• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont estakady od poniedziałku. Prace głównie w dzień

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie. Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie.

W poniedziałek rozpocznie się remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Robotnicy będą pracowali od godz. 6 do 22, a nocą tylko incydentalnie. Urzędnicy dużych korków początkowo się nie spodziewają, tłumacząc, że do wakacji prace będą prowadzone na łącznicach.



Obawiasz się korków w trakcie remontu Estakady Kwiatkowskiego?

Początkowo zmiany w ruchu na estakadzie miały nastąpić w czwartek. Jak zapewniają urzędnicy, czterodniowe przesunięcie nie zmieni harmonogramu. Pierwszy etap zakończy się 20 maja. Na początku prace będą odbywały się na łącznicy dojazdowej od ul. Kontenerowej na estakadę.

Źle dopiero może być

Po miesiącu robotnicy wejdą na łącznicę zjazdową, a ten etap prac potrwa do 19 czerwca. Kilka dni potem zaczynają się wakacje, a w perspektywie jest festiwal Open'er. W tym czasie ruch na estakadzie ma się odbywać bez problemów. Po zakończeniu imprezy, 9 lipca, robotnicy znowu wejdą na drogę, by tym razem remontować jej zasadniczą część.

Wśród urzędników słychać zapewnienia, że dopiero dwa ostatnie etapy mogą być naprawdę uciążliwe dla kierujących. Zamknięcie głównej części trasy w wakacje z pewnością spowoduje olbrzymie korki na estakadzie, bo ubytek urlopujących zmotoryzowanych mieszkańców wypełnią przyjeżdżający do Trójmiasta turyści.

Podobne obawy wyrażają również czytelnicy przy każdym artykule dotyczącym planowanego remontu, dopytując m.in., dlaczego miasto nie nakłada na wykonawcę - firmę MTM - regularnego obowiązku pracy w nocy. Sygnały o potrzebie pracy dwuzmianowej i nocnej płyną także od opozycyjnych radnych miasta.

Radni dzielnicy interweniują

- Nie mam wątpliwości, że ta konieczność następuje właściwie z chwilą rozpoczęcia remontu - nie mają co do tego wątpliwości także północne rady dzielnic. Jedna z nich wprost poprosiła radnych miasta o interwencję w sprawie usprawnienia komunikacji w trakcie trwania remontu. Odbyło się to w trakcie spotkania z radnymi miasta w marcu tego roku - przekonuje Patryk Felmet, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie. Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie.
Jak sugeruje, powinno się rozważyć połączenie alternatywne, w dyskusję o którym miasto powinno zaangażować przedstawicieli PKP, pytając o przeprowadzane w tym zakresie analizy.

Władze miasta odpowiadają, że prace będą przerywanie jedynie w momentach wymuszonych przez technologię robót i będą prowadzone na stałe, ale tylko od 6 do 22. Dla wszystkich etapów remontu zostały prowadzone symulacje i analizy.

Rozmowy trwają

Dyskusja o tym, jak zmniejszyć zatory dopiero jednak trwa, bo najgorzej będzie dopiero za trzy miesiące.

- Rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami, m.in. Zarządem Portu, Elektrociepłownią, terminalami kontenerowymi i przewoźnikami na temat sposobu złagodzenia uciążliwości związanych z planowanymi zmianami w organizacji ruchu na czas remontu przegubów estakady - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Takie tłumaczenia nie satysfakcjonują opozycyjnych radnych.

- Szkoda, że dopiero teraz, kiedy zaczyna się remont, rozmawia się o jakichś rozwiązaniach, które zostaną zastosowane, o ile zajdzie potrzeba. Tymczasem codziennie widać, że i bez remontu trasa się korkuje. Wygląda na to, że miasto znów przyjęło strategię przy trudnych dla mieszkańców remontach, że "jakoś to będzie" - odpowiada Felmet.
Wykonawcą prac jest firma MTM. Ich koszt to 1,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, są konieczne, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (244) 1 zablokowana

  • (1)

    Śmiać mi się chce z tych wszystkich pisowych, którzy hejtują nawet remonty dróg :) Miłego dnia.

    • 7 10

    • wypraszam sobie, nie jestem pisowcem, nie przepadam za tą partią

      Ale też nie rozumiem czemu te remonty są tak częste i PRZEDE WSZYSTKIM - czemu nie można ich robić nocą? Na zachodzie to jest norma, w większości dużych miast polskich też, tylko Gdynia wciąż jak za PRLu... jako mieszkankę Gdyni, która głosowała na Pana Szczurka, mnie to oburza. Północne dzielnice miasta są fatalnie skomunikowane i to jest fakt, a nie polityczna nagonka.

      • 2 0

  • dlaczego estakada jest non stop remontowana? (2)

    Od lat co rusz jakiś remont.

    • 11 4

    • bo jest za bardzo obciążana każdego dnia

      • 5 0

    • Bo nie ma odpowiedniej kontroli nad TIRami, które przez to, że są przeładowane ciągle estakadę niszczą jeżdżąc z portu i do portu. Poza tym estakada nie była nigdy przystosowana do takiego natężenia ruchu.

      • 4 2

  • MTM

    Jak przez pół roku przerobią 1.7 miliona to sobie rąk nie wyrwą.
    Byle do następnego remontu za rok .

    • 12 0

  • Nie kumam co roku remont jakiś łącznic?Czy nie można do jasnejciasnej w jednym roku zakorkować na troszkę dłużej i naprawić całą estakadę ? Tylko co sezon letni korki na maksa

    • 2 3

  • (2)

    Remont owszem ale na trzy zmuany i w mig by był zrobiony. Urzędnicy ignoranci bo nie korzystają z estakady.

    • 17 2

    • Bylo juz na 3 zmiany

      I co ludzia bylo zaglosno wiec niema tematu.

      • 1 0

    • ktoś tam mieszka przy estakadzie i musi wstać rano do roboty. Jak sobie to wyobrażasz?

      • 1 1

  • rozmowy z PKP? A czemu nie z Lotniskiem Kosakowo albo z Żeglugą Gdańską? (2)

    Powinni jeszcze rozmawiać z Lotniskiem Kosakowo ( z wojskiem?) i z białą flotą, w sprawie zniwelowania zatorów w trakcie remontu. Prezydent Miasta powinien szczególnie naciskać na promocję ruchu drogą powietrzną. Jest okazja! Że o ruchu drogą wodną nie wspomnę, bo ta powinna śmigać od 30 lat.

    • 8 3

    • a dlaczego by nie zbudować zwodzonej kładki pieszo - rowerowej (1)

      od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza?

      Znakomity skrót dla mieszkańców Obłuża i Oksywia do centrum Gdyni.

      • 1 3

      • śmieszą mnie te minusy bez cienia argumentu

        • 0 0

  • to będzie rzeźnia. korek będzie aż od morskiej, jak nie od obwodnicy.

    • 21 0

  • Przeciez za max parenascie lat wszystkie obecne nowo wybudowane autostrady, ekspresowki, estakady, tunele beda wymagaly coraz czesciej remontu.

    Bedziecie tkwili w korkach po uszy.
    A jesli ktos sie nie obudzi i nie ruszy transportu szynowego i buspasow to bedzie jak w USA. Korek na 8 pasach po horyzont i zero alternatywy.

    • 12 2

  • (1)

    Po raz kolejny marnotrawione sa pieniadze. Remontuje sie element infrastruktury przecinajacy potwornym sznytem tkanke miejska. Wybudowanie estakady podzielilo Gdynie na getta i ludzie przestali usmiechac sie do siebie.

    • 2 8

    • hejterze trollujący i kradnący nicki - uaktywniasz się?

      wydatki na remonty dróg są bardziej produktywne niż wydatki na budowę kolejnych dróg pseudoszybkiego ruchu w mieście.

      Masz w życiu tylko frustrujące epizody? Zajmij się czymś bardziej produktywnym.

      • 1 0

  • Przejazd przez

    Elektrocieplownie by duzo dal bo bez tego bedzie masakra.
    Juz teraz jest ciezko a co bedzie gdy beda robic remont az srrach myslec.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane