- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (427 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (83 opinie)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (83 opinie)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (302 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (78 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (156 opinii)
Rosną szanse na tramwaj z południowych dzielnic przez Wrzeszcz na Zaspę
Rosną szanse na budowę trasy tramwajowej, która połączyłaby dzielnice południowe, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Urzędnicy wpisują ją na listę inwestycji do zrealizowania w latach 2014 - 2020 r.
- Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej stanowiłaby połączenie północnego i północno-zachodniego fragmentu gdańskiej sieci tramwajowej z planowanym południowym układem sieci (Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, Jabłoniowa, Os. Świętokrzyskie) z pominięciem Śródmieścia. Takie połączenie byłoby bardzo chętnie używane przez pasażerów. Nasze badania wskazują, że około 40 proc. mieszkańców dzielnic południowych podróżuje w kierunku Wrzeszcza i dalej z pominięciem Śródmieścia - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło.
- Wstępne analizy potwierdzają, że istnieje fizyczna możliwość budowy takiej trasy tramwajowej. Uzasadnienie dla niej wykazują również analizy obciążenia ruchem pasażerskim - zarówno na całej długości, jak i przy ewentualnej rezygnacji ze skomplikowanej budowy odcinka między Placem Komorowskiego a al. Grunwaldzką - mówi Karolina Rospęk-Aszyk z zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańskiej.
Dlaczego budowa tego odcinka miałaby być trudniejsza, niż innych? Oczywiście z braku miejsca: w gęstą zabudowę tej dzielnicy trudno byłoby wcisnąć szeroką arterię z tramwajem. Choć pierwotnie w latach powojennych dopuszczano zburzenie całej wschodniej pierzei ul. Wyspiańskiego (tu też celowo odsunięto od ulicy akademiki oraz obecny budynek Tristaru ), to teraz budynki mają zostać nietknięte.
- Na tym odcinku nie da się zmieścić torowiska tramwajowego wraz z drogą o przekroju 2x2, a ponadto trudnością jest utworzenie lewoskrętów. Jeśli dojdzie do budowy tej trasy, to reorganizacja ruchu obejmie całą okolicę, zaś torowisko zostanie wykonane kosztem ruchu samochodów - dodaje Rospęk - Aszyk.
Jeszcze większą trudność stwarza przebudowa skrzyżowania ul. Do Studzienki i Miszewskiego z al. Grunwaldzką , gdyż tu również nie planuje się żadnych wyburzeń. Planiści mówią wprost: to będzie jeszcze trudniejsze skrzyżowanie dla kierowców niż obecnie, szczególnie gdy powstaną rozjazdy torowe we wszystkich relacjach.
- Podczas prac nad projektem ul. Nowej Bulońskiej weźmiemy pod uwagę skrzyżowanie torów tramwajowych w kierunku ul. Nowej Politechnicznej, tak by nie rozkopywać później ponownie nawierzchni ulicy - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za projektowanie przedłużenia ul. Bulońskiej.
W analizach komunikacyjnych założono budowę dziewięciu przystanków tramwajowych przy ul. Nowej Politechnicznej: Plac Komorowskiego , rejon skrzyżowania z ul. Białą (Drogą Czerwoną) , skrzyżowanie z al. Grunwaldzką (po stronie ul. Do Studzienki) , rejon akademików PG , Park Królewskiej Doliny , skrzyżowanie z tzw. ul. Nową Medyków , skrzyżowanie z ul. Wagnera , rejon Gdańskiego Parku Naukowo - Technologicznego im. Hilarego Koprowskiego , rejon sądu rejonowego Gdańsk - Północ . To jednak tylko wstępne założenia, które na pewno jeszcze ulegną zmianie.
Kiedy mogłaby powstać ul. Nowa Politechniczna? - Droga ta została wymieniona jako jedna z przyszłych inwestycji w piśmie do Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącym planowanych inwestycji na lata 2014-2020 przy wsparciu ze środków unijnych w tzw. Priorytecie II. W 2014 r. planuje się zlecenie wykonania koncepcji dla tej arterii - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.
Bez wątpienia szybciej powstanie ul. Nowa Bulońska. DRMG zakłada przygotowanie jej koncepcji wiosną przyszłego roku, a samego projektu do końca 2013 r. Dzięki temu miasto będzie mogło sfinansować jej budowę z unijnego budżetu na lata 2014 - 2020. Jej wstępny, szacunkowy koszt dla tramwaju wraz z węzłem - pętlą tramwajowo - autobusową w rejonie skrzyżowania z ul. (Nową) Warszawską i (Nową) Jabłoniową to ok. 263 mln zł.
Miejsca
Opinie (302) 5 zablokowanych
-
2012-10-13 11:00
budować a nie obiecywać
- 1 0
-
2012-10-13 10:31
Propozycja: Tunel tramwajowy pod Grunwaldzką
Myślę, że tunel od Miszewskiego do ul. Do Studzienki Grunwaldzką rozwiązałby w jakiś sposób uciążliwość tego skrzyżowania. Oczywiście byłoby drożej i trudniej podczas budowy; no ale efekt końcowy na pewno na plus.
- 5 1
-
2012-10-13 10:27
Patrzę na załaczoną mapke i widzę tylko planistyczny chaos komunikacyjny
Zupełny brak realnych koncepcji, zastąpiony pobożnymi życzeniami. Czyli po naszemu, po staremu, po Gdańsku.
P.S. System komunikacyjny (tramwaj, autobus)należy organizować od podstaw, a nie łatać dziury...- 2 0
-
2012-10-13 09:49
co to zazwa "nowa politechniczna" ? (1)
nowa bulonska, nowa politechniczna, nowa kosciuszki ... po co robic taki balagan w nazwach? bedzie stara politechniczna i nowa , jak zapomnisz dopisac nowa to list dojdzie na ta stara?
- 3 1
-
2012-10-13 09:59
to nazwa techniczna "przejściowa" na czas do końca realizacji.
- 3 0
-
2012-10-12 17:38
tory (2)
a na wymianę torowiska na Stogi nie ma pieniędzy.
Wstyd jak się traktuje tą dzielnicę.
na wymianę torowiska na Stogi nie ma pieniędzy;- 10 3
-
2012-10-12 22:41
wstyd, jak ta dzielnica traktuje tramwaje! (1)
jw
- 1 1
-
2012-10-13 08:51
A jak? Bo mieszkam tam, codziennie korzytstam z tramwajów i nic się nie dzieje. A zaznaczam, że stan techniczny torowiska, tramwajów, czętotliwość kursowania wołają o pomstę do nieba.
- 0 0
-
2012-10-12 08:22
(10)
A może najpierw wyremontować całą trasę na Stogi? Czy może ma się rozlecieć?
- 117 27
-
2012-10-12 09:30
Przecież trwa przetarg. (1)
Więc remont się odbędzie.
- 7 5
-
2012-10-13 08:43
Tak. Może za dwa lata. Remont całych DWÓCH kilometrów. Kiedy remontu wymaga torowisko począszy od Armii Krajowej do Stogów Plaży. Teraz.
- 0 0
-
2012-10-12 18:24
A co to te Stogi???
- 1 1
-
2012-10-12 11:20
po co tam tramwaj, zabic te stogi dechami (2)
- 5 10
-
2012-10-12 11:33
W czoło się puknij.. (1)
.. czemu ludzie mieszkający na Stogach czy Przeróbce są gorsi? Bo mają tam mieszkanie? No sorry!
- 10 1
-
2012-10-12 15:16
Tak.
- 2 4
-
2012-10-12 13:18
remont trasy na Stogi
nie, z czasem zamknąć. Na Orunię (Dolną) też kiedyś był tramwaj... Walczcie o swoje bo niestety część dzielnic jest spychana na dalszy plan
- 12 0
-
2012-10-12 12:01
najwyraźniej czekają aż się rozsypie
potem umyją i wytrą ręce i powiedzą. trudno chcieliśmy ale nie wyszło. my z wyspy Stogi powinniśmy ogłosić niepodległość od Budyniowa i wziąć sprawy w swoje ręce. pamiętajcie Budyniowo porzuciło wyspę Stogi i Dolne Miasto
- 4 1
-
2012-10-12 08:39
ma sie rozleciec! (1)
- 13 7
-
2012-10-12 08:41
ona się rozlecie
razem z tym waszym budyniem
- 5 5
-
2012-10-12 15:36
Dawny gdański łącznik Berlinki (3)
Planowana trasa tramwajowa przebiegnie w miejscu, gdzie Niemcy projektowali gdański łącznik autostrady tzw. Berlinki. Na tym odcinku wykonali w czasie II w.ś. sporo prac ziemnych widocznych do dziś.
- 1 0
-
2012-10-13 08:34
Nastroj polityczny sie zmienil i teraz autobahny ciagną na poludnie i poludniowy wschód. Z korzyscią dla Gdańska? Nie.
- 0 0
-
2012-10-12 17:32
co ty bredzisz (1)
- 1 2
-
2012-10-12 22:35
facet napisał prawdę
w miejscu skrzyżowania Grunwaldzkiej z Bohaterów Getta miał powstać węzeł końcowy autostrady Gdańsk-Berlin. Wykonano wszystkie konieczne prace ziemne. Dodatkowo przewidywano uruchomienie tramwaju Wrzeszcz-Siedlce z odgałęzieniem na Migowo.
- 1 0
-
2012-10-13 08:21
w tamtych rejonach
jeżdżą autobusy, wypadaloby najpierw wyremontowac Stogi :)
- 4 0
-
2012-10-12 21:14
Najwyższy czas połączyć linią tramwajową ( po ul. Grunwaldzkiej) Gdańsk z Sopotem (1)
i jednocześnie poprzez trolejbus z Gdynią. Takiego połączenia bardzo brakuje.
- 8 0
-
2012-10-13 07:08
Najwyższy czas połączyć linią .......
Była linia autobusowa 101,przemianowana potem na A ,ale z powodu nierentowności została zamknięta.Mało ludzi z niej korzystało.
- 0 0
-
2012-10-12 08:23
(3)
Nie bardzo rozumiem po co miałyby powstać "rozjazdy torowe we wszystkich relacjach" na skrzyżowaniu planowanego nowego torowiska z Grunwaldzką? Tramwaje niech jadą wyłącznie na wprost (najlepiej na dwóch poziomach z przystankami przesiadkowymi.
- 15 3
-
2012-10-12 19:30
rozjazdy mają mieć zastosowanie głównie dla wjazdu/zjazdu tramwaju z linii (1)
oraz jako przejścia awaryjne
- 0 0
-
2012-10-13 05:03
Takie przejście nie tylko awaryjne jest niedaleko - na skrzyżowaniu al Zwycięstwa z ...nie pamiętam, przy Operze.
- 0 0
-
2012-10-12 08:29
A po kiego diabła?
Czy na Stogach mieszka jakiś wiceprezydent?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.