• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont ul. Morskiej w Gdyni do października

Michał Sielski
29 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Kierowcy mogą spodziewać się zamknięcia jednego pasa już za tydzień. Kierowcy mogą spodziewać się zamknięcia jednego pasa już za tydzień.

Do tej pory jezdnia ul. Morskiej w Gdyni była zwężana tylko w nocy. Prace na poboczach już się jednak kończą i w najbliższym tygodniu drogowcy zwężą drogę także w dzień. Lepiej znaleźć inną trasę lub uzbroić się w cierpliwość, bo od 6 maja na całej szerokości wyłączony z ruchu będzie prawy pas w kierunku Rumi.



Kiedy powinny być remontowane główne drogi?

Remont ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Chylońskiej do ul. Kcyńskiej prowadzi Strabag.

Za 17,5 mln zł przebuduje uzbrojenie przy skrzyżowaniach na ul. Morskiej, zmieni także geometrię, dobudowane zostaną pasy do skrętu i oczywiście nowa nawierzchnia. Tak duży zakres prac nie obejdzie się bez częściowego zwężenia, ale do tej pory jeden pas wyłączany był z ruchu tylko w nocy pomiędzy godz. 21 a 5 rano.

- Wtedy ruch na ul. Morskiej jest znikomy i kierowcom nie utrudnia to mocno jazdy - mówi Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w gdyńskim magistracie.

Prace wchodzą jednak w kolejny etap i zamknięcie remontowanych pasów będzie niezbędne także w dzień. To z pewnością spowoduje ogromne korki na zatłoczonej trasie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wciąż trwa remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego i niektórzy kierowcy wybierali dotąd ul. Morską zamiast np. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni czy Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Na razie drogowcy zajmują tylko częściowo prawy pas na odcinku kilkudziesięciu metrów, ale od 6 maja zamknięcie będzie dużo większe.

- Zajmą odcinek od ul. Owsianej zobacz na mapie Gdyni do ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni. Potem będą kolejne zamknięcia, ale harmonogram prac jest tak opracowany, by nie nakładały się na siebie. Utrudnienia jednak są nieuchronne, jak to przy remoncie - informuje Bogusław Moniuszko, kierownik referatu zajęć pasa drogowego w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Remont zakończyć się ma w październiku. Największych utrudnień, polegających na zamknięciu jednego z pasów lub jego zwężenia, spodziewać się możemy do września.

Opinie (169) 2 zablokowane

  • Pracują nocą. Szok! (4)

    • 105 4

    • można jednak:) (1)

      • 20 1

      • Jak jest kasa Panie Kolego to jest robota

        • 18 1

    • jak to przecie nocą jest ciemno i zimno

      i wogóle i wogóle.

      • 1 7

    • No kurde podstawa żeby robili 24h,
      tak to wygląda w cywilizowanym świecie.

      W końcu coś się ruszyło.

      • 3 0

  • znając nasze realia potrwa do grudnia (5)

    • 40 12

    • Albo do sierpnia

      dwa tysiące piętnastego.

      • 6 7

    • jakie realia? (2)

      Węzeł Wzgórze ukończono w terminie.

      • 6 3

      • ale jak zrobiono..

        wszystko nadaje się do poprawki projektowej, bo jest źle. i asfalt się ugina, bo zła mieszanka i dla podbudowa. to już lepiej było nie ruszać starego.

        • 3 6

      • oczywiście i większej partaniny nie widziałem nie mam auta ale zastanawiam się dlaczego kiedy jadę trolejbusem np do Orłowa czy na Karwiny przejazd zajmuje więcej czasu niż przed remontem dlaczego jest 2X tyle świateł co było dlaczego skrzyżowanie Śląskiej z Kielecką zapycha także połozone niżej skrzyżowanie z Piłsudskiego dlaczego na drodze rowerowej rosną drzewa i stoją słupy trakcyjne itd.Całość wygląda na totalnie nieprzemyslaną.Człowiek który zaprojektował ten węzeł chyba na logice spał.Zamiast dążyć do maksymalnego upraszczania ruchu powymyślał zawijasy ciasne łuki światła tamujące ruch przystanki ulokowane w niebezpiecznych miejscach itd

        • 5 2

    • pewnie zaskoczy ich zima i dlatego remont sie przeciagnie ;)

      • 3 1

  • w tytule powinna być precyzyjna data

    nie ma napisane którego roku 2013, 2014, 2015?

    • 60 12

  • Ania (2)

    Te ciasna spódnica, te szare rajstopki, te piękne oczy, spotkajmy się na ul. Morskiej dzisiaj

    • 26 3

    • wtf??

      • 2 1

    • Ty zboczuszku

      zmieniłam już te szare rajstopki bo chodziłam w nich 3 tygodnie bez przebierania, trochę mi się ta ciasna spódnica zagotowała hihihihi. A oczy podbili mi na Zamena.....pozdrawiam Cię hihihi

      • 3 0

  • Przestańcie robić remonty w Gdyni.

    Szkoda kasy, bo gawiedź i tak niezadowolona... Śledziom dogodzić...

    • 17 71

  • (1)

    najpierw musi być gorzej, żeby było lepiej, tylko że te gorzej trwa od kąd tylko pamiętam i już leci ze 30 lat tego. Ile jeszcze potrwa, niektórzy móją że kolejne 30 lat, a inni że zawsze jest gorzej.

    • 23 5

    • jeśli założyc, że to co się wyremontuje będzie wieczne, to tak.

      Niestety to Gdynia - miasto przez które przejeżdżają prawie wszystkie polskie tiry. To nie jest miasto jak każde inne, a nawierzchnie ulic te same, więc tym bardziej nie są one ani wiecznie ani trwałe

      • 0 1

  • co????? (3)

    przecież to będzie katastrofa! ledwo można wytrzymać obecne utrudnienia w ruchu tych okolicach a po zamknięciu 1 pasa to zacznie się horror! I to do października? chyba czas odkurzyć rower lub wygodne buty do pokonywania trasy piechotą.

    • 38 8

    • no wlasnie, na rower albo do komunikacji i od razu bedzie luzniej

      • 8 1

    • widać się zapomniało jak była remontowana cała obwodnica

      I jakoś ludzie przeżyli

      • 6 1

    • rower

      Ja się już na rower przerzuciłem, ale ścieżki rowerowe u nas są beznadziejne i piesi chodzą po ścieżkach i mają pretensje że rowerzysta jedzie.

      • 2 0

  • (8)

    Kolejne marnowanie pieniędzy podatników na budowę i remonty ulic. Czy naprawdę nikt nie widzi co się stało po zbudowaniu Estakady Kwiatkowskiego? Ta okrutna budowla bezwzględnym sznytem przecięła kwitnącą tkankę miejską. Teraz tam są getta a miasto umiera. Dopóki nie przeprowadzi się szerokich konsultacji społecznych które wezmą pod uwagę wyłącznie budowanie dróg rowerowych jako alternatywy dla transportu samochodowego widmo ginącego za sprawą ulic miasta będzie nad nami wisieć jak miecz Damoklesa.

    • 12 79

    • jaką tkankę miejską? (5)

      Chodzi ci o magazyny portowe?

      Jak przepisujesz propagandę to sprawdź chociaż czy pasuje.

      • 14 2

      • tigga (4)

        To, że Estakada przecięła tkankę miejską, czy magazyny portowe, jak wolisz, co zresztą nie jest taką wadą. Gorzej, że rozcięła lasy Chylońskie. Ale coż, mamy piramidę ekonomiczną.

        • 2 3

        • zdecyduj się (3)

          Tkankę miejską czy lasy.

          Przepraszam KWITNĄCĄ tkankę miejską, jak napisałeś. Gdzie ona tam kwitła? W bazie PKS, na placu składowym kontenerów, w Radmorze czy w ruinach GZNS?

          • 6 1

          • tigga (2)

            Decyduję się. Czytaj uważniej. Piszę głównie o Trasie Kwiatkowskiego, która przecięła lasy TPK, między obwodnicą, a ul. Morską. Skupiając się na trasie przez las, przyznałem właściwie tobie rację, że estakada od ul. Morskiej do Obłuża nie przecinała tkanki miejskiej.

            • 0 0

            • (1)

              Czyli co, wszystkie te bzdety o gettach to się napisało bez pomyślunku.

              Co do lasu to miejmy też i rozsądek. Lasy chylońskie są od dawna przecięte obwodnicą i jakoś nikt nie postuluje puszczania ruchu ciężarowego ul. Morską.

              Co do tego przecinania się nie zgadzam, dwa najważniejsze trakty: jeden ma kładkę a drugi przechodzi 30 m. POD estakadą. No chyba że chodzi o grzybiarzy chodzących trawersami.

              Nikt nie puścił tej estakady przez las bo go nienawidzi albo miał takie widzimisie. Ona prowadzi do PORTu który dotychczas skutecznie zapychał Morską i na to w kontekście "getta" jakoś nikt nie patrzy.

              • 1 1

              • tigga

                Nie ja pisałem o tkance miejskiej i estakadzie na terenie portu. Czytaj uważnie. A port z obwodnicą można było połączyć właśnie poprzez tereny przemysłowe do wylotu obwodnicy, ale łatwiej wyciąć las.

                No jasne, że nikt puścił tej estakady przez las bo go nienawidzi albo miał takie widzimisię. Człowiek nie niszczy przyrody z nienawiści, tylko z egoizmu i wygody. Jak będzie się las opłacało wyciąć, to się go wytnie, jak się go nie będzie opłacało wyciąć, to się go zostawi. Proste. Odwieczne prawo kapitalizmu.

                • 2 2

    • żal mi Ciebie... jeśli nie zrozumiałeś o co chodziło w art. dotyczących podwala i młodego miasta... (1)

      Naskręt miał rację!

      • 2 1

      • te

        nie podpisuj się jako Rafał, bo ja jestem Rafał !!

        • 1 0

  • ALE BĘDZIE KISZKA (9)

    jak wczasowicze przyjadą nad nasze ciepłe morze.I będą mieli problem żeby wyjechać.

    • 49 3

    • Oj tam. (1)

      Władza już widzi dobre strony. Skoro nie będą mogli wyjechać, to zostawią tu więcej pieniędzy. Taka koncepcja, o!

      • 11 0

      • ale

        mnie Marysia wpakowała

        • 4 0

    • (1)

      a ja się cieszę. Swołocz niech jeździ gdzie indziej a nie przez nasze piękne miasto. Co roku ten sam horror na Skwerze - wąsaty tata w sandałach i skarpetach, zona + 2 bachorów z lodami szukaja swoim 20 letnim Passatem BS .... miejsca na chodniku do zaparkowania.

      • 11 2

      • Ja nie łażę gdzie mi się nie podoba. Dziwny jesteś skoro pchasz się w tłum swołoczy.

        • 3 1

    • będzie horror

      • 2 1

    • Zimna zatoka, nie ciepłe morze.

      • 4 0

    • beka bedzie jak na heinekena przyjada ;] (1)

      • 4 0

      • Co tam Opener

        Beka będzie jak przyjadą na targi ogrodnicze Święto Ziemi w Kolibkach, albo na mecz Bałtyku

        • 5 0

    • może reszcie warszawka

      przekona się że potrzebny jest OPAT i znajdzie się kasa na tą inwestycję!

      • 1 0

  • Bogusław Moniuszko... (12)

    ...kierownik referatu zajęć pasa drogowego w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. To żeby zająć część pasa drogowego potrzebny jest aż cały referat do tego rodzaju spraw w ZDiZ???

    • 37 7

    • a gdzie ma rodzinę podziać?

      bezrobocie przecież jest

      • 10 3

    • Tak - jest taki referat (4)

      a myślisz, że tak każdy może sobie zająć pas drogowy (w tym chodnik)? Czy wiesz, ze zajęcia są płatne i ktoś musi wyliczyć ile? nawet awaria wodociągów- PEWiK płaci.
      ktoś musi sprawdzić czy zgodnie z przepisami i bezpiecznie i czy nie koliduje z innymi zamknięciami, imprezami itd. A cały referat z kierownikiem to, aż 4 osoby!

      • 5 7

      • 4 Wspaniałych (3)

        To jeden kieruje, a trzech rozwija tą żółtą taśmę wzdłuż zajętego pasa.

        • 7 2

        • co ma referat zajc pasa (2)

          do rozijania rolki prze prywatna firme?

          Chlopie najpierw dowiedz sie o czym piszesz.

          PS- i gwarantuje Tobie, ze nie chcialbys tam pracowac za 1600zł netto ze wszystkimi dodatkami. Pewnie dlatego w ZDiZ ostatnipo duzo wolnych etatow.

          • 1 4

          • Porada (1)

            Nie bierz tego tak dosłownie, trochę wyobraźni, i wyluzuj, bo "pikawa" nie wytrzyma napięcia.

            • 2 2

            • te

              Dyrektor, weź olo niepodku...aj, bo aż zadyszkę złapał na ostatnim wpisie, jeszcze pójdzie na L4 i nie będzie miał kto podjąć decyzji o odblokowaniu pasa a do tego jak widzisz potrzebnych jest 5 osób.

              • 2 1

    • Kierownik zamieszania

      Stanowisko Bogusława Moniuszki jako racjonalne działanie, mające na celu tworzenie nowych stanowisk pracy.

      • 4 2

    • zdiz.gdynia.pl

      • 2 0

    • JTR - do szkoły idź, a nie takie pytania na forum. (2)

      Nie wiesz co to zajęcia pasa drogowego, a pytasz o ZDiZ.

      • 1 0

      • Takiś pewien... (1)

        ... Dyrektorze, że w szkole mnie nauczą co to zajęcie pasa drogowego? A w której - podstawówce, gimbusowni czy średniej??? Codziennie doświadczam tego co to zajęcie takiego pasa, bo nie mogę nim normalnie przejechać, tylko muszę przeciskać sie przez różne zwężenia... :-/ Pozdrawiam myślących!

        • 0 1

        • JTR - pozdrawiasz myślących, sam masz z tym problem.

          A o zajęciu pasa dowiesz się np. na gdańskiej uczelni technicznej. Na PG jest inżynieria lądowa.
          Dowiesz się tam, że nie każdy może sobie od tak zająć pas. Na PG dowiesz się też co to dojrzewanie betonu i dlaczego trwa to 28 dni. Dlaczego pewne prace wykonuje się 24h na dobę, a inne tylko kilka godzin. Na wykładach wytłumaczą Tobie dlaczego część prac robi się w Polsce cały rok, a dlaczego inne w temp. powyżej stopni Celsjusza.

          • 0 0

    • skończ studia i później do ZDiZ za 1600zł z dodatkami

      Referat Zajęć Pasa Drogowego (biuro przy ul. Białostockiej 3):

      wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego oraz naliczanie opłat i kar z tym związanych;
      orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia;
      wyznaczanie tras przejazdów pojazdów ponadnormatywnych.

      czyli każde zajecie - np. przyłącza mediów na budowach do nowych nieruchomości, reklamy, remonty, przejazdy ponadgabaryt. dziennie ok. 70-80 spraw czyli mają co robić, a jeszcze muszą to często uzgadniać z organizacją ruchu

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane