• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica pęka w szwach. Rekordowe wyniki w lipcu

Maciej Naskręt
2 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Natężenie ruchu powyżej 90 tys. pojazdów w ciągu doby, to pewne korki w wielu miejscach na obwodnicy. Natężenie ruchu powyżej 90 tys. pojazdów w ciągu doby, to pewne korki w wielu miejscach na obwodnicy.

Ostatni weekend lipca okazał się rekordowy pod względem ruchu na Obwodnicy Trójmiasta. Drogą ekspresową od piątku do niedzieli przejechało niemal 280 tys. pojazdów. Również w lipcu, pierwszy raz w historii, pękła bariera 100 tys. aut w ciągu jednego dnia.



Jak często korzystasz z Obwodnicy Trójmiasta?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi na bieżąco pomiary natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta. Liczenie pojazdów odbywa się za pomocą specjalnych urządzeń zlokalizowanych tuż przy Węźle Osowa zobacz na mapie Gdańska.

W miniony weekend licznik zatrzymał się na 280 tys. pojazdów. Najwięcej samochodów przejechało w piątek - 97 tys. Natomiast w sobotę i niedzielę urządzenie naliczyło odpowiednio 94 tys. i 87 tys. samochodów.

- Obserwując wszystkie letnie weekendy wyraźnie widać, że największą liczbę pojazdów odnotowujemy w piątki. Soboty i niedziele są nieco spokojniejsze - mówi Bartłomiej Banach z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Jeśli chodzi o pojedynczy dzień, to pod tym względem rekordowy okazał się piątek 1 lipca, kiedy to Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 820 pojazdów.

Tak duża liczba aut nie przełożyła się na rekordowe wyniki ruchu na autostradzie A1. W minioną sobotę z autostrady skorzystało 87 tys. pojazdów, natomiast w niedzielę było ich 81 800. Średnie dobowe natężenie ruchu w lipcu wyniosło 69 600 pojazdów.

- Najwięcej aut w historii skorzystało z autostrady w sierpniu 2014 roku, kiedy jednego dnia przejechało nią 93 tys. samochodów - wspomina Anna Kordecka, rzecznik prasowy firmy GTC, która zarządza autostradą.
Ten wysoki wynik udało się uzyskać dzięki ustanowionym przez rząd PO darmowym przejazdom w weekendy.

Miejsca

Opinie (252) 4 zablokowane

  • Jak budowali obwodnice to wielu mowilo zeby budowac po 4 pasy w kazda strone ! (22)

    Lecz sie w sieci kazdy pukal w glowe ..ze po co ! a wlodarze mowili w TV i mediach iz nie przewiduja az takiego wzrostu ruchu na drogach .................Tak wiec to pokazuje ze spoleczenstwo, wlodarze w D. byli i G. widzieli a zamiast sluchac fachowcow wola sie wymadrzac. Niestet ich tok myslenia nadal jest podobny. .....Gomulka chcial tworzyc drogi z jednym pasem gdyz oswiadczal iz za lat 50 beda tylko limuzyny rzadowe w ilosci kilku sztuk jezdzily po kraju a ludzie nie beda miec samochodow .............

    • 82 37

    • walka z korkami przez poszerzanie ulic to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa (1)

      jak na razie skuteczność żadna

      • 12 2

      • Bardzo obrazowe porównanie. Tego mi brakowało! Dzięki!

        • 5 0

    • (2)

      Może być i siedem pasów, nieważne. I tak na końcu obwodnicy (i na każdym zjeździe) będzie kilometrowy korek.

      • 17 0

      • Tak akurat nie musi być

        Tu się kłania akurat dobrze zaplanowany wiadukt. Przykładem jest zjazd przy Kiełpinie, gdzie korki się nie tworzą.
        Anty przykład to Kowale, Słowackiego, Spacerowa, które korkują nawet samą obwodnicę.
        Słowackiego to bez takiego lewoskrętu jak jest w Kiełpinie to długo nie wytrzyma. Do tego konieczna jest przebudowa możliwości włączania się do ruchu na tych zjazdach, po są za krótkie i wielu boi się wjechać na słowackiego, a reszta potem stoi za takim baranem godzinami.

        • 1 0

      • Po prostu za dużo samochodów na drogach.

        • 11 4

    • poszerzenie powyżej 2 pasów (1)

      tylko w niewielkim stopniu zwiększa przepustowość. oczywiście przy dużym natężeniu ruchy 3 pas usprawnia ruch w razie zablokowanej drogi/pomaga wyprzedzić zawalidrogi, ale powyżej 3 pasow to juz sztuka dla sztuki.

      • 5 0

      • I tak i nie

        Poszerzenie do 3 pasów akurat powinno znacznie pomóc, co widać na przykładzie części 3 pasmowej od Słowackiego aż do Jabłoniowej (szkoda, że brakuje tam jeszcze z 300m).
        Jednakże masz rację, że większe udogodnienie by było jakby przebudować wiadukty i poprowadzić drogi serwisowe, które zabrałyby z obwodnicy ludzi chcących przejechać tylko 1-2 zjazdy.
        Ale można o tym pisać felietony, bo nie ma sensu przebudowywać OT bez wybudowania OM, bo musi być jakaś alternatywa na czas przebudowy, aby nie zakorkować miasta.

        • 0 0

    • Kiedy "w sieci każdy pukał sie w głowę"??? (4)

      W latach siedemdziesiątych?

      • 39 2

      • w latach 77 zaczeto lecz wiekszosc wykonano dopiero po roku 90 itd. (2)

        a zakonczono dopiero w 2008 . Zgadza sie ! pukano sie wtedy w glowe po co tyle pasow lecz jak widac dzis by potrzeba nawet 10 w kazda strone. W USA sa korki nawet na 10 pasmowych drogach-autostradach .

        • 11 19

        • główną część obwodnicy wykonano w latach 70-tych.Później dobudowano

          tylko część wiaduktów i zjazdów (np. Kwiatkowskiego) --ale 4 pasy były już w latach 70-tych

          • 1 0

        • USA to kult samochodu

          Wielomilionowe metropolie, w których większość mieszka we własnym domku z podwórkiem. Europa jest inna, na szczęście

          • 17 3

      • Jaki kraj taki ekspert...

        • 9 1

    • Bo włodarze Trójmiasta to idioci patałachy i nieudacznicy

      • 0 3

    • Że jak??

      W jakiej sieci!!?!? Wtedy nie było internetu...

      • 2 1

    • naprawdę takie zmyślanie jest aż tak ekscytujące dla was gimbazo?

      • 1 4

    • (4)

      Nikt nie przewidział, że Polska stanie się bogatym krajem. Pod względem liczby aut na 1000 mieszkańców przebijamy Niemców, Brytyjczyków, Hiszpanów czy Francuzów.

      PS. Minister Spraw Wewnętrznych przedstawił dane dotyczące pojazdów (bez przyczep i naczep) wg stanu na 30 czerwca 2015 r. Wynika z nich, że w Polsce zarejestrowanych jest 30.862.835 pojazdów

      • 10 7

      • to nie takie łatwe (3)

        o bogactwie kraju nie decyduje ilość samochodów. Skąd taki pomysł?

        • 16 2

        • (2)

          Dokładnie. W Gdyni jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Dubaju, Nowym Jorku, Londynie czy Berlinie.
          Różnica jest taka, że w Gdyni są głównie na chodnikach i trawnikach.

          • 17 1

          • złomów. 18letni samochod to juz nie samochod (taka jest srednia wieku) (1)

            • 6 9

            • Serio aż 18? Słyszałem o 12-13. Tak czy inaczej faktycznie jedne z najstarszych w UE, zdaje się za nami jest tylko Litwa i Łotwa.

              • 8 0

    • a Gierek (1)

      fundował w metropolii Katowice 4 pasmowe , wielopoziomowe estakady

      • 4 1

      • Powielany mit. Mieli świetnego gospodarza w postaci

        Jerzego Ziętka. Do tej pory wspominają go tam bardzo dobrze.

        • 6 1

  • Niech budują dalej po 2 pasy (2)

    Na zachodzie i południu obwodnice mają po 3 pasy pod miastami.

    • 3 2

    • nasza też miała trzy pasy w Gdyni

      ale Szczurek kazał jeden zamalować

      • 0 1

    • Sprawdź kiedy obwodnica była budowana . Lubię takich mądrali jak Ty.

      • 1 0

  • Nie będzie 3- pasa.... (7)

    Bo 3-miasto bezmyslnie pozwala budowac przy samym pasie drogowym. Nie ma rezerwy. Jak się obudzą za 5 lat to będzie dramat, że zabetonowane

    • 170 21

    • Oczywiście, że jest rezerwa łosiu (4)

      • 13 7

      • rezerwa jest

        i to widać gołym okiem, gorzej że nie ma kasy. GDAKA powiedziała że nie da, bo będą budowali obwodnice metropolitalną i trójmiasto musi to wybudować za własną kasę. Gdynia już powiedziała że nie ma kasy i nie jest zainteresowana, a Sopot ma mały budżet
        więc nici z tej rozbudowy. Z Gdynią zawsze są problemy, do żadnej wspólnej inwestycji nie chcą się dołączyć. W Gdańsku Grunwaldzka ma po 3 pasy w każdą stronę, a w Gdyni przelotówka ma po dwa pasy i nie chcą jej poszerzyć.

        • 0 1

      • Oczywiście, że nie ma, parówo

        • 1 1

      • jeżeli zrefundujesz (1)

        przesunięcie stacji paliw

        • 7 5

        • Stacje można ominąć jak budynki na wysepce we

          Wrzeszczu.

          • 2 6

    • Nie wiesz o co chodzi??

      Za pare lat trzeba bedzie decyzja o 3 pasie i trzeba bedzie zaplacic odszkodowania za teren...to jest miś na miare naszych mozliwosci.

      • 0 1

    • ..I bardzo dobrze, ze nie ma. Moze przestana wpuszczac tyle smierdzacego zlomu ..

      • 2 6

  • w takim razie kominikacja w wekendy bezpłatna!!Komunikacja zadarmo!!

    • 2 0

  • Darmowe dzieki PO??O kótrde niewiedziałem ze wtym kraju cos jest darmowe tymbardziej prywatna autostrada!!! (3)

    Prywatne firmy zarabiają na bramkach I PO zapłaciła kasą wszystkich podatników!!

    • 12 4

    • To czyje pieniądze dostał grzyb z Torunia ? (1)

      • 0 2

      • co ma grzybie grzb do autostrady!!??

        • 1 0

    • Idź spać, odstaw te proszki, powtarzasz się

      • 1 7

  • Od dawna Obwodnica Trójmiasta stała się drogą miejską. Jeśli w najbliźszym czasie nie zostanie poszerzona, lub nie powstanie nowa Obwodnica to czeka nas koszmar i paraliź komunikacyjny!

    • 3 0

  • my tam byli

    • 1 0

  • I pomyśleć, ze nie tak dawno (5)

    na wysokości Osowej funkcjonowała na obwodnicy krzyżówka ze światłami:-) Ciekawe jakby działała dzisiaj?

    • 143 4

    • wcześniej nawet świateł nie było

      tego już nie pamiętasz?

      • 3 0

    • Jak niedawno ?! (3)

      25 lat temu?

      • 27 4

      • Ja pamiętam jeszcze znak ustąp pierwszeństwa

        Później stop
        i na końcu światła.

        wiadukt zbudowali koło 1994-1996 roku.

        • 19 0

      • Dla mnie to niedawno, (1)

        miara upływu czasu zależy od wieku piszącego;-)

        • 36 7

        • W Kowalach bylo nawet bez świateł.

          Ale jak było parę wypadków śmiertelnych to wstawili światełka.

          • 14 1

  • Trzeci pas (13)

    Skoro peka w szwach to potrzebna przebudowa do trzech pasów!! I niech rusza budowa obwodnicy metropolitalnej i drogi kaszubskiej to odciazy ruch...

    • 101 31

    • (4)

      A ja jestem za tym, aby zabrać prawo jazdy każdemu kto nie umie zaparkować tyłem. Od razu obwodnica się zrobi luźniejsza.
      A jak to nie pomoże, to zabrać tym co nie umieją sprawdzić poziomu oleju silnikowego w swoim (!) samochodzie. Myślę że ruch spadnie o połowę.

      • 12 8

      • będę jeździc bez prawka

        • 0 0

      • no to poleciałeś z tym olejem silnikowym:)

        jak to wpływa na umiejętność prowadzenia?
        zwłaszcza, że większość nowych samochodów klasy premium nawet bagnetu nie ma...a z tych co mają (nie tylko premium), większość i tak ma czujniki.
        za to obowiązkowy test na parkowanie- mi pasuje. dorzuciłbym jeszcze na parkowanie równoległe.

        • 2 1

      • (1)

        przecież połowa narodu nie potrafi zaparkować tyłem

        • 0 0

        • Ja nie potrafię przodem.

          • 4 0

    • Trzeci pas tak,trasa kaszubska tak,obwodnica metropolitalna nie. Opat tak tak tak!!!!!

      • 1 2

    • No to jedziesz z tematem!

      • 0 0

    • Nie można robić 3 pasa bez Metropolitarnej

      Najpierw OM, a dopiero potem robić 3 pas. Nie da się prowadzić budowy, przy takim ruchu. To gwarantowałoby nieustanne wypadki i korki na całej długości codziennie. Taka rozbudowa to nie jeden dzień, bo trzeba i wszystkie wiadukty rozbudować
      Wystarczy spojrzeć co się dzieje przy stawianiu ekranów, gdy zwężono tylko pasy w jednym miejscu. Taka przebudowa to potrwa kilka miesięcy.

      • 5 1

    • to wyloz kase zeby ziemie wykupic pod 3 pas (4)

      Podaj ile milionow mozesz wylozyc ? bo ty to pewnie z tych co tylko .. cos chca ale sami kasy nie maja. Ziemia jest prywatna i jak cie stac to badz pierwszy ktory sam da kase na wykup ziemi pod droge. No dawaj ! beda ci kobiety kwiaty dawac.

      • 7 15

      • Budowa trzeciego pasa to 1/10 kosztow budowy obwodnicy metropolitalnej (2)

        • 6 5

        • (1)

          niezupełnie, bo oprócz 3 pasa trzeba było by przebudować wszystkie obiekty mostowe , węzły drogowe, wykup ziemi, utrudnienia w ruchu itp. czyli koszt byłby porównywalny

          • 7 1

          • przejedzcie sie obaj specjalisci A1 to zobaczycie, ze zostala ona zbudowana tak, ze mozna bez przeszkod dobudowac trzeci pas. wszystkie mosty i wiadukty tez sa do tego przygotowane (na niektorych juz sa trzy pasy).

            • 3 5

      • Będą stawac szpalerem i

        rzucać bukiety przed jego samochodem. Nie wspominając o oklaskach, przecięciu wstęgi i dzieciach z chlebem i solą na końcu trasy.

        • 2 3

  • Brawo PO! (1)

    Za PiSu nie otworzono bramek!

    • 1 4

    • a co to za zwyczaj otwierania bramek

      autostrada jest platna, przeszkadzaja korki czy oplata - sa inne drogi np. 91

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane