• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie i drożeje strefa płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Korolczuk
5 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Od poniedziałku Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu powiększy się do ul. ks. Jerzego Popiełuszki (dawnej Nowej Wałowej) Od poniedziałku Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu powiększy się do ul. ks. Jerzego Popiełuszki (dawnej Nowej Wałowej)

Od poniedziałku 9 września powiększa się Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu Gdańska oraz we Wrzeszczu. Zmienią się też stawki opłat za postój - zarówno te jednorazowe, jak i dodatkowe (tzw. mandaty). Nowe opłaty będą też obowiązywać mieszkańców użytkujących większą liczbę pojazdów.



Jak oceniasz wprowadzane zmiany w strefie płatnego parkowania?

Zmiany w SPP to pokłosie marcowej uchwały Rady Miasta.

Najpierw - pod koniec maja - wydłużono z 17 do godz. 20 czas płatnego parkowania na Głównym Mieście.

Później - od początku lipca - opłaty wprowadzono na Targu Rakowym.

Teraz znacząco powiększa się strefa płatnego parkowania w Śródmieściu i w niewielkim zakresie we Wrzeszczu.

- Od 9 września rozpocznie się pobór opłat na ulicy 3 Maja, we Wrzeszczu na ulicach Jaśkowa Dolina (do nr 47) i Pawłowskiego, a także na ulicach Doki, Robotniczej, NowomiejskiejJaracza w Śródmieściu - wymienia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Również 9 września zmienią się stawki opłat za postój w SPP - zarówno jednorazowe, jak i dodatkowe.

Nowe opłaty jednorazowe za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych na terenie Miasta Gdańska w SPP:

  • za pierwszą godzinę - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)
  • za drugą godzinę - 3,90 zł (dotychczas 3,60 zł)
  • za trzecią - 4,60 zł (dotychczas 4,30 zł)
  • za czwartą godzinę i następne - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)


  • Nowa strefa płatnego parkowania w Śródmieściu powiększona o "tereny stoczniowe" i ul. 3 Maja.
Wysokość opłaty dodatkowej za nieuiszczenie opłaty za postój w SPP wynosić będzie 200 zł (dotychczas 50 zł). W przypadku wniesienia opłaty dodatkowej w terminie 7 dniu (nie częściej niż dwa razy w roku kalendarzowym) jej wysokość wyniesie 130 zł (dotychczas 30 zł).

- Dotychczasowe opłaty obowiązywały w Gdańsku niezmiennie od 16 lat. Nowa uchwała zakłada wysokość opłaty dodatkowej zbliżoną do tej, jaką należy wnieść za jazdę bez ważnego biletu w komunikacji miejskiej. Regulację stawek opłat jednorazowych i dodatkowych umożliwiły zmiany w Ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym - przypomina Kiljan.
Od 9 września będą obowiązywać również nowe wysokości opłat zryczałtowanych dla mieszkańców użytkujących większą liczbę pojazdów. Wydanie karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca dla trzeciego i każdego następnego pojazdu będzie się wiązało z koniecznością zapłacenia 50 zł miesięcznie. Za pierwszy i drugi pojazd opłata pozostaje w dotychczasowej wysokości 10 zł za miesiąc.

Uwaga! Karty dla trzeciego i następnego pojazdu wykupione przed 9 września zachowują ważność do daty, do której zostały wydane.
06:48 9 WRZEśNIA 19

Od dziś zmiany w strefie płatnego parkowania w Gdańsku (75 opinii)

Od dziś - 9 września - powiększa się i drożeje strefa płatnego parkowania w Śródmieściu i Wrzeszczu. Płacić za parkowanie trzeba będzie w okolicach Europejskiego Centrum Solidarności oraz na Jaśkowej Dolinie.

Ponadto godzina parkowania drożeje o 30 gr.

Więcej szczegółów w naszym artykule.
Od dziś - 9 września - powiększa się i drożeje strefa płatnego parkowania w Śródmieściu i Wrzeszczu. Płacić za parkowanie trzeba będzie w okolicach Europejskiego Centrum Solidarności oraz na Jaśkowej Dolinie.

Ponadto godzina parkowania drożeje o 30 gr.

Więcej szczegółów w naszym artykule.
Zobacz więcej

Opinie (479) ponad 20 zablokowanych

  • to są nadal jakieś drobne. lata mijają, kierowcy nie do ruszenia

    a wszystkim narzekającym na stawki polecam zaprzyjaxnić się z transportem zbiorowym. to serio nie boli, wystarczy chcieć i jest się szybciej niż w korkach. Szczególnei mieszkając wzdłuż SKM

    • 4 2

  • Rośnie i drożeje....

    Z miejsc parkingowych korzystają m.in. Ci, którzy przyjeżdżają do pracy. Dzięki temu Skarb Państwa - w tym także Miasta - otrzymuje podatki. Dlaczego więc utrudnia się życie wszystkim, którzy dostarczają środków do "rządzenia" przez obowiązek dokładania do niemałej, comiesięcznej daniny w wysokości 54,71 % (18%+23%+13,71%) od zarobków ????

    • 4 3

  • Proste : szlaban przed Śródmieście. Zero wjazdu. (13)

    Parking przed miastem, koszt 100 zł za godzinę. Od razu się przesiada na komunikację i na autonogi. Dość hegemonii samochodziarzy i dość niebezpieczeństw i trucia ludzi.

    • 10 32

    • A co z eletrykami?

      • 0 0

    • Pomyśl człowieku, ze niektórzy pracują i muszą dojechać i zaparkować na godzinę auto np firmy sprzątające takie jak ja!!!!! i przemiescic się w inny rejon Gdańska inaczej nie ma opcji, że wszystko zrobi się na czas więc nie pisz tu o komunikacji

      • 1 0

    • (2)

      Rowerowy czub, od razu widac.

      • 4 1

      • samochodowy jełop. (1)

        śmierdzi na odległośc.

        • 0 3

        • kto śmierdzi po rowerze ten smierdzi

          • 1 0

    • Nie mam nic przeciwko temu (2)

      Nie mam nic przeciwko temu,całkowity zakaz wjazdu do Śródmieścia,zero samochodów,karetek dostaw itp.Po kartofelki na bucikach,noszę na kółkach do karetki.Powrot do prawdziwego średniowiecza.Jestem za za za.

      • 4 1

      • karetki i inne służby mogą. (1)

        dostawy do 9. Pod wieczór sprzatanie.
        reszta ma tramwaj, pkm, skm, autobusy, taxi, rowery, hulajnogi, nogi.

        • 0 2

        • Aniby czemu służby miałyby być traktowane inaczej?

          Równi i równiejsi? Inną pracę mają czy jak? Chcecie usuwać pojazdy z miast i wracać do średniowiecza-proszę bardzo, ale BEZ wyjątków!

          • 1 0

    • (1)

      Byłeś już d**ilu u lekarza,jak nie to się pospiesz

      • 2 4

      • piszesz zza kratek?

        czy ty to ten jeden od emilii?

        • 0 2

    • a co z cyklistami?

      • 3 2

    • szybciej wymienią władze baranie

      • 2 1

    • Zamilcz

      towarzyszu

      • 3 3

  • Polska B (3)

    Głosujcie półgłówki na mnie. Dulska

    • 22 6

    • W ZK PO ma spore POparcie, chyba?

      • 1 0

    • w toruniu startuje jakaś Dulska? (1)

      a ja myślałek że rydzyk trzepie w Toruniu.

      • 1 4

      • chyba tobie

        • 2 0

  • (17)

    Dzisiaj samochód już nie jest dobrem luksusowym, teraz takim dobrem jest móc przemieszczać się nim. Paliwo drogie, opłaty drogie, OC drogie, parkowanie praktycznie niemożliwe... A pensje stoją w miejscu

    • 257 47

    • (1)

      ceny benzyny niższe zwykle zaledwie o kilkadziesiąt groszy od cen sprzed kilku lat, jak baryłka ropy była prawie 2 razy droższa

      • 5 1

      • większość ceny paliwa to podatki

        • 2 0

    • (7)

      Paliwo tanie jak barszcz, we wszystkich państwach unijnych naokoło jest droższe. Jeśli u nas OC jest drogie, to proponuję osobie świeżo po zrobieniu prawa jazdy ubezpieczyć samochód w UK - za ubezpieczenie zapłaci 3x tyle co za sam używany samochód. Opłaty prawie nie istnieją, za godzinę parkowania w centralnym miejscu w analogicznej "metropolii" w Niemczech czy gdziekolwiek, gdzie rozwojem aspirujemy płaci się więcej niż u nas za cały dzień. W konsekwencji tego wszystkiego, miasto zaszrocone na potęgę. Spinajcie poślady, będzie tylko gorzej.

      • 21 24

      • to że gdzieś jest gorzej jest bardzo słabym argumentem (4)

        ale zauważ że w UK robocizna mechanika jest dużo droższa, zatem klepanie dzwonów droższe, w efekcie czego OC musi kosztować więcej. Parkowanie droższe, ale społeczeństwo bogatsze. Jasne, możemy podnieść opłaty 4 krotnie i wtedy tylko najbogatsi będą parkować w mieście, a plebs raczej z rzadka. W końcu komunikacja miejska jest dla plebsu czyż nie?

        • 15 7

        • Nie jest gorzej tylko normalniej (3)

          U nas kierowcy nie pokrywają kosztów wykorzystywanej infrastruktury i inni muszą się do nich dorzucać. Zanim coś ktoś zacznie o akcyzach pisać, proponuję zerknąć na stan prawny i gotowe badania. Komunikacja miejska nie jest dla plebsu. To tylko jakaś polska fobia. W Nowym Jorku jakoś nikt się nie wstydzi jeżdżenia komunikacją miejską, niezależnie od statusu majątkowego, a to skrajnie prosamochodowy kraj. Skonfrontujmy opłatę za parkowanie w dajmy na to Glasgow ze średnimi płacami w Glasgow i wyjdzie wielokrotnie drożej niż taki sam wskaźnik u nas. U nas jest tanio, i to jest oczywiste dla każdego, kto sporo podróżuje. Z czasem to musi ulegać konwergencji, tak to działa zawsze. Więc warto już teraz przygotować się na te rozrastanie stref, wzrosty kosztów w nich, wzrosty kosztów usług - to nieuniknione. Będzie mniej bolało.

          • 11 15

          • ależ właśnie akcyza nie idzie na drogi, tu badań nie trzeba robić, bo to jest transparentne

            tylko 50% z tego przeznacza się na budowy i remonty, reszta idzie do wspólnego wora. O komunikacji pisałem z ironią. Jak parkowanie stanie się drogie to komunikacja będzie dla plebsu. Bogatemu bez różnicy czy zapłaci 3 czy 12 zł za godzinę.

            • 2 2

          • (1)

            No tak ale musi być płacz o 39 groszy podwyżki. Musi być Janusz, którego de facto nie stać na auto i jego eksploatację ale kupi środka, będzie nim zad woził jak wózkiem inwalidzkim i będzie psioczył, że drogo, że nie ma gdzie parkować itd.
            Na uczcie się raz, a dobrze : auto jest ostatnie w kolejności jeżeli chodzi o dostęp do centrum miasta, a jak już je kupujesz to sam sobie ogarniaj miejsce, opłaty itd. To jest sprzedaż łączona. Miasto nie ma żadnych obowiązków wobec kierowców poza ściąganiem opłat i minimalizacją ich obecności. Taki jest kierunek na świecie.

            • 6 9

            • to ty się naucz, podnoszenie cen spowoduje tylko to że w centrach będą parkować jedynie bogaci

              reszta owszem, dojedzie autobusem. Nie chodzi o 30 groszy. Postulowane są dużo wyższe podwyżki.

              • 2 2

      • ah tak, argumentum ad zachodum (1)

        • 12 6

        • Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia nie leżą na zachodzie

          a tam też

          • 10 5

    • nie wyjeżdżajcie z Polski

      będzie ciaśniej,drożejgłodniej,biedniej ,smutno i OK

      • 0 1

    • (1)

      Moja pensja wzrosla 10krotnie przez 6 lat

      • 1 8

      • Przepraszam, zapomniałem podpisać się

        Kacper zwany Pampersem.

        • 7 6

    • To idz po podwyzke (2)

      Moja co roku o 1tys wieksza nie wiem jak twoja

      • 10 15

      • dlatego co roku zmieniasz plakat samochodu nad swoim łóżkiem

        • 9 5

      • O tysiąc hrywien zapomniałeś dodać

        Chochole

        • 20 7

    • Moja pensja wzrosła ale ja pracuję w urzędzie

      • 19 14

  • Parkowanie powinno być drogie a kasa z parkowania na poprawę komunikacji miejskiej (2)

    • 32 51

    • Ja jeszcze postuluję (1)

      wprowadzenie opłaty za miejsca postojowe dla rowerów. Np. 1 zł za pierwszą godzinę i analogicznie do samochodowych za następne. A co!

      • 5 1

      • jazda rowerem przyczynia się do obniżenia kosztów służby zdrowia

        i przynosi wiele innych korzyści dla pracodawców, którzy promują taki sposób docierania do pracy (nie robią tego bezinteresownie, bo to się po prostu opłaca).

        • 3 2

  • Opłata za bilet?!

    Co za bzdura! Widać, że rzeczniczka jezdzi komunikacja!!! Eksploatacja auta, jego koszta i jeszcze oplaty za parkowanie! W dodatku stoja straznicy i czekaja zeby minute po czasie wlepic mandat! Podczas jarmarkow byly takie kolejki ze nie szlo kupic biletow, a tlumaczenie o aplikacji jest smieszne... nie kazdy jest taki super mobilny!!! Nie uchylam sie od oplat, ale to ze kilka min po termini ma kosztowac 200zł to rozboj w bialy dzien! Wszedzie za granica koszt przekroczenia czasu ma sie 10 krotnej oplaty! Mieszkancy maja ulatwienia ze w centrum do godziny maja karty parkomatowe!

    • 4 3

  • Kiedy zarzad komisaryczny?

    Szok co ona wyczynia

    • 2 3

  • Zbieram na kolejny rydwan! A co? Kto mi zabroni? Mam poparcie!!! (5)

    • 17 6

    • ty zbierasz na farmę trolii emilia. (4)

      • 1 3

      • ty od Brejzy Bolcu jestes?

        • 0 0

      • Niech to do ciebie imbecylu wreszcie dotrze, że nie każdy kto krytykuje obecnie rządzącą dulcyneę (2)

        jest za pisiorami!

        • 1 1

        • (1)

          jak nie?:P

          • 0 1

          • no nie.

            • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    A czy Gdańsk zrobi coś... (9)

    ... Aby zniechęcić turystów do przyjeżdżania samochodami? Bo póki co, obok Spichrzów na Chmielnej wszystko zastawione samochodami z obcymi rejestracjami. To jak, my mamy być wytrząsani w tramwajach, a turyści wygodnie, samochodach? Dajcie przybyszom poczuć się jak gdańszczanie.

    • 232 49

    • Mieszkańcy w głębokim poważaniu

      Bo miłościwie nam panująca i jej poprzednik zrobili z Gdańska miasto turystyczne, mając za nic mieszkańców Gdańska. Oczywiste jest, że turyści wybiorą samochód zamiast komunikacji miejskiej, więc co robi miasto? Podnosi ceny, by jeszcze więcej zarobić na turystach. A ja mieszkaniec nie mam gdzie stanąć, choćby na 10 min, żeby sprawę załatwić czy zrobić zakupy.

      • 4 4

    • (5)

      Co miałby zrobić Gdańsk zeby było jak proponujesz?

      • 5 0

      • W cywilizowanych krajach (1)

        funkcjonuje instytucja miejsc publicznych bezpłatnych (najczęściej białe linie), publicznych płatnych (najczęściej niebieskie), zastrzeżonych (najczęściej żółte) i tylko dla mieszkańców (najczęściej zielone). I te ostatnie są rozwiązaniem.

        • 6 2

        • przeciez niektore osiedla/uliczki maja zakaz wjazdu, ktory nie dot sluzb i mieszkancow, wiec czym to sie rozni?

          • 2 1

      • Upust dla płacących podatki e Gdańsku (1)

        Na przykład.

        • 8 4

        • a jak to bedziesz weryfikowal xd? karta podatnika za szyba?

          • 4 0

      • Postawić tam zakazy parkowania

        • 2 1

    • Placa za parkowanie tyle co my. Strefy platnego parkowania trzeba poszerzac a parkowanie musi byc drozsze (1)

      • 19 27

      • Nie, nie płacą tyle co my bo...

        ... my płacimy za zbudowanie tych miejsc.

        • 21 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane