• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Chylonia na półmetku

Patryk Szczerba
31 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Remont SKM Chylonia na półmetku


Remont peronu, torów i zejścia do tunelu na stacji SKM Chylonia zobacz na mapie Gdyni jest na półmetku. - Płytki na peronie są połamane, nierówno kładzione, zalepiane szpachlą - alarmują pasażerowie. - To tymczasowa sytuacja. Wkrótce nastąpi faza układania docelowych elementów peronu - odpowiadają przedstawiciele SKM.



Czy miewasz wątpliwości co do jakości wykonywanych na stacjach SKM remontów?

Remont na SKM Chylonia rozpoczął się zimą. Zgodnie z harmonogramem, prezentowanym przez Szybką Kolej Miejską, ma się zakończyć jeszcze w grudniu. Prowadzi go firma Rajbud, która za prace zainkasuje 11 mln zł. Prace są na półmetku.

Pasażerowie zaniepokojeni, SKM uspokaja

Część pasażerów ma wątpliwości, czy roboty są prowadzone w należyty sposób, na dowód przysyłając zdjęcia.

- Peron, choć jest remontowany, już wygląda jakby potrzebował kolejnej modernizacji. Płytki są połamane, nierówno kładzione, zalepiane szpachlą. Używane są różnego rodzaju wykończenia. Dodatkowo szpary przy łączeniach płyt są uzupełniane kołkami - relacjonuje pan Szymon.
Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej uspokajają, że nie ma powodów do obaw, bo obserwacje dotyczą tymczasowej krawędzi peronu.

  • Pasażerowie zwracają uwagę na niedoróbki podczas kładzenia nowej nawierzchni peronu.
  • SKM odpowiada, że to tymczasowa sytuacja, a docelowo nawierzchnia będzie wyglądała inaczej.
- Zalepianie szpachlą tymczasowych płyt peronowych czy wypełnianie drewnem niewielkich przestrzeni pomiędzy elementami jest tymczasowe i w ciągu najbliższych kilku tygodni nastąpi faza układania i zabudowy docelowych elementów konstrukcji peronu - odpowiada Dorota Pełszyk z Szybkiej Kolei Miejskiej.
Podkreśla jednocześnie, że na razie żadnych uwag do wykonawcy prac nie było, choć już wcześniej pojawiały się wątpliwości pasażerów związane z ułożeniem płyt, mogącym dezorientować m.in. niewidomych.

Połowa prac wykonana

Zdaniem przedstawicieli SKM, prace idą sprawnie, a 50 proc. zakładanych wcześniej robót już za nami.

- Wykonano zaplanowaną przebudowę torów zasadniczych nr 501 i 502 oraz torów odstawczych wraz z głowicą rozjazdową. Są już nowe ścianki peronowe poza fragmentem w okolicy wejścia na peron, przygotowane pierwsze wykopy pod stopy fundamentowe słupów wiaty, sukcesywnie układany jest oczep na krawędzi peronu i kostka nawierzchniowa. Pod nawierzchnią  zostały już ułożone sieci - kanalizacja deszczowa oraz kanalizacje kablowe. W najbliższym czasie wykonawca robót przystąpi do realizacji szybu windy oraz wiaty peronowej, która jest przygotowywana poza terenem samej budowy - uzupełnia Dorota Pełszyk.
  • Prace dotyczą przede wszystkim peronu i torów.
  • Również zejście do tunelu będzie adaptowane od nowa.
  • W samym tunelu żadnych prac nie będzie, bo ten nie należy do SKM.

Co się zmieni?

Przypomnijmy, że zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Modernizacja dotyczy także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.

Po remoncie uwagę pasażerów będzie przykuwała z pewnością wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Co więcej, na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie, jak na stacji SKM Żabianka.

Miejsca

Opinie (64)

  • Kużwa ,niech lepiej w końcu wybudują tunel pod ul.Pucka.

    • 2 1

  • xxx (1)

    A kiedy remont drugiego przystanku w Chyloni przecież SKM Leszczynki też leży na terenie Chyloni tam też czas zatrzymał się w miejscu

    • 5 0

    • Spokojnie, jak skoncza janowo i chylonie bedzie remont stoczni, grabowka, leszczynek, orlowa. Wyobraz sobie, jakby wymienione perony remontowaliby naraz.
      Przy obecnym remoncie dwoch peronow prace trwaja dlugo

      • 0 0

  • A to klepisko po drugiej stronie w końcu zagospodarują ?

    • 3 0

  • Za komuny nie było takich społeczników, którym wszystko przeszkadza. (5)

    A teraz tu krzywo, tam niedobrze. Aż się robić odechciewa.

    • 29 60

    • za "komuny" cwaniaczku to nie było problemów z budowami, konserwacją i remontami a położenie kilku płyt nie przekraczało zdolności intelektualnych nie tylko zwykłych robotników ale też nawet magistrów inżynierów obecnie z "bożej łaski"...

      • 3 0

    • Oczywiściede, że byli.

      Widocznie jesteś za młody, żeby pamiętać choćby dziadków z ORMO albo inspekcje robotniczo chłopskie.

      • 0 1

    • przecież ty jesteś bezrobotny.

      • 9 1

    • rob dobrze za co ci placa to nie beda sie czepiac. a tak to typowe polskie dziadostwo a potem jeszcze placz ze ktos sie przyczepi, no widac wyborca maciera

      • 14 6

    • Wyjedź sobie do Korei Północnej albo na Kubę. Tam Ci się spodoba.

      • 19 5

  • No właśnie (1)

    A gdzie te specjalne dla osób niewidomych wypustki?
    Tam gdzie jest ukladana nowa nawierzchnia nie ma takich udogodnień dla niewidomych!
    Nie można trzymać jednego stylu?
    Każdy peron inne elementy, inne wersje lini bezpieczeństwa...
    Dziwne trochę..

    • 4 0

    • Nie było ich przez tysiąclecia.

      Jeśli ludzkość wyginie to z całkiem innego powodu.

      • 0 1

  • Co za bzdura (2)

    Płyty są nierówno położone ale później zostaną poniesione i ponownie położone tym razem równo? Mydlenie oczu naiwniakom.

    • 28 19

    • Bzdura to ty

      Człowieku ale wyjdz czasem z domu! Idz zobacz jak ten peron wygląda i nie tylko przy samych schodach ale idz na koniec peronu.... tam gdzie jest już położona docelowa kostka! Chyba trzeba być ograniczonym umysłowo aby pomyśleć widząc ten peron, że to tak zostawią.
      Czerwone płyty są położone tymczasowo aby podnieść krawędz peronu, a później (jak widać na końcu peronu) kładą docelową (szarą małą) kostkę.

      • 2 1

    • Jakbyś był na tym peronie to byś wiedział ze oczu nie mydla

      Jeżdżę skm codziennie i było widać od samego początku ze to nie jest docelowa nawierzchnia. Odezwij czasem nie od smartfona i sie rozejrzyj wokół siebie

      • 9 1

  • (5)

    Pięknie Gdynia rośnie w siłę, nowe drogi, koleje, komunikacja, brawo!

    • 18 27

    • (1)

      Tak i wieczne korki brawo

      • 3 0

      • A kto powoduje korki? Uwielbiam jak kierowcy narzekają na innych kierowców? haha co za ironia losu :) Jadę samochodem i narzekam że inny uczestnik ruchu też jedzie samochodem hahabuhahaha

        • 5 0

    • lecz się trollu:)!

      • 0 3

    • spuść wodę po sobie jeszcze

      • 3 2

    • Rozumiem, że to był sarkazm

      bo inaczej zapomniałaś wziąć tabletek na głowę.

      • 6 4

  • To po Chyloni poprosimy o remont (5)

    Peronu Obłuże i Peron Oksywie....
    O Peron Babie doły też się nie pogniewamy.....
    Skm na Obluze ma cierpliwość. ...

    • 30 7

    • i peron Gdynia Szczurek Airport (3)

      • 5 5

      • zaponiałem się podpisać - dyżurny troll (2)

        • 5 2

        • (1)

          Trolle chcą wkopac Gdynię w długi dlatego pitolą o tej PKM którą i tak by nikt nie jeździł na Oksywie z centrum przez Chylonie. Autobusem 10 minut i jesteś na miejscu. W Gdańsku PKM wozi głównie powietrze

          • 0 3

          • 10 minut to chyba o 5 rano.

            • 3 0

    • Tylko moze niech kto inny robi remont

      Po tym co widac Rajbudowi dziekujemy

      • 1 1

  • ludzie naprawdę są tak ograniczeni? (3)

    jak można było pomyśleć, że te czerwone płytki są docelowe?
    Rany... ludzie zanim zaczniecie klepać zdjęcia i alarmować dziennikarzy przemyślcie to dwa razy... masakra
    a ja się dziwiłem, że ludzie zamiast walczyć o lepsze warunki pracy, o wyższe emerytury i dostępność do lekarza walczą o sędziów czy nauczycieli...

    • 28 28

    • PKM do Chyloni! (2)

      Wiem, że Gdynia ma PKM w poważaniu i nie chce jej przedłużać do Oksywia, a nawet zrobi wszystko co w jej mocy, żeby do tego nie doszło... ale może Marszałek albo SKM pomyśli i puści PKM chociaż do Chyloni. Dziś część kursów (np. z Kościerzyny) kończy bieg w Gdyni i później pustym przebiegiem leci do zajezdni na Cisową.... nie mogłaby ta ciuchcia się zatrzymać jeszcze na Chyloni?
      To byłby taki mini sprinter :)
      Chylonia - Gdynia Gł - Sopot - Oliwa - Wrzeszcz i dalej PKMką (przez Lotnisko) do Kościerzyny

      • 31 3

      • (1)

        Ma w poważaniu bo jak byś się bliżej tym zainteresował to byś wiedział że PKM przynosi straty

        • 0 4

        • Transport miejski ma służyć przede wszystkim wygodzie pasażerów i usprawnieniu komunikacji. To nie korpo, żeby przynosić zyski. Aby rozładować korki i choć trochę ograniczyć zanieczyszczenia miasto powinno brać pod uwagę nawet dopłacanie do transportu publicznego i odpowiednie kampanie zachęcające do korzystania z niego.

          • 5 0

  • Czy to nie ta sama firma, ktora ma zajmowac sie siecia tramwajowa w Gdansku? (1)

    To ja juz wspolczuje mieszkancom grodu nad Motlawa.
    Niezle jaja, teraz polozymy krzywo zeby potem polozyc jeszcze raz prosto. Widze, na co poszly podwyzki biletow w SKM. Masakra...

    • 8 1

    • Polcam poczytać wcześniejsze artykuły - ta nawierzchnia krzywo położona jest TYMCZASOWA.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane