• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie liczba pasażerów w Rębiechowie

Maciej Naskręt
3 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jest szansa, że w tym roku lotnisko w Gdańsku obsłuży 3 mln pasażerów. Jest szansa, że w tym roku lotnisko w Gdańsku obsłuży 3 mln pasażerów.

Gdańskie lotnisko chwali się 15,5 proc. wzrostem obsługi pasażerów. Port lotniczy jest coraz bliżej osiągnięcia liczby 3 mln obsłużonych pasażerów.



Nowe rękawy na gdańskim lotnisku.

W czerwcu 2014 r. Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył 319 tys. pasażerów, osiągając tym samym 15,5 proc. wzrost w stosunku do czerwca ubiegłego roku. Po pierwszej połowie bieżącego roku gdańskie lotnisko obsłużyło już 1,45 mln pasażerów, co oznacza wzrost na poziomie 8,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2013 roku.

- Sezon letni już w pełni, a siatka połączeń z Gdańska w tym roku obfituje kolejnymi nowymi kierunkami. Tego lata z pewnością nie musimy już żyć wspomnieniami turnieju Euro 2012, czy samolotów OLT. Pierwsze półrocze bieżącego roku to nie tylko 8,5 proc. wzrost w stosunku do 2013 roku, ale również aż o około 50 tys. pasażerów więcej, niż po sześciu miesiącach rekordowego roku 2012 - mówi Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Jak oceniasz zarządzanie gdańskim lotniskiem?

Przy takiej dynamice wzrostu liczby obsługiwanych pasażerów, gdańskie lotnisko powoli ma szansę przekroczyć liczbę 3 mln odprawionych pasażerów. - Ciężko pracujemy i z pewnością w tym roku wynik zostanie osiągnięty - mówi Kloskowski.

Na wzrost liczby pasażerów mają także przekładać się inwestycje zarządcy w infrastrukturę lotniska. Niedawno do użytku pasażerów oddano rękawy. Działają trzy takie przejścia. Koszt jednego rękawa wyniósł ok. 2 mln zł. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, by pasowały do każdego typu samolotu. Ponadto ruszyła rozbudowa zachodniej części nowego terminala, która ma być oddana do ruchu w 2015 r.

Trwają także prace projektowe nad wprowadzeniem na gdańskim lotnisku systemu ILS II kategorii. Obecnie gdański port posiada ILS pierwszej, najniższej kategorii, umożliwiający lądowanie przy widzialności nie niższej niż 550 m.

Zobacz rozbudowę zachodniej części terminala na gdańskim lotnisku.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Wszystko fajnie, ale większość odlatujących na zachód już nie wraca.

    Bo nie ma do czego.

    • 5 2

  • wszystko mi lata

    • 2 0

  • Wszystko fajnie (4)

    ale hala przylotów to dramat

    • 115 12

    • jaki patron

      takie lotnisko

      • 2 6

    • Hala jak hala

      Nie ma co sie napinać, bo akurat buduja nową. Narzekanie na starą w momencie budowy nowej to takie troche słabe jest. Dramat to sa pasażerowie czekajacy na bagaże przy taśmach. Jest żólta linia na podłodze, żeby nie podchodzić za blisko i żeby z daleka było widać jak jadą bagaże. Ale nie. Wiekszość musi stać dotykajac nogami taśmy bagazowej. Sami krótkowidze? Nastepnym razem stańcie sobie za żółtą linią i zobaczycie, że będzie lepiej.

      • 15 3

    • Dlatego budują nową

      • 13 4

    • nikt nie wraca niema takiej potrzeby

      • 13 4

  • Co to jest "wzrost obsługi pasażerów"?

    Powinno być chyba "wzrost ilości obsłużonych pasażerów".

    • 7 1

  • Pozdro z Norwegii

    Wszyscy juz wrocilismy hehe
    Dalej wierzcie Sloncu Peru i innym nierobom i cwaniaczkom przy korycie.
    Dalej w PL zarabia sie 1300 plnow za niewolnicza prace w biedronkach i innych obozach pracy zielonej wyspy?

    • 6 3

  • A na wsi w Babich Dolach nie bedzie lotniska! Bo po co komu lotnisko na wsi?

    • 2 3

  • Koniecznie odciążyć Wałęse , otwierając lotnisko w Gdyni (1)

    Jak widzę meeting point pod Bolkiem czy biały pomnik władzy przed każdym odlotem dostaję gorączki. Ale cieszę się , że jest p******ej propagandy nie będę oglądał.

    • 7 21

    • Co to za bełkot?

      Twoja ksywka powinna się od "C" zaczynać.

      • 3 0

  • Decyzja o braku lotniska wyjdzie jednak bokiem dla naszego regionu szybciej niż się wydaje (7)

    Przeciwnikom lotniska w Gdyni warto powiedzieć, że obecnie GDN jest rozbudowywany, by przyjąć 5mln pasażerów, jest to ostatnia taka rozbudowa z wykorzystaniem pieniędzy unijnych. Czyli w ciągu 4 lat paraliż ruchu lotniczego Trójmiasta ;)

    • 24 92

    • (1)

      5 mln jest teraz, po trwającej rozbudowie 7. Dalsza rozbudowa zakłada przedłużenie T2 na zachód, jeszcze dalsza na wschód kosztem T1. I ty coś mówisz o wyczerpujących sie możliwościach rozbudowy?

      To Gdynia we wniosku do KE napisała bzdury że Rębiechowo jest zapchane i już nie może się rozwijać.

      • 21 0

      • Za ten lotniskowy przekręt

        już dawno powinien NIK siedzieć Szczurowi na grzbiecie.

        • 6 0

    • A tak może końkretniej? (2)

      Bo na razie nie wiadomo co co cię chodzi że kosmodrom w Gdyni padł na cyce?

      • 18 5

      • Końkrety, to takie konie co ryją? (1)

        Tak tylko pytam.

        • 14 0

        • 10/10

          :D

          • 5 0

    • No i dalej pitolenie o szopenie

      Albo się napili albo nie umówili...

      • 4 1

    • 5 mln to jest teraz

      a są budowane przyloty, które dadzą 7 mln. Potem akurat łatwo będzie zwiększyć, bo wystarczy korytarz terminala na zachód. Ale 7 mln pasażerów to jeszcze długo nie będzie. W tym roku będą 3, więc nie opowiadajmy bajek, że będzie paraliż

      • 25 3

  • Średnio co 2-3 tygodnie pochwalny temat o lotnisku, nie przesadzacie ? (4)

    • 56 23

    • (2)

      Chyba co miesiąc, bo co miesiąc są publikowane statystyki. A skoro sa wzrosty to i artykuły sa pozytywne. Rozumiem że wg ciebie w tym kraju nigdy nic nie moze się udać a jak się udaje to konieczne trzeba skrytykować?

      • 14 9

      • Niestety planując urlop jedyne co mogłem zrobić to zmienić lotnisko początkowe na Warszawę lub Poznań, ależ mi sukces ;)

        • 3 0

      • jesteś debil

        jesteś debil

        • 7 6

    • no nie dziwota, że lotnisko tak świetnie przędzie, w końcu wszyscy widzieliśmy

      zdjęcia z płyty lotniska jak Adamowicz i inni kolesie ciągnęli własnoręcznie samolot OLT Express Marcina P..... jeśli nasi czcigodni notable zakasują rękawy i udzielają się fizycznie na lotnisku to musi tam wszystko się kręcić że aż furczy

      • 4 2

  • BIZANCJUM (2)

    Co wynika z wykazu lotów Kaczyńskiego? Ano wynika z niego, że nasz dzielny Lesio, który nie tylko nie kłaniał się (ruskim, w Gruzji!) kulom, ale i nie bał się latać bywał średnio na Helu co 4 dni! Prezydenckie wycieczki kosztowały nas wszystkich aż 5,3 miliona zł I to tylko po niecałych dwu latach prezydentury. Może uzmysłowię moherom obrazowo, że pracując za minimalną płacę trza by zapieprzać 453,5 roku! Za te pieniądze można by wypłacić becikowe dla 6 tys. dzieciaków, kupić 40 tys. biletów lotniczych z Warszawy do Gdańska, wypłacić 10657 zasiłków dla bezrobotnych, wybudować 80 (50m2) mieszkań socjalnych.
    Trasa wyglądała tak: najpierw z Warszawy do Gdańska leciał służbowy helikopter. Pusty. Pilot lądował w Gdańsku i czekał na prezydenta. Ten, bowiem do Gdańska leciał rządowym samolotem. Tak było wygodniej. Na gdańskim lotnisku Lech Kaczyński przesiadał się do śmigłowca i leciał do Juraty. Jak współpracownicy prezydenta tłumaczyli 141 takich wycieczek swego szefa w ciągu dwóch lat? Nijak! Władysław Stasiak, wiceszef Kancelarii Prezydenta, nie znalazł czasu, by gazecie odpowiedzieć.
    Prezydent Lech Kaczyński od listopada 2007 do czerwca 2009:
    * odbył 141 lotów samolotami Jak-40, Tu-154 oraz helikopterem nad morze i z powrotem do stolicy
    * trasa przelotów: Warszawa - Gdańsk - Jurata - Gdańsk - Warszawa
    * rachunek za loty: 2,3 mln zł
    Ponadto Maria Kaczyńska wykorzystywała służbowy helikopter do wyjazdów wakacyjnych. 24.06 prezydencka małżonka wykorzystała śmigłowiec 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego do lotu z Warszawy do Juraty. Według funkcjonariuszy BOR, małżonce prezydenta przysługuje prezydencki samolot lub śmigłowiec tylko, gdy towarzyszy mężowi w ramach jego obowiązków. W tym przypadku śmigłowiec został użyty do prywatnych celów, a pani Maria leciała sama. Wojskowe śmigłowce nie służą do wyjazdów prywatnych a ich loty są dużo droższe niż podróżowanie autem. Państwo Kaczyńscy powinni byli zapłacić za lot z prywatnej kiesy. W 1997 ówczesny szef BBN Siwiec poleciał śmigłowcem na partyjny zjazd do Kalisza. Siwiec opisany wówczas przez "Super Express" musiał zapłacić za lot 7 tyś 605 zł. A wtedy to były jego 2 ministerialne pensje- zarabiał 5,6 tyś zł brutto.

    • 22 5

    • chętnie (1)

      bym poczytał o lotach Tuska i jego kliki...

      • 5 5

      • Jak znasz takie dane dotyczące Premiera RP p. Donalda Tuska to je podaj i nie trolluj. Ja znałem twarde fakty dotyczące Lesia i je podałem. Pozdrawiam!

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane