• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont dworca w Gdańsku ruszy najwcześniej latem

Michał Brancewicz
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Remont gmachu dworca Gdańsk Główny ma się zacząć latem i trwać dwa lata. Remont gmachu dworca Gdańsk Główny ma się zacząć latem i trwać dwa lata.

Kolejarze zapowiadają, że przetarg na wybór wykonawcy remontu budynku dworca Gdańsk Główny ogłoszą jeszcze przed nastaniem wiosny. Prace mają ruszyć latem i potrwać dwa lata. W 2020 roku ma z kolei powstać przejście naziemne przez Podwale Grodzkie.



Gdy we wrześniu zeszłego roku ostatni raz pisaliśmy o remoncie dworca, kolejarze informowali, że przetarg chcą ogłosić na początku 2018 roku i wiosną ruszyć z budową. Zapowiadany do kilku lat remont był już kilkukrotnie przekładany. Teraz znów plany uległy przesunięciu.

Remont dworca do lata 2020



- Postępowanie przetargowe na remont dworca planujemy ogłosić w pierwszym kwartale, tak by ruszyć z pracami latem 2018 roku - zapowiada Michał Stilger z wydziału prasowego PKP S.A.
Jaki jest zakres prac?
  • wykonanie wszelkich niezbędnych instalacji m.in. elektrycznych w tym iluminacji elewacji oraz monitoringu
  • wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
  • rekonstrukcja brakujących detali architektonicznych oraz dachów dwuspadowych i wymianę pokrycia dachowego
  • rewitalizacja elewacji wraz z odtworzeniem, renowacją i konserwacją wszelkich detali architektonicznych
  • dostosowanie obiektu do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania
  • wykończenie wnętrz budynku zgodnie z programem prac konserwatorskich
  • budowa nowej części podziemnego przejścia dla pieszych łączącego obecne przejście podziemne z poziomem -1 dworca.


Tak będzie wyglądał hol główny dworca po modernizacji. Tak będzie wyglądał hol główny dworca po modernizacji.
Na ten czas powstanie dworzec tymczasowy, który w czasie wyłączenia z eksploatacji Dworca Głównego przejmie funkcje związane z obsługą pasażerów.

Szacowana na ok. 60 mln zł inwestycja potrwa ok. dwóch lat, więc powinna zakończyć się latem 2020 roku.

PKP i PLK razem



W międzyczasie PKP chce rozstrzygnąć inny przetarg.

- Obecnie trwa drugie postępowanie przetargowe na nadzór nad inwestycją na dworcu Gdańsk Główny, które przeprowadzamy wspólnie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Termin składania ofert został wyznaczony na 20 lutego. Planujemy wyłonić jednego wykonawcę nadzoru dla obu zakresów modernizacji [dworca i peronów dalekobieżnych - red] - mówi Michał Stilger
Przypomnijmy, że od września 2017 trwa przebudowa peronów dalekobieżnych oraz tuneli na stacji Gdańsk Główny. Te prace zakończą się w pierwszych miesiącach 2020 roku i swym zasięgiem częściowo pokrywają się z robotami dotyczącymi modernizacji gmachu dworca (m.in. remontowane są podziemne przejścia prowadzące z budynku na peronu dalekobieżne).

Czytaj też: Remont tunelu przy dworcu w Gdańsku przedłuży się do marca


Naziemne przejście dopiero w 2020 roku



Wciąż nie wiadomo kiedy miałoby powstać naziemne przejścia przez Podwale Grodzkie. Co prawda projekt nie znalazł uznania w ostatniej edycji Budżetu Obywatelskiego, ale miasto samo uznało potrzebę jego stworzenia.

Obecnie DRMG szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która ma określić m.in. lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych w rejonie dworca. Do przetargu zgłosiły się dwie firmy, ale ich oferty (184,5 tys. i 528,9 tys. zł) znacznie przewyższają kwotę, jaką dysponuje zamawiający (41 tys. zł).

- Realizacja tego zadania jest wstępnie planowana na 2020 rok - mówi Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (171) 4 zablokowane

  • Chyba was PO****doliło z tymi przejściami naziemnymi.

    • 0 5

  • Tunel zapchany.

    Tunel jest już zapchany do granic możliwości. Wysepki mimo, że są długie na dwa tramwaje klinują się przy części zejścia do tunelu. By rozładować stały tłok konieczne jest dodatkowe przejście naziemne. Winno być umieszczone po przeciwnej stronie zejścia do tunelu. Konieczne jest też poszerzenie całej wysepki.

    • 2 0

  • ładnie się zapowiada, ale

    Wygląda na to że będzie tak jak powinno, tylko przejście naziemne bez sensu, skoro są tunele i one też są remontowane. Miejmy nadzieję, że z głupiego pomysłu z przejściem naziemnym zrezygnują, a zaoszczędzone pieniądze będą mądrze wydane.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane