- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (164 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
Raport z budowy ul. Nowej Wałowej
Zobacz postęp prac przy budowie pierwszego etapu ulicy Wałowej.
Zaledwie kilka dni dzieli wykonawcę od zakończenia prac konstrukcyjnych przy wiadukcie nad magistralą kolejową. Trwa też usuwanie szalunków otulających gotową estakadę na terenach postoczniowych. Sprawdziliśmy, jak idą prace budowlane na ul. Nowej Wałowej w Gdańsku.
Cała droga ma mieć 1,2 km długości i kończyć się będzie na wysokości ul. Rybaki Górne. Będzie to droga o przekroju jednej jezdni po jednym pasie w każdą stronę. Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Aktualnie przy estakadzie trwa usuwanie otulających go szalunków, które formowały obiekt w czasie jego betonowania. W przyszłym tygodniu osoby poruszające się ul. Jana z Kolna powinny ujrzeć całą, odkrytą już konstrukcję obiektu.
Ponadto przy estakadzie od strony stoczni trwa formowanie nasypów i wykonywanie ich ścian oporowych. Rozpoczęto układanie krawężników i technologicznego chodnika, który będzie wykorzystywany głównie przez zarządcę podczas konserwacji obiektu - nie wejdą na niego piesi.
Z kolei konstrukcja wiaduktu nad magistralą wciąż jest asekurowana - dźwigają ją podpory ustawione pomiędzy torami kolejowymi. Wykonawca jednak zapewnia, że potrzebuje już tylko kilku dni, by obiekt samodzielnie przenosił ciężar. Co zatem należy tam wykonać? M.in. spawanie łączników obu łuków obiektu. Wtedy pod łukami zostaną zamontowane wieszaki, które podciągną przęsło i będzie można zlikwidować podpory.
Zobacz ustawianie łuków wiaduktu nad linią kolejową.
Natomiast nieco dalej w kierunku stoczni jezdnia ul. Nowej Wałowej posiada już warstwę wiążącą. Pozostaje wyłącznie ułożenie warstwy ścieralnej. Na budowę czekają chodniki. Ponadto wybrukowano kamieniem zatoki autobusowe znajdujące się bezpośrednio za budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności.
Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.
Plany na przyszłość, zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy w pełni od decyzji władz miasta.
Tak wyglądały przygotowania do budowy estakady na terenach postoczniowych.
Zobacz przebieg ul. Nowej Wałowej w pierwszym etapie.
Miejsca
Opinie (130) 1 zablokowana
-
2013-12-02 16:14
idą wybory
i Adamowicz zaczyna swoją politykę informowania narodu grodu nadbałtyckiego jakie to mamy postepy na budowach miejskich aby przy urnie kazdy pamiętał o tunelu i wałowej a nie o jego mieszkaniach...
- 2 1
-
2013-12-01 11:11
Coś krzywy im ten wiadukt wyszedł (2)
pewnie jaka kobieta inżynier projektowała
- 50 49
-
2013-12-02 15:48
ale kolega dowcipny
pewnie singiel
- 0 0
-
2013-12-01 16:46
seksizm;)
- 3 2
-
2013-12-01 12:56
W Gdańsku zbudowano drogę do czegoś, czego jeszcze nie ma (tzw. Młode Miasto) (3)
tymczasem całe nowe dzielnice, które powstały kilkanaście lat temu dalej czekają na w miarę sensowne i przepustowe połączenie z innymi dzielnicami
- 11 6
-
2013-12-01 14:48
A konkretnie? (2)
- 2 3
-
2013-12-02 09:39
Np. wszystkie "osiedla" (1)
przy Myśliwskiej.
- 1 0
-
2013-12-02 12:21
Budowane teraz będą dwa dojazdy do was
Bulońska Północna jest już projekt i kasa.
A także przebudowa drogi pod tramwaj, a dzięki temu jeszcze bardziej sensowny dojazd dla was.
Ogólnie te dwie drogi będą sporym odciążeniem dla tego osiedla.
Co do MM, to tam buduje się za pieniądze nie miasta, a inwestora, więc to mocno zmienia.- 1 0
-
2013-12-02 11:36
Niestety bez wjazdu z Jana z Kolna będzie pusty przez najbliższe 5 lat (1)
tak samo jak wiszący most który dopiero po kilku latach się doczekał sensownego połaczenia i od razu nadaje się do remontu. Szkoda kasy !!!
- 1 2
-
2013-12-02 12:18
Otóż myslisz się
Nowa Wałowa kończy się między Wałową i Rybakami Górnymi. Więc część tradycyjnego ruchu kołowego z Podwala Staromiejskiego czy Rajskiej przeniesie się właśnie na Nową Wałową kończącą się wiaduktem.
- 0 0
-
2013-12-02 11:36
Będzie droga ...
a po jej dwóch stronach piękne, funkcjonalne i bardzo potrzebne ekrany dźwiękochłonne!
- 1 2
-
2013-12-02 10:40
Jana z Kolna
kto naprawi?
- 2 2
-
2013-12-01 11:16
To będzie dojazd do Młodego Miasta więc po to (6)
- 44 11
-
2013-12-01 14:08
Dokładnie tak (2)
Nie dajmy się zastraszyć wariatom pieszo rowerowym. Niech przykładem będzie Amsterdam. Szczęśliwi mieszkańcy tego miasta jeździli samochodami do pracy i do centrów handlowych, z niezwykłą przyjemnością obserwowali swoje sportowe fury i wiedzieli że w życiu coś osiągnęli. Jazda i parkowanie było czystą sielanką, hodowcy tulipanów kilkakrotnie stali w tym samym korku, żeby dłużej uśmiechać się do innych przyjemnie pachnących i kulturalnych kierowców.
Niestety pewnego dnia pojawiły się ścieżki rowerowe i chodniki. Przepustowość została brutalnie ograniczona, korki rozpełzły się na miasto i zapłakali mieszkańcy. Już nikt się nie uśmiechał, ludzie zmuszeni byli kupić rowery, w życiu przestało im się powodzić i nawet zapach na ulicach się zepsuł.
Teraz błagają radnych, żeby pojechali do Gdańska i zobaczyli jak się nowocześnie projektuje estakady i tunele dla pieszych. Wiedzą że tutaj przepustowość i uśmiech są najważniejsze.- 13 7
-
2013-12-02 08:32
jak na razie bardziej stresują się kierowcy stojący w korkach w Gdańsku (1)
niż rowerzyści jadący jezdnią po Amsterdamie
- 2 0
-
2013-12-02 10:16
No więc sam odpowiedziałeś
sobie dlaczego nie warto inwestować w drogi a warto w alternatywę.
Trolling dobry, widać odpowiedź na niejakiego Kierunek Szalunek (czy jak to tam było)- 0 2
-
2013-12-01 11:39
Zapytaj się o rentowność aquaparków mądralo. (1)
- 7 3
-
2013-12-01 12:55
rentowność jest słaba
np jedyny trójmiejski aquapark w Sopocie przynosi straty i to pomimo licznych ruskich wycieczek
- 9 0
-
2013-12-01 12:03
Ależ żeś poleciał z Ostrawą
Obecna Ostrawa jest zlepkiem kilku miasteczek, które miały własne rozwiązania komunikacyjne. Sieć dróg wybudowano wraz z rozwojem przemysłu wydobywczo hutniczego.
- 9 1
-
2013-12-02 02:02
A ja lubie estakady! (4)
Nie sa piekne, ale pozwalaja szybko wbic sie w srodek wybranej dzielnicy bez stania na pierdyliardzie swiatel.
Wyobrazcie sobie na przyklad taki wyjazd z terenow stoczniowych Gdyni na obwodnice bez estakady Kwiatkowskiego. Albo jakie by bylo przykorkowanie Okopowej gdyby lewoskret i przeloty z Podwalem Przedmiejskim byly na plaskim skrzyzowaniu. Estakady ogromnie ulatwiaja komunikacje.
Najbardziej to bym chcial estakade zobaczyc przez Wrzeszcz (odciazenie Grunwaldzkiej). Tam coraz wiecej ruchu sie krzyzuje i tradycyjne skrzyzowania mimo modernizacji nie maja wystarczajacej przepustowosci.- 3 1
-
2013-12-02 08:01
(3)
Sanochodom w miescie najbardziej przeszkadzaja zabudowania - zajmuja cenne miejsce, ktore mozna by wykorzystac na drogi i estakady.
- 0 4
-
2013-12-02 09:43
Co wartosciowego wnosi Twoj komentarz?
Miasto musi jakos rozwiazywac problemy komunikacyjne jak rosnie zageszczenie mieszkancow. Oczywiscie, ze czasami wyburza sie zabudowania pod nowe drogi. Spodziewasz sie czegos innego mieszkajac w miescie? Ze miedzy gierkowskimi budami po wsze czasy beda przeciskac sie wylacznie hippisi na rowerach?- 3 0
-
2013-12-02 08:37
samochodom w mieście najbardziej przeszkadzają inne samochody (1)
używane do dojazdu na małe odległości (takie do 5 kilometrów),których jest większość. Jeszcze do tego wypełnione w 1/4 pojemności.
- 1 0
-
2013-12-02 09:36
Jak ktos ma samochod to moze sobie nim dojezdzac ile chce i z kim chce.
Wlasciciel samochodu jest rowniez obywatelem miasta i normalne jest ze chce aby miasto bylo dla niego przyjazne.- 2 0
-
2013-12-02 07:52
Bezedura
Trasa rośnie w oczach a obok zlikwidowana pętla autobusowa . Od kilku miesięcy nic tam się nie dzieje . A przecież do tej pory mogły jeździć tam autobusy ułatwiając życie mieszkańcom . Typowo gdańskie dziadostwo . Włodarze miasta sprzed kilkuset lat w grobach się przewracają .
- 2 6
-
2013-12-02 06:59
Droga dla dewelopera.
Gdzie są ekrany ? Estakada przebiega na wysokości 3 piętra, tak blisko budynku przy ul Jana z Kolna, że kiedy będzie padał deszcz, samochody będą chlapały ludziom PO oknach. Na miejscu tych mieszkańców zablokowałbym drogę.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.