• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Chylonia na półmetku

Patryk Szczerba
31 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Remont SKM Chylonia na półmetku


Remont peronu, torów i zejścia do tunelu na stacji SKM Chylonia zobacz na mapie Gdyni jest na półmetku. - Płytki na peronie są połamane, nierówno kładzione, zalepiane szpachlą - alarmują pasażerowie. - To tymczasowa sytuacja. Wkrótce nastąpi faza układania docelowych elementów peronu - odpowiadają przedstawiciele SKM.



Czy miewasz wątpliwości co do jakości wykonywanych na stacjach SKM remontów?

Remont na SKM Chylonia rozpoczął się zimą. Zgodnie z harmonogramem, prezentowanym przez Szybką Kolej Miejską, ma się zakończyć jeszcze w grudniu. Prowadzi go firma Rajbud, która za prace zainkasuje 11 mln zł. Prace są na półmetku.

Pasażerowie zaniepokojeni, SKM uspokaja

Część pasażerów ma wątpliwości, czy roboty są prowadzone w należyty sposób, na dowód przysyłając zdjęcia.

- Peron, choć jest remontowany, już wygląda jakby potrzebował kolejnej modernizacji. Płytki są połamane, nierówno kładzione, zalepiane szpachlą. Używane są różnego rodzaju wykończenia. Dodatkowo szpary przy łączeniach płyt są uzupełniane kołkami - relacjonuje pan Szymon.
Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej uspokajają, że nie ma powodów do obaw, bo obserwacje dotyczą tymczasowej krawędzi peronu.

  • Pasażerowie zwracają uwagę na niedoróbki podczas kładzenia nowej nawierzchni peronu.
  • SKM odpowiada, że to tymczasowa sytuacja, a docelowo nawierzchnia będzie wyglądała inaczej.
- Zalepianie szpachlą tymczasowych płyt peronowych czy wypełnianie drewnem niewielkich przestrzeni pomiędzy elementami jest tymczasowe i w ciągu najbliższych kilku tygodni nastąpi faza układania i zabudowy docelowych elementów konstrukcji peronu - odpowiada Dorota Pełszyk z Szybkiej Kolei Miejskiej.
Podkreśla jednocześnie, że na razie żadnych uwag do wykonawcy prac nie było, choć już wcześniej pojawiały się wątpliwości pasażerów związane z ułożeniem płyt, mogącym dezorientować m.in. niewidomych.

Połowa prac wykonana

Zdaniem przedstawicieli SKM, prace idą sprawnie, a 50 proc. zakładanych wcześniej robót już za nami.

- Wykonano zaplanowaną przebudowę torów zasadniczych nr 501 i 502 oraz torów odstawczych wraz z głowicą rozjazdową. Są już nowe ścianki peronowe poza fragmentem w okolicy wejścia na peron, przygotowane pierwsze wykopy pod stopy fundamentowe słupów wiaty, sukcesywnie układany jest oczep na krawędzi peronu i kostka nawierzchniowa. Pod nawierzchnią  zostały już ułożone sieci - kanalizacja deszczowa oraz kanalizacje kablowe. W najbliższym czasie wykonawca robót przystąpi do realizacji szybu windy oraz wiaty peronowej, która jest przygotowywana poza terenem samej budowy - uzupełnia Dorota Pełszyk.
  • Prace dotyczą przede wszystkim peronu i torów.
  • Również zejście do tunelu będzie adaptowane od nowa.
  • W samym tunelu żadnych prac nie będzie, bo ten nie należy do SKM.

Co się zmieni?

Przypomnijmy, że zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Modernizacja dotyczy także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.

Po remoncie uwagę pasażerów będzie przykuwała z pewnością wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Co więcej, na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie, jak na stacji SKM Żabianka.

Miejsca

Opinie (64)

  • No właśnie (1)

    A gdzie te specjalne dla osób niewidomych wypustki?
    Tam gdzie jest ukladana nowa nawierzchnia nie ma takich udogodnień dla niewidomych!
    Nie można trzymać jednego stylu?
    Każdy peron inne elementy, inne wersje lini bezpieczeństwa...
    Dziwne trochę..

    • 4 0

    • Nie było ich przez tysiąclecia.

      Jeśli ludzkość wyginie to z całkiem innego powodu.

      • 0 1

  • Ta sama firma robi Rumię Janowo (1)

    Mają mało ludzi. Raz są na jednym przystanku, raz na drugim. Jak są na jednym - robota stoi na drugim. Nie wygląda to tak, jakby mieli skończyć do grudnia. Tam jeszcze potrzeba całej wiaty, windy (!) całej nawierzchni i zejścia do tunelu. Zostały 3 miesiące, minęło 8...

    • 8 0

    • Dlatego tak dlugo trwaja roboty.

      • 1 0

  • Oj, mieszane uczucia, bo miejsce było obskurne jak na obecne czasy, ale...

    Przejeżdżałem tam czasami rowerem, z jednej strony, fajnie było poczuć poprzednią epokę, czasy mojej młodości, przed kostką bauma, taki resentyment. Podobnie mam, gdy jestem w Nowym Porcie. Koniec końców liczą się jednak mieszkańcy. Dotychczas w Gdyni przystanki przyzwoicie wyglądały do Stoczni, a dalej dramat. Jak zobaczyłem rok temu stacje Cisowa to mnie po prostu zatkało.

    • 3 0

  • a co robi szczur?

    • 3 4

  • Ludzie się nie znają a lamentują. Typowe laickie podejście.

    • 4 3

  • I po co to wszystko skoro żulia chylońska i kibice wyklęci i tak to rozpieldolą (3)

    Chylonię, cisową, pustki cisowskie i Meksyk powinni zrównać z ziemią, zaorać i wybudować wszystko od nowa. Zero bloków.

    • 4 10

    • Takie wypowiedzi Rysiu (2)

      Uswiadamiaja mnie jako Catholica ze jednak aborcja i jutanazja maja sens w niektorych przypadkach

      • 3 2

      • Americanos, przypomnij sobie moje slowa miesiac po skonczeniu prac budowlanych. Wtedy twoja mala glowka zrozumie o czym teraz (1)

        Chylonia to dzielnica biedoty I ludzi bez perspektyw. obojetnie co sie tam nie wyremontuje albo zmodernizuje to I tak miejscowa patola doprowadzi to do stanu pierwotnego. Bo to nie ich, bo to publiczne, bo nie oni za to zaplacili wiec mozna to bezmyslnie niszczyc. za kazdym razem jak mam watpliwa przyjemnosc przebywac w Chylonii, na Cisowej, na Pustkach to zawsze utwierdzam sie w przekonaniu, ze najlepszym rozwiazaniem urbanistycznym byloby zrownanie tego obszaru z ziemia I wybudowanie wszystkiego od nowa, ale bez obskornych blokow. Najlepsze sa te na Opata albo na Zamena. Tyle w temacie

        • 1 2

        • Drogi Ryszardzie

          J.W.

          • 2 1

  • Wygląda jak opuszczony plac budowy. Nawet trawą zaczęło zarastać :)

    • 4 2

  • xxx (1)

    A kiedy remont drugiego przystanku w Chyloni przecież SKM Leszczynki też leży na terenie Chyloni tam też czas zatrzymał się w miejscu

    • 5 0

    • Spokojnie, jak skoncza janowo i chylonie bedzie remont stoczni, grabowka, leszczynek, orlowa. Wyobraz sobie, jakby wymienione perony remontowaliby naraz.
      Przy obecnym remoncie dwoch peronow prace trwaja dlugo

      • 0 0

  • a kto ma skm pilnować? prezes szfa ma w Warszawie

    A nasze samorządy skm nie chcą bo sobie nie poradzą

    • 1 1

  • jaki remont? (1)

    SKM w Chyloni to jakaś masakra. Większego syfu ze świeca szukać.

    • 4 1

    • Dokładnie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane