• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont estakady od poniedziałku. Prace głównie w dzień

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie. Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie.

W poniedziałek rozpocznie się remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Robotnicy będą pracowali od godz. 6 do 22, a nocą tylko incydentalnie. Urzędnicy dużych korków początkowo się nie spodziewają, tłumacząc, że do wakacji prace będą prowadzone na łącznicach.



Obawiasz się korków w trakcie remontu Estakady Kwiatkowskiego?

Początkowo zmiany w ruchu na estakadzie miały nastąpić w czwartek. Jak zapewniają urzędnicy, czterodniowe przesunięcie nie zmieni harmonogramu. Pierwszy etap zakończy się 20 maja. Na początku prace będą odbywały się na łącznicy dojazdowej od ul. Kontenerowej na estakadę.

Źle dopiero może być

Po miesiącu robotnicy wejdą na łącznicę zjazdową, a ten etap prac potrwa do 19 czerwca. Kilka dni potem zaczynają się wakacje, a w perspektywie jest festiwal Open'er. W tym czasie ruch na estakadzie ma się odbywać bez problemów. Po zakończeniu imprezy, 9 lipca, robotnicy znowu wejdą na drogę, by tym razem remontować jej zasadniczą część.

Wśród urzędników słychać zapewnienia, że dopiero dwa ostatnie etapy mogą być naprawdę uciążliwe dla kierujących. Zamknięcie głównej części trasy w wakacje z pewnością spowoduje olbrzymie korki na estakadzie, bo ubytek urlopujących zmotoryzowanych mieszkańców wypełnią przyjeżdżający do Trójmiasta turyści.

Podobne obawy wyrażają również czytelnicy przy każdym artykule dotyczącym planowanego remontu, dopytując m.in., dlaczego miasto nie nakłada na wykonawcę - firmę MTM - regularnego obowiązku pracy w nocy. Sygnały o potrzebie pracy dwuzmianowej i nocnej płyną także od opozycyjnych radnych miasta.

Radni dzielnicy interweniują

- Nie mam wątpliwości, że ta konieczność następuje właściwie z chwilą rozpoczęcia remontu - nie mają co do tego wątpliwości także północne rady dzielnic. Jedna z nich wprost poprosiła radnych miasta o interwencję w sprawie usprawnienia komunikacji w trakcie trwania remontu. Odbyło się to w trakcie spotkania z radnymi miasta w marcu tego roku - przekonuje Patryk Felmet, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie. Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie.
Jak sugeruje, powinno się rozważyć połączenie alternatywne, w dyskusję o którym miasto powinno zaangażować przedstawicieli PKP, pytając o przeprowadzane w tym zakresie analizy.

Władze miasta odpowiadają, że prace będą przerywanie jedynie w momentach wymuszonych przez technologię robót i będą prowadzone na stałe, ale tylko od 6 do 22. Dla wszystkich etapów remontu zostały prowadzone symulacje i analizy.

Rozmowy trwają

Dyskusja o tym, jak zmniejszyć zatory dopiero jednak trwa, bo najgorzej będzie dopiero za trzy miesiące.

- Rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami, m.in. Zarządem Portu, Elektrociepłownią, terminalami kontenerowymi i przewoźnikami na temat sposobu złagodzenia uciążliwości związanych z planowanymi zmianami w organizacji ruchu na czas remontu przegubów estakady - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Takie tłumaczenia nie satysfakcjonują opozycyjnych radnych.

- Szkoda, że dopiero teraz, kiedy zaczyna się remont, rozmawia się o jakichś rozwiązaniach, które zostaną zastosowane, o ile zajdzie potrzeba. Tymczasem codziennie widać, że i bez remontu trasa się korkuje. Wygląda na to, że miasto znów przyjęło strategię przy trudnych dla mieszkańców remontach, że "jakoś to będzie" - odpowiada Felmet.
Wykonawcą prac jest firma MTM. Ich koszt to 1,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, są konieczne, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (244) 1 zablokowana

  • (27)

    To co Panie Prezydencie za pół roku przecięcie wstęgi? ?? To kolejny Pana "sukces "

    • 112 46

    • nie,lepiej (14)

      jak zawali się ta estakada,tylko żebyś sam po niej akurat jechał....

      • 28 26

      • (6)

        Powinna już dawno powstać droga alternatywna! Za kilkaset baniek które wydał na swoje chore pomysły : lotnisko wagonik muzea szkółka filmowa itd miałbyś równoległa czteropasmowa drogę po ziemi np w miejscu Puckiej.

        • 39 21

        • tak, właśnie powstaje (1)

          ale kasy z Warszawy nie będzie, bo nie będą finansować inwestycji nie swoich ludzi..

          • 21 8

          • to skąd on jest

            poprzednicy nie lubili, obecni też nie lubią, to dlatego zostało mu samouwielbienie ( to on jest szczurek czy narcyz, fauna czy flora?)

            • 14 20

        • najbardziej produktywną alternatywą estakady (3)

          jest (nieistniejąca jeszcze) zwodzona kładka pieszo rowerowa między ulicą Admirała Wagi a placem Gombrowicza.

          • 5 4

          • To już tylko kładka pieszo-rowerowa? Niedawno pisałeś, że most ma być dla samochodów.

            • 2 2

          • jaka to alternatywa? (1)

            Jak tir przez ta alternatywę ma przejechać? nie wspominając o komunikacjo miejskiej? skoro autobusy będą stały w korkach? Gdzie tu widzisz alternatywę?

            • 6 2

            • rozumiem, że poruszanie się pieszo na odległość do 1000 metrów

              lub 10 minutowy przejazd rowerem na odległość ca. 3 km wykracza poza zasięg twojej wyobraźni.

              Pomyśl po prostu, że 90% samochodów stojących w codziennych korkach na estakadzie to samochody osobowe.

              Jak chociaż część z ich użytkowników zmieni swój sposób docierania do centrum Gdyni na przejazd (nie samochodem!) kładką, to reszta będzie mogła kontynuować swoje nawyki stojąc w duużo krótszych korkach.

              • 2 2

      • Jak urzędnicy doprowadzili ja do takiego stanu, ze grozi zawaleniem ? (6)

        Nie remontujac wcześniej

        • 13 20

        • wcześniej to znaczy kiedy? (1)

          przecież remonty trwają od 20 lat co 2 lata...?

          • 20 4

          • Lepiej zrobić raz a porządnie niż 10 razy byle jak

            • 18 9

        • Urzednicy czy kierowcy?

          • 8 3

        • I tu wychodzi brak twojej wiedzy na temat remontów estakady

          • 4 1

        • to nie urzędnicy doprowadzają estakadę do takiego stanu (1)

          do takiego stanu doprowadza ją nadmiar jeżdżących tam użytkowników pojazdów cztero lub więcej kołowych.

          • 4 2

          • i to się nie zmieni

            Dlatego już dawno powinny powstać alternatywne drogi dojazdu i byc pociągnięta PKM.

            • 5 1

    • PiSowski poranny dyżur przy komentarzach (7)

      dokopałeś prezydentowi? Ciekawe jakby PiS zrobił remont estakady...pewnie przyjedzie obrona terytorialna Macierewicza i z modlitwą na ustach zrobią most pontonowy w jedną noc...?

      • 32 19

      • (2)

        Wszystko dla ciebie to pis albo kod trollu z urzędu miasta. żenada! !!! Powiem inaczej za tą kasę PKM mogła jeździć na Oksywia! Szczurek najpierw ludzie! !!!

        • 18 18

        • Oczywiscie, ze PKM mialaby wiekszy sens.

          Ale im bardziej kierowcy piszcza tym bardziej wladze boja sie zainwestowac w cos innego niz w transport indywidualny.
          A prawda taka, ze wszystkie estakady, obwodnice, autostrady niedlugo beda w permamentnych remontach. Dlatego ladowanie pieniedzy tylko w drogi jest b. krotkowzroczne.

          • 9 2

        • Haha, to przecież troll portalu trójmiasto.pl jest. Ten co wstawia komentarze po 1 minucie od pojawienia się artykułu.

          On jest też krytykiem władz Gdyni, Muzeum Emigracji, lotniska, kolejki na górę,, szkoły filmowej itp itd. oraz zwolennikiem mostu z centrum na Oksywie, PKM-ki na Oksywie ze stałym tekstem, tory są zrewitalizowane i Gruszecka -Spychała nie chciała PKM-ki pociągnąć do północnych dzielnic.

          • 5 5

      • To raczej samorządner trolle bronią swojego koryta (3)

        • 10 13

        • zwłaszcza ja (2)

          prosta zwykła baba nie mająca nic wspólnego z UM ani z samorządnością.....ślepy jesteś czy jak?Dla Ciebie każdy kto broni prezydenta to oderwany od koryta?Ja nigdy nie byłam przy korycie a prezydenta broniłam bronię i będę broniła.

          • 19 12

          • to prawda jesteś prosta

            to wynika z treści Twojego postu: będę bronić i już, bez względu na to co robi

            • 15 13

          • a ja zwykły człowiek będę go krytykować. Dobre miał tylko 2 kadencje a przez ostatnie 3 jedzie na PRze

            W innych miastach mamy całą masę inwestycji w infrastrukturę, powstają nowe miejsca pracy a w Gdyni pieniądze wydaje się głównie na głupoty typu nieczynne lotnisko, muzeum emigracji czy szkoła filmowa. Na to zawsze kasa jest. A jak trzeba nową drogę wybudować czy chodniki zrobić to ciągle brakuje kasy albo robią tak jak na Kwiatkowskiego, że za dwa lata znowu trzeba naprawiać

            • 15 13

    • Remontuje - źle, nie remontuje - też źle. (2)

      to typowe dla członków sekty PiS.

      • 18 11

      • (1)

        Remontujesz - dobrze, nie remontujesz - tez dobrze.

        Typowy przyklad wiecznie zadowolnego leminga, nawet jak go w d...e kopac.

        • 9 9

        • sekta PIS nie potrafi zrozumieć, że można mieć umiarkowanie krytyczne poglądy

          na wiele spraw, ale nie dyskredytować od razu za każde odchylenie od "jedynie słusznej prawdy" głoszonej przez prezesa i jego pseudo przyjaciół - koniunkturalistów.

          • 2 3

    • Szczurek jest ok!

      • 11 13

  • 6-22 (5)

    A tak na serio to pewnie od 7-16
    W najgorszych godzinach

    • 133 6

    • (3)

      Proponuję aby włodarze złapali się za ręce i oddali skok przez barierkę z estakady do wody przy promie.

      • 19 9

      • Ty sobie skocz (2)

        • 8 13

        • (1)

          spadaj na drzewo banana wyprostować

          • 2 6

          • Jak mozna spasc na drzewo

            ze helihoptera pewnie

            • 2 1

    • jakie kryterium "dobroci" godzin stosujesz?

      • 0 0

  • Urzędnicy spodziewają sie, ze nie bedzie dużych korków (5)

    Szanowni urzędnicy; tam sa korki jak nie ma remontów (!), ale jak sie siedzi za biurkiem, to co można wiedzieć o rzeczywistości ?

    • 275 5

    • Bo na kalkulatorze liczyli

      Na swiatlach stalo 10 aut + 10 kolejnych to daje 20:)
      A ze korek bedzie od obwodnicy to juz kalkulator nie pokaze😊

      • 27 0

    • Dokładnie

      Od 14.30 do 18 to codzienny horror...
      Wystarczy jedna stłuczka i wszystko będzie stać!
      Cudownie

      • 25 0

    • Jeżdżę na Obsłuże ok. godz.. 17:30 i korek sięga czasami za prom.

      • 22 0

    • polecam rowerek

      pogoda ładna, do centrum z górki więc się nie spocisz

      • 6 23

    • urzedniczki

      Jak można tak mówić sama jestem urzędniczką i jeżdżę ta drogą z pracy i do pracy ale moje koleżanki chyba same nie słyszą co piszą Nie ma remontu też jest korek A jak będzie remont od poniedziałku tylko pogorszy Można było inaczej zbudować tą drogę od samego początku Nie chce mi się nawet gadać na ten temat masakra

      • 24 1

  • nigdy w t mieście nie będzie dobrze. ile można toto remontować? (4)

    jakaś masakra. A wyłapywania przeciazonych tirów jakoś nie widać.

    • 118 15

    • tu sie nie zgodzę praktycznie codziennie przy BTC ( tam pracuję ) są kontrole ciężkich pojazdów łącznie z ich DMC

      • 11 1

    • (1)

      Kontroli Tirów nie widać bo nie ma takich aut o nazwie TIR. Więc normalne że nie widać czegoś czego nie ma

      • 3 6

      • Wiesz o co chodzi

        po co głupka udajesz? co ma pisać many , mercedesy itd? to sie bedziesz pytał o masę i jeszcze rozgraniczał na liczbę osi. To na szyi to nie pryszcz to się używa do myślenia

        • 3 1

    • Na tiry to kazdy pitoli ale różne produkty w sklepach to kazdy chce mieć, ktoś to musi dowieźć, powietrza wozić nie mogą, hipokryzja

      • 3 3

  • Myślenie ma przyszłość (1)

    Drogowcy jak tam robią dylatacje to zawsze przed 8:00 rano bo wiadomo, ze wtedy jest największy ruch. Jakby nie mogli rozpocząć tego po o 8:00 rano

    • 70 2

    • Chodzi o to by ich widzieć

      jakby zaczęli po 8 to byś krzyczał ,że nic nie robią . A jak przed 8 to wszyscy w korku spokojnie sobie obejrzą

      • 3 0

  • Brawo sukces (4)

    J/w na calym swiecie pracuje sie w nocy ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,aby nie bylo korkow darmozjady, oni nie jezdza tedy ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • 104 7

    • A co oznacza po polskiemu ONI NIE JEZDZA TEDY....

      • 8 0

    • (2)

      ok powiedz gdzie mieszkasz i zrobimy eksperyment. Przez kilka miesięcy pod twoim oknem można by nap.... młotem udarowym, non stop 24h. Podoba ci się to?

      • 7 5

      • No kolo estakady to normalnie dom na domie :D

        • 11 4

      • Nie będą pracować bezpośrednio ludziom pod oknami. Nie panikuj!

        • 1 0

  • Urzednicy zawsze przeciez najlepiej wiedza to norma w calym trojmiescie

    • 41 9

  • Nie ma wyjścia (5)

    Remont jest konieczny i narzekanie niczego tu nie zmieni.

    • 35 50

    • Jest konieczny a korki i bez remontu bywają ogromne (4)

      Dlaczego Szczurek nie zaplanował pracy w nocy?

      • 16 12

      • bo koszt wzrośnie 2-3 krotnie a prac proporcjonalnie nie przyspieszy (3)

        • 16 7

        • (2)

          To po cholere wywalal kase na lotniska i innne d*perele. Zamiast wyremontowac raz a porzadnie estakade i to na 3 zmiany. Za MOJE pieniądze i Twoje !!!! A terax w giga korkach musimy sie sciskac SKANDAL

          • 8 12

          • leniuszku!!!! (1)

            Przesiądź się na transport publiczny.... Miasto jest dobrze skomunikowane ...

            • 12 8

            • a autobusy nie stoją w korkach...

              i zapewniają komfort jazdy.

              • 6 4

  • Remont estakady jak "Moda na sukces" odcinek 23826 (3)

    Ile to już lat remontują tą estakadę?
    Taniej i szybciej byłoby zamknięcie jej na okres NP. roku i wyremontowanie jej całej a nie od dobrych kilku laty drobnymi fragmentami.

    • 105 13

    • Bylo by troche zamieszania

      Bo przeciez tyle linii autobusowych jezdzi przez estakate.Gdyby byla zamknieta to wszystcy musieli by jezdzic przez tory od strony Hutniczej i byly by jeszcze wieksze korki niz są. Pamietam jak kiedys Tir mial wypadek i przestanek Obłuże centrum byl zamknięty.Autobusowi zajelo 2h aby dojechac ,ale i tak jechal przez estakade od strony hutniczej.Wiec to to by bylo gdyby cala wylaczyc..

      • 5 3

    • ...ale wtedy co kilka lat nie plynalby GRUBY szmalec z budzetu do prywatnych kieszeni.

      • 4 1

    • Może dlatego, że macie w Gdyni coś takiego jak port i trochę głupio byłoby go odcinać od świata na rok?

      • 8 0

  • Potrzebna jest alternatywa dla estakady. Co chwila remont a największe północne dzielnice Gdyni i bez tego stoją w korkach (44)

    Szczurek dość już tych lotnisk, muzeów i innych głupot. Weź się w końcu człowieku za inwestycje w infrastrukturę bo na tle innych miast nic się tu nie dzieje

    • 200 12

    • (6)

      A na nastęną kadencję ludzie i tak go wybiorą...

      • 9 15

      • wybiorą bo jest najlepszy (4)

        • 13 23

        • wybiorą bo są najgłupsi

          • 13 8

        • (2)

          bo nie ma alternatywy.. na Horale mialem glosowac? :|

          • 13 4

          • prawie 250 tysięcy mieszkańców i nie ma nikogo rozsądnego? Niech się ktoś zgłosi dla dobra Gdyni. Nie ciężko jest być lepszym (1)

            od Szczurka

            • 2 2

            • bardzo ciężko

              a najbardziej ty prymtywie to potwierdzasz.

              • 1 3

      • i dobrze

        • 6 5

    • Pan Szczurek jak już (6)

      mama szacunku Cię nie nauczyła?

      • 18 16

      • (4)

        Wojciech nie zysłużył sobie na szacunek.

        • 12 11

        • Ze niby twoj? A kim ty jestes? Internetowym trollem?

          • 13 5

        • Nie znasz człowieka, a mówisz, że nie zasługuje na twój szacunek? To na jakiej podstawie stawiasz swoją tezę? (2)

          • 4 3

          • Skoro ktoś nie szanuje publicznej kasy (1)

            i traktuje Gdynie jak prywatny folwark to nie zasługuje na szacunek. Na szacunek zasługuje ten co wygrywa wybory robi to co obiecał i jak nie ma nic konkretnego do zrobienia to się usuwa a szczór nic nie robiąc chce przeczekać przy korycie do emerytury.

            • 8 5

            • Oj jakiś idealizm wyczuwam. Wskaż mi samorządowca, który jak nie ma nic do zrobienia, to sie usuwa?

              Nie znajdziesz takiego przypadku.

              • 1 4

      • Jeżeli już to obywatel

        bo z Panami to komuna skończyła w 1945 roku

        • 6 4

    • (1)

      I nie będzie się więcej działo, bo macie lenie d*pska w komunikację miejską wsadzić, a nie zawalać centrum szrotami. XX wiek już za nami - im prędzej zrozumiecie, tym mniej jadu wylejecie.

      • 14 19

      • Widze ,że niby rozumiesz

        Ale jad z Twojej wypowiedzi ciśnie jad nadal. Więc wole jeździć samochodem niż z takim burakiem w komunikacji

        • 3 3

    • (9)

      Jest potrzebna, ale dlaczego nie martwi się o to wójt gminy Kosakowo, którego mieszkańcy tłumnie nią jeżdżą i chcą dojechać do domu? Dlaczego tylko Gdynia ma ponosić konsekwencję dużego przyrostu mieszkańców w Kosakowie???

      • 19 8

      • (5)

        A co wójta Kosakowa obchodzi Gdynia? Sopot też ma się do Gdyni dokładać, a Gdańsk do Sopotu? Kościerzyna, Kartuzy, Żukowo do Trójmiasta? Ludzie się przemieszczają w celach zarobkowych i turystycznych i jeśli jakaś gmina tego nie potrafi udźwignąć to nie jest to problem gmin ościennych.
        Gdynia miała kasę na Infobox, kolejne biurowce, chociaż w centrum jest mnóstwo pustych lokali do wynajęcia, kolejkę na Kamienną Górę i inne fanaberie to niech znajdzie kasę na porządne rozwiązania komunikacyjne.

        • 26 13

        • (2)

          I dokładnie o to chodzi - Gdynia może mieć w głębokim poważaniu fanaberie Kosakowa. Większość mazgajów tutaj jest stamtąd. Samej Gdyni zależy bardziej na zrobienie z PKM-ki tego, co było planowane od samego początku - a nie jakiegoś tworu wożącego powietrze po polach Gdańska. Czyli na pociągnięciu go na Pogórze i wpięcie pętlą w SKM na wysokości Chylonii. I "swoich" mieszkańców będą mieć obsłużonych infrastrukturalnie.

          Co do Sopotu - tu akurat dałeś "mocny" przykład. Akurat mu obsługę komunikacyjną zapewnia Gdańsk i Gdynia, no chyba że mieszkańcy wożą do siebie samochody promami ;) Co więcej, jak sobie prezydent wymyślił tunel pod Sopotem, to oczekiwał, że większość pieniędzy wyłożą sąsiedzi.

          • 16 5

          • (1)

            Ostatecznie każdy powinien zdawać sobie sprawę, gdzie kupuje czy wynajmuje mieszkanie i jakie będą tego konsekwencje. Sama mieszkam w północnej dzielnicy Gdyni i niedługo czekają mnie dwa zakorkowane miejsca po drodze do pracy, no ale przecież nic na to nie poradzę, więc nie będę się niepotrzebnie nakręcać.

            • 11 5

            • koń Bokser miał identyczne podejście

              • 4 8

        • (1)

          racja. Prędzej czy później trzeba pomyśleć o jakimś rozwiązaniu tego problemu.

          • 3 0

          • lepiej prędzej niż później

            jedną z alternatyw estakady jest proponowana tu kilka razy zwodzona kładka pieszo rowerowa od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza.

            Szkoda, że wielu smuci na remonty i korki, ale nie proponuje żadnych rozwiązań.

            • 2 0

      • (2)

        To gmina Kosakowo ma budować drogi na terenie miasta Gdynia? Coś ci się z kompetencjami pozajączkowało.
        Poza tym nie potrzeba mieszkańców gminy Kosakowo do zakorkowania Estakady. Jeżeli nie zdajesz sobie sprawy, to Obłuże, Oksywie i Pogórze to odpowiednio: druga, trzecia i piąta pod względem liczebności dzielnice Gdyni, dodając jeszcze Babie Doły to łącznie 50 tys. mieszkańców, prawie 1/4 całej Gdyni, a obsługiwani są przez jedną niekolizyjną drogę.

        • 19 9

        • (1)

          jemu chodziło o to że 50% korków generują właśnie wsiowe słoiki z okolic Kosakowa, Pierwoszyna itp. Krezusy pokupowały mieszkania w polach kapusty bo tanio,a potem po dwa wypierdziane golfy w rodzinie bo do roboty do Gdyni trzeba dojechać . Wystarczy popatrzeć na nr rej aut rano i po południu. Co druga to GWE czy GPU.

          • 4 3

          • No i? Póki co nie ma jeszcze prawa zakazującego jeżdżenia do gmin ościennych. Jakbyś chciał to kompetencyjnie rozwiązać aby Kosakowo finansowało infrastrukturę poza własnym terytorium?.
            Poza tym skoro GWE to nie Kosakowo, a cała gmina Kosakowo to 1/4 liczby ludności Obłuża, Oksywia i Pogórza.

            • 3 4

    • (1)

      Najwyższy czas zadbać o drogi w Gdyni!!!

      • 12 0

      • Za rok zrobimy konsultacje i obiecamy zająć się tą sprawą ok 2030 r

        • 4 1

    • najbardziej produktywną alternatywą estakady (3)

      jest (niezbudowana jeszcze) zwodzona kładka pieszo rowerowa od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza.

      Dla wielu mieszkańców Obłuża i Oksywia byłby to znakomity skrót do centrum Gdyni

      • 10 3

      • A jak zwodzoną kładką dostana się tiry i autobusy ? (2)

        To nie alternatywa skoro jest tylko dla pieszych i rowerzystów.

        • 3 3

        • tunel lepszy. ale w tym miescie 'niedasie' nawet głupiego tunelu pod torami w Chylonii a ty tu o kładce ...

          • 1 3

        • dlaczego stale myślisz wyłącznie o pojazdach a nie o ludziach w nich?

          Jeśli chociaż część ludzi dostanie się do Gdyni rowerem lub pieszo proponowaną kładką, to autobusy, TIRy i samochody osobowe będą tkwiły w mniejszych korkach, poza godzinami szczytu korki mogą zupełnie zniknąć.

          • 2 0

    • największa to jest Chylonia, w której od lat się nic nie dzieje. liczba ludności na 2014r. 24 026 gęstość zaludnienia 6 261.

      • 6 3

    • ...... (9)

      Rusz d*psko.....musisz wszędzie wozić tyłek autem?????

      • 8 7

      • (8)

        Tak jakby komunikacja miejska nie stała w korkach. Poza tym gdyby ruch samochodowy się zmniejszył na korzyść komunikacji, to komunikacja by nie wyrobiła także jest marną alternatywą w obecnym kształcie, a nie każdy chce i ma możliwość dojeżdżania rowerem.
        Zresztą od jakiegoś czasu widać, że wiele firm przenosi się poza granice miasta, wiele nowych jest budowanych od razu poza miastem i jak ludzie tam mają dojeżdżać?

        • 4 5

        • SKM-ka w korkach nie stoi. (7)

          Tramwaje na wydzielonych torowiskach i wszelkie pojazdy na buspasach też nie. Firmy rzekomo przenoszą się poza granice miasta i mamy im to ułatwiać, budując wyjazdówki? Absurd. Przede wszystkim ekonomiczny.

          • 4 4

          • (6)

            Do Chwaszczyna i okolic na przykład ani skm, ani pkm, ani tramwaje z północnych dzielnic Gdyni nie dojeżdżają. Trzeba się cieszyć, że powstają nowe miejsca pracy, których nadmiaru jakoś w Trójmieście nie zauważyłam i wielu ludzi musi pokonywać kilometry, bo w ich okolicy pracy po prostu nie ma. Poza tym gdyby skupić wszystkie fabryki, biura itp. tylko w miastach to w końcu zabrakłoby miejsca na przestrzeń dla mieszkańców.
            Zresztą sama pracuję w firmie, która przeniosła się poza granice Gdyni i teraz ma piękny biurowiec i zaplecze techniczne, a nie klitkę w centrum.

            • 3 4

            • (4)

              Firma kieruje się rachunkiem ekonomicznym. Skoro cieszysz się razem z nią, że ma piękny biurowiec, to dla zarządu wszystko ok. W cywilizowanych krajach raczej są w takich sytuacjach przygotowani, że koszt pozyskania pracownika będzie wyższy - i tu już rachunek często się nie dopina, stąd wolą te klitki. W przypadku mojej byłej firmy pracownicy się nie cieszyli z przenosin w region nieobjęty sensowną komunikacją (mimo, iż było to w granicach adm. Gdańska) i przenieśli się, owszem, do innej firmy. A tej pierwszej już nie ma.

              • 5 0

              • (3)

                Za granicą na pewno wiele rzeczy wygląda inaczej, może bardziej zwraca tam się uwagę na zwykłego pracownika i dzięki temu stać go nawet na to, żeby za każdym razem jak zmieni pracę zmienić miejsce zamieszkania. Tutaj nie masz jak dojechać? Trudno - nie ty to następny, na twoje miejsce jest 20 innych.

                • 1 4

              • a za granicą to i tamto (2)

                za granica są muzułmanie, ograniczenia do 120 na autostradzie, EIDS, pomór Świń , czarni, wolność sensualna, wojna , cieplej/zimniej, sprywatyzowana słóżba zdrowia, inny język, zamachy , głód, dyktatura. żyjesz w Polsce

                • 0 5

              • (1)

                Żyję w Polsce i szkoliłem się intensywnie po to, aby pracować w branży, w której wybieram ja. Z podejściem "na moje miejsce jest 20 innych" i "za granicą jest inny język" to faktycznie aż się prosi o bycie pomiatanym.

                Za korki odpowiadamy my. To nie krasnoludki je robią. I proszę, tylko bez "u nas nie ma dróg", bo owszem, są - a nasza mentalność prowadzi do tego, że mamy 550 pojazdów na 1000 mieszkańców, podczas gdy w Berlinie - 350, w Kopenhadze - 200. Czyli jednak się da. I jakoś nie zauważyłem w Danii niższego poziomu zadowolenia z życia tudzież frustracji z tytułu poruszania się komunikacją miejską...

                • 1 1

              • Nikt nie jest niezastąpiony i im prędzej się to zrozumie, tym mniej rozczarowań będzie. Oczywiście trzeba się szkolić, dawać z siebie 100% i nie dać sobą pomiatać, ale to nigdy nie da 100% pewności, że się zachowa stanowisko, albo, że się zostanie przyjętym do każdej wybranej przez siebie pracy. Żyjemy w Polsce, tu się rzadko zwraca uwagę na dobrostan pracownika, nie mówiąc już o dobrostanie obywatela.
                Komunikacji miejskiej nie ma co porównywać z tą w innych krajach. Jak już ktoś napisał: żyjemy w Polsce.

                • 0 0

            • Tak na marginesie dodam jeszcze, że nie wydaje mi się, żeby właściciele firm przy wyborze miejsca na bazę sugerowali się tym, czy dojeżdża tam komunikacja miejska, bo sami mają samochody i dla nich ważniejsze są inne kwestie.
              W mojej firmie koszty utrzymania własnego obiektu są podobne, co przy wynajmie w centrum, a standard dużo lepszy. Pracownicy nie uciekli.

              • 0 3

    • alternatywa?

      hehehe, te pajace z UM Gdynia nie wiedza co to znaczy

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane