• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzysta dziękuje kierowcy trolejbusu

Michał Sielski
10 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pan Maciej niemal codziennie dojeżdża rowerem z Redłowa do centrum. Pan Maciej niemal codziennie dojeżdża rowerem z Redłowa do centrum.

Zazwyczaj opisujemy konfliktowe sytuacje pomiędzy kierowcami, pieszymi i rowerzystami. Tym razem jednak do naszej redakcji dotarła pochwała, którą do gdyńskiego ZKM oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej wysłał gdyński rowerzysta.



Jesteś uprzejmy na drodze?

Pan Maciej jest mieszkańcem Redłowa i do pracy w centrum Gdyni dojeżdża zazwyczaj rowerem.

Jak każdy, kto korzysta z tego środka lokomocji, na co dzień zmaga się z różnymi zachowaniami kierowców, pieszych czy też innych rowerzystów. Krótko mówiąc: trzeba mieć oczy dookoła głowy, a i to nie zawsze pomaga.

Dlatego postanowił docenić pozornie niewielki gest kierowcy gdyńskiego trolejbusu i wysłał podziękowania do ZKM i pracodawcy jednego z kierowców.

Oto jego treść:

Proszę przekazać słowa uznania za bezpieczną jazdę kierowcy linii nr 27, który prowadził trolejbus 8 stycznia 2020 r. ok. godz. 18:30 ul. Stryjską w kierunku Kaczych Buków.

O tej porze poruszałem się rowerem pasem ruchu dla rowerów, ulicą Stryjską od ronda Brzeskiego do skrzyżowania z al. Zwycięstwa. Za mną, niemal od samego początku pasa ruchu dla rowerów, jechał trolejbus linii nr 27. Kierowca, mimo że miał swój pas ruchu, zaniechał manewru wyprzedzania i poruszał się za mną z prędkością ok. 20 km/h do przystanku przy SKM Redłowo.

Niby nic nadzwyczajnego, ale niestety niechlubnym zwyczajem w tym miejscu jest to, że pojazdy komunikacji miejskiej regularnie wyprzedzają rowerzystów na tym odcinku, mimo że uzysk czasowy z takiego manewru to nie więcej niż pięć sekund. Zaznaczę, że wyprzedzając rower, należy zachować odstęp wynoszący co najmniej metr, również gdy wyprzedzany rower porusza się sąsiednim pasem ruchu, co w tym miejscu jest w zasadzie niewykonalne.

Przypuszczam, że prowadzą państwo szkolenia dla kierowców, stąd proszę o zapisanie nagrania z monitoringu i w miarę możliwości wykorzystywanie go jako przykład dobrego współistnienia różnych użytkowników ruchu drogowego. Jeszcze raz chylę czoła przed kierowcą.

Osobne pasy wygodne i bezpieczne dla rowerzystów



Pan Maciej jechał pasem rowerowym na ul. Stryjskiej, który powstał w ramach pierwszej edycji gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego. W zeszłym roku w Redłowie wymalowano podobne pasy na ul. Legionów.

Ułatwienia dla rowerzystów w Redłowie.



- Pasy ruchu dla rowerów są świetnym, tanim rozwiązaniem w miejscach, gdzie jezdnia jest szeroka i brakuje miejsca na separowaną drogę dla rowerów. Może podobny projekt w innym miejscu pojawiłby się w tegorocznym Budżecie Obywatelskim? - komentuje pan Maciej, mieszkaniec Redłowa.

Opinie (345) ponad 20 zablokowanych

  • Pasy w jezdni czy osobne ddr (2)

    " Pasy ruchu dla rowerów są świetnym, tanim rozwiązaniem w miejscach, gdzie jezdnia jest szeroka i brakuje miejsca na separowaną drogę dla rowerów. "
    Zgadzam się z tym zdaniem w 100% ale zauważyłem że w Gdańsku podejrzewam ze względu na koszty jak tylko można wciska się pasy na jezdnię chociaż jest miejsce na osobną drogę.
    Jest też wielu zwolenników wydzielonych z jezdni pasów. Tutaj podejrzewam że są to ludzie którym się wydaje że są kolarzami dlatego preferują rowery szosowe.

    Pasy na jezdni są z pewnością tanie i można tam jechać szybciej o ile nie jedzie nikt przed nami bo wtedy jest problem z wyprzedzaniem. I to jest koniec ich zalet. Niestety ponieważ rowerzysta nie musi mieć żadnej wiedzy o ruchu drogowym widziałem już kilka razy jak rowerzysta takim pasem jechał pod prąd, zdarzają się osoby jadące obok siebie no i oczywiście po zmroku ludzie bez oświetlenia albo z jakimś improwizowanym oświetleniem jak lampka czołowa na głowie. Takie zachowania zaraz przy samochodach są najzwyczajniej niebezpieczne. A w deszcz lub po deszczu można zostać oczywiście ochlapanym. Mało tego jak jest ślisko i rowerzysta się wywróci a to niestety się zdarza może zostać najechany przez samochód. Do tego jeśli jedzie dziecko lub jakiś młody osobnik to ryzyko że zrobi coś dziwnego znacznie wzrasta a i kierowcy samochodów to nie aniołki, więc lepiej dmuchać na zimne.

    Na oddzielnych ddr jest o wiele bezpieczniej, zdarzają się piesi którzy idą lub wchodzą na taką drogę ale widać ich z daleka i na ogół można przewidzieć co zrobią,

    Separowanie ruchu jest najbardziej bezpieczną opcją dlatego właśnie piesi mają chodniki i ciekawe że tu nikt nie twierdzi że spacer poboczem jest lepszym rozwiązaniem.

    • 3 4

    • totalne bzdury. ty chyba nigdy na rowerze nie jeździłeś. (1)

      jedz sobie do jakiegokolwiek cywilizowanego kraju na świecie i zobacz jak to się robi.

      Różowe esy floresy na chodnikach to najgorsze rozwiązanie z możliwych.

      • 0 0

      • Ja podałem konkretne argumenty

        Tak mam inne zdanie więc z pewnością nie jeżdżę rowerem.
        Człowieku podaj konkret a nie żałosne za granicą jest inaczej.
        Skoro wypisałem bzdury do rzeczowo skomentuj argument po argumencie.
        Nie żadne różowe floresy tylko osobna najlepiej czerwona droga rowerowa.
        Wywróciłeś się na rowerze bo droga była śliska ?
        Nie, to znaczy że nie jeździsz zimą i tak naprawdę nic nie wiesz.
        Jak się wywróciłeś to odpowiedz na proste pytanie.
        Bezpieczniej wywalić się na ulicy czy na osobnej ddr ?
        Masz dzieci ?
        Ja mam i zdecydowanie wolę żeby syn jechał po osobnym ddr niż pasem przy jezdni.
        Dlaczego wolę bo nie unikam jazdy po ulicach tam gdzie nie ma ddr i miałem kilka sytuacji kolizyjnych nie ze swojej winy.
        Jesteś zwolennikiem wydzielonych pasów. To może zobacz jak wygląda taki pas na Wyspiańskiego. Miasto kiedyś go wymalowała a teraz ma go w d*pie. Jest praktycznie niewidoczny. Osobny ddr nawet zapomniany przez miasto ciągle jest w pełni funkcjonalny.

        • 0 0

  • Bo

    Pan Maciej jest wporzo!

    • 1 1

  • Trole nie mają numeru bocznego 2020

    ...numery z początkowa cyfrą 2 są zarezerwowane dla firmy PKM z Kaczych Buków a tam trolejbusów niet

    • 0 1

  • Ja sie pytam (4)

    Pan na rowerze taki akuratny, dokładnie zna przepisy ile odstępu ze nie mńiej niz metr...bla bla...a gdzie kask ??
    To nie wie, ze rowerzysta powinien miec kask na głowie???

    • 5 4

    • Rowerzysci nie przestrzegaja kompletnie przepisów ale bardzo lubią wytykać to innym!

      • 1 2

    • a jaki przepis nakazuje zakładanie kasku?

      • 1 1

    • I tak i nie

      Przepisy nie nakazują jazdy w kasku.
      Tylko od zdrowego rozsądku zależy czy ktoś jedzie w kasku czy nie

      • 0 0

    • A co z widocznością?

      My jezdzimy 24h 365 dni w roku na światłach dla widocznosci, to pytanie dlaczego rowerzyści jeżdżą bez świateł i odblasków ? Czy im nie zależy na bezpieczeństwie czy po prostu są ignorantami ?

      • 0 0

  • Dlaczego

    ...treść tego listu od Pana Maćka brzmi jak propaganda z wielkim plusem na komunikacje miejską ?:D

    • 5 0

  • (3)

    No super a nie przyszło ci do głowy żeby zjechać i puścić ten autobus wypchany ludźmi żeby nie wlókł się 20 min za tobą?
    Przypomnę ze jest taki zapis dot pojazdów wonobierznych i nie jest to nic takiego dziwnego, raz na jakiś czas przepuścić w miarę możliwości pojazdy poruszające się szybciej, ja tak robie, w każdym pojedzie

    • 10 4

    • gdyby kierowcy trolejbusu się spieszyło to by go wyprzedził rozumiesz czy przeliterować?Po drugiem pacanie rower nie jest pojazdem wolnobieżnym przykre że takie ameby zabierają głos zanieczyszczając fora dyskusyjne po co pacanie siejesz nieprawdę?Kto ma kogo tu przepuszczać pacanie jeśli rowerzysta ma swój pas po którym tylko on ma się poruszać?Widzisz głupku na tym zdjęciu jakąś kolizyjność?Każdy ma swój pas i każdy jedzie swoim tempem wytłumacz amebo kogo i po co rowerzysta ma tu przepuszczać?

      • 1 0

    • czekam aż kierowcy nie będą wyjeżdżać z parkingów by nie blokować komunikacji publicznej. samochody mogą blokować autobusy ale rower to już nie? cóż za hipokryzja.

      a ten "zapis dot pojazdów wonobierznych" został zniesiony ze 20lat temu jak nie dalej.
      Może czas najwyższy douczyć się aktualnych przepisów?

      • 1 0

    • biegać, bieży, wolnobieżny

      II kl SP

      • 0 0

  • Och

    Cóż za wzruszająca historia

    • 3 0

  • Ma swój pas to niech lepiej nie marudzi,

    ...a ode mnie jako pieszego lepiej niech się trzyma na odległość większą niż metr, bo nie ręczę za siebie!

    • 4 0

  • Rowerzysta dziekuje, że kierowca jechał według przepisów (3)

    takie mamy czasy.

    • 4 4

    • Nie jechał, bo mógł wyprzedzić, a celowo spowalniał ruch pozostałych pojazdów. (2)

      Należy mu się mandat!

      • 1 5

      • nikogo i niczego nie spowalniał bo jesteśmy w mieście a nie na autostradzie

        • 2 2

      • Nie mógł wyprzedzić. Bo nie zdążyłby zjechać nie zajeżdżając rowerzyście drogi (to niecałe 200m, a autobus to nie odrzutowiec )

        • 1 1

  • (3)

    rowerzyści to największe zakały na drogach nie znający podstawowych przepisów ruchu drogowego

    • 11 7

    • (2)

      zaraz po kierowcach

      • 2 1

      • Przed (1)

        Jeżdżę samochodem i rowerem, jednak kierowcy są bardziej bezczelni w swoich późnych (baardzo póżnych, ostatnio to niezbyt wczesne czerwone) żółtych, miganiu światłami, przejeżdżaniu pieszych na swojej zielonej strzałce, skręcaniu w lewo z prawego pasa i na odwrót, byle ominąć kolejkę, nieużywaniu migaczy, lub włączaniu w czasie skręcania ( po co, skoro wszyscy widzą manewr) Rowerzyści w zasadzie ograniczją się do jazdy bez oświetlenia i przejeżdżania na czerwonym. W obu grupach wariatów jes mniej niż 5%, kierowcy narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo, rowerzyści tylko wkurzają, bo kawałek trzeba zwolnić.

        • 1 2

        • Niestety

          Ale w jakim kolwiek zdarzeniu drogowym z pieszym czy rowerzystą, to te grupy są bardziej poszkodowane i to oni powinni być bardziej ostrożni i widoczni na drodze.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane