• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: szybko, szybko, wolno

Michał Brancewicz
28 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej. Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej.

Trwają ostatnie prace przy nowym odcinku ul. Łostowickiej. Przetarg na przebudowę pozostałego fragmentu ulicy zostanie ogłoszony na przełomie grudnia i stycznia, ale jeszcze w tym roku rozebrane zostaną stare budynki.



Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.
Remont ul. Łostowickiej wywoływał u kierowców huśtawkę nastrojów: najpierw euforię, że wreszcie się zaczął, potem niedowierzanie, że potrwa niemal 3 lata, potem znowu satysfakcję, że prace szybko posuwają się naprzód.

Jeszcze latem szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska chwalił się, że prace na fragmencie od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska idą szybciej niż przewidywano. Jedynym "opóźnieniem" (choć tak naprawdę termin oddania tego odcinka upływa w czerwcu 2010) będzie montaż ekranu akustycznego, osłaniającego osiedle Mickiewicza.

- Musieliśmy go przeprojektować i zdobyć nowe pozwolenie na budowę - mówi Marek Ignatowski z firmy MTM, która prowadzi prace przy pierwszy odcinku. - Oczywiście jezdnia, niezależnie od montażu ekranu, będzie w pełni otwarta już w październiku.

Remont pozostałego fragmentu ulicy - od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską - otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości 18 mln zł. Przetargi na jego wykonanie (osobno na wyburzenia i budowę nowych jezdni) miały być ogłoszone latem, a prace powinny ruszyć jesienią. Teraz wiadomo już, że procedury się opóźnią, a w tym roku zostaną jedynie rozebrane dwa budynki.

- Chcemy ogłosić przetarg na przełomie roku. Prace budowlane ruszą w I kwartale 2010 roku. Jeśli pogoda pozwoli, powinny zakończyć się w III - IV kwartale 2011 roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Z czego wynika to opóźnienie? - Z braku kompletnych uzgodnień co do dokumentacji projektowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz. Jej opracowanie skończy się w październiku 2009 r.

DRMG szacuje, że drugi etap rozbudowy, w którym, oprócz dwóch nowych jedni ulicy Łostowickiej, całkowicie przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Kartuską i Nowolipie, będzie kosztował ok. 40 mln zł.

Opinie (146) 8 zablokowanych

  • Kto odpowiada za brak kompletnych uzgodnień? (8)

    ..."Z czego wynika to opóźnienie? - Z braku kompletnych uzgodnień co do dokumentacji projektowej – tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz. Jej opracowanie skończy się w październiku 2009 r."

    Czy wyciągnięte zostaną jakieś konsekwencje?

    • 148 4

    • (1)

      Tak szybko jak się da, to jest jak się zwolni jakieś miejsce coby awansować delikwenta.

      • 19 0

      • Z czego wynika to opóźnienie? - Z braku kompetentnych ludzi!!1

        i tyle. Kurde więcej trwa papierkowa robota niż sam remont

        • 4 0

    • (1)

      ten "brak kompletnych uzgodnień" to przecież po prostu brak kasy. Już latem na trojmiasto.pl mogliśmy przeczytać, że prace mogłyby posuwać się jeszcze szybciej, ale budżet miasta tego nie przewiduje.

      • 9 8

      • masz problem z czytaniem???

        • 4 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      od lat mówi i przygotowuje sie do przebudowy Łostowickiej...zaczęto ją nawet robić...i i nadal nie mają uzgodnień ???!!! to jakaś kpina !!!

      • 10 0

      • UZGODNIENIA

        Projekt takiej drogi jest do zrobienia w 2-3 miesiące - ale uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych może trwać nawet rok - bo urzędnik ma zawsze czas on ma 30 dni zgodnie z KPA na wydanie decyzji, a po 30 dniach może napisać że sparawa jest skąplikowana i termin wydłuża mu się o kolejne 30 dni.
        A przy takim projekcie trzeba uzyskać kilkanaście decyzji i uzgodnień z różnymi instytucjami - które cęsto się wykluczją bo każdy chce ugrać dla siecie jak nawięcej.

        • 8 3

    • znam ciekawsze tematy

      ble ble ble ble

      • 1 1

  • Kiedy pojawi się tramwaj na osiedlu Morena? (21)

    Czy ktoś zna odpowiedź?

    • 58 9

    • Za rządów Adamowicza Nigdy! (6)

      Są inne priorytety np ECS :-) a że do pracy jedziesz godzinę odcinek 7km to już inna bajka. Gdańsk Morze możliwości :-)

      • 31 4

      • czas na zmianę hasła: (3)

        zamiast Morze Możliwości- Może Możliwości (a może coś zgoła innego)

        • 26 0

        • (2)

          Może morze G?

          • 5 1

          • Może morze budyniu (1)

            • 8 1

            • a ja mam browarka i wszystko w du...

              • 1 4

      • Chciałbym przypomnieć, matołku... (1)

        ...że ECS wymogła szantażem PiS, blokując wpisanie pewnych inwestycji w naszym regionie na listę projektów dofinansowywanych przez UE.

        • 5 10

        • no i co z tego, przecież teraz ta inwestycja

          mogłaby ugrzęznąć w kompletowaniu 'niezbędnych uzgodnień' na dłuugie lata, zamiast być forsowana przy każdej okazji. Po prostu budyń szuka sobie posadki na po wyborach.

          • 4 0

    • Nie za szybko, niestety (3)

      ale jest nadzieja, że jeśli już się pojawi, będzie to (mam nadzieję) luksusowy bombardier :) OBY :)

      PS. ŁĄCZMY SIĘ W PARY, KOCHAJMY SIĘ

      • 9 10

      • będzie Pesa albo Duewag.

        na razie nie zapowiada się na więcej bombardierów. W pierwszej kolejności powstanie tramwaj na Łostowice, potem dopiero na Piecki-Migowo. Powinny powstać równocześnie i natychmiast, bo idzie zwariować.
        PS. musisz być bardzo zdesperowany ogłaszając się przez trojmiasto.pl... i zbierając "oferty". A będzie przetarg na dziewczynę bombardiera? :P
        pozdrawiam i czekam na słynną już stronę:)

        • 12 1

      • bombardier kiedy bedzie jeżdził do wsi Kosakowo? (1)

        • 3 3

        • jak znajdzie tam dziewczynę

          :-)

          • 2 1

    • Wtedy, kiedy dziecko prezydenta tam zamieszka i zechce być motorniczym.

      • 20 0

    • najpierw pojawią się siedemnastopiętrowce w samym centrum, zeby kompletnie zablokować ruch komunikacyjny

      • 11 1

    • przecież na mapie wyżej już jest:)

      • 2 0

    • Nigdy z uwagi na to, że nie ma w Gdańsku osiedla Morena. (1)

      • 4 9

      • Zawsze znajdzie się ktoś kto musi komuś cos wytknac.
        Powiedz szczerze czy nie domyslilas sie, ze autorowi chodzilo w domysle o Piecki-Migowo??
        Po co wylewac ta żółć, udowadniac cos komus skoro i tak wszyscy wiedza o co chodzi.
        Widze, ze ma Pani pani Natalio typowe cechy POLAKA :)

        • 8 3

    • wierzysz w bajki?

      nigdy!

      • 2 0

    • 2056 roku

      pierwszy bombardier 56 generacji napedzany gwiezdnym budyniem...

      • 4 0

    • (2)

      a po co Ci tam tramwaj człowieku??? niech oni tam lepiej zainwestują w nawierzchnię i przebudowę najbardziej niebezpiecznego i głupiego skrzyżowania jakie w życiu widziałam... :/

      • 0 0

      • A gdzie na Morenie jest takie niebezpieczne skrzyżowanie? (1)

        • 0 0

        • skrzyżowanie ulic:

          Rakoczego i Bulońskiej- koszmar! powinno być rondo.

