• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Puste lokale w budynku gdyńskiego dworca

Patryk Szczerba
23 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasaż łączący Dworzec PKP z Dworcem Podmiejskim pozostaje pusty. Pasaż łączący Dworzec PKP z Dworcem Podmiejskim pozostaje pusty.

Siedem lokali znajdujących się w pasażu pomiędzy dworcem PKP i dworcem podmiejskim zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozostaje pustych. - Szykujemy ofertę, rozmawiamy z potencjalnymi zainteresowanymi - odpowiadają przedstawiciele PKP, unikając konkretów.



  1. Przypomnijmy, że dworzec PKP w Gdyni został wyremontowany kosztem 40 mln zł na Euro 2012. Prace trwały dwa lata, odświeżono wnętrze, elewacje, zadbano o architektoniczne detale.
  2. Po kilku miesiącach okazało się, że na dworcu nie da się niczego kupić ani nigdzie zjeść, a większość lokali stoi pustych. Do otworzenia punktu w obiekcie przymierzał się McDonald's i Rossmann, ale podróżni wciąż musieli obserwować tygodniami puste witryny.
  3. Dopiero w 2014 roku przedstawiciele PKP mieli się czym pochwalić. Bar z jedzeniem po uzgodnieniach z konserwatorem zabytków dołączył do salonów prasowych innych punktów gastronomicznych, kawiarni, punktu bukmacherskiego, kantoru, sklepu z płytami czy drogerii Rossmann. Przedstawiciele PKP nie ukrywali radości, że wynajęto już 90 proc. powierzchni.


Jak często kupujesz produkty lub jadasz na dworcach?

Obecnie znowu sytuacja nie jest najlepsza. W środku w obiekcie pozostały obiekty sieciowe, jeden z lokali zajmuje tzw. biuro dworca. Na dole znajdują się zaś pomieszczenia Teatru Gdynia Główna.

Tyle że w zewnętrznym pasażu handlowym, łączącym dworzec PKP z dworcem podmiejskim, jest siedem pustych lokali. Wcześniej był tu m.in. punkt z prasą, apteka i kawiarnia.

Dworzec PKP w Gdyni: w środku zapełniony, na zewnątrz pustki



Nie da się ukryć, że to trudne miejsce dla najemców. Przechodzą tamtędy głównie mieszkańcy kierujący się do autobusów lub kolei podmiejskiej. Turyści zwykle korzystają z głównego wejścia i wyjścia. Poza tym okolica nie zachęca do spacerów - na zewnątrz często widać mężczyzn pod wpływem alkoholu.

O tym, że była prowadzona działalność informują szyldy. PKP reklamuje też lokal na wynajem. O tym, że była prowadzona działalność informują szyldy. PKP reklamuje też lokal na wynajem.
Przedstawiciele PKP informują, że w tym roku działalność na gdyńskim dworcu zakończyło czterech najemców.

- Obecnie na dworcu w Gdyni znajduje się siedem wolnych lokali handlowo-usługowych. W tym roku zakończyły się umowy na wynajem czterech lokali - mówi Aleksandra Grzelak z wydziału prasowego PKP S.A.

Wysokie stawki czynszu przeszkodą?



Nietrudno domyślić się, że jednym z powodów są stawki czynszu. Gdy otwierano dworzec w 2012 roku, stawki miały dochodzić nawet do 1 tys. złotych za metr kwadratowy wynajmu powierzchni za miesiąc.

Próbowaliśmy ustalić, jak sytuacja wygląda obecnie. Niestety, numer podany na witrynie jednego z lokali dworca był nieaktywny. Pod innym numerem, uzyskanym przez nas w warszawskiej centrali firmy, nie udało się nam przez dwa dni z nikim skontaktować.

Jedno jest pewne: za wysokość stawek odpowiada m.in. klasa dworca. Warto pamiętać, że dworzec w Gdyni - podobnie jak w Gdańsku - w hierarchii PKP jest klasyfikowany jako obiekt premium, który stanowi ważny węzeł komunikacyjny i oferuje pasażerom gastronomię i usługi. To powoduje, że ceny rosną, a jednocześnie lokale świecą pustkami.

Czy jest szansa, że najemcy się jednak pojawią?

- Jeszcze w tym roku planujemy ogłoszenie postępowań na wybór nowych najemców. Obecnie prowadzimy również rozmowy z podmiotem zainteresowanym wynajmem dwóch lokali w pasażu - odpowiada Aleksandra Grzelak.

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • proponuje wymienić kostkę brukową z epoki króla ćwieczka na normalną na początek, ale na nawiedzone pomysły architektów nie ma mocnych. pamiętam to miejsce jak ludzie sobie przesiadywali a po remoncie jakby tornado to miejsce umarła a skoro nie ma ludzi a więc i handel nie Fumkcjonuje

    • 0 0

  • po prostu durnie z pkp wolą lokale puste niż zarabiające trzeba zejść z ceną za wynajem i chętni się znajdą proste jak pier

    • 0 0

  • 4cpaziernika

    Jak często kupujesz produkty lub jadasz na dworcach?
    12%często, bo jest mi po drodze
    26%zdarza się, ale tylko w nagłej potrzebie
    27%tylko, gdy podróżuję na dłuższej trasie
    35%nie zdarza mi się
    łącznie głosów: 2041
    autor
    Patryk Szczerba

    • 0 0

  • ławki

    a jednocześnie n ie ma gdzie usiąśc, a może troche zieleni tam wstawić, udusić sie mozna od tych spalin w lecie, nie ma zieleni, nie ma drzew krzewowo i ławek!

    • 0 0

  • kto

    kto zajmie sie jakościa jedzenia w barach i restauracjach na terenie Gdyni, drogo i niesmacznie.

    • 1 0

  • Proponuję wstawic szyby w przejściu,

    Oszkelenie tego przejścia spowoduje, że będzie cieplej i chętniej otworzą sę tam bary i kawiarenki oraz jednocześnie będą izolować od okolicznych pijaczków stojących na dworzu. Wiadomo też, że obniżając ceny za najem można przyciagnąć więcej inwestorów, a co za tym idzie więcej klientów i dworzec znowu zyska na atrakcyjności. Im większy zysk dla najemcy, który musi przyzwyczaić klienta do danego miejsca, to z czasem większe stawki czynszu dla dworca PKP Gdynia.

    • 0 0

  • (4)

    efekty "dojnej zmiany" w kraju, stawki wysokie bo trzeba opłacić wszelakie dotacje i jeszcze pchają się do samorządów , Horała weź sobie daj spokój i wycofaj się ze startu

    • 32 22

    • wyjaśnienie dojnej zmiany

      Widać motłochowi trzeba tłumaczyć łopatologicznie co to ta dojna zmiana
      Dla wyjaśnienia : Dojna zmiana = PO
      (afera za aferą , Grabież OFE , piniendzy nie ma i nie będzie - taki łysy gadał,co tu jeszcze o ćwierć biliona złotych podatku wyłudzone z kasy państwa w czasach rządów PO-PSL)
      Tak to była dojna zmiana
      Więc barany zapamiętać to była PO !!!

      • 0 0

    • No cóż... (1)

      szkoda ze barany mają mają dostęp do internetu

      • 2 1

      • Dobry początek. Pisz dalej o sobie.

        • 3 0

    • Zhejtuj jeszcze politycznie prognozę pogody

      • 7 6

  • Rozwiązanie

    Wpuścić tam meneli co się kręcą w okolicy, w czym problem?

    • 0 0

  • nie ma to jak państwowa PKP - gospodarność godna podziwu. (4)

    czy Jarek Naczelnik Państwa o tym wie? gdzie komisja śledcza Macierenki? PiS traci kontrolę nad Państwem.

    • 38 16

    • państwo

      Rzeczywiście traci.Pare dni temu jedna z głownych agencji ratingowych świata podwyższyła nam wzrost Pkb z 4.4 na 5%..Jest to najwyższy wzrost we wszystkich krajow Uni.Dwa dni temu zaliczono nas do 25 najbardziej rozwinietych gospodarek świata.Same porażki ,nie prawda?.

      • 1 0

    • odpowiedzialnośc

      Wydaje mi sie że nawet leming powinien wiedzieć że mamy wolny rynek i rząd na polityke cenową nie ma żadnego,albo prawie zadnego wpływu.Co do kolei to pierwszy raz od lat są na plusie.W ciągu 2 lat zyskownośc społek skarbu Państwa wzrosła o ponad 300%..Pierwszy też raz od niepamietnych lat na plusie jest ZUS.Nie potrebowali grantu 5 mld.zł od państwa.Jak mawiał Milton Fridman- po pierwsze gospodarka głopcze i miał chyba racje.

      • 1 0

    • Bo fachowcy z PełO nawet to schrzanią

      Jak inne rzeczy w Polsce

      • 1 1

    • akurat bzdury gadasz. lokale uslugowe tam nie zaleza od kontroli panstwa

      taki biznes musi miec swoja ciaglosc. ci ktorzy przeprowadzali remont tam przed 2012 o tym zapomnieli. nie dziwie sie, ze kupcy sie zawiineli.

      • 3 5

  • dworzec

    Sprawa jest prosta.Od remontu pod pasażem jaki pokazujecie nie chodzą,nie tylko turyści,ale tak że Gdynianie.Przechodze nie jednokrotnie w pobliżu i nigdy nie było tam ruchu.Podobnie jest w centrum Gdyni.Mase lokali pustych.Pustki też w restauracjach.Z jednym wyjątkiem.W wolne od handlu Niedziele,gdy zamkniete sa galerie i markety nagle w mieście ,restauracjach czy małych spożywczych sklepach pojawiają sie ludzie i jest od dawna nie widziany ruch.Przyczyna prosta.Nigdy nie powinmo być budowane tak wielkie centrum handlowe prawie w centrum miasta.Popełniano takie błedy kiedyś w Europie i naszych włodarzy to niczego nie nauczyło.W SZwecji centra handlowe buduje sie teeaz w odległości co najmniej 10 km.od centrum miasta.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane