- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (119 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (76 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (230 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (268 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą Bałtycką a Żakiem. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.
Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.
Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię
Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają
ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.
Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-07 07:04
No i dobrze. (4)
Miłego dnia.
- 37 14
-
2024-02-07 21:10
Pokemon nic tego nie zrozumiał ale POdziekował:)
- 0 0
-
2024-02-07 11:04
Wszystko dzięki naszej wspaniałej prezydent która dzień i noc poprawia życie mieszkańców (1)
- 2 7
-
2024-02-07 13:25
Idą wybory. Hasła hasła a życie życiem. Nie ma pieniędzy...
- 1 1
-
2024-02-07 10:15
mieszkaniec
To jest główny powód zatorów tramwajowych.
- 5 2
-
2024-02-07 07:10
A kiedy dłuższe tramwaje? (18)
W tramwajach tłok niemiłosierny i odnoszę wrażenie że Inwestycja spóźniona o jakieś 18 lat
- 107 15
-
2024-02-08 07:44
Zobacz jak wyglądają metra Tokio ,Londynu ,Pragi Moskwy i wielu innych miast w godzinach szczytu. Tak dzieje się wszędzie kiedy o jednej godzinie próbują pojechać czy wrócić z pracy tysiące ludzi . W Krakowie tramwaje są długie i w godzinach szczytu tłok jest taki jak u nas.
- 0 0
-
2024-02-08 07:40
Nigdy. Dlatego zatłoczone pojazdy nie są wymienione w ankiecie.
- 0 0
-
2024-02-07 09:46
(1)
Mielibyśmy już dłuższe tramwaje, gdyby tęgie umysły ówczesnego ZKM-u nie usunęły możliwości spinania składów N8C w pary, a GAiT nie stwierdził przy ostatnich modernizacjach Pes Swing, że nie warto do nich dodawać dodatkowego członu.
- 6 2
-
2024-02-07 10:32
Akurat z dodatkowymi członami problem jest taki
Ze wtedy nie byłoby gdzie tych tramwajów składować, bo zajezdnię są za małe
- 5 1
-
2024-02-07 09:43
Dopóki nie powstanie nowa zajezdnia (1)
Dopóty nie będzie nowych tramwajów. Ich juz po prostu nie ma gdzie trzymać nocą
- 3 1
-
2024-02-07 18:15
Miejsce jest, a właściwie było
Niby brak miejsc postojowych dla tramwajów, a na Zajezdni Wrzeszcz tory postojowe "pod wałem" przerobiono na parking na samochodów osobowych pracowników.
- 1 0
-
2024-02-07 09:23
(2)
Powinny być wagony bardziej pojemne. Np usunąć połowę miejsc siedzacych albo 2 poziomowe;)
- 1 4
-
2024-02-07 09:35
piętrowe tramwaje wieloprzegubowe (1)
na górze tylko siedzenia dla tych, którzy jadą długo, a na dole stojące - dla wskakujących na parę przystanków.
- 6 2
-
2024-02-07 09:47
W Gdańsku do wagonów piętrowych trzeba by było przebudować całą sieć, przy wątpliwych korzyściach dla pasażerów.
- 6 0
-
2024-02-07 09:13
Polecam wycieczke do Goteborga (2)
Tam tramwaje są na tyle szerokie że mieszczą się w nich podwójne siedzenia z każdej strony. Wagony są szersze, więcej pasażerów wejdzie, więcej osób usiadzie. Prawdopodobnie rozstaw między torami i promienie zakrętów są również dopasowane pod szerszy tabor. Większe szerokości umożliwiły za to stworzenie buspasa na praktycznie każdym torowisku w
Tam tramwaje są na tyle szerokie że mieszczą się w nich podwójne siedzenia z każdej strony. Wagony są szersze, więcej pasażerów wejdzie, więcej osób usiadzie. Prawdopodobnie rozstaw między torami i promienie zakrętów są również dopasowane pod szerszy tabor. Większe szerokości umożliwiły za to stworzenie buspasa na praktycznie każdym torowisku w centrum tzn torowisko jest jednocześnie buspasem. Szerszy a krótszy tabor umożliwa puszczenie tego więcej bez korków na torach, wyzszą czestosc kursowania itd. To rzuca snop światła jak w dalekosiężny sposób planuje sie komunikację miejską.
- 14 2
-
2024-02-07 09:21
(1)
czyli co, proponujesz budowę od nowa sieci tramwajowej w Gdańsku żeby mogły jeździć szersze tramwaje? No i zakup tychże? A co do podwójnych siedzeń - zajrzyj do Krakowa jakie są problemy z podwójnymi siedzenia mi po obu stronach tramwaju. Wszyscy się tłoczą w 'przedsionkach" bo jak 1 osoba wejdzie pomiędzy siedzenia to już zakorkowane przejście totalnie.
- 13 0
-
2024-02-07 09:49
skoro pasażer krakowski tłoczy się przedsionku
to znaczy że może nie dorósł do jazdy tramwajem
- 0 5
-
2024-02-07 08:46
To nie kwestia długości tramwaju, tylko częstości kursowania (2)
Na odcinku zajezdnia Wrzeszcz- opera, o którym mowa, obsługującym największy ruch tramwaje jeżdżą rzadziej niż co 5 min. Tak czasem jadą jeden za drugim, ale wtedy jest 10-15 min. przerwy tramwaj w tej okolicy powinien podjeżdżać do 3-5 minut
- 16 8
-
2024-02-07 08:50
Przepraszam, że będę upierdliwy, ale mnie to zabolało (1)
CzęstoTLIWOści.
- 6 4
-
2024-02-07 19:04
Przykro mi, że Cię zabolało.
Nie jestem purystą językowym, więc nie bede Cie oceniał:)
Wspomnę tylko o równoważności obu słów w języku potocznym i jeśli już węższym znaczeniu to raczej częstotliwości jako terminu fizycznego i wymagającego powtarzalności w czasie w identycznych odstępach czasu, co nie ma tu stanowczo miejsca. Dałoby się tu jeszcze parę argumentówNie jestem purystą językowym, więc nie bede Cie oceniał:)
Wspomnę tylko o równoważności obu słów w języku potocznym i jeśli już węższym znaczeniu to raczej częstotliwości jako terminu fizycznego i wymagającego powtarzalności w czasie w identycznych odstępach czasu, co nie ma tu stanowczo miejsca. Dałoby się tu jeszcze parę argumentów przytoczyć na korzyść obu słów, ale brutalna prawda jest taka: nie chce mi się, bo to język potoczny i oba te słowa mogą być używane zamiennie, ze wskazaniem na częstość- 1 0
-
2024-02-07 07:29
kiedyś były 3 wagonowe i też był tłok (2)
ale obecnie fakt - za krótkie PESY i Dortmundy pojedyncze - to porażka
- 19 3
-
2024-02-07 08:49
Kiedyś więcej ludzi podróżowało tramwajami- z przymusu:) (1)
Tramwaje były tez szybsze- dojazd od zajezdni do centrum był krótszy o prawie 10 min!- krótsze postoje na przystankach i nie stały na każdych światłach
- 7 2
-
2024-02-07 09:10
Nie było tylu kierowców blokujących tory, to i tramwaje nie stały na światłach.
Teraz kierowczyki potrafią trąbić i się wciskać przed Ciebie, bo śmiałeś nie zablokować tramwaju.
- 16 5
-
2024-02-07 08:03
dla niewidomch i niedowidzących to będzie koszmar (6)
Jak miasto ma zamiar przy takim układzie umożliwić korzystanie z tramwajów na podwójnym przystanku? Przecież "czytacz" na słupku tego nie ogarnie, skąd mają wiedzieć, do którego tramwaju wsiadać i gdzie on właściwie jest?
Może i założenia dobre, ale dla niektórych to niedźwiedzia przysługa.- 50 73
-
2024-02-08 07:08
Przystanki (1)
Nie chcę być nie miła ale dlaczego osoby które nie są samodzielne wogóle korzystaja z komunikacji miejskiej ?!? Niech ktoś im załatwi asystenta i wtedy będzie w porzo a teraz a to przystanek za krótki , a to nie ustoi w pojeździe i zajmuje miejsce siedzące albo jeszcze inna pierdoła . Niech siedzą w domu !!!!!
- 2 5
-
2024-02-09 00:02
Nie chciałbym być niemiły, ale dlaczego osoby, które nie umieją poprawnie używać znaków interpunkcyjnych i nie słyszały o ortografii piszą coś w internecie? Kto im udostępnił urządzenia? Robią krzywdę innym ludziom.
- 1 1
-
2024-02-07 13:32
jakoś przy Dworcu Głównym działa
- 9 1
-
2024-02-07 09:51
A beznogich? Przeciez nie dobiegną
A tak naprawdę, dlaczego niewidomych i niedowidzących traktujesz jako nieogarniętych, przecież teraz też sobie radzą i to pewnie lepiej niż podejrzewasz
- 30 2
-
2024-02-07 08:11
(1)
Na całym świecie przystanki podwójne są normą. Nawet Warszawa, Kraków czy Poznań mają ich mnóstwo, ale w Gdańsku się nie sprawdzą, bo internetowy ekspert zabrał głos
- 66 13
-
2024-02-07 11:39
nie ekspert d..ilu ale każdy człowiek poruszający się z trudem to wie.
A ty dupę wozisz blachosmrodem i protestujesz przeciwko każdemu przejściu dla pieszych. Gdzie widziałeś świat?
- 5 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.