- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Krok w stronę odkorkowania Witomina. Niebawem rozbudowa Chwarznieńskiej
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni coraz bliżej. Do 31 sierpnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców prac pozwalających na uspokojenie przejazdu na odcinku od Małokackiej do Słonecznej. Gdy powstanie obwodnica Witomina, zniknie stamtąd ruch tranzytowy.
Dodajmy, że na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.
Rozbudowa Chwarznieńskiej w Gdyni i droga rowerowa na ul. Rolniczej
Kilka dni temu ogłoszono kolejny przetarg na prace budowlane.
Przebudowa Chwarznieńskiej: zaplanowane prace
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.
Po ich zakończeniu droga biegnąca przez Witomino ma zostać odciążona. Rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Rolniczej.
Władze miasta podkreślają, że rozbudowa łączy się z zakończonym 1,5 roku temu remontem ul. Hodowlanej połączonym z utworzeniem zbiornika retencyjnego. Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem obok boiska i placu zabaw - zwycięskich inwestycji z budżetu obywatelskiego.
- Koszt wykonanych do tej pory prac to niemal 25 mln zł. Drugi etap to szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.
Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.
Na oferty Gdynia czeka do 31 sierpnia. Prace mają potrwać 10 miesięcy od podpisania umowy.
Kryteria oceny ofert
- cena oferty brutto 60 proc.,
- okres udzielonej gwarancji 20 proc.,
- doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.
Rozbudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji
- Całkowicie przebudowana infrastruktura docelowo, z kolejnymi nakładami inwestycyjnymi, zmieni charakter przestrzeni, który obecnie zdominowany jest przez ruch tranzytowy - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Kolejne nakłady finansowe, o których mówi prezydent Gdyni to środki na obwodnicę Witomina.
Obwodnica Witomina: uzgodnienia środowiskowe problemem
W połowie lipca informowaliśmy, że dokumentacja branżowa dla tej inwestycji jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie.
W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.
Wciąż nie wiadomo też, czy ta inwestycja otrzyma zewnętrzne dofinansowanie. Według gdyńskich urzędników prace mają potrwać 1,5 roku.
Obwodnica Witomina: prace, terminy, daty
Opinie wybrane
-
2022-08-01 20:23
Po prostu trzeba zmniejszyć ilość pojazdów (5)
do możliwości przepustowości ulic.
- 31 79
-
2022-08-02 12:56
(1)
Myślę że należy zagęścić zabudowę i budować w górę. Podniósłbym ilość mieszkańców Witominia do półtora miliona.
- 6 0
-
2022-08-02 13:00
Zgadza się! Szybko znaleźliby sposób na korki.
- 3 0
-
2022-08-01 23:55
I oczywiście ten zapchlony portal na usługach siwego i jego mafii deweloperów wyróżnia takie de ile komentarze
- 11 5
-
2022-08-01 21:28
Dobry pomysł (1)
Zdecydowanie za dużo autobusów tam jeździ i generuje korki.
- 19 11
-
2022-08-02 10:09
Ty to masz wielki mózg
- 8 1
-
2022-08-01 17:57
Nie teraz jak każdy z Dąbrowy jedzie przez Wito (1)
Będzie masakra
- 55 4
-
2022-08-01 18:48
Poczekaj na wymalowany buspas na Wielkopolskiej. To będzie jazda bez trzymanki.
- 19 2
-
2022-08-01 15:59
Nie ruszajcie Chwarznieńskiej dopóki nie powstanie obwodnica Witomina (17)
Jeśli wierzyć władzom Gdyni, obwodnica Witomina ma być za 2-3 lata. Przebudowa Chwarznieńskiej w tym czasie to kryminał! To będzie całkowity paraliż Chwarzna.
- 236 11
-
2022-08-02 14:00
bez zludzen bo to bajki Wojtusia
nie bedzie zadnej obwodnicy bo jak zwykle kasa poszla w bloto i znow trzeba by cos sprzedac deweloperom za marne grosze.
- 6 1
-
2022-08-02 11:57
o budowie obwodnicy Witomina to ja słyszę od liceum, (1)
które skończyłam 20 lat temu.
- 6 0
-
2022-08-02 20:57
To samo o tunelu na puckiej od 35 lat...
- 2 0
-
2022-08-02 07:23
Zwłaszcza, że z artykułu wynika, że nic totalnie sie nie zmieni w kwestii przepustowości, a wręcz pewnie dojdą nowe światła
To nie będzie "budowa" tylko remont, na który czekamy od dawna
- 9 1
-
2022-08-01 22:38
Nie będzie
Nie będzie obwodnica za 2-3 lata, i za 5 też nie, urząd nie ma kasy na nic, cieci ze szkół zwalniają, liczą że będzie nauka zdalnie, to na mediach przyoszczedza, takie to menadżery
- 11 1
-
2022-08-01 20:49
Przede wszystkim marnotrawienie pieniędzy. (2)
Skoro tranzytowy ruch ciężkich pojazdów ma być wyprowadzony na obwodnicę Witomina to rozumiem że nowa Chwarznieńska nie będzie do niego przystosowana. A to oznacza że najpierw musi powstać ta obwodnica żeby tiry nowej Chwarznieńskiej błyskawicznie nie rozjechały. Logiczne?
- 5 3
-
2022-08-02 07:25
Jak ja zrobią dobrze to jej tak błyskawicznie nie rozjadą (1)
- 1 0
-
2022-08-02 16:27
A zrobili kiedyś coś dobrze?
- 2 0
-
2022-08-01 19:03
Problem w tym że obwodnicy nie będzie !!! (4)
Nie ma forsy, UE napisała że się nie dołoży do tej inwestycji, poza tym wykarczowanie około 16hektarów lasu w parku krajobrazowym nie jest możliwe
- 25 2
-
2022-08-01 20:52
Problem w tym że obwodnica musi być. (1)
Każdy widzi że nie ma innej alternatywy. Skoro lasu wyciąć nie można to... trzeba puścić obwodnicę po wiadukcie nad lasem albo tunelem pod. To chyba oczywiste...
- 8 9
-
2022-08-02 20:23
Estakadę przez osiedle, ja bym proponował.
Najlepsze rozwiązanie dla natury.
- 2 0
-
2022-08-01 19:20
(1)
Spoko. Gdynianie jak pelikany łykają wszystko
- 13 5
-
2022-08-02 08:01
Zupełnie jak Gdańszczanie
- 6 1
-
2022-08-01 18:35
I o to idzie, aby na rowrach jeżdzić. Paraliż to w um parę lat już trwa.Wyprowadzić um z śródmieścia i cyrk się tam skończy.
- 8 6
-
2022-08-01 17:15
Jeśli wierzyć władzom Gdyni
Ha ha ha ha ha ha
- 31 3
-
2022-08-01 16:32
Nikogo to nie obchodzi
Armia urzędników i tak wie lepiej.
- 26 3
-
2022-08-01 16:18
mądrego dobrze posłuchać - 100% racji
- 29 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.