- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (257 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (78 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Remont dworca w Gdańsku wciąż za drogi
Nie pomogło ani wydłużenie terminu realizacji, ani to, że tym razem do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Nadal różnica między najniższą ofertą a oczekiwaniami PKP jest spora. Chociaż nie jest to już 50, a 16 mln zł.
Przetarg z oczywistych względów musiał zostać unieważniony. Dwa miesiące później kolejarze ogłosili kolejne postępowanie. Przy okazji wydłużony został termin realizacji ze 104 tygodni (równe dwa lata) do 118 tygodni, czyli o ponad trzy miesiące.
- Zaktualizowaliśmy kosztorys inwestorski do bieżących cen - zapowiadał wówczas Tomasz Leś z wydziału prasowego PKP S.A.
I faktycznie budżet inwestycji wzrósł z 70,4 do 83,4 mln zł, ale i to okazało się niewystarczające.
W przetargu oferty złożyły dwie firmy:
- Mostostal Warszawa - 99,6 mln
- Budimex - 109,1 mln
Mimo że Budimex obniżył cenę o 11 mln zł, a Mostostal zaproponował o kolejnych 10 mln zł mniej, to i tak gołym okiem widać, że wciąż brakuje ponad 16 mln zł.
Co w tej sytuacji zamierzają zrobić kolejarze?
- Jesteśmy na etapie badania otrzymanych ofert. Postępowanie przetargowe jeszcze się nie zakończyło. Po zakończeniu analizy ofert podejmiemy dalsze decyzje dotyczące tej inwestycji - mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z wydziału prasowego PKP S.A.
Przypomnijmy. W ramach inwestycji przewiduje się następujące prace:
Na zewnątrz:
- oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
- wymiana stolarki okiennej
- rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
- powstanie tarasu nad barem McDonald's
- wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
- iluminacja obiektu
- budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia
Wewnątrz:
- odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
- przywrócenie pierwotnej kolorystyki
- historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
- zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami pomorskich miast
- wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami
Opinie (182) 7 zablokowanych
-
2019-03-19 16:09
A to ciekawe jednak, że w ankiecie wygrywa najdroższa oferta.
- 9 0
-
2019-03-19 16:44
Tak dalej pójdzie to stracimy pieniądze z UE na dofinansowanie kolejnictwa!
- 9 2
-
2019-03-19 17:03
Czas najwyższy na remont tego śmierdziela, z płatnymi toaletami. Zamknijcie jeszcze przejście podziemne, bo tam jest raki smród i ubóstwo, że aż wstyd.
- 13 2
-
2019-03-19 17:07
A może prace przeprowadzać etapami, zamiast kolosalnych sum, po kolei remontować, Miasto ma na etacie na pewno odpowiednie osoby aby nadzorowały pracę, a na mniejsze inwestycje będzie więcej chętnych więc konkurencyjne oferty i będzie z dnia na dzień widać efekty.
- 5 3
-
2019-03-19 17:24
(2)
Krzemińska organizuj zbiórkę... Ostatnia stacja Adamowicza... Naród dozbiera!!!
- 11 4
-
2019-03-19 21:57
(1)
Boli Pisiorów ta zbiórka. I ma boleć!
- 1 3
-
2019-03-19 22:57
boli nie zbiorka tylko glupota!
- 2 0
-
2019-03-19 17:55
Dębina jest bardzo drogim surowcem.
Efektownie wykonana płyta wiórowa jest nie do odróżnienia. Chyba, że masz doktorat z materiałoznawstwa.
- 3 6
-
2019-03-19 18:12
Co to Sobowidz? :D
- 1 2
-
2019-03-19 18:39
(1)
A co z przejściem naziemnym przy dworcu. Ile można czekać.
- 3 6
-
2019-03-19 18:42
Tunele są idealnym sposobem na sytego wilka i całą owcę.
Likwidacja tunelu jest niemądra. A dlaczego w krajach zachodnich to, w krajach zachodnich tamto? Bo im odbiło.
- 2 2
-
2019-03-19 18:46
Za te pieniądze można choć trochę przedłużyć zbyt krótką linię kolejową nr 250.
Po dodaniu środków zmarnowanych na remonty wcześniejszych, dawno sięgałaby do Tczewa.
- 5 3
-
2019-03-19 18:52
Strasznie się to ślimaczy.
Oby zaakceptowali ofertę Mostostalu, remont potrzebny od zaraz!
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.