybciej wychodź z tunelu
- 5 11
-
2019-10-15 12:52
to kup se hulajnoge
- 4 13
-
2019-10-15 13:01
Jak przestaniesz mieszkać z mamusią i samodzielnie będziesz musiała targać siaty do domu (3)
to zobaczysz, co zmienia 30 metrów. Zwłaszcza jeśli autobus już podjeżdża
- 9 8
-
2019-10-15 14:06
(2)
z mamusią nie mieszkam od ponad 20 lat, zamiast targania siat jak jakiś rumun polecam samochód, jak uzbierasz z 500+ i kupisz własne auto to zobaczysz jaka to wygoda
- 3 16
-
2019-10-15 16:47
jaka to wygoda (1)
tak, ćwiczą to właśnie na świętokrzyskiej. 2 km jazdy trwa 30 minut.
- 8 0
-
2019-10-15 16:55
przynajmniej w spokoju, w cieple i bez towarzystwa motłochu
- 4 3
-
2019-10-17 09:06
Urzednicy nie jezdza autobusami wiec nie wiedza jak wazne dla nas pasazerow komunikacji autobusowej sa wazne dobrze usytuowane przystanki jestem za aby przystanek powrocil blizej SKM
- 4 0
-
2019-10-15 23:30
(2)
A ktos pomyślał co bedzie jak autobus bedzie chciał wlaczyc sie z przystanku do ruchu, a tu cyk czerwone. I stoisz po skosie, blokujac przystanek i częściowo pas ruchu.
- 1 4
-
2019-10-16 05:31
Kreatywność w wymyslaniu (1)
argumentów z czapy jest tutaj nieograniczona. Ten sam problem występuje w przypadku jazdy z pętli Cegielskiej w kierunku wkładka IV i nikt nie marudzi.
- 3 1
-
2019-10-16 12:23
Marudzi tylko ty nie słuchasz, bo jestes "mądrzejszy".
- 4 0
-
2019-10-16 10:50
Niebezpiecznie (1)
Autobusy latem zasłaniały całkowicie widoczność tym, którzy chcieli wyjechać z ulicy Bydgoskiej mając warunkową zieloną strzałkę w prawo. Tyle w temacie.
- 0 5
-
2019-10-16 11:43
Bzdura
byłeś tam kiedykolwiek?
- 2 1
-
2019-10-16 07:55
Brawo, też uważam że ten przystanek powinien wrócić na miejsce tymczasowe, nie dość że bliżej skm, to nie trzeba tyle biec do autobusu, który nie czeka na biegnących pasażerów.
- 4 2
-
2019-10-16 05:58
Znając zycie (1)
W miejscu gdzie był ostatnio przystanek zaraz powstanie dziki parking.
- 7 0
-
2019-10-16 06:46
bo ważniejsze, żeby trzech-pięciu samochodziarzy miało bliżej
do śródmieścia czy do skm, a nie setki pasażerów. Nie ważne, że po drugiej stronie jest bezpłatny parking. I na Bydgoskiej deweloper też zrobił ogólno dostępne miejsca parkingowe...
- 5 0
-
2019-10-15 22:23
Dyskusja praktycznie o niczym (1)
Przystanek przesunięty o jakieś 50 metrów dalej. Trochę spaceru nikomu nie zaszkodzi.
- 3 3
-
2019-10-16 05:29
Kolejny ignorant
Niby 50 metrów a miejsca 5 razy mniej dla ludzi i 3 razy mniej dla autobusów.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.