• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści niezadowoleni z estakady, ale mają nowe pomysły

Michał Sielski
8 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaje estakada rowerowa dla odważnych

Władze Gdyni spotkały się z rowerzystami.


Wyjazdowe spotkanie gdyńskiej Rady Rowerowej nie zmieniło planów budowy nowej estakady dla rowerzystów. Zaowocowało za to nowymi pomysłami, które - przy niewielkim nakładzie środków - da się wdrożyć.



Czy pieniądze na drogi rowerowe są wydawane w Trójmieście rozsądnie?

Nowa droga, tym razem dla rowerów, będzie wiodła od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni. Kwestią sporną jest przede wszystkim 367-metrowa estakada na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni. Plany jej budowy wzbudzają spore kontrowersje wśród aktywnych rowerzystów.

Władze Gdyni postanowiły więc zorganizować spotkanie na spornym terenie, jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji.

- Szkoda, że już po podpisaniu umowy z wykonawcą, co jasno przesądza, że osobna estakada dla rowerzystów i tak powstanie - mówi Łukasz Bosowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

Rowerzyści protestowali przeciwko budowie estakady, bo ich zdaniem są w Gdyni pilniejsze drogi do budowy. Choćby połączenie Śródmieścia Gdyni z okolicami przystanku SKM Gdynia Stocznia. Poza tym - ich zdaniem - wystarczy zdjąć barierki zabezpieczające wejście na dzisiejszy pas techniczny estakady i ścieżka rowerowa będzie tam gotowa.

- Przecież kiedyś chodzili tędy ludzie, jeździły rowery i nikomu to nie przeszkadzało - zauważa Łukasz Bosowski.

Nie tylko gdyńscy urzędnicy przekonują, że nie jest to możliwe. - To po prostu niebezpieczne. Niezbyt doświadczony cyklista mógłby przy zderzeniu z innym uczestnikiem ruchu wypaść za barierkę i spaść z kilkunastu metrów. Mieliśmy już taki przypadek gdy rowerzyści zahaczyli się tylko kierownicami, a jedna z uczestniczek wypadku zmarła w wyniku obrażeń doznanych po upadku - mówi Andrzej Gliszczyński, naczelnik wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni, także rowerzysta.

Podobne argumenty ma prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek.

- Tam jest po prostu za wąsko. Musielibyśmy wystąpić o zgodę do ministerstwa infrastruktury, ale to nie zmieniłoby faktu, że jest tam ciasno i to nie tylko dla rowerzystów jadących z przyczepkami z dzieckiem, co jest coraz powszechniejsze. Poza tym nie podpiszę się pod inwestycją, która nie jest bezpieczna - podkreśla prezydent Gdyni.

Rowerzyści mają jednak kilka innych pomysłów na poprawę sieci dróg rowerowych w Gdyni. Chcą m.in. lepszego oznakowania tras leśnych, a także wydrukowania nowych map tych traktów. Część ścieżek rekreacyjnych jest bowiem na obecnie istniejących mapach naniesiona błędnie. Chcą też bardziej równomiernego rozmieszczenia akcentów inwestycyjnych w poszczególnych dzielnicach.

- To ważne głosy, na pewno weźmiemy je pod uwagę - zapewnia prezydent Gdyni.

Opinie (227) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Jeżeli ta inwestycja jest niechciana przez społeczność rowerzystów (bo istotnie są inne ważniejsze inwestycje), bardzo droga i bardzo popierana przez Urząd Miasta, to wykonawcą pewnie będzie firma MTM, której kończą się duże inwestycje na terenie Trójmiasta. A remont Estakady - żenujący - mało ludzi, albo brak, a jak są to od 7 do 16 - tak ważna inwestycja powinna być realizowana w większym wymiarze godzin.

    • 6 2

    • daje do myślenia! oczywiście, że inwestycja bzdurna!

      ,

      • 0 0

  • Konsultacje po podpisaniu umowy z wykonawcą

    Dziekujemy serdecznie panu prezydentowi , poparcie 87 % mieszkańcówgwarantowane, więcej takich pozornych ruchów i poparcie wyniesie 110 %

    • 5 1

  • zakaz wjazdu rowerów

    należy postawić zakaz wjazdu rowerów na kładkę dla pieszych biegnącą wzdłuż estakady - bezpieczny pieszy

    • 1 4

  • Załążę się że naczelnik wydziału ruchu drogowego (2)

    KMP w Gdyni, sam rowerzysta, jeździ zawsze w kasku, z nakolannikami, z nałokietnikami i w żółtej kamizelce.

    • 19 9

    • + ochraniacz na szczękę

      • 1 0

    • taki to z choroągiewką powinien jechać

      • 1 0

  • i w kółko to samo (3)

    przekonywanie do swoich racji. Pieniądze będą wywalone bez sensu. Buduje się scieżkę obok ścieżki istniejącej, a z Grabówka na Obłuże ANI RUSZ. Pan Prezydent wciąż ani słowem na ten temat.....Dlaczego Pan milczy !!!!! Gdzie propozycje rozwiązania problemu, ważnego problemu - biegania po torach !!!. Czy to jest wg. Pana i władz miasta bezpieczne ???? Obudziliście się z tą estakadą, bo niebezpiecznie, bo brak barierek - To je dospawajcie wzwyż - jakiż to jest problem.Konstrukcję stalową barier ochronnych zawsze można zmodernizować i argument leci ...do kosza. Pan Bosowski ma rację - NIE budowie estakady, gdy kawałek dalej BARDZO POWAŻNE POTRZEBY ROWEROWE I PIESZE

    • 15 6

    • (2)

      Przecież mozna przeprowadzić rower kładką dla pieszych przy stoczni i już jesteś z Wiśniewskiego na Morskiej

      • 0 2

      • Owszem, przy założeniu, że zalezy Ci na tamtym rejonie Morskiej.

        Ale jeśli chcesz dostać się w rejon skrzyżowania Estakady Kwiatkowskiego z Morską, to jest to nadrobienie jakichś 3-4 km.

        • 4 0

      • rower służy do jazdy kierowcom też można powiedzieć przepchajcie samochody zamiast budować drogi

        • 1 0

  • jak dobrze być rowerzystą zawsze pyta się ich o zdanie w ich sprawach, natomiast (4)

    kierowców i pieszych władza ma w d...e.

    • 68 28

    • trzeba się pytać bo jak widać urzędnicy gdyńscy nie mają pojęcia o tym jak się jedzie rowerem.Efekty widać.Na wspaniałym wzgórzu za 60 mln zł zostawiono na drodze rowerowej drzewo postawiono słup trakcyjny jeśli jakiś rowerzysta wjedzie w to drzewo stojące na środku jego drogi to ma prawo do odszkodowania od miasta ponieważ to jest bubel a ty chciałbyś żeby na środku pasa ruchu na Morskiej stało sobie drzewo?Pomyślałeś o tym człowieku?Nie sztuką jest coś zbudować i zrobić to byle jak bez pomyślunku rower to jest pojazd a droga rowerowa ma mu zapewnić bezpieczną jazdę z prędkością 30 km/h takie są standardy na zachodzie niestety śmietniki kwietniki zaparkowane samochody drzewa na środku drogi nie stanowią o dobrze wykonanej robocie

      • 6 0

    • Zgadza się - dobrze być rowerzystą :-)

      A najlepiej kierowcą roweru :-).

      • 6 4

    • To skąd wciąż nowe udogodnienia dla samochodów

      - byle się autko nie zmęczyło. Piesi czasami muszą pokonywać po kilkadziesiąt czy nawet kilkaset dodatkowych metrów by w zgodzie z przepisami poruszać się po chodnikach, których trasy wytyczyli chyba nie całkiem normalni projektanci.

      • 20 6

    • fyfti-fyfti

      Za kierowców łapka w dół, za pieszych łapka w górę...

      • 10 7

  • Roweżyści... (4)

    Jako kierowca i pieszy zacznę popierać rowerzystów kiedy:!. Zaczną jeździć na prawidłowo oświetlonych rowerach, po zmroku to zmora,2. Zaczną jeździć w kaskach,3. Zaczną jeździć po ścieżkach rowerowych jeśli taka jest w sąsiedztwie ulicy,4. Zamontują sygnalizację dźwiękową,5. Zamontują lusterka wsteczne.6. nie będą celowo utrudniać ruchu na drodze.I prosiłbym, żeby policja rowery poddawała kontroli zdatności do ruchu drogowego na ulicach...

    • 5 13

    • a po 7 - ortografia!

      • 0 0

    • piracie drogowy a kiedy zaczniesz przestrzegac kodeksu drogowego na drogach?

      • 1 0

    • błąd ortograficzny już w tytule - nie jesteś partnerem do rozmowy

      • 6 1

    • nie musisz robić łaski

      wystarczy że zaczniesz trochę myśleć i sam pojeździsz rowerem. Jeśli chodzi o kaski, to korzystający z samochodów mają kilkakrotnie więcej urazów głowy niż zwykli rowerzyści (nie kolarze szosowi czy górscy). Może byś sam więc rozważył noszenie kasku? Jak wysiądziesz z samochodu i będziesz przechodził przez jezdnię, także nie zapominaj o kasku, nie wszyscy kierowcy mają taką super wyobraźnię i empatię, jaką wykazałeś swoim postem.

      • 8 5

  • Rowerowanie to choroba... (1)

    na szczęście jedyna na jaką warto zachorować :)

    • 15 11

    • a sportowcom na astmę norweską

      • 1 0

  • nie ten odcinek! (2)

    Największy problem leży w tym, że wymieniony odcinek rowerem przejechać można (choć nie jest to droga komfortowa), natomiast zupełnie nie ma jak przedostać się kawałek dalej - na Grabówek. Mieszkam na Obłużu, nie mam możliwości przejechać rowerem na Grabówek - muszę albo jechać baaaaardzo dookoła przez Chylonię albo przez centrum Gdyni, ewentualnie pojechać do Stoczni i przenosić rower na plecach. Estakada dla rowerów to jest świetny pomysł, ale nie ten odcinek drogi, ale następny!!!!!!!

    • 17 4

    • (1)

      Podaję inny sposób: Należy przejechać asfaltem pod estakadą odcinek między końcem ulicy Hutniczej i ulicą biegnącą obok torów kolejowych, dojechać kawałek asfaltem do przystanku kolejowego Gdynia Grabówek i podziemnym przejściem przedostać się na drugą stronę.

      • 1 0

      • Sorry, zapomniałem jeszcze o podstawowej trudności dostania się z Obłuża do tego końca ulicy Hutniczej pod estakadą : (. Śmigania przez tory raczej nie polecam.

        • 2 0

  • Niechlubny przykład: Karwiny-Brodwino (5)

    Kosztem prawie 300 tysięcy złotych "zbudowano" w ubiegłym roku "ścieżkę rowerową". Tyle zapłacono za zniszczenie istniejącej drogi gruntowej za pomocą kilkudziesięciu ciężarówek gruzu, piasku i śmieci. Przy okazji wycięto kilkadziesiąt drzew (po co rowerzystom droga o szerokości 4 metrów?) Kiedyś można było iść lub jechać na całej szerokości drogi, dzisiaj przejezdna jest tylko jedna koleina - na pozostałej części grzęźnie się w kilkunastu centymetrach piachu. Pomijając już sam sens takiej "inwestycji" ciekawe czy ktoś z magistratu sprawdził jakość wykonanych prac - proponuję wizję lokalną panu Markowi Stępie. Sensowne jest jedynie samo oznakowanie trasy choć zgubić mógłby się tu jedynie debil. Jedno jest pewne: samochodów jeździ tędy coraz więcej i chyba o to właśnie chodziło.

    • 24 4

    • Myślę, że chodziło o zbudowanie drogi dla leśników z funduszu na ścieżki rowerowe (2)

      • 6 0

      • A przede wszystkim dać zarobić krewnym i znajomym "królika"

        • 5 0

      • Też tak sadzę

        • 5 0

    • Bajzel po pracach wyrębowych do dziś nie został uprzątnięty !!!

      • 5 0

    • Autka mają lepiej

      Tuż przed drogą do Bernadowa (jadąc od strony Karwin) rowerzyści jeździli i wciąż jeżdżą prosto w dól droga biegnącą parowem. Nowa trasa prowadzi długim zapiaszczonym ale za to połogim objazdem - dla rowerzystów to starta czasu i sił ale dla samochodów bez napędu na cztery koła to zbawienie.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane