- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (85 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (115 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (252 opinie)
- 4 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 5 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
Raport z remontu trasy tramwajowej na Przeróbkę
Podbijarka i spawanie termitowe na budowie linii tramwajowej na Przeróbce
Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie trasy tramwajowej na Długich Ogrodach i Przeróbce. Wykonawca bacznie obserwuje prognozę pogody, bo to od niej zależy, czy mieszkańcy pojadą tramwajem na Przeróbkę jeszcze w tym roku.
Zobacz pierwsze prace przy linii tramwajowej na Długich Ogrodach i Przeróbce. Film z lipca tego roku.
W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn.
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można się na nie natknąć chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku zaplanowano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich będzie jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.
Plan: uruchomić tramwaj do pętli Przeróbka w grudniu
Inwestor (Gdańskie Inwestycje Komunalne) i wykonawca zapowiadali, że tramwaje z centrum Gdańska dojadą do pętli na Przeróbce jeszcze w grudniu tego roku. Czy się to uda?
Postanowiliśmy zapytać o to nie inżynierów i projektantów, ale pracowników na budowie.
Wśród pracowników Budimexu panuje w tej sprawie umiarkowany optymizm.
- Wszystko zależy od pogody. Praktycznie gotowe jest już torowisko od ul. Elbląskiej do Mostu Siennickiego. Wystarczy, że zostanie podbite, a sieć trakcyjna zawieszona, a będzie można puścić tramwaj - mówi nam kierownik robót.
- Nieco inaczej wygląda sytuacja na moście i przy pętli na Przeróbce. Tam jest napięty plan i pogoda faktycznie może go pokrzyżować, dlatego bacznie obserwujemy prognozy - dodaje.
Z kolei na dojazdach do wiaduktu, między szynami układany jest bruk. Prace poprzedzone są stabilizowaniem studzienek kanalizacyjnych.
Na budowie nikt na razie nie myśli o pracach drogowych, wszyscy koncentrują się na torowej części inwestycji.
Na betonową podbudowę czekają też szyny w rejonie pętli na Przeróbce. Na razie trwa tam montaż rusztowania, które podtrzyma nowe szyny tak, by łatwo można było je zabetonować. Równolegle trwa też spawanie szyn z użyciem termitu. Te widowiskowe prace udało się nam uchwycić na filmie.
Wykonawca - firma Budimex - jest zmotywowany do otwarcia mostu dla tramwajów do końca grudnia. Jeśli się to nie uda, firma będzie musiała sfinansować działanie zastępczej komunikacji miejskiej. Z kolei samochody będą mogły przejechać mostem nie wcześniej niż na przełomie stycznia i lutego.
Na budowie są Chilijczyk, Ukraińcy, rzeźbiarz po ASP
Co ciekawe, na budowie 2,5-kilometrowej linii nie pracują wyłącznie Polacy. Wśród brukarzy pracuje młody Chilijczyk. Jak się sprawuje?
- Nie jest przyzwyczajony do naszej pogody. Gdy było ciepło szło mu świetnie, ale teraz pracuje trochę wolniej niż my. Taki mamy klimat - chłodny - mówi nam jego polski kolega.
Co ciekawe, brukarze nie dostają pieniędzy za godzinę pracy, ale za wykonaną robotę. Podwykonawca płaci im 20 zł za ułożenie jednego metra kw. bruku.
W czasie rozmowy podchodzi do nas młody mężczyzna i pokazuje w telefonie zdjęcia swoich rzeźb w drewnie. Na zdjęciach widać metrowe posągi wykonane ręcznie z jednego kawałka drewna.
- Ciężko jest się utrzymać ze sztuki, dlatego pracuję jako robotnik. Mieszkam w Pelplinie i jestem absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu - opowiada.
Kawałek dalej - przy Moście Siennickim - pracują brukarze z Kijowa.
- Rok temu zrywaliśmy bruk na Majdanie w Kijowie, dziś układamy go w Gdańsku. Zdecydowanie wolę pracę w Polsce - mówi Ukrainiec.
Miejsca
Opinie (74) 4 zablokowane
-
2014-11-26 16:41
Prezydent Jaworski z Ojcem Tadeuszem uroczyście przetną wstęgę. (11)
;)
- 79 48
-
2014-12-09 21:23
idioci zawsze są złośliwi bo nic innego nie potrafią tylko głosować na PO
- 0 0
-
2014-11-26 17:15
(6)
ten przynajmniej nie ma kłopotu z liczeniem mieszkań...
- 29 25
-
2014-11-26 17:24
A z liczeniem strat stoczni? (5)
- 44 16
-
2014-11-26 17:36
To może policzymy długi w spółkach miejskich? (2)
Z tym też krucho
- 21 18
-
2014-11-27 19:36
z tych dlugow cos zostalo zbudowane
ile zbudowano ze strat stoczni?
- 5 0
-
2014-11-26 20:46
to policzmy :)
- 13 2
-
2014-11-26 20:25
Co wy z tą stocznią. Podziękujcie Rakowskiemu, a potem Lewandpwskiemu i Balcerowiczowi (1)
- 11 20
-
2014-11-26 21:32
Podziękuj raczej Koreańczykom, bo wszystkie poważne zamówienia idą do nich. W PL była by jedynie szansa na remontówkę + offshore
- 12 1
-
2014-11-26 21:38
były solidaruc co doprowadził stocznie do upadku (2)
- 9 2
-
2014-11-27 08:20
reanimowana była zdecydowanie za długo (1)
- 3 0
-
2014-11-27 19:19
był czas na restrukturyzację
na stworzenie zakładu pełnego specjalistów, tworzącego statki bardziej skomplikowane, niż platforma z silnikiem do wożenia cargo. Zamiast tego skutecznie blokowano próby automatyzacji części produkcji. Warto było?
- 2 0
-
2014-11-26 16:49
(4)
Budimex lub Skanska i wszystko jasne. Przez 2-3 miesiące w lato nic nie robią tylko rozpierduchę a później narzekają na aurę, że mogą nie zdążyć.
- 43 45
-
2014-12-07 15:46
tramwaj
rzeczywiście a i zacząć mogli w kwietniu pogoda od kwietnia była wyśmienita
- 0 0
-
2014-11-26 17:45
Trzeba bylo ze swoja ekipa tam wejsc. Ty i twoi ludzie w tym czasie nie tylko zrobilyby linie na Przeróbkę, ale i na morene.
- 20 1
-
2014-11-26 17:08
od Pracownika
zastanów się nad tym co piszesz
Jak nie wiesz nie pisz bo po prostu kompromitujesz się.- 14 5
-
2014-11-26 17:07
Przebudowa
A znasz pojęcie "Prace ziemne" i "infrastruktura podziemna" ?? Tramwaj to nie tylko szyny!! To cała masa sieci która w ramach remontu mostu i torowiska również ulega przebudowie w wyniku kolizji lub wymianie na nową. Często takie prace branżowe to duży procent z całości całego zakresu do wykonania a później zupełnie nie widoczne jak. np. kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągi, elektroenergetyka Sn i nN, teletechnika, telematyka, drenaże, gazociągi, ciepłociągi także trochę szacunku dla ludzi którzy robią tą rozpierduchę bo to naprawdę ciężka i złożona praca.
- 46 5
-
2014-11-26 20:13
(5)
A kiedy wykonawcy przestaną niszczyć wszystko dookoła? Park na Przeróbce zaorany przez spychacze, koparki, błota po kolana. Ulice pełne błota, wjazd w Pastoriusza rozkopany, błota po kolana.
- 8 9
-
2014-11-29 11:44
Te 3 ławki wokół murku z trawą nazywasz parkiem? A wjazd w Pastoriusza jest rozkopany bo została tam wymieniona kanalizacja oraz zostanie przebudowany wjazd w Bajki.
- 0 0
-
2014-11-26 20:36
Wiesz, bo to dosyć brudna robota jest (3)
- 3 4
-
2014-11-26 20:57
(2)
To nie jest usprawiedliwienie. Skoro remontują torowisko to nie trzeba jeździć gąsienicowym spychaczem po parku gdzie normalnie bawią się dzieci.
- 5 5
-
2014-11-26 21:36
Masz rację. Powinien być spychacz helikopterowy. (1)
- 10 2
-
2014-11-27 09:52
Sprzęt ma jeździć po budowie, a nie po trawnikach, klombach i chodnikach.
- 1 2
-
2014-11-27 12:12
płyty gumowe typu strail (1)
ciężarówki skręcające w Przetoczną wyrwą te gumy w 3 miesiące. na tym przejeździe to rozwiązanie nie ma szans. :(
projektant powinien o tym pamiętać- 1 1
-
2014-11-29 11:38
Na skrzyżowaniu Przetocznej nie będzie Straila.
- 1 0
-
2014-11-26 17:04
(9)
Dzięki za cynk.
Sprawdzimy legalność pobytu.
Straż Graniczna pozdrawia.- 53 10
-
2014-11-26 17:05
(8)
gnać dziadów
- 13 10
-
2014-11-26 17:32
(7)
Sam jestes dziad
- 10 6
-
2014-11-26 18:08
(6)
Jeśli zatrudniają nielegalnie to jak najbardziej gnać.
- 12 5
-
2014-11-26 18:41
(5)
Chilijczyk, Ukrainiec czy tam kaszub. Co za różnica ?
- 7 5
-
2014-11-26 19:25
(3)
Jeśli nie płacą podatków to jest różnica...
Też bym wolał nie płacić widząc na co świnie u koryta je rozwalają.- 7 2
-
2014-11-26 20:47
(2)
budimex to nie jest firma krzak twojego starego. tam na takie walki nie ma miejsca.
- 8 4
-
2014-11-27 16:04
budimex tak ale podwykonawcy z d*py wzieci moga byc
- 1 1
-
2014-11-26 21:09
Młody jesteś, jeszcze głupi.
Czy to polska firma?- 1 0
-
2014-11-26 19:39
Z Pelplin to Kociewskiej... bosy antku
- 5 3
-
2014-11-27 16:00
brakuje motorniczych do nocnej pracy na tej dzielnicy.
- 0 1
-
2014-11-26 22:48
re (1)
w końcu będę mógł bez zwalniania latać moją piękną bmw po moście !!!
- 3 10
-
2014-11-27 14:26
żebyś tylko na dół nie poleciał swoim pięknym szrotem po niepalącym dziadku
- 1 0
-
2014-11-27 13:50
Gdzie jest raport
z naprawy dziury na skrzyżowaniu z ul.Rybaki Górne. Zaraz rocznica będzie.
- 0 0
-
2014-11-27 11:33
Kurczę, nowe tramwaje a już trzeba dokonywać przeróbek. To nie można było od razu dobrze zaprojektować. Znowu kupili bubel.
- 0 3
-
2014-11-27 09:54
A kiedy mieszkańcy Pastoriusza czy wieżowców przy Moście Siennickim będą mogli dojść czy dojechać do domów bez brodzenia w błocie. Rozkopano Pastoriusza, zostawili błoto, brak nowej nawierzchni, a ludzie toną w błocie.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.