- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (86 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (100 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (77 opinii)
- 4 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (294 opinie)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (418 opinii)
- 6 Jak zaprojektować centrum Południa? (88 opinii)
Raport z budowy ul. Nowej Wałowej
Zobacz postęp prac przy budowie pierwszego etapu ulicy Wałowej.
Zaledwie kilka dni dzieli wykonawcę od zakończenia prac konstrukcyjnych przy wiadukcie nad magistralą kolejową. Trwa też usuwanie szalunków otulających gotową estakadę na terenach postoczniowych. Sprawdziliśmy, jak idą prace budowlane na ul. Nowej Wałowej w Gdańsku.
Cała droga ma mieć 1,2 km długości i kończyć się będzie na wysokości ul. Rybaki Górne. Będzie to droga o przekroju jednej jezdni po jednym pasie w każdą stronę. Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Aktualnie przy estakadzie trwa usuwanie otulających go szalunków, które formowały obiekt w czasie jego betonowania. W przyszłym tygodniu osoby poruszające się ul. Jana z Kolna powinny ujrzeć całą, odkrytą już konstrukcję obiektu.
Ponadto przy estakadzie od strony stoczni trwa formowanie nasypów i wykonywanie ich ścian oporowych. Rozpoczęto układanie krawężników i technologicznego chodnika, który będzie wykorzystywany głównie przez zarządcę podczas konserwacji obiektu - nie wejdą na niego piesi.
Z kolei konstrukcja wiaduktu nad magistralą wciąż jest asekurowana - dźwigają ją podpory ustawione pomiędzy torami kolejowymi. Wykonawca jednak zapewnia, że potrzebuje już tylko kilku dni, by obiekt samodzielnie przenosił ciężar. Co zatem należy tam wykonać? M.in. spawanie łączników obu łuków obiektu. Wtedy pod łukami zostaną zamontowane wieszaki, które podciągną przęsło i będzie można zlikwidować podpory.
Zobacz ustawianie łuków wiaduktu nad linią kolejową.
Natomiast nieco dalej w kierunku stoczni jezdnia ul. Nowej Wałowej posiada już warstwę wiążącą. Pozostaje wyłącznie ułożenie warstwy ścieralnej. Na budowę czekają chodniki. Ponadto wybrukowano kamieniem zatoki autobusowe znajdujące się bezpośrednio za budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności.
Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.
Plany na przyszłość, zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy w pełni od decyzji władz miasta.
Tak wyglądały przygotowania do budowy estakady na terenach postoczniowych.
Zobacz przebieg ul. Nowej Wałowej w pierwszym etapie.
Miejsca
Opinie (130) 1 zablokowana
-
2013-12-01 13:27
To mnie się podoba, brawo !
W Gdańsku, w odróżnieniu od mojej Gdyni myślą.
Najpierw porządne drogi dojazdowe (układ komunikacyjny), później rozbudowa dzielnicy, osiedla.
Tak trzymać. U mnie na Gdyni Zachód najpierw budują osiedla, a później Stępa się zastanowi nad jakąś drogą, albo może PKM.
A fakty są takie, jedno i drugie już powinno istnieć, by zagęszczać teren zabudową. Zwłaszcza tak nową dzielnicę, budowaną przecież od podstaw w prawie pustym terenie.- 10 3
-
2013-12-01 12:37
czekamy na tunel pod motlawa!
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.