          • 0 0

  • zobaczmy jak im to wyjdzie, czy znowu będą koleiny na 10cm? (8)

    Drogi w Gdańsku to jest jakiś skandal. Przecież to często aż żal komentować. (żal.pl przyp.bomb.). Asfalt już po kilku miesiącach jest wyciśnięty jak plastelina, kto odbiera taką fuszerkę?
    Czy tutaj będzie podobnie? Śmiem twierdzić, że tak, no bo dlaczego nie? (pisałem o tym nie raz). No nic, pożyjemy zobaczmy, choć muszę przyznać - jestem złej myśli (ale mam nadzieję)

    • 55 15

    • niestety masz dużo racji...

      remontowane drogi są zrobione z kiełbasy wyborczej. Oczywiście nikt tego nie zgłasza do reklamacji, a prawo zamówień publicznych nie pozwala na dobieranie ofert pod względem dobrych warunków umowy, a głównie pod względem ceny.
      Chyba ktoś Ci cenzuruje wpisy, co? W sumie to nie kącik matrymonialny:)

      • 2 4

    • a co Ty wtykasz nos w nie swoje sprawy

      przeciez Ciebie mama do szkoły tramwajem odstawia

      • 4 2

    • bombardier przecież ty tylko raz byłeś w Gdańsku i sie zgubiłeś

      skąd możesz wiedzieć jak jest w miescie skoro na wsi mieszkasz???

      • 3 7

    • Terenówka... (2)

      Coraz częściej wychodzę z założenia że na nasze drogi nadają się tylko suv'y i samochody terenowe...

      Jeździłem takim suv'em po trójmiejskich drogach i powiem wam jedno - cudo.
      Dziura nie dziura, koleina, szerokie koła i wysokie zawieszenie rozwiązują wszystkie problemy a ci biedni ludzie w civicach którzy jeżdżą "d*pą po ziemi" musieli non stop kontrować tor jazdy i jeździć zygzakiem.

      To drogi to jakiś absurd. W PL jak w dżungli, wygodnie dojedzie tylko ten największy ;)

      • 13 2

      • heh (1)

        pewnie jakiś civic 1.3 cię zkilował i teraz maż uraz, bo pan w salonie jak kupowałeś suva to powiedział, że to najlepsze i najszybsze auto na świecie ;)

        • 2 2

        • heh

          1. Nie mój suv.

          2. Spróbuj się ścigać suv'em, a będą cię wyskrobywać z przewróconego samochodu po pierwszym zakręcie.

          3. Civic 1.3 to faktycznie żwawy samochodzik, w końcu waży mniej od rolki s****taśmy ;)

          • 3 2

    • Asfalt na Łostowickiej (1)

      zawsze będzie się rolował - ulica jest pochyła i niestety bardzo często uczęszczana, nie tylko przez osobówki (autobusy, różnej maści ciężarówki). Na dole przy Kartuskiej są światła i u góry są światła, co sprawia że auta co chwila hamują jadąc w dół/przyspieszają jadąc do góry.
      Gdyby chociaż na dole było skrzyżowanie bezkolizyjne, asfalt dłużej by wytrzymał. Zakład?

      • 3 2

      • prosze cie...

        nie zwalaj dotychczasowych fuszerek na swiatla bo az dziwnie sie to czyta

        • 1 2

  • Skończ tą błazenadę! (2)

    • 13 7

    • *tę* błazenadę ;)

      • 3 1

    • racja

      • 0 0

  • Tramwaj na morenie, na łódzkiej nowa łódzka (2)

    a kiedy te obiecane inwestycje ruszą ?

    • 29 4

    • już nigdy...

      już nigdy nie będzie takiego lata...

      • 8 0

    • I połowa 2010

      • 4 0

  • Taki długi remont, to spore zyski!

    • 23 2

  • Wczoraj po 30 latach pierwszy raz jechałem tramwajem (2)

    mialem wrażenie że Adamowicz pozyskal ten wagon z barykady Powstania Warszawskiego .

    • 84 4

    • a ja kolejką

      a ja kolejką, nie po 30 ale po roku... miałam wrażenie że owszem z powstania ale w Bangladeszu...
      stan wojenny i trwająca wówczas 2 lata godzina milicyjna oduczyła Polaków życia wieczornego najwyraźniej dość skutecznie... ostatni autobus jest przed 23...

      • 12 0

    • Możliwe że z powstania

      Dzisiaj w tramwaju linii nr.6 miałem okazję obejrzeć piękną pajęczynę, o średnicy około 30cm.
      Jestem w stanie zrozumieć, że tabor jest stary. Jego modernizacja to poważna kasa. Ale ta pajęczyna... Wstyd!

      • 1 0

  • Już lepiej nic nie pisać

    Wstyd wstyd i wstyd

    • 30 2

  • ..a ul. Kartuska (13)

    Kiedy będzie miała 2 pasy..?

    • 51 12

    • jeden mądry zdecydował, że ma być 1 pas... (10)

      zamiast poszerzyć Kartuską, może zbudować kilka kładek, bądź tuneli "ktoś" wymyślił, że trzeba ją zwężyć...
      Widać jakaś znajoma firma od robienia wysepek nie miała zleceń...
      Masakra... Jakby się coś stało na WZ...
      NO, ale to taki "trynd" - co by tu zwęzić, bo drogi w mieście za szerokie...

      • 22 7

      • te wysepki to był akurat dobry pomysł (2)

        inaczej wciaz kierowcy niewiedzieliby czy na kartuskiej są dwa czy jeden pas. no, ale poszerzyć to nadal by ją mogli, szczególnie na odcinku bliższym obwodnicy, czyt. jasień itp.

        • 3 2

        • a gdyby rozszerzyli do dwóch?

          i pomalowali pasy? też by nie wiedzieli?

          • 14 1

        • iks

          na tym odcinku będziesz miał szeroką W-Zke, poszerzanie Kartuskiej powyżej Łostowickiej nie ma uzasadnienia

          • 4 4

      • dwa pasy. Masz coś z głową stary. (6)

        tak, wszędzie po dwa pasy, ekrany akustyczne, tunele, kładki i skrzyżowania bezkolizyjne. zacznijmy od wyburzenia całej jednej strony ul. Kartuskiej i wybudujmy przez środek miasta autostradę. A przez Długą i Długi Targ zróbmy skrócik na Warszawę z trzypoziomowym skrzyżowaniem z Długim Pobrzeżem gdzie będzie nowa autostrada między Pruszczem a nowym stadionem. Słowackiego powinna mieć po 5 pasów w każdą stronę, tunele na każdym ważniejszym przejściu, jedyne skrzyżowanie z ul. Potokową, oczywiście bezkolizyjne z wiaduktami żeby wsiuny z Banina mogły szybko dojechać do Galerii Bałtyckiej, bo już żadnych innych budynków w mieście nie będzie- muszą ustąpić miejsca nowym drogom. W ogóle wszyscy powinni mieszkać na wsi i dojeżdżać cudownymi autostradami bez korków do kilku punktów w mieście, które pozostaną. Ach, wreszcie to miasto odetchnie. Od mieszkańców.

        • 25 9

        • (4)

          Paradoksalnie dobrze mówisz w kwestii budowania dróg i wyburzania jedej strony kartuskiej itd....;). Zakładając że liczba mieszkańców będzie w trojmieście i okolicach przyrastać w jakimś tam tempie to do 2020 takie rozwiązania powinny powstać. No chyba że sztucznie ograniczysz liczbę mieszkańców i będziesz kontrolował aby do twojej gdańskiej wioski nikt wjechał nieważne czy autobusem, tramwajem czy może nawet na piechote..

          • 3 5

          • to pojedź np. do Londynu- największego miasta w Europie (2)

            i powiedz mi jak wygląda centrum miasta i ile pasów mają ulice. Jednocześnie zobacz, czy tam są korki w ścisłym centrum, czy nie. Oczywiście, że nie ma, bo nikt normalny, chcący zdążyć gdzieś na czas nie pcha się do centrum samochodem.

            • 4 0

            • ale oni mają metro (1)

              a my nawet SKM do osiedli na obwodnice nie mamy. tramwajów zresztą też tam nie ma, autobusów jak na lekarstwo. Czym ludzie mają dojeżdżać z osiedli przy obwodnicy? A trochę ludzi już tam mieszka...

              • 3 0

              • oni mają nie tylko metro

                ale politykę rozwoju roweryzacji, komunikacji autobusowej i system opłat za wjazd samochodem do centrum

                • 3 0

          • sprawdź statystyki

            liczba mieszkańców Gdańska ustabilizowała się już dawno z pewną tendencją malejącą już od ponad 10 lat

            • 0 0

        • widac ze cie toster z rana porazil skoro gadasz takie glupoty

          twojemu przedmowcy chodzilo o to ze tam gdzie bylo po 1,5 pasa w kazda strone (odc. od MSWiA do Lostowickiej) mozna bylo BEZ PROBLEMU poszerzyc ja do 2 pasow (patrz - trawnik miedzy jezdnia a torami, ewentualnie nieco przesunac tory ktore i tak sa do wymiany), ba! nawet by sie te twoje wysepki pomiescily! a tak na super powaznie, ten kto zlecil to "usprawnienie" na tym wlasnie odcinku kartuskiej powinien pojsc siedziec - za glupote lub lapowkarstwo

          • 5 3

    • Problem leży gdzie indziej.

      Trzeba zacząć od planu zagospodarowania przestrzennego. Problem leży w tym, że wszędzie gdzie się tylko da WCISKANE są nowe osiedla. Wiadomo, dobra lokalizacja ( blisko centrum) jest pożądana, deweloper może drożej skasować za m2. I nic go nie obchodzi, że mieszkańcy stoją w korkach. Nie jego broszka. Grunt że jest blisko centrum i ludzie na to lecą. Do tego brak równowagi pomiędzy zabudową mieszkaniową a szeroko pojętą infrastrukturą, zmuszający mieszkańców do przemieszczania się na większe odległości.

      • 0 0

    • NIGDY

      chyba że nasi znowu wypowidzą wojne i Danzig będzie Frei

      • 0 0

  • (6)

    te wszystkie procedury przetargowe i pozwolenia zezwolenia uzgodnienia które max miały chronić przed przekrętami, niegospodarnoscią, fuszerką itd itp więcej nas kosztują per saldo niż to przed czym miały nas chronić
    pozostaje oglądanie DISCOVERY jak buduje się w normalnych krajach

    • 79 2

    • (3)

      w których krajach?

      • 2 7

      • (2)

        w normalnych:D

        • 11 1

        • (1)

          czyli nie wiesz

          A jednak najwiecej kosztują podatników przekręty i niegospodarność, a nie procedury o których piszesz.

          • 2 5

          • to własnie procedury czyli produkt radosnej twórczości różnych urzedasów są zródłem:
            1. niegospodarności
            2. przekrętów
            nie mówię już o samej instytucji urzedniczej która generuje powyższe zjawiska

            • 6 0

    • Nie oszukujmy się

      Procedury nie mają chronić przed przekrętami, tylko tyłki odpowiedzialnych urzędników przed odpowiedzialnością.

      Prawdziwa ochrona byłaby, gdyby urzędnik odpowiadał karnie i finansowo za wybranie niekorzystnej dla miasta oferty. Dopóki tego nie ma, nie oczekujmy, że ktokolwiek będzie dbał o interesy miasta jak o swoje, bo zdaje się uczciwość i przyzwoitość to nie są cechy, o które zabiega się obecnie w czasie rekrutacji do urzędów

      • 13 0

    • Położenie kabelka w ziemi to procedura nie do przejścia minimum 1 rok a budowa to ho, ho,..... Podziękujmy taki instytucjom jak ZDiZ (makabreska), ZUDP, oraz końcowe zgłoszenie lub zezwolenie. Po drodze jeszcze kilkadziesiąt pieczątek, zgód zezwoleń uzgodnień, tak aby urzędasy miały co robić. Do tego buta i nieomylność osób wydających te decyzje. Niczemu się nie dziwię. Przecież to typowo gdańskie, polskie.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane