• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Łostowickiej: szybko, szybko, wolno

Michał Brancewicz
28 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej. Ciągłe korki na ul. Łostowickiej nie pozostawiają wątpliwości: przebudowa ulicy powinna zakończyć się jak najszybciej.

Trwają ostatnie prace przy nowym odcinku ul. Łostowickiej. Przetarg na przebudowę pozostałego fragmentu ulicy zostanie ogłoszony na przełomie grudnia i stycznia, ale jeszcze w tym roku rozebrane zostaną stare budynki.



Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Po remoncie ul. Łostowicka będzie miała na całej długości dwa pasy ruchu, poprawiona zostanie także przepustowość skrzyżowania z ul. Kartuską i Nowolipie. Projektanci uwzględnili w nim także przedłużenie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę.
Remont ul. Łostowickiej wywoływał u kierowców huśtawkę nastrojów: najpierw euforię, że wreszcie się zaczął, potem niedowierzanie, że potrwa niemal 3 lata, potem znowu satysfakcję, że prace szybko posuwają się naprzód.

Jeszcze latem szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska chwalił się, że prace na fragmencie od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska idą szybciej niż przewidywano. Jedynym "opóźnieniem" (choć tak naprawdę termin oddania tego odcinka upływa w czerwcu 2010) będzie montaż ekranu akustycznego, osłaniającego osiedle Mickiewicza.

- Musieliśmy go przeprojektować i zdobyć nowe pozwolenie na budowę - mówi Marek Ignatowski z firmy MTM, która prowadzi prace przy pierwszy odcinku. - Oczywiście jezdnia, niezależnie od montażu ekranu, będzie w pełni otwarta już w październiku.

Remont pozostałego fragmentu ulicy - od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską - otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości 18 mln zł. Przetargi na jego wykonanie (osobno na wyburzenia i budowę nowych jezdni) miały być ogłoszone latem, a prace powinny ruszyć jesienią. Teraz wiadomo już, że procedury się opóźnią, a w tym roku zostaną jedynie rozebrane dwa budynki.

- Chcemy ogłosić przetarg na przełomie roku. Prace budowlane ruszą w I kwartale 2010 roku. Jeśli pogoda pozwoli, powinny zakończyć się w III - IV kwartale 2011 roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Z czego wynika to opóźnienie? - Z braku kompletnych uzgodnień co do dokumentacji projektowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz. Jej opracowanie skończy się w październiku 2009 r.

DRMG szacuje, że drugi etap rozbudowy, w którym, oprócz dwóch nowych jedni ulicy Łostowickiej, całkowicie przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Kartuską i Nowolipie, będzie kosztował ok. 40 mln zł.

Opinie (146) 8 zablokowanych

  • Mi to sie Bardzo Podoba

    Mi to się Bardzo Podoba ,Bardzo szczególnie ten koncept z dołożeniem na skrzyżowaniu Kartuskiej z Łostowicka tramwaju. Normalnie rewelacja. Całe szczęście że Łostowicka będzie miała dwa pasy w każdą z stron. Będzie można otworzyć okienko i pogadać sobie z innymi kierowcami na temat co byśmy zrobili z tymi asami którzy przy oszczędzili i nie zrobili wiaduktu nad Kartuską.
    Pięknie się będzie stało w korku. Problemem na Łostowickiej oprócz nawierzchni było i będzie jej opuszczenie skrzyżowanie z Kartuzka z 1 strony a armii krajowej z drugiej. I tak będzie się stało na światłach i tak. No ale choć droga będzie lepsza. A jak zakończa to może wpadną na to że ten wiadukt to nie jest takie głupie.

    • 12 1

  • Kiedy gruntowny remont na Słowackiego?

    W takim tempie prac to do Euro będziemy stac w korkach na Słowackiego.

    • 2 0

  • REMONT

    jesli Ktoś się ucieszył, że remont szybko się skończy wykazał się naiwnością.
    W przypadku tego remontu jest podobna sytuacja (choć może troszkę łatwiejsza)
    niż w przypadku remontu dolnego tarasu ulicy Słowackiego.
    U góry było w miarę luźno, podobnie jak na Łostowickiej, a dopiero teraz zaczyna się prawdziwy remot. Tyle, że zanim do pracy ruszy sprzęt, trzeba
    dokonać wyburzeń, a ludziom przekwaterować na inny teren
    w niegorsze warunki.

    • 1 1

  • czy parking przycmentarny jest dla samochodów, czy mikrusów?? (1)

    przecietny samochód np. Focus jest zadługi aby tam parkować i nie może wyjechać, gdy sasiednie miejsce i te z tyłu są zajete!!!
    Wiocha gdansk, znów wypieprzyła miliony w błoto!!!!
    Zapraszam dziennikarzy na parking 1 listopada!!!!

    • 13 1

    • podobne wielkosci miejsc parkingowych masz w wiekszsc CH np GB

      • 0 0

  • zobaczmy jak im to wyjdzie, czy znowu będą koleiny na 10cm? (8)

    Drogi w Gdańsku to jest jakiś skandal. Przecież to często aż żal komentować. (żal.pl przyp.bomb.). Asfalt już po kilku miesiącach jest wyciśnięty jak plastelina, kto odbiera taką fuszerkę?
    Czy tutaj będzie podobnie? Śmiem twierdzić, że tak, no bo dlaczego nie? (pisałem o tym nie raz). No nic, pożyjemy zobaczmy, choć muszę przyznać - jestem złej myśli (ale mam nadzieję)

    • 55 15

    • Asfalt na Łostowickiej (1)

      zawsze będzie się rolował - ulica jest pochyła i niestety bardzo często uczęszczana, nie tylko przez osobówki (autobusy, różnej maści ciężarówki). Na dole przy Kartuskiej są światła i u góry są światła, co sprawia że auta co chwila hamują jadąc w dół/przyspieszają jadąc do góry.
      Gdyby chociaż na dole było skrzyżowanie bezkolizyjne, asfalt dłużej by wytrzymał. Zakład?

      • 3 2

      • prosze cie...

        nie zwalaj dotychczasowych fuszerek na swiatla bo az dziwnie sie to czyta

        • 1 2

    • Terenówka... (2)

      Coraz częściej wychodzę z założenia że na nasze drogi nadają się tylko suv'y i samochody terenowe...

      Jeździłem takim suv'em po trójmiejskich drogach i powiem wam jedno - cudo.
      Dziura nie dziura, koleina, szerokie koła i wysokie zawieszenie rozwiązują wszystkie problemy a ci biedni ludzie w civicach którzy jeżdżą "d*pą po ziemi" musieli non stop kontrować tor jazdy i jeździć zygzakiem.

      To drogi to jakiś absurd. W PL jak w dżungli, wygodnie dojedzie tylko ten największy ;)

      • 13 2

      • heh (1)

        pewnie jakiś civic 1.3 cię zkilował i teraz maż uraz, bo pan w salonie jak kupowałeś suva to powiedział, że to najlepsze i najszybsze auto na świecie ;)

        • 2 2

        • heh

          1. Nie mój suv.

          2. Spróbuj się ścigać suv'em, a będą cię wyskrobywać z przewróconego samochodu po pierwszym zakręcie.

          3. Civic 1.3 to faktycznie żwawy samochodzik, w końcu waży mniej od rolki s****taśmy ;)

          • 3 2

    • bombardier przecież ty tylko raz byłeś w Gdańsku i sie zgubiłeś

      skąd możesz wiedzieć jak jest w miescie skoro na wsi mieszkasz???

      • 3 7

    • a co Ty wtykasz nos w nie swoje sprawy

      przeciez Ciebie mama do szkoły tramwajem odstawia

      • 4 2

    • niestety masz dużo racji...

      remontowane drogi są zrobione z kiełbasy wyborczej. Oczywiście nikt tego nie zgłasza do reklamacji, a prawo zamówień publicznych nie pozwala na dobieranie ofert pod względem dobrych warunków umowy, a głównie pod względem ceny.
      Chyba ktoś Ci cenzuruje wpisy, co? W sumie to nie kącik matrymonialny:)

      • 2 4

  • Skończ tą błazenadę! (2)

    • 13 7

    • racja

      • 0 0

    • *tę* błazenadę ;)

      • 3 1

  • ale mętlik. kolejne skrzyżowanie masakra

    • 7 0

  • (6)

    te wszystkie procedury przetargowe i pozwolenia zezwolenia uzgodnienia które max miały chronić przed przekrętami, niegospodarnoscią, fuszerką itd itp więcej nas kosztują per saldo niż to przed czym miały nas chronić
    pozostaje oglądanie DISCOVERY jak buduje się w normalnych krajach

    • 79 2

    • Położenie kabelka w ziemi to procedura nie do przejścia minimum 1 rok a budowa to ho, ho,..... Podziękujmy taki instytucjom jak ZDiZ (makabreska), ZUDP, oraz końcowe zgłoszenie lub zezwolenie. Po drodze jeszcze kilkadziesiąt pieczątek, zgód zezwoleń uzgodnień, tak aby urzędasy miały co robić. Do tego buta i nieomylność osób wydających te decyzje. Niczemu się nie dziwię. Przecież to typowo gdańskie, polskie.

      • 4 1

    • (3)

      w których krajach?

      • 2 7

      • (2)

        w normalnych:D

        • 11 1

        • (1)

          czyli nie wiesz

          A jednak najwiecej kosztują podatników przekręty i niegospodarność, a nie procedury o których piszesz.

          • 2 5

          • to własnie procedury czyli produkt radosnej twórczości różnych urzedasów są zródłem:
            1. niegospodarności
            2. przekrętów
            nie mówię już o samej instytucji urzedniczej która generuje powyższe zjawiska

            • 6 0

    • Nie oszukujmy się

      Procedury nie mają chronić przed przekrętami, tylko tyłki odpowiedzialnych urzędników przed odpowiedzialnością.

      Prawdziwa ochrona byłaby, gdyby urzędnik odpowiadał karnie i finansowo za wybranie niekorzystnej dla miasta oferty. Dopóki tego nie ma, nie oczekujmy, że ktokolwiek będzie dbał o interesy miasta jak o swoje, bo zdaje się uczciwość i przyzwoitość to nie są cechy, o które zabiega się obecnie w czasie rekrutacji do urzędów

      • 13 0

  • Woda z muzguw (1)

    miało byc lepiej. wszystkim miała sterowac niewidzialna ręka rynku a tu na Łostowickiej konkretne potrzeby. A te potrzeby to wzmożony ruch pieszy w kierunku cmentarza iszybka trasa tranzytowa między AK a Kartuską. Niestety nie przewidziano bezkolizyjnej przeprawy pieszej przez droge jezdna bardzo intensywnie wykorzystywana. mamy więc tamujace ruch światła. No i kwiatek do korzucha czyli kolejne ekrany akustyczne dla niewielkiego w su,mie osiedla Mickiewicza. Co a może kto steruje takimi przebudowami? Dlaczego my wszyscy musimy płacic aby niektórym (tym ze Wzgórza) żyło sie lepiej? WYKOPAC ADAMOWICZA (brać przykład z Przywidza)

    • 9 8

    • jak jestes taki madry to moze pomieszkaj przy ulicy Asesora gdzie jest taki hałas ze nie mozna otworzyc okien!!! bez ekranow dla wzgorza nie da sie tam normalnie zyc!

      • 3 0

  • znowu artykuł na poziomie gimnazjalisty heh

    żałosny portal próbujący za wszelką cenę naśladować inne porządne portale informacyjne.

    niestety wychodzicie na tym niezbyt dobrze pisząc jakieś artykuły na siłę i non stop o jakichś remontach, budowach, przetargach.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane