• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: szybko, szybko, wolno

Michał Brancewicz
28 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej. Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej.

Trwają ostatnie prace przy nowym odcinku ul. Łostowickiej. Przetarg na przebudowę pozostałego fragmentu ulicy zostanie ogłoszony na przełomie grudnia i stycznia, ale jeszcze w tym roku rozebrane zostaną stare budynki.



Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.
Remont ul. Łostowickiej wywoływał u kierowców huśtawkę nastrojów: najpierw euforię, że wreszcie się zaczął, potem niedowierzanie, że potrwa niemal 3 lata, potem znowu satysfakcję, że prace szybko posuwają się naprzód.

Jeszcze latem szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska chwalił się, że prace na fragmencie od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska idą szybciej niż przewidywano. Jedynym "opóźnieniem" (choć tak naprawdę termin oddania tego odcinka upływa w czerwcu 2010) będzie montaż ekranu akustycznego, osłaniającego osiedle Mickiewicza.

- Musieliśmy go przeprojektować i zdobyć nowe pozwolenie na budowę - mówi Marek Ignatowski z firmy MTM, która prowadzi prace przy pierwszy odcinku. - Oczywiście jezdnia, niezależnie od montażu ekranu, będzie w pełni otwarta już w październiku.

Remont pozostałego fragmentu ulicy - od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską - otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości 18 mln zł. Przetargi na jego wykonanie (osobno na wyburzenia i budowę nowych jezdni) miały być ogłoszone latem, a prace powinny ruszyć jesienią. Teraz wiadomo już, że procedury się opóźnią, a w tym roku zostaną jedynie rozebrane dwa budynki.

- Chcemy ogłosić przetarg na przełomie roku. Prace budowlane ruszą w I kwartale 2010 roku. Jeśli pogoda pozwoli, powinny zakończyć się w III - IV kwartale 2011 roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Z czego wynika to opóźnienie? - Z braku kompletnych uzgodnień co do dokumentacji projektowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz. Jej opracowanie skończy się w październiku 2009 r.

DRMG szacuje, że drugi etap rozbudowy, w którym, oprócz dwóch nowych jedni ulicy Łostowickiej, całkowicie przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Kartuską i Nowolipie, będzie kosztował ok. 40 mln zł.

Opinie (146) 8 zablokowanych

  • BUDOWA DRÓG W POLSCE TO JAKAŚ KPINA (1)

    Zadna z nowych dróg nie jest poprowadzona do końca, efekt jest taki, ze przenosi korek z jednego miejsca w drugie, tylko tam zwykle jest dwa razy wiekszy niż przed przebudową.
    Aby faktycznie odkorkować miasto, kazda z przebudowanych ( do końca!) dróg pod razu powinna mieć alternatywną drugą rónoległą. ale to nie w Polsce

    • 8 1

    • to przemyslana strategia - małymi łyzeczkami trzeba jeść

      inaczej będzie tak jak z chlebowskim

      • 0 0

  • zapomniał bym napisac o tryiumfie polskiej myśli drogowej (1)

    czyli NOWYM przejeździe tramwajowym przez Armii Krajowej, który został wyprofilowany tak, jakby tramwaje wchodziły w ten zakręt 50 km/h, a jadą 5!!!!

    przejazd jest już zdemolowany. ciekawe, kto za to beknie? pewnie nikt. na pewno ktoś na tym jednak zadobi!

    SKANDAL!!!

    • 0 0

    • przed Zieleniakiem też zdemolowany

      a władza czeka az gwarancja mninie i nowy przetarg rozpisze, bo z napraw gwarancyjnych nic do kieszeni nie kapnie,
      Wiadomo - buduje AWS, PiS i PO - to samo od 30lat

      • 0 0

  • Kiedy pojawi się tramwaj na osiedlu Morena? (21)

    Czy ktoś zna odpowiedź?

    • 58 9

    • (2)

      a po co Ci tam tramwaj człowieku??? niech oni tam lepiej zainwestują w nawierzchnię i przebudowę najbardziej niebezpiecznego i głupiego skrzyżowania jakie w życiu widziałam... :/

      • 0 0

      • A gdzie na Morenie jest takie niebezpieczne skrzyżowanie? (1)

        • 0 0

        • skrzyżowanie ulic:

          Rakoczego i Bulońskiej- koszmar! powinno być rondo.

          • 0 0

    • Za rządów Adamowicza Nigdy! (6)

      Są inne priorytety np ECS :-) a że do pracy jedziesz godzinę odcinek 7km to już inna bajka. Gdańsk Morze możliwości :-)

      • 31 4

      • czas na zmianę hasła: (3)

        zamiast Morze Możliwości- Może Możliwości (a może coś zgoła innego)

        • 26 0

        • (2)

          Może morze G?

          • 5 1

          • Może morze budyniu (1)

            • 8 1

            • a ja mam browarka i wszystko w du...

              • 1 4

      • Chciałbym przypomnieć, matołku... (1)

        ...że ECS wymogła szantażem PiS, blokując wpisanie pewnych inwestycji w naszym regionie na listę projektów dofinansowywanych przez UE.

        • 5 10

        • no i co z tego, przecież teraz ta inwestycja

          mogłaby ugrzęznąć w kompletowaniu 'niezbędnych uzgodnień' na dłuugie lata, zamiast być forsowana przy każdej okazji. Po prostu budyń szuka sobie posadki na po wyborach.

          • 4 0

    • Nie za szybko, niestety (3)

      ale jest nadzieja, że jeśli już się pojawi, będzie to (mam nadzieję) luksusowy bombardier :) OBY :)

      PS. ŁĄCZMY SIĘ W PARY, KOCHAJMY SIĘ

      • 9 10

      • bombardier kiedy bedzie jeżdził do wsi Kosakowo? (1)

        • 3 3

        • jak znajdzie tam dziewczynę

          :-)

          • 2 1

      • będzie Pesa albo Duewag.

        na razie nie zapowiada się na więcej bombardierów. W pierwszej kolejności powstanie tramwaj na Łostowice, potem dopiero na Piecki-Migowo. Powinny powstać równocześnie i natychmiast, bo idzie zwariować.
        PS. musisz być bardzo zdesperowany ogłaszając się przez trojmiasto.pl... i zbierając "oferty". A będzie przetarg na dziewczynę bombardiera? :P
        pozdrawiam i czekam na słynną już stronę:)

        • 12 1

    • 2056 roku

      pierwszy bombardier 56 generacji napedzany gwiezdnym budyniem...

      • 4 0

    • wierzysz w bajki?

      nigdy!

      • 2 0

    • Nigdy z uwagi na to, że nie ma w Gdańsku osiedla Morena. (1)

      • 4 9

      • Zawsze znajdzie się ktoś kto musi komuś cos wytknac.
        Powiedz szczerze czy nie domyslilas sie, ze autorowi chodzilo w domysle o Piecki-Migowo??
        Po co wylewac ta żółć, udowadniac cos komus skoro i tak wszyscy wiedza o co chodzi.
        Widze, ze ma Pani pani Natalio typowe cechy POLAKA :)

        • 8 3

    • przecież na mapie wyżej już jest:)

      • 2 0

    • najpierw pojawią się siedemnastopiętrowce w samym centrum, zeby kompletnie zablokować ruch komunikacyjny

      • 11 1

    • Wtedy, kiedy dziecko prezydenta tam zamieszka i zechce być motorniczym.

      • 20 0

  • konieczny ekran

    w przeciętnie rozwiniętym kraju buduje - modernizuje się drogi w ten sposób aby były one jak najmniej uciążliwe dla okolicznych mieszkancow. Budowa ekranów jest obecnie nieunikniona. Na ulicy Lostowickiej jest k o n i e c z n y - spowoduje
    wyciszenie oraz podniesie estetyke ulicy . Tylko ktos myslacy w sposob dla mnie niezrozumialy moze krytykowac budowe ekranu ( a moze robi to na czyjes "zamowienie").
    ms

    • 0 0

  • Kto zauważył, że mieszkańcy górnych posesji o. Mickiewicza (3)

    tuż przy Łostowickiej pośpiesznie pomniejszyli sobie ogródki. Pewnie robią miejsce pod te ekrany. Ale ich płoty to samowola budowlana, ciekawe czy ktoś za to ich pociągnął do odpowiedzialności. Po co im te ekrany skoro nie robiono tam żadnych prac ziemnych, nic się nie zmieniło ?

    • 7 2

    • brak kompetencji i wiadomosci

      do pana wiadomosci p. Michale - ogrodki byly dzierzawione , a ploty usunieto
      poniewaz wypowiedziano dzierzawe.

      • 0 0

    • (1)

      o ekrany walczymy od 10 lat!! i dlaczego mamy płacic kare za płoty to nie mamy prawa ogradzac wlasnych domow?

      • 2 1

      • To zależy gdzi postawisz sobie ten płot....jak na swoim terenie to ok.

        • 1 0

  • Wiadukt

    Czemu nie zrobią nad Kartuską wiaduktu? Warunki są do tego idealne. Tylko znów kolejna sygnalizacja świetlna.

    • 2 0

  • ..a ul. Kartuska (13)

    Kiedy będzie miała 2 pasy..?

    • 51 12

    • NIGDY

      chyba że nasi znowu wypowidzą wojne i Danzig będzie Frei

      • 0 0

    • jeden mądry zdecydował, że ma być 1 pas... (10)

      zamiast poszerzyć Kartuską, może zbudować kilka kładek, bądź tuneli "ktoś" wymyślił, że trzeba ją zwężyć...
      Widać jakaś znajoma firma od robienia wysepek nie miała zleceń...
      Masakra... Jakby się coś stało na WZ...
      NO, ale to taki "trynd" - co by tu zwęzić, bo drogi w mieście za szerokie...

      • 22 7

      • dwa pasy. Masz coś z głową stary. (6)

        tak, wszędzie po dwa pasy, ekrany akustyczne, tunele, kładki i skrzyżowania bezkolizyjne. zacznijmy od wyburzenia całej jednej strony ul. Kartuskiej i wybudujmy przez środek miasta autostradę. A przez Długą i Długi Targ zróbmy skrócik na Warszawę z trzypoziomowym skrzyżowaniem z Długim Pobrzeżem gdzie będzie nowa autostrada między Pruszczem a nowym stadionem. Słowackiego powinna mieć po 5 pasów w każdą stronę, tunele na każdym ważniejszym przejściu, jedyne skrzyżowanie z ul. Potokową, oczywiście bezkolizyjne z wiaduktami żeby wsiuny z Banina mogły szybko dojechać do Galerii Bałtyckiej, bo już żadnych innych budynków w mieście nie będzie- muszą ustąpić miejsca nowym drogom. W ogóle wszyscy powinni mieszkać na wsi i dojeżdżać cudownymi autostradami bez korków do kilku punktów w mieście, które pozostaną. Ach, wreszcie to miasto odetchnie. Od mieszkańców.

        • 25 9

        • (4)

          Paradoksalnie dobrze mówisz w kwestii budowania dróg i wyburzania jedej strony kartuskiej itd....;). Zakładając że liczba mieszkańców będzie w trojmieście i okolicach przyrastać w jakimś tam tempie to do 2020 takie rozwiązania powinny powstać. No chyba że sztucznie ograniczysz liczbę mieszkańców i będziesz kontrolował aby do twojej gdańskiej wioski nikt wjechał nieważne czy autobusem, tramwajem czy może nawet na piechote..

          • 3 5

          • to pojedź np. do Londynu- największego miasta w Europie (2)

            i powiedz mi jak wygląda centrum miasta i ile pasów mają ulice. Jednocześnie zobacz, czy tam są korki w ścisłym centrum, czy nie. Oczywiście, że nie ma, bo nikt normalny, chcący zdążyć gdzieś na czas nie pcha się do centrum samochodem.

            • 4 0

            • ale oni mają metro (1)

              a my nawet SKM do osiedli na obwodnice nie mamy. tramwajów zresztą też tam nie ma, autobusów jak na lekarstwo. Czym ludzie mają dojeżdżać z osiedli przy obwodnicy? A trochę ludzi już tam mieszka...

              • 3 0

              • oni mają nie tylko metro

                ale politykę rozwoju roweryzacji, komunikacji autobusowej i system opłat za wjazd samochodem do centrum

                • 3 0

          • sprawdź statystyki

            liczba mieszkańców Gdańska ustabilizowała się już dawno z pewną tendencją malejącą już od ponad 10 lat

            • 0 0

        • widac ze cie toster z rana porazil skoro gadasz takie glupoty

          twojemu przedmowcy chodzilo o to ze tam gdzie bylo po 1,5 pasa w kazda strone (odc. od MSWiA do Lostowickiej) mozna bylo BEZ PROBLEMU poszerzyc ja do 2 pasow (patrz - trawnik miedzy jezdnia a torami, ewentualnie nieco przesunac tory ktore i tak sa do wymiany), ba! nawet by sie te twoje wysepki pomiescily! a tak na super powaznie, ten kto zlecil to "usprawnienie" na tym wlasnie odcinku kartuskiej powinien pojsc siedziec - za glupote lub lapowkarstwo

          • 5 3

      • te wysepki to był akurat dobry pomysł (2)

        inaczej wciaz kierowcy niewiedzieliby czy na kartuskiej są dwa czy jeden pas. no, ale poszerzyć to nadal by ją mogli, szczególnie na odcinku bliższym obwodnicy, czyt. jasień itp.

        • 3 2

        • iks

          na tym odcinku będziesz miał szeroką W-Zke, poszerzanie Kartuskiej powyżej Łostowickiej nie ma uzasadnienia

          • 4 4

        • a gdyby rozszerzyli do dwóch?

          i pomalowali pasy? też by nie wiedzieli?

          • 14 1

    • Problem leży gdzie indziej.

      Trzeba zacząć od planu zagospodarowania przestrzennego. Problem leży w tym, że wszędzie gdzie się tylko da WCISKANE są nowe osiedla. Wiadomo, dobra lokalizacja ( blisko centrum) jest pożądana, deweloper może drożej skasować za m2. I nic go nie obchodzi, że mieszkańcy stoją w korkach. Nie jego broszka. Grunt że jest blisko centrum i ludzie na to lecą. Do tego brak równowagi pomiędzy zabudową mieszkaniową a szeroko pojętą infrastrukturą, zmuszający mieszkańców do przemieszczania się na większe odległości.

      • 0 0

  • Trudno pojąć .....

    Dlaczego przebudowa stosunkowo krótkiej ulicy rozłożona jest na kilka etapów,
    a w konsekwencji w latach.

    • 1 0

  • W końcu też ścieżkę rowerową zrobili. Szkoda że nie na Morenę. Ale lepszy rydz niż nic.
    Remigiusz pilnuj żeby ją do konca Łostowickiej zrobili

    • 0 0

  • Porażająca głupota i nieudolność władz Gdańska.

    Co z tego,że przez dziesiątki lat przebudowuje się wiele ulic kiedy żadnej się nie kończy.To znaczy,że nic nie zrobiono!Draństwem jest brak jakiegokolwiek dojazdu do obwodnicy.Armii krajowej budują z jednej strony,a Słowackiego z drugiej i minęli się o parę kilometrów.Te parę metrów Łostowickiej jakiś mądry inaczej podzielił na kilka etapów.ZGROZA.Niech żyje Adamowicz na ANTYPODACH!!!!
    i

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane