Fakty i opinie

Reklama wisi, wspólnota zarabia, remontu nie ma

Reklama wisi, a remontu brak

Od ponad dwóch miesięcy na ścianie budynku w centrum Wrzeszcza wisi wielkoformatowa reklama. Jej zawieszenie było legalne, gdyż zarządca budynku zgłosił zamiar przeprowadzenia remontu elewacji. Jednak dotąd żadne prace nie ruszyły.



Czy elewacja twojego domu wymaga remontu?

tak, jest w fatalnym stanie 19%
tak, ale nie jest to pilna sprawa 26%
nie, jest nowa lub odremontowana 55%
zakończona Łącznie głosów: 1203
Przypomnijmy: na początku maja informowaliśmy o pojawieniu się wielkoformatowej reklamy na elewacji budynku przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. MiszewskiegoMapka we Wrzeszczu.

Dlaczego to z pozoru błahe zdarzenie wywołało zainteresowanie czytelników, którzy zgłosili się z nim do naszej redakcji?

2 kwietnia 2020 r. minął okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej. Po tym terminie z ulic Gdańska musiały zniknąć wszelkie wielkoformatowe reklamy. W praktyce zakaz dotyczył przede wszystkim billboardów i banerów przesłaniających elewację.

Jednak płachta, która pojawiła się na elewacji wrzeszczańskiego budynku, została zawieszona zgodnie z prawem. Jak to możliwe?

Reklama legalna podczas prac remontowych



Uchwała przewiduje wyjątek dla zarządców budynków, którzy złożą wniosek o umieszczenie reklamy na czas prowadzenia na elewacji robót budowlanych lub konserwatorskich.

Takie rozwiązanie ma na celu uzyskanie dofinansowania remontu.

Z wyjątku można skorzystać raz na 5 lat, a reklama może wisieć nie dłużej niż 12 miesięcy.

Dwa miesiące reklamy, remontu nie ma



Od pojawienia się rusztowań i reklamy w maju minęły już ponad dwa miesiące, a na elewacji we Wrzeszczu nie ruszyły żadne prace.

Sprawdziliśmy to sami, efekt widać na zamieszczonym wyżej filmie.

Co na to miejscy urzędnicy?

- Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni nie posiada kompetencji do sprawdzania, czy i kiedy rozpoczął się remont elewacji budynku. Inwestor złożył komplet dokumentów dotyczących remontu, uzyskał zgodę na zajęcie pasa drogowego pod rusztowanie, złożył wniosek o zajęcie pasa drogowego pod reklamę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Jakie konsekwencje przy braku remontu?



Co stałoby się w sytuacji, gdyby po upływie 12 miesięcy remont nie zostałby zrealizowany? Czy zarządca budynku poniósłby jakieś konsekwencje?

Z uzyskanych przez nas odpowiedzi wynika, że - delikatnie mówiąc - niekoniecznie.

- Raz na 5 lat przez 12 miesięcy każdy inwestor ma prawo eksponować reklamę na rusztowaniu w trakcie prowadzonych robót budowlanych. Oczywiście pracownicy GZDiZ - w ramach swoich kompetencji - zgłaszają wszelkie zauważone nieprawidłowości do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Konsekwencja, jaką poniesie wspólnota, jest taka, że przez najbliższe 4 lata nie będzie mogła eksponować reklamy na rusztowaniu, a przede wszystkim kamienica nie zyska odnowionej elewacji - uzupełnia Kiljan.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (165)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »