• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo ma nowy zarząd i kamień węgielny pod nowym terminalem

Marzena Klimowicz-Sikorska, Michał Stąporek
31 maja 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wmurowania dokonała żona byłego prezydenta Danuta Wałęsa. Wmurowania dokonała żona byłego prezydenta Danuta Wałęsa.

W poniedziałek wmurowano kamień węgielny pod terminal w Rębiechowie. Wieczorem, tak jak przewidzieliśmy tydzień temu, port lotniczy zyskał nowy, dwuosobowy zarząd z Tomaszem Kloskowskim i Marzenną Krefft.



Plac budowy nowego terminalu. Plac budowy nowego terminalu.
Budowa nowego terminalu o powierzchni 40 tys. m kw rozpoczęła się 27 marca. Teraz przyszedł czas na wmurowanie kamienia węgielnego na budowie. W szklanym sarkofagu zamurowano: - Akt erekcyjny, szalik reprezentacji Polski, dwie gazety, kielnię z nazwiskami oraz 10 zł - bo tylko tyle było w budżecie - żartował Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu portu lotniczego im. Lecha Wałęsy.

- Dotychczas lotnisko dla UEFA było czerwonym światłem. Budowa nowego terminalu daje nam zielone światło i niemal pewność, że Gdańsk zorganizuje ćwierćfinał podczas turnieju Euro 2012 - mówił Adam Giersz, Minister Sportu i Turystyki.

- Mam nadzieję, że budowa będzie przebiegać wzorowo, a wszelkie problemy, bo zawsze jakieś są, będą od razu rozwiązywane - wtórował mu Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.



Nowy terminal będzie trzykondygnacyjnym budynkiem z jednym podziemnym piętrem. Z obecnym terminalem będzie połączony łącznikiem na poziomie pierwszego piętra. Przewidziano dwie strefy funkcjonalne związane z płytą lotniska - jedna będzie służyć do sortowania bagażu, druga jako poczekalnia i strefy powiązane ze stroną miejską, a w tym: hale odpraw biletowo - bagażowych, biura linii lotniczych, gastronomię etc.

Oprócz tego rozbudowa przewiduje powstanie dodatkowych dróg kołowania, stanowiska do odladzania, rozbudowane zostaną też dotychczasowe płyty postojowe. Dzięki inwestycji lotnisko w Rębiechowie będzie mogło obsłużyć do 5 mln pasażerów rocznie, a więc dwa razy więcej niż do tej pory. Prace zakończyć mają się 27 lutego 2012 r.

Tomasz Kloskowski Tomasz Kloskowski
O zmianach w porcie lotniczym Portal trojmiasto.pl informował jako pierwszy już tydzień temu w artykule Zmiany w Rębiechowie? "Jest presja".

W poniedziałek wieczorem oficjalnie Zgromadzenie Wspólników Portu Lotniczego podziękowało dotychczasowemu prezesowi za 12-letnią pracę na tym stanowisku. Jego następcą został dotychczasowy wiceprezes portu lotniczego, Tomasz Kloskowski.

- Dzięki temu w zarządzaniu lotniskiem zachowana zostanie ciągłość - tłumaczył Marszałek Pomorski Mieczysław Struk, który reprezentuje drugiego największego udziałowca Portu Lotniczego Gdańsk, czyli samorząd Województwa Pomorskiego.

Zastępcą Kloskowskiego została Marzenna Krefft, specjalistka ds. inwestycji, z doświadczeniem w firmach międzynarodowych. Wcześniej pracowała m.in. w polskim oddziale hiszpańskiej firmy Ulma Construccion Polska, a jeszcze wcześniej w Energobloku Wybrzeże.

- Ma bardzo ciekawe doświadczenie w firmach budowlanych, w których odpowiadała za realizację inwestycji - mówił nam w poniedziałkowy wieczór Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Opinie (101) 10 zablokowanych

  • A ,był pewny sewgo.. (1)

    • 36 2

    • pójdzie na inną posadkę

      wiernych się nagradza...

      • 3 0

  • zabawa za publiczne pieniądze trwa (1)

    a to kamień a to szalik grunt by były fotki i szoł i flesze
    a pozniej będzie jak zawsze
    czyli miasto BEZ dojazdu na lotnisko
    i "cudotwórcy" u steru

    • 68 23

    • Jeżeli piszesz o braku Kolei Metropolitarnej to ok, ale jeżeli o betonowaniu większych połaci miasta to się mylisz.

      • 1 1

  • GDAŃSZCZANIN (10)

    A GDZIE RĘKAWY DLA SAMOLOTOW

    • 41 12

    • Rękawy? (3)

      Masz na myśli takie rękawy jak w Warszawie, z których prawie nikt nie korzysta, bo za drogo?
      Kto według Ciebie w Gdańsku by stawał przy rękawie?

      W Gdańsku rękaw jest mało potrzebny i spełniałby funkcję głównie prestiżową.
      To co jest naprawdę potrzebne, po za tym co jest w tej chwili budowane, to rozbudowa pomocy nawigacyjnych, zarówno z kierunku 29, jak i 11, bo jednak mgły ciągle odgrywają sporą rolę w funkcjonowaniu tego portu.

      • 9 5

      • Lufthansa, SAS, Air Berlin, LOT, itd. (2)

        Trochę tradycyjnych przewoźników do nas lata, myślę że te chociaż 2 rękawy powinny zostać zbudowane, właśnie m.in. po to, aby spełniać rolę prestiżową. Nowoczesny, duży port lotniczy, a bez rękawów to ttrochę jak kastrat. ;)

        • 11 2

        • Lufthansa akurat

          często lata samolotami które "nie pasują" do rękawów.
          Popatrz czy we Frankfurcie czy Monachium te samoloty podjeżdżają pod rękaw.

          Ale zgadzam się że jeden mógłby być. Linie miałyby coś żeby się wyróżnić i może by zapłaciły ekstra.

          • 0 0

        • Nie będą.

          Lufthansa do GDN używa Avro i CRJ200, 700, 900 - do rękawa nie podstawisz.
          SAS lata głównie na CRJ 900, bez rękawa. Czasem MD80 i A319/A321, no i OSL na B737, ale wykorzystanie rękawów raczej byłoby sporadyczne.
          LOT? Jeśli w WAW nie podstawiają ERJ70/75 do rekawów, to myślisz że u nas będą?
          AB, Q400 chcesz podstawić do rękawa?
          A może tanie linie?
          Z ekonomicznego punktu widzenia, nikt nie będzie korzystał w GDN z rękawów, lub będzie robił to baaaardzo rzadko, więc inwestycja w rękaw na pewno się nie zwróci.

          • 0 0

    • Nazwa lotniska (3)

      Nie macie szacunku dla własnego języka nazwijcie je w końcu tak jak powinno byc " Lech Wałęsa" a nie WALESA. To że ktosz zagranicy wymawia to inaczej to nie nasz porblem. Czy lotnisko w Paryżu nazywa sie SZARLA DE GOLA ? MAcie honro i szacunek dla siebie ? Jak tak to zmiana konieczna bo się wszyscy śmieją i pytaja jak on się w końcu nazywa

      • 13 2

      • (2)

        jak masz taki wielki szacunek do własnego języka to używaj znaków interpunkcyjnych i przeczytaj tekst, który planujesz wysłać w eter. Zauważyłbyś masę literówek, które popełniłeś.

        Co do nazwy to nie chodzi myślę o wymowę tylko o pisownię. Na tablicach informacyjnych zagranicznych lotnisk nikt nie wprowadzi specjalnie dla nas polskiej czcionki.

        • 3 3

        • szybciej pisze na klawiaturze niż ty i to dla tego te literówki . Nie masz się czego czepiać to się literówki czepiasz. Pewnie jesteś nauczycielem - to taki dorosły który sobeie w życiu nie poradził , nie wytrzymał presji i wrócił do szkoły aby mieć dalej władze i wyżywac się na dzieciakach. "Ważne to co w środku nie na sobie". Nie akceptuje napisu bez polskich znaków

          • 0 0

        • ty głupi jesteś ......... ja nie żądam znaków polskich na obcych lotniskach ale piszmy po polsku w Gdańsku skoro w Gdańsku używa sie tego języka od 60 lat

          • 0 0

    • Na naszym lotnisku rękawy są mało potrzebne... Ważne, aby terminal miał dobrą przepustowość i się nie zatykał jak obecny oraz co chyba najważniejsze to drogi kołowania.

      • 3 1

    • Rękaw

      już szyją go w Chinach ;)

      • 0 0

  • Zrobią wszystek aby blokować budowę lotniska w Gdyni (1)

    • 18 50

    • nie wszystek, tylko wszystko

      • 1 2

  • Comedy Central

    Zaprawdę powiadam Wam bracia i siostry! Na Włodzimierza Machczyńskiego czeka kolejny fotel :D. Rozruszał wszystko. Teraz kolejne miejsce. Daje mu dwa miesiące.
    Polityka drodzy czytelnicy! Nie zasługi! :D

    • 25 5

  • machczynski baj baj

    • 21 11

  • A czemu ta zmiana?

    dowiemy sie pewnie za miesiac...

    • 15 4

  • teraz zbudujcie lotnisko w Gdyni za też publiczne pieniądze (5)

    i zróbcie sami sobie konkurencję i doprowadźcie oba do bankructwa:) przykład już mamy- państwowe PKP Przewozy Regionalne konkuruje z państwowym PKP Intercity i zalega z płatnościami państwowe PKP Linie Kolejowe i państwo zawiesza samo sobie połączenia bo samo sobie nie płaci:))
    Lotnisko w Gdyni będzie bardzo dobrym pomysłem jeśli powstanie za prywatne pieniądze i wtedy Szczurek będzie miał się czym chwalic:)

    • 31 22

    • Gdybyś poczytał trochę to byś wiedział... (2)

      że Przewozy Regionalne są oddzielone od PKP i należą do samorządów województw.

      • 7 5

      • (1)

        No a samorządy województw to co to jest? Prywatna firma?

        • 9 4

        • Uwierz mi, że finansowanie i zarządzanie przez samorządy a podobna działalność prowadzona szczeblu centralnym to wielka różnica. Krótko - z samorządami da się jeszcze coś zrobić dobrego, natomiast PKP Intercity to uzależniona od "centrali" betoniarnia, która jak tylko potrafi likwiduje połączenia.

          • 2 0

    • Tym bardziej dajesz (1)

      do zrozumienia że rozbudowa Rębiechowa jest czysto polityczną i przewałową inwestycją. Już wielokrotnie zwracałem uwagę że modernizacja lotniska może wcale nie być potrzebna. Według Mnie lepiej jeśliby istniało alternatywne lotnisko o podobnej przepustowości a jeśli to mogło być lotnisko w Babich Dołach to tylko przyklasnąć. Poza tym, lotnisko to nie są linie kolejowe bo przewoźnicy są z rożnych państw z różnym kapitałem i z różnorodną ceną za swe usługi. Jest po prostu strach przed Gdynią bo w rzeczy samej ma lepszy potencjał możliwości. Bliższy i łatwiejszy dostęp np. nad Zatokę Gdańska i Pucką dla żeglarzy,windsurferów, kite'ciarzy itp. (bardzo ceniony akwen w Europie a wszak My jeżdimy dużo kilometrów np. w Alpy na narty), łatwiejszy dostęp dla turystó nad atrakcyjne tereny jak płw. Helski i wokół, na tereny Kaszub itd. Bliskość portu morskiego i największy port obsługujący wycieczkowce. transfery wymiany na tych statkach itp. Jest mnóstwo danych stanowiących że Gdynia byłaby ciekawsza. Wniosek zatem jest taki że rozbudowa Rębiechowa jest czynnością polityczną nie mająca niewiele wspólnego z ekonomią. Jakiem gdańszczanin i prawdziwy a nie malowany liberał, tym razem wspieram działania Szczurka.

      • 3 7

      • Tak jasne

        Lepiej jest mieć i tu i tu stado pograniczników, i tu i tu ekipę strażaków z wozami, i tu i tu gości do nadzoru pasa itp.

        A tak na prawdę lepiej jak te koszty stałe są razy 1 i rozkładają się na N pasażerów zamiast koszty stałe x2 i pasażerów n/2.

        • 1 0

  • To ćwierćfinał był w ogóle dyskusyjny?! (4)

    Chyba sobie kpicie, panowie!
    A gdzie niby miałby się odbyć ćwierćfinał?
    Skoro finał będzie w Warszawie, półfinały na jednym stadionie na Ukrainie i jednym w Polsce, to chyba jasne, że na pozostałych 3 stadionach odbędą się ćwierćfinały!

    • 16 5

    • (1)

      Finał w Kijowie - wiadomo o tym, od 3 lat. Półninały - Warszawa, Kijów.

      • 1 1

      • Jak na razie to nie wiadomo na pewno czy w ogóle Euro odbędzie się na Ukrainie.

        • 2 0

    • Gdzie ćwiećfinał?

      np. we Wrocławiu.
      Grupa Gd-Waw i zwycięzca gra ćwierćfinał w Waw.
      Grupa Poz-Wro i zwycięzca gra ćwierćfinał we Wro.

      • 0 0

    • Trzy ćwierćfinały?

      to nowość.

      • 0 0

  • Fajnie ale czemu wszyscy mieszkańcy zza Rębiechowa (11)

    muszą stać w korkach na ul. Nowatorów i ul. Budowlanych. Brawo ZDiZ.

    W Niemczech pewnie przekopaliby tunel pod tym nowym terminalem.

    U nas w Polsce będziemy stać w korkach.

    • 36 15

    • (2)

      i rozdawaliby każdemu kierowcy przejeżdżającemu pod terminalem cieplutkie drożdzóweczki z i świeże mleko albo kawę...

      • 7 6

      • ehh słaby żarcik, słaby (1)

        Ale co tam, straty dla gospodarki w postaci straconego czasu mieszkańców przez 20-30-60 lat będą mniejsze niż koszt takiego tunelu. Kto się z tym liczy?

        A może i dobrze, że tunelu nie ma, bo kto pamięta tunel pod monciakiem w Sopocie? Zaprojektowano go tak, że nie może nim przejechać straż pożarna.

        Lepiej się pośmiać z faktu, iż Polacy co sami wymyślą to złe, już lepiej kopiujmy rozwiązania drogowe z zachodu, proszę nie wymyślajcie już nic sami.

        • 11 1

        • Straty dla miasta?

          Więcej spalonej benzyny=większy zysk Lotosu=korzyść dla miasta z podatków.

          • 0 0

    • w takim razie... wszyscy mieszkańcy zza Rębiechowa (4)

      niech wszyscy mieszkańcy zza Rębiechowa wybudują taki tunel. Nie bardzo rozumiem dlaczego miasto Gdańsk ma budować jakiś tunel dla mieszkańców innych miejscowości?

      • 5 8

      • bo to teran miasta nie tych zza R. (2)

        Ale oczywiście masz rację mieszkańcy winni się dołożyć.

        • 3 2

        • to nie jest teren miasta (1)

          • 1 1

          • Ten teren jest w granicach administracyjnych miasta Gdańsk

            • 1 0

      • bo i tak miasto będzie sie rozrastac, a więc obecne korki są zapewne niczym w porównaniu do tego co będzie za parę lat. Życzę powodzenia mieszkańcom R. proponuję rower kupić, bo jak na razie korków w tym transporcie nie widziałem ;)

        • 6 0

    • Tam są hektary pustego pola (1)

      Nikt nie wymaga od Gdańska budowania tunelu. Odtworzenie Słowackiego za lotniskiem jest możliwe w nowym przebiegu 200 - 300 m od starego przebiegu.
      Nie trzeba nic wyburzać, nawet drzew wycinać!!!

      • 3 0

      • Też fakt i przeciesz jest nowa Słowackiego

        planowana tuż obok starej, ale prowadzi tylko do lotniska i tu kolejny infrastrukturalny pomysł Polaka.

        Widzicie razem można wymyśleć coś sensownego.

        • 1 1

    • granda i wstyd

      Gdańsk likwiduje 2 km drogi którą jeździło około 10 tys aut dziennie i organizuje objazd ponad 5km. W dodatku objazd, który się korkuje (przejazd Nowatorów + Budowlanych wczoraj w godzinach porannych to ponad 30 min!)
      Objazd który nie służy do dojazdu do pojedynczego gospodarstwa tylko regionalnego portu lotniczego!!!

      W Mazowieckim asfaltem rolnicy dojeżdżają na część pól uprawnych. Nitki asfaltu prowadzą na łąki i do pojedynczych zabudowań na malutkich mazowieckich wsiach.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane