• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklama wisi, wspólnota zarabia, remontu nie ma

Rafał Borowski
15 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Reklama wisi, a remontu brak

Od ponad dwóch miesięcy na ścianie budynku w centrum Wrzeszcza wisi wielkoformatowa reklama. Jej zawieszenie było legalne, gdyż zarządca budynku zgłosił zamiar przeprowadzenia remontu elewacji. Jednak dotąd żadne prace nie ruszyły.



Czy elewacja twojego domu wymaga remontu?

Przypomnijmy: na początku maja informowaliśmy o pojawieniu się wielkoformatowej reklamy na elewacji budynku przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. MiszewskiegoMapka we Wrzeszczu.

Dlaczego to z pozoru błahe zdarzenie wywołało zainteresowanie czytelników, którzy zgłosili się z nim do naszej redakcji?

2 kwietnia 2020 r. minął okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej. Po tym terminie z ulic Gdańska musiały zniknąć wszelkie wielkoformatowe reklamy. W praktyce zakaz dotyczył przede wszystkim billboardów i banerów przesłaniających elewację.

Jednak płachta, która pojawiła się na elewacji wrzeszczańskiego budynku, została zawieszona zgodnie z prawem. Jak to możliwe?

Reklama legalna podczas prac remontowych



Uchwała przewiduje wyjątek dla zarządców budynków, którzy złożą wniosek o umieszczenie reklamy na czas prowadzenia na elewacji robót budowlanych lub konserwatorskich.

Takie rozwiązanie ma na celu uzyskanie dofinansowania remontu.

Z wyjątku można skorzystać raz na 5 lat, a reklama może wisieć nie dłużej niż 12 miesięcy.

Dwa miesiące reklamy, remontu nie ma



Od pojawienia się rusztowań i reklamy w maju minęły już ponad dwa miesiące, a na elewacji we Wrzeszczu nie ruszyły żadne prace.

Sprawdziliśmy to sami, efekt widać na zamieszczonym wyżej filmie.

Co na to miejscy urzędnicy?

- Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni nie posiada kompetencji do sprawdzania, czy i kiedy rozpoczął się remont elewacji budynku. Inwestor złożył komplet dokumentów dotyczących remontu, uzyskał zgodę na zajęcie pasa drogowego pod rusztowanie, złożył wniosek o zajęcie pasa drogowego pod reklamę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Jakie konsekwencje przy braku remontu?



Co stałoby się w sytuacji, gdyby po upływie 12 miesięcy remont nie zostałby zrealizowany? Czy zarządca budynku poniósłby jakieś konsekwencje?

Z uzyskanych przez nas odpowiedzi wynika, że - delikatnie mówiąc - niekoniecznie.

- Raz na 5 lat przez 12 miesięcy każdy inwestor ma prawo eksponować reklamę na rusztowaniu w trakcie prowadzonych robót budowlanych. Oczywiście pracownicy GZDiZ - w ramach swoich kompetencji - zgłaszają wszelkie zauważone nieprawidłowości do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Konsekwencja, jaką poniesie wspólnota, jest taka, że przez najbliższe 4 lata nie będzie mogła eksponować reklamy na rusztowaniu, a przede wszystkim kamienica nie zyska odnowionej elewacji - uzupełnia Kiljan.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (165)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane