• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (150)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (150)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